Strona 1 z 13

-=Frankie=- czyli corsa m&m 2.0 16v - koniec historii

: 20 lis 2006, o 21:04
autor: -=m&m=-
Witam. Chciałbym przedstawić moje auto:

MODEL: Opel Corsa 1.4 16v, 1999 rok, seria 90 KM

Modyfikacje


Silnik:
x14xe

Modyfikacje głowicy:
- wałki rozrządu KentCams,
- popychacze KentCams,
- poprawione kanały wydechowe i dolotowe,
- zwiększony stopień sprężania do około 11,5:1,


Modyfikacje bloku:
- rozwiercone tuleje,
- tłoki bez kieszonek na zawory,
- wał korbowy o większym skoku,
- szlif bloku,

Układ dolotowy:

- krótki kolektor dolotowy (homemade),
- filtr powietrza raidhp,


Układ wydechowy:

- kolektor wydechowy 4-2-1 (homemade),
- de-cat,
- tłumik końcowy supersprint.


Elektronika:

- remap komputera by waver ,
- rev limiter 7500 obr/min


Zawieszenie:

- sprężyny Eibach,
- regulowane amortyzatory Spax,
- tarcze ATE 256/24 mm, klocki Mintex,
- felgi Steinmetz ST1,

BODY KIT:

- przedni zderzak Irmscher,
- spojler tylnej klapy Irmscher,
- atrapa wlotu powietrza Steinmetz,
- progi Steinmetz,
- przednie lampy Lexmaul,
- tylne lampy MHW,
- elementy nadwozia polakierowane w kolor
- znaczek na klapie Holden ;)



Fotki poglądowe:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykres:

Sprawdzenie serii:
Obrazek

Układ korbowo-tłokowy + kolektor wydechowy :
Obrazek

Wałki + kolektor dolotowy :
Obrazek

Obecnie auto zostało wystrojone pod wszystkie powyższe modyfikacje i czeka na hamowanie.

Fotki z prac:

Motor idzie w górę:

Obrazek

Poprawianie kolektora wydechowego:

Obrazek


Spinanie głowicy:

Obrazek

Blok siedzi:

Obrazek

Główka też:

Obrazek

Przymiarka modelu kolektora dolotowego:

Obrazek

Nowe wałki:

Obrazek

Różnica w popychaczach:

Obrazek

Wałki siedzą :

Obrazek

Kolektor dolotowy też :

Obrazek

Wydechowy na miejscu:

Obrazek

: 20 lis 2006, o 21:32
autor: !markos
czekaj mike.. czy ja dobrze widze? czy wlasnie napisales watek o swojej corsie w dziale projekty????? :0

oraz, zebys nie poczul sie zbyt pewnie: GDZIE SA ZDJECIA?!?!?!? :bardzozly:

: 20 lis 2006, o 22:11
autor: Staneq
nareszcie...

moje zdanie jest takie:
to jeden z najfajniejszych, a napewno jedyny w swoim rodzaju projekt...
poprostu Frankie nic dodac nic ujac

mechaniki mozna pogratulowac Majkowi
a stylistyki Marcie..

teraz tylko hamownia na koniec...

: 20 lis 2006, o 22:34
autor: kamiloooo
piknie wyglada i ma moc.... :grin: :-D
czyli wszystko tak jak byc powinno... :oko:
gratki za wszystkie mody.... :D

: 20 lis 2006, o 23:14
autor: D12
Mike wkońcu twój projekt wyszedł na światło dzienne. Gratuluje wytrwałości Twojej małżonce i Tobie. Czekam na wykres z najbliższego hamowania :)

: 21 lis 2006, o 00:07
autor: AdamXXL
:D no wreszcie :)2 :-D

: 21 lis 2006, o 00:49
autor: Basista
Wreście mozna pogratulowac i oficjalnie wyrazic slowa uznania za doprowadzenie projektu do konca ale mysle ze to nie koniec :)
Powodzonka w dalszych pracach.

: 21 lis 2006, o 07:25
autor: -=kLaRi=-
Super super!
Gratulacje do obojga Emsow :)

: 21 lis 2006, o 07:42
autor: endo
Wierzylem, ze i ten projekt ujrzy swiatlo dzienne.
Fajnie, ze w tym momencie - kiedy najwieksze pracy sa juz na finiszu.
Fajnie, ze sa wykresy krok po kroku co daje jakies pojecie o zastosowanych zmianach.
Fajnie, ze autko wyglada (uklony Martee :oko: )
Fajnie, ze Emsy nadal pozostaja Emsami :D
Fajnie.. :-D


ps. Nie boj sie tak Mike, tu ubezpieczyciele i wlasciciele stacji diagnostycznych nie zagladaja, a policjant nie wyjezdza nigdy poza granice swego miasta :oko:

ps2. to drugie foto baaardzo fajne - nie widzialem wczesniej chyba

: 21 lis 2006, o 09:11
autor: !markos
nie moze byc tak slodko-pierdzaco tutaj :-P

TE KOLKA SA ZA MALE!!! :lol:

: 21 lis 2006, o 09:54
autor: Marcin99
PIĘKNA SAMOCHODA :0
Teraz jeszcze wypruć środek i.....................kupić większy samochód, a corse zostawić do zabawy :lol:

: 21 lis 2006, o 11:20
autor: szajboos
Emsy, wielki RESPECT za pracę włożoną w autko. :)2

: 21 lis 2006, o 12:02
autor: -=martee=-
Dziękuje wszystkim za miłe słowa :D

Michaś jestem z Ciebie bardzo dumna, że doprowadziłeś projekt autka do końca.
I że te godziny spędzone w garażu tak ładnie się zmaterializowały... :D
Ja dalej będę starała się wspierać Cię w pomysłach na corse, choć czasem jest to trudne :oko:

Najlepsze w corsie jest to, że ma takich właścicieli jak my :-D
Czekoladowe m&m lecą w kulki.

Bo samochody tworzy się z miłości...

: 21 lis 2006, o 12:46
autor: endo
!markos pisze:TE KOLKA SA ZA MALE!!! :lol:
przeciez wg niektorych 15" to rozmiar idealny do corsy, a wszystko powyzej jest niepraktyczne, niepotrzebne i sprawia, ze samochod nie nadaje sie do jazdy. nie slyszales? :-P :lol: :lol: :lol:

: 21 lis 2006, o 13:05
autor: !markos
slyszalem, ale jak jezdzilem na 16" to bylo najfajniej :lol:

a tutaj mamy jakies wypasy, pierdy, czekoladki m&m i inne takie, a te kolka nie dosc, ze cholernie ciezkie, to jeszcze takie male :lol:

: 21 lis 2006, o 13:46
autor: -=m&m=-
!markos pisze:slyszalem, ale jak jezdzilem na 16" to bylo najfajniej :lol:
czy ja wiem ?? chyba jazda na przehamowanych oponach nie należała do fajnych ?? no ale pewnikiem jeżdziłes na nich dlatego że 16" opony były drogie w sklepie :oko: zapomniał wół jak cielęciem był :-P

oraz dziękuje wszystkim serdecznie za miłe słowa

: 21 lis 2006, o 14:13
autor: czester 1
no nareszcie :grin:

bardzo fajowo to wygląda, cała stylistyka zrobiona na cześciach znanych i dobrych firm i tutaj wielki plus :oko:

co bym ja jeszcze zrobił:
- podszybie w kolor, pozbyć sie z tyłu wycieracki, no i troszke (1-2 cm) niżej :-P ( wiem nie masz gumy z przodu, ale ja też :lol: )

oby tak dalej kochaliście to autko :-P

i nie zamalo tych fotek.... :oko:

: 21 lis 2006, o 15:26
autor: !markos
-=m&m=- pisze:chyba jazda na przehamowanych oponach nie należała do fajnych ??
mowilem o prowadzeniu, nie o tym, ze jakis nieopanowany swir przede mna palil je na recznym :lol: :-P

: 21 lis 2006, o 16:51
autor: pirat
No i wreszcie Frankie doczekal sie wlasnego tematu... tez powstawal i powstawal :-P

Chyba wszystko zostalo juz napisane i o temacie i o furce. Obecni w Bydgoszczy widzieli, ze Frankie naprawde daje rade i sprawia mnostwo radosci ich wlascicielom.
Moim zdaniem super furka - i z zewnatrz i pod maska. Fajnie, ze troche gratow zrobiles sam i co wazniejsze dalo to pozytywny efekt!

I najwazniejsze, to co napisal Endo: "fajnie, ze Emsy pozostaly Emsami"


@ Markos: Ty to zawsze sie musisz przypiac do jakis dupereli. Nawet jak zaprzeczasz wlasnym slowom, gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B. Ochlon troche, bo gdybys zostal z Corsa, to szedlbys tym samym sladem co Mike i wtedy bys pisal, jak to super jezdzi itd :-P

: 21 lis 2006, o 17:33
autor: szajboos
Markos zaraz napisze że: "Na szczęście dał sobie spokój z projektem Corsa Super 1600 i kupił auto które naprawdę skręca" :lol: :-P

Sorki Markos, nie mogłem :grin:

: 21 lis 2006, o 17:34
autor: Kotlin
Bardzo fajna corsa jedna z ladniejszych. A o mechanice nie wspomne wilekie graty.

To wszystko smiga na lpg power??
pirat pisze: @ Markos: gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B.
Bo nadal tak jest panie Piracie.

: 21 lis 2006, o 17:51
autor: wow
nie no w szoku jestem ze franki tutaj zawital... az sie odezwac musialem...

no bardzo fajnie, ale cos taki ten watek skromniutki... szkoda, ze nie rosl razem z autem bo bylo wiecej emocji i fotek z przebiegu prac...

: 21 lis 2006, o 18:55
autor: sopel358
super projekt wielkie graty emsy tak trzymac :)2 franki daje rade :D

: 21 lis 2006, o 19:01
autor: !markos
pirat pisze:Nawet jak zaprzeczasz wlasnym slowom, gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B.
bo nadal tak uwazam. jednak felg, ktore ma mike nigdy nie postrzegalem w najmniejszym nawet stopniu jako fajne, a do tego - wedlug mnie do tak dopieszczonego projektu sa po prostu za male.. tyle i nic ponadto.

handling in plus dla 195/45/16, rozsadek in plus dla 195/50/15, felga emsowa in minus tak ogolnie :-P
pirat pisze:gdybys zostal z Corsa, to szedlbys tym samym sladem co Mike
stylistycznie? NIGDY. silnikowo - pewnie tak.

cenie ten projekt za czesc silnikowo/zawieszeniowa. reszta mi sie nie podobala i do dzis dnia sie to nie zmienilo :oko:

: 21 lis 2006, o 20:56
autor: -=m&m=-
wow pisze: szkoda, ze nie rosl razem z autem bo bylo wiecej emocji i fotek z przebiegu prac...
wcześniej nie było się czym chwalić :oko:

@kotlin
tak czasami jej się zdarzy :lol:

: 21 lis 2006, o 21:00
autor: !markos
-=m&m=- pisze:wcześniej nie było się czym chwalić :oko:
bylo, tylko ty nie chciales :lol: :-P

: 21 lis 2006, o 22:54
autor: Aro
wszyscy chwalą to i ja pochwale - bardzo fajna furka :)

gratulacje takiego wzrostu mocy i ogólnie dobrego kierunku prac nad autem, bo i jeździ i wygląda i wszystko zachowane w dobrym smaku ;)

... co nie znaczy, że nic już nie można zmienić - ja bym tam faktycznie wsadził jakieś 16" i kiedyś tam wyrzucił listwy z drzwi - poza tym to już kosmetyka ;)

: 21 lis 2006, o 23:19
autor: Porszak
no wreszcie jest tutaj franki.

nie napisze ktorys tam raz ze fajnie smiga, ale dodam ze jest ladnym autkiem. emsy dobrze go zrobily

na 1 foto z wyiagania silnika sa moaj lapska :lol:

oraz michal, porownanie szklanek. jesli ta z prawej jest nowa, to wyglada mi na mechanike, czyli tak jakbys juz nie mial hydrauliki. niestety tylko mi sie to wtdaje bo slabo widac na zdjeciu no i jest to tylko zdjecie.

ps. jesli mam racje co do tych szklanek to niepotrzebnie limiter jest tak nisko (pomijajac to ze nie jest to wywazone), kupijcie jakis drugi dupowoz, zrobimy dwie wykrecone 1.4 i 1.6 :lol:

ps.2 na czym polega spinanie glowicy, z jakiej okzji i po co sie to robi?

: 21 lis 2006, o 23:48
autor: D12
Mike nigdy Ciebie o to nie pytałem a pod auto twoje auto nie chciało mi się zaglądać.
Poza modyfikacją kolektora wydechowego, czy coś więcej zmieniło się z układem wydechowym w stosunku do serii?

: 22 lis 2006, o 01:31
autor: GUMIS2000
GRATULACJE !! powodzenia w dalszych pracach