Pytanie do znawcow silnikow 2.0 8v

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Pytanie do znawcow silnikow 2.0 8v

Post autor: YAQB »

Witam!

Chcialbym sie Was poradzic czym rozni sie silnik 20SE od C20NE i/lub 20SEH. Chodzi mi tutaj przede wszystkim o zastosowane podzespoly, bo ze roznia sie stopniem kompresji (co wynika chociazby z oznaczenia kodowego) oraz ze c20ne ma lambde i kata to sobie wykombinowalem sam - chyba dobrze ... :)

Z tego co sie dowiedzialem wstepnie 20SE ma tloki takie jak w SEH-u i tym samym inne jak w NE. Jak wyglada kwestia innych podespolow gdyby przyszlo np do remontu takiego 20SE?

Pozdrawiam
CTM #204
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Wałek rozrządu w 20SE jest taki sam jak w 20NE/C20NE.
Komputer wygląda na jakiś specjalny do tego motoru, wg. tej strony:
http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Jesli kilka spraw, ktorych w temacie silnikow nie mialem okazji przerabiac, w tym kompow sterujacych, wiec nie bardzo mi te dane z tabeli cokolwiek mowia ... rozumiem, ze komp specyficzny = ciezko kupic, zamienic zastapic innym?
CTM #204
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Niekoniecznie ciężko kupić. Poprostu tylko w tym silniku montowany. Ale nie przeglądałem tej tabeli jakoś strasznie dokładnie, więc może mylę się.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

20se to motronic 4, c20se to motronic 1,5. Silnik montowany w omedze A(tak jak pisałem na corsa-a.pl, jeśli jest on z omegi to musisz zmienić koło zamachowe). Tłoki takie jak w seh'u, wałek prawdopodobnie taki jak w ne. Do wiązki z 20se podejdzie bez problemu komp z 20ne. W przypadku c20se można pokombinować i dorwać kompa z astry(z seh'a na motronicu 1,5), jakiś czas temu był taki komp w wydaniu irmschera.

Wiązką się nie przejmuj, nie wiem dlaczego tak boisz się tej lambdy, dorwij wiązke z odpowiedniego silnika i problemów nie będzie.
Nie zdziwiłbym się gdyby ten silnik miał kompa takiego jak w 20ne lub 20seh(z numerów wynika co innego, ale to tylko kwestia map).

Większych różnic między tymi silnikami nie ma, 20se to coś pośredniego pomiędzy 20ne, a 20seh(ma 122KM jak dobrze pamiętam).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Anal »

Przede wszystkim różnica miedzy seh-em a ne, jest w tłokach, instalacja - brak sondy lambda i sterownik (nie koniecznie ciężko znaleść) oczywiści inny (brak sondy) wałka ja bym nie dawał od seh-a
Corsa B c20se
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Anal pisze:wałka ja bym nie dawał od seh-a
Ponoc walek od 1.8 (nie pamietam teraz symbolu) jest najfajniejszy (z seryjnych)
CTM #204
ade
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 maja 2004, o 19:38
Lokalizacja: Krk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ade »

YAQB pisze:
Anal pisze:wałka ja bym nie dawał od seh-a
Ponoc walek od 1.8 (nie pamietam teraz symbolu) jest najfajniejszy (z seryjnych)
najfajniejszy to pojecie wzgledne:]

z seha jest napewno ogolnie najlepszy ale z 1,8 (18e) pozwala wyciagnac pare koni wiecej u gory
| streetracers.krakow.pl |

stage 1 - Najszybsza nexia 1,5 LPG - ET 16.63
stage 2 - nexia 1,5 lpg off - ET 16.23
stage 3 - łan kam połer?? - et - 15.xx...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Zdecydowanie wole na dole i oczywiscie niutki, ktore lepiej przyspieszaja niz KM :D
CTM #204
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”