Strona 1 z 1

Pytanie do znawcow silnikow 2.0 8v

: 30 sty 2007, o 12:58
autor: YAQB
Witam!

Chcialbym sie Was poradzic czym rozni sie silnik 20SE od C20NE i/lub 20SEH. Chodzi mi tutaj przede wszystkim o zastosowane podzespoly, bo ze roznia sie stopniem kompresji (co wynika chociazby z oznaczenia kodowego) oraz ze c20ne ma lambde i kata to sobie wykombinowalem sam - chyba dobrze ... :)

Z tego co sie dowiedzialem wstepnie 20SE ma tloki takie jak w SEH-u i tym samym inne jak w NE. Jak wyglada kwestia innych podespolow gdyby przyszlo np do remontu takiego 20SE?

Pozdrawiam

: 30 sty 2007, o 14:44
autor: szajboos
Wałek rozrządu w 20SE jest taki sam jak w 20NE/C20NE.
Komputer wygląda na jakiś specjalny do tego motoru, wg. tej strony:
http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm

: 30 sty 2007, o 18:26
autor: YAQB
Jesli kilka spraw, ktorych w temacie silnikow nie mialem okazji przerabiac, w tym kompow sterujacych, wiec nie bardzo mi te dane z tabeli cokolwiek mowia ... rozumiem, ze komp specyficzny = ciezko kupic, zamienic zastapic innym?

: 30 sty 2007, o 18:44
autor: szajboos
Niekoniecznie ciężko kupić. Poprostu tylko w tym silniku montowany. Ale nie przeglądałem tej tabeli jakoś strasznie dokładnie, więc może mylę się.

: 30 sty 2007, o 19:22
autor: cursor
20se to motronic 4, c20se to motronic 1,5. Silnik montowany w omedze A(tak jak pisałem na corsa-a.pl, jeśli jest on z omegi to musisz zmienić koło zamachowe). Tłoki takie jak w seh'u, wałek prawdopodobnie taki jak w ne. Do wiązki z 20se podejdzie bez problemu komp z 20ne. W przypadku c20se można pokombinować i dorwać kompa z astry(z seh'a na motronicu 1,5), jakiś czas temu był taki komp w wydaniu irmschera.

Wiązką się nie przejmuj, nie wiem dlaczego tak boisz się tej lambdy, dorwij wiązke z odpowiedniego silnika i problemów nie będzie.
Nie zdziwiłbym się gdyby ten silnik miał kompa takiego jak w 20ne lub 20seh(z numerów wynika co innego, ale to tylko kwestia map).

Większych różnic między tymi silnikami nie ma, 20se to coś pośredniego pomiędzy 20ne, a 20seh(ma 122KM jak dobrze pamiętam).

: 1 lut 2007, o 23:10
autor: Anal
Przede wszystkim różnica miedzy seh-em a ne, jest w tłokach, instalacja - brak sondy lambda i sterownik (nie koniecznie ciężko znaleść) oczywiści inny (brak sondy) wałka ja bym nie dawał od seh-a

: 1 lut 2007, o 23:42
autor: YAQB
Anal pisze:wałka ja bym nie dawał od seh-a
Ponoc walek od 1.8 (nie pamietam teraz symbolu) jest najfajniejszy (z seryjnych)

: 2 lut 2007, o 00:45
autor: ade
YAQB pisze:
Anal pisze:wałka ja bym nie dawał od seh-a
Ponoc walek od 1.8 (nie pamietam teraz symbolu) jest najfajniejszy (z seryjnych)
najfajniejszy to pojecie wzgledne:]

z seha jest napewno ogolnie najlepszy ale z 1,8 (18e) pozwala wyciagnac pare koni wiecej u gory

: 2 lut 2007, o 15:46
autor: YAQB
Zdecydowanie wole na dole i oczywiscie niutki, ktore lepiej przyspieszaja niz KM :D