Strona 1 z 1

Skrzynia F13,i silnik 20

: 1 lut 2007, o 23:35
autor: YAQB
Witam!

Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?

Pozdrawiam

: 1 lut 2007, o 23:48
autor: !markos
stawiam 170-180Nm. wiecej bym na nia nie podawal w obawie przed wypluciem wnetrznosci :grin:

poza tym jak na seryjna skrzynke jest bardzo fajnie zestopniowana

Re: Skrzynia F13

: 2 lut 2007, o 13:31
autor: Mihó
YAQB pisze:Witam!

Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?

Pozdrawiam
Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm. Jeśli chcesz na mały blok, to bierz D16 z Nexii lub F15 z CB GSI

Re: Skrzynia F13

: 2 lut 2007, o 15:00
autor: AdamXXL
D16 to nic innego jak F16

Re: Skrzynia F13

: 2 lut 2007, o 15:10
autor: Mihó
AdamXXL pisze:D16 to nic innego jak F16
Dokładnie

Re: Skrzynia F13

: 2 lut 2007, o 15:33
autor: -=m&m=-
emes125 pisze: Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm.
U mnie spokojnie daje sobie rade z 150 Nm i mysle ze tak jak napisał markos powinna do jakiś 170 Nm spokojnie dac rade.

: 2 lut 2007, o 15:44
autor: YAQB
Interesuje mnie odpornosc na wartosci 170 i nieco wiecej.

Musze Juhola pomeczyc :D

: 2 lut 2007, o 22:23
autor: !markos
rozumiem, ze swapujesz jednego szrota 1.6 na drugiego szrota 2.0 8v, tak?

: 2 lut 2007, o 23:24
autor: szajboos
Markos, czemu szrota 1.6??? I czemu na szrota 2.0 8V??? Znów wg. ciebie b18 to jedyny słuszny silnik??

: 3 lut 2007, o 00:04
autor: YAQB
No coz ... jak ktos ma szrot zamiast intelektu to tak bywa ... swap wskazany

: 3 lut 2007, o 02:57
autor: arts
imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu :oko: Jak swapowac w gsi to raczej odrazu na c20xe zwlaszcza ze te silniki sa obecnie tanie ..... jak masz zamiar isc po kosztach na c20ne to odpusc sobie szkoda nerwow i puzniejszego awarajnosci fury, patrz przyklad sieraka, pomijam juhola ktory wiedzial zapewne jaki silnik kupowal i juz przetrenowal wczesniej swapy :oko:

: 3 lut 2007, o 08:36
autor: !markos
arts pisze:imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu
dziekuje za rozsadny post, a nie pie*dolenie o szopenie

czy ja napisalem slowo o b18? niektorzy mogliby sobie w koncu dac na wstrzymanie, bo to juz nawet nie jest smieszne. wrzut na temat intelektu przemilcze, bo to bylo nizej niz poziom mulu. zeswapuj lepiej swoje podejscie do tego samochodu i zrob wreszcie jakikolwiek rozsadny krok w strone poprawy jego osiagow, bo na razie z tego co pamietam remontow i remoncikow bez liku, a efektu nie ma.

po prostu ani jednego, ani drugiego silnika nie traktuje jako "rozsadny" swap (niezaleznie od tego co bylo wczesniej), bo przypuszczam, ze ilosc pracy przy wlozeniu c20xe jest zblizona jak przy c20ne, a latwiej go kupic od razu ze skrzynia i komputerem. c20ne moze i ma swoje zalety, ale dla mnie jest to silnik idealny.... do zeszczurzalej calibry z gazem. teraz jasniej?

ps.
za podpisem jednego z uzytkownikow forum streetracing:
evo1-c16nz :) evo2-c16nz Turbo :) evo3-c20xe :)

: 3 lut 2007, o 10:40
autor: YAQB
Czy dno czy nie dno - Twoja ocena, ale moim zdaniem, jak komus brak szerszego spojrzenia na rozne aspekty jakiejs sprawy, jednoczesnie karetogorycznie mowiec, ze to jest dobra a tamto zle, a do tego jeszcze innym mowi co ma robic to ja to tak nazywam. Kropka.

Co do przedmiotu dyskusji, nie planuje zmian, zeby miec 10x wiecej mocy, szczegolnie ze chyba chodzi tu w glownej mierze o Nm a nie KM ? ... c20xe ma niecale 200Nm, a z 20ne/se mozna zrobic nie wiele mniej niewielkim kosztem.

Teraz biorac pod uwage TYLKO koszt zakupu tych dwoch silnikow, wychodzi, ze 8v jest jest tansze o jakies 2/3, a do tego dochodzi (wazna dla mnie) lepsza podatnosc na LPG. No i ja nie wiem jak ma sie to co mowisz arts do ogolnie znanej opinii ze 2.0 8v sa silnikami zywotnymi?

A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.

Cenie sobie rzeczowe uwagi i je rozwarzam, ale sadze c20xe nie jest jedynym slusznym rozwiazaniem i to jeszcze aboslutnie idealnym dla kazdego o! :oko:

: 3 lut 2007, o 10:49
autor: sierak
YAQB pisze: A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.
sprostuje ... ja mialem klopot tego typu ze kupilem silnik, ktory nawet do traktora sie nie nadawal nie mowiac juz o mojej corsie. ale coz ... tak bywa. nie mowiac juz o innych klopotach ze tak powiem "warsztatowych" :grin:

ale teraz nie mam juz problemu ze swapami :grin:

YAQB - trzymam kciuki

: 3 lut 2007, o 10:55
autor: !markos
pogadamy o niewielkich kosztach zwyzki momentu w c20ne jak juz je osiagniesz za te pare zlotych.

c20xe to doskonaly silnik do dupowozu, ciagnie dolem i srodkiem, na gorze zdycha i nie ma nic z wiertarki - chyba, ze takiej co ma regulowane obroty i najlepiej wierci w polowie skali. stwierdzisz to ogladajac dowolny wykres seryjnego xe. dopiero po modach zaczyna jechac gora, ale wymaga to niemalych nakladow.

z zalet c20ne na pewno ceny czesci i kuloodpornosc. wiecej nie widze. ani to bardziej oszczedne, ani zwawsze niz c20xe. no moze i jest to jakas opcja... ja poszedlbym w strone c20xe, szczegolnie, ze zdaje sie pod obydwa te silniki bedziesz musial zmienic zawieszenie i hamulce.. czy zle mowie?

wolno mi wyrazic opinie na jakis temat i nie mam obowiazku rozkminiania ekonomicznego aspektu sprawy. dla mnie swap = pogon za osiagami i nie ma tu zadnego ekonomicznego kompromisu. nikomu nie mowie co ma robic - mowie jedynie, co ja bym zrobil. wolno mi natomiast ocenic cos wedle mojego systemu postrzegania wartosci silnika. tak czy nie?

: 3 lut 2007, o 11:18
autor: Mihó
a myślałeś o SEHu ?

Bardzo zbliżony do C20NE, tak samo trwały, tak samo dobrze gaz znosi, a już ma trochę więcej niż NE

: 3 lut 2007, o 11:20
autor: !markos
a to seha tak samo latwo kupic jak ne?

: 3 lut 2007, o 11:23
autor: Mihó
!markos słusznie zauważył pisze:a to seha tak samo latwo kupic jak ne?
Niestety trzeba za nim połazić

: 3 lut 2007, o 15:58
autor: -=kLaRi=-
c20ne to dobry silnik ,tanie czesci ,dostaniesz to wszedzie , glowica nie kosztuje 700-1300zl tak jak w xe ,popychaczy jest 2x mniej ,bardzo zywotny silnik takze polecam.

Na XE przygotuj 2xtna wartosc swojej corsy A jak nie wiecej ... :/ niestety wiem to z autopsji :( - oczywiscie jesli ma to miec rece i nogi a nie wlozyc jakiegos szrota prosto ze zlomowca.