Strona 1 z 1

Hamulce...pedał jakiś miekki

: 26 maja 2007, o 14:53
autor: D12
Wczoraj coś dziwnego zaobserwowałem, że pedał hamulca wpada mi za daleko i hamulce zrobiły się troche słabsze. Płyn jest nie zauważyłem jego ubytku.
Dodakowo jak jest wyłączony silnik i podpompuje pedał hamulca nie staje się on twardy tylko tak samo miekki jak na włączonym silniku. Znacie czego to objaw?
Zapowietrzenie, płyn uciekający ? przez tłoczek ?

: 28 maja 2007, o 20:42
autor: ka3or#1818
byc moze zapowietrzył ci sie układ hamulcowy. Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku na przewodach, odpowietrznikach i zaciskach. Poza tym jak długo masz płyn hamulcowy? co 2 lata się zmienia. Ja właśnie dzisiaj skończyłem odpowietrzać hamulce w moim passacie, a nie było lekko gdyż mam ABS

: 29 maja 2007, o 15:56
autor: D12
ka3or#1818 pisze:Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku na przewodach
Był wyciek na tłoczku
ka3or#1818 pisze:co 2 lata się zmienia.
Heh, nie zmieniany był conajmniej przez 8 lat.


Wszystko teraz bangla hamuje sprawnie :)

: 29 maja 2007, o 22:57
autor: ka3or#1818
Spoko, pewnie wymiana uszczelek załatwiła sprawe :)

: 30 maja 2007, o 17:55
autor: STELMI
Podepnę się pod temat, bo też mam pytanko odnośnie hamulców:

Czy mocowania jarzm w starszych rocznikach były jakieś inne jak w nowszych (Corsa B)?
Bo w 1.2 2000r. miałem tarcze, szczęki, zaciski i jarzma 256mm i wszystko działało bez problemu, a w (chyba) 94r. jak zakładałem to się okazało, że jarzmo obciera o tarczę na jej krawędziach i z przodu (patrząć na tarczę stojąc z boku auta).
Teraz sam już nie wiem, bo jest w niej C20XE i chce zmienić heble na te 256mm, ale nie wiem już jak.

: 30 maja 2007, o 19:25
autor: chuckyhc
Stelmi wydaje mi sie, ze w tej 1.2 miales hample z calibry czy astry gsi czyli wymair tarczy 256x24. a w tej drugiej masz pewnie hamulce z cb gsi czyli 256x20. jarzmo z cb gsi pod tarcze 256x20 jest za waskie na tarcze 256x24

mam nadzieje ze moze ci to cos wyjasnilo

: 30 maja 2007, o 20:17
autor: !markos
przeciez zaciski zmienia sie razem z jarzmem, mocuje sie to wszystko na zwrotnicy, a zwrotnice ztcw sa we wszystkich corsach takie same, roznia sie jarzma/zaciski/tarcze.

na przyszlosc nie podlaczaj sie z pytaniem o jarzmo/zacisk do tematu o za miekkim pedale hamulca.. potem ciezko cokolwiek znalezc :-?

: 30 maja 2007, o 21:21
autor: STELMI
podłączyłem się, bo było o hamulcach.
A jeżeli chodzi o kombinację jarzmo, zacisk, tarcza to są dokładnie te co miałem w 1.2 (nie takie same, tylko te wyciągnięte z 1.2, bo miałem dzwona). I nie pasi i ch...

: 30 maja 2007, o 21:41
autor: !markos
to wyjnij tez z 1.2 zwrotnice i je przeloz do szczura. dziwne, ze to nie chce pasowac. powinno.

: 30 maja 2007, o 21:49
autor: STELMI
no to nie jest już takie proste, bo 1.2 już sprzedałem. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy była jakaś zmiana po lifcie, bo się zdziwiłem jak założyłem wszystko i nie mogłem obrócić koła, bo nie zwróciłem przy montażu uwagi. Teraz dopiero jak to rozebrałem to widziałem, że są takie jaja.

: 2 cze 2007, o 19:07
autor: geo022
D12 pisze:
ka3or#1818 pisze:Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku na przewodach
Był wyciek na tłoczku
ka3or#1818 pisze:co 2 lata się zmienia.
Heh, nie zmieniany był conajmniej przez 8 lat.
D12 -wydaje mi się czy przed miesiącem dawałeś foto relację z wymiany hamuli wiec i je odpowietrzałes -ale to byłoby 40 -50 dni a nie 8 lat? :-D

: 2 cze 2007, o 23:09
autor: ka3or#1818
ja miałem akcję z poldkiem. zmieniałem stare hamulce na nowszy układ Lucasa. Musiałem zmienić mocowanie jarzma, jarzma, zaciski, przewody hamulcowe, serwo, korektor hamowania i pedały. Nie pisałbym tego, gdyby nie pewien motyw. Okazało się że piasty są inne (mimo że polonez był już na szerokim zawiasie). mociwanie tarczy do piasty w układzie lucasowskim czyli taki dystans był wysunięty 2mm do przodu. Do starej piasty nie mogłem założyć jarzma bo nie chciało wejść między tarczę a mocowanie jarzma.


wniosek taki, upewnij się, że w obu corsach piasty były takie same