Corsa by GibTech
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Corsa by GibTech
W końcu większość gratów zebrane, mogę założyć tu swój temat.
A więc od początku:
Po zakupie auta (jak to z tymi 1.6 16V) okazało się ze silnik wpierd**a mnóstwo oleju (1L / 1000km), oddałem je do warsztatu gdzie pracuje znajomy na wyeliminowanie usterki, panowie stwierdzili że wystarczy tak zwana 1/2 (tak to nazywają) czyli częściowy remont silnika bez wyjmowania, wymiana pierścieni, uszczelniaczy, bodajże panewki i jakieś tam pierdółki, niestety jako że się nie znam zgodziłem się na to myśląc że chłopaki mechanicy to wiedzą co robią. Zupełnie nic to nie pomogło i w ten sposób utopiłem 1500zł więcej tam nie pojadę człowiek uczy się na własnych błędach.
Z tego oto tu miejsca chciałem uroczyście podziękować mike za przetrzymanie, poczekanie i przywiezienie mi boxa + kompa
"Dzięki"
Aktualnie auto stoi w warsztacie na diagnozie po której prawdopodobnie odbędzie się kapitalny remont silnika + montaż boxa al'a mantzel z kompem i kolektora wydechowego od c20xe
Punkt odniesienia dla przyszłych modyfikacji:
Boxik i kompik:
Ale czyściutka:
Ogólno poglądowe fotki na felgach Mangels 15'
Plany:
Jakiś zawias -35mm. (prawdopodobnie koni kit ale chętnie poczytam wasze propozycje)
Poprawki lakiernicze (mam mnóstwo rys) plastiki w kolor i progi steinmetz już czekają.
Wydech w el-tec z nierdzewki z katem i środkowym.
A więc od początku:
Po zakupie auta (jak to z tymi 1.6 16V) okazało się ze silnik wpierd**a mnóstwo oleju (1L / 1000km), oddałem je do warsztatu gdzie pracuje znajomy na wyeliminowanie usterki, panowie stwierdzili że wystarczy tak zwana 1/2 (tak to nazywają) czyli częściowy remont silnika bez wyjmowania, wymiana pierścieni, uszczelniaczy, bodajże panewki i jakieś tam pierdółki, niestety jako że się nie znam zgodziłem się na to myśląc że chłopaki mechanicy to wiedzą co robią. Zupełnie nic to nie pomogło i w ten sposób utopiłem 1500zł więcej tam nie pojadę człowiek uczy się na własnych błędach.
Z tego oto tu miejsca chciałem uroczyście podziękować mike za przetrzymanie, poczekanie i przywiezienie mi boxa + kompa
"Dzięki"
Aktualnie auto stoi w warsztacie na diagnozie po której prawdopodobnie odbędzie się kapitalny remont silnika + montaż boxa al'a mantzel z kompem i kolektora wydechowego od c20xe
Punkt odniesienia dla przyszłych modyfikacji:
Boxik i kompik:
Ale czyściutka:
Ogólno poglądowe fotki na felgach Mangels 15'
Plany:
Jakiś zawias -35mm. (prawdopodobnie koni kit ale chętnie poczytam wasze propozycje)
Poprawki lakiernicze (mam mnóstwo rys) plastiki w kolor i progi steinmetz już czekają.
Wydech w el-tec z nierdzewki z katem i środkowym.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2007, o 23:19 przez GibEx, łącznie zmieniany 4 razy.
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Będzie bardzo fajny samochodzik jak zrobisz z silnikiem - ciekawe ile Cię skasują i co dokładnie będą robić. Szlif i tłoki nadwymiar czy nowe tuleje?
P.S. Daj jeszcze dokładny adres i napisz gdzie najczęściej stoisz - po co chłopaki mają Cię namierzać jak możesz im to jeszcze bardziej ułatwić. Wiesz taki smochodzik z zadbanym wnętrzem i wyremontowanym silnikiem to łakomy kąsek dla złodzei - USUWAJ NUMER Z TABLICY REJESTRACYJNEJ jak zamieszczasz zdjęcia w necie.
P.S. Daj jeszcze dokładny adres i napisz gdzie najczęściej stoisz - po co chłopaki mają Cię namierzać jak możesz im to jeszcze bardziej ułatwić. Wiesz taki smochodzik z zadbanym wnętrzem i wyremontowanym silnikiem to łakomy kąsek dla złodzei - USUWAJ NUMER Z TABLICY REJESTRACYJNEJ jak zamieszczasz zdjęcia w necie.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jestem gdzie indziej zameldowany a gdzie indziej mieszkam
Środek taki czysty to już nie jest bo trzeba by chyba co 2 dni pucwać żeby tak sie błyszczał, no może fotele są cały czas takie czyściutkie bo to jest nowe obicie, a z zewnątrz jest mocno zniszczony lakier.
Co do wycieraczek to są to alca hyner czy jakoś tak (te płaskie rozmiar chyba prawidłowy bodajże 45cm. ogólnie jestem zadowolony chociaż od kierowcy zamontowałem w zimie i przez mrozy już tak dobrze się nie układa, dają do każdej dodatkowe pióro zobacze czy coś się poprawi jak zmienie, ta od pasaże działa poprawnie zamontowałem ją pod koniec zimy i zbiera bardzo dobrze, na tą od kierowcy też nie narzekam.
Brewki polecą jak zmienie lampy, z nimi kupiłem i tak już zostało, może chce ktoś w prezencie to kamei czy jakoś tak.
Środek taki czysty to już nie jest bo trzeba by chyba co 2 dni pucwać żeby tak sie błyszczał, no może fotele są cały czas takie czyściutkie bo to jest nowe obicie, a z zewnątrz jest mocno zniszczony lakier.
Co do wycieraczek to są to alca hyner czy jakoś tak (te płaskie rozmiar chyba prawidłowy bodajże 45cm. ogólnie jestem zadowolony chociaż od kierowcy zamontowałem w zimie i przez mrozy już tak dobrze się nie układa, dają do każdej dodatkowe pióro zobacze czy coś się poprawi jak zmienie, ta od pasaże działa poprawnie zamontowałem ją pod koniec zimy i zbiera bardzo dobrze, na tą od kierowcy też nie narzekam.
Brewki polecą jak zmienie lampy, z nimi kupiłem i tak już zostało, może chce ktoś w prezencie to kamei czy jakoś tak.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2007, o 10:48 przez GibEx, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Twój samochód, twoja sprawa Ja tylko dobrze radzę.GibEx pisze:Jestem gdzie indziej zameldowany a gdzie indziej mieszkam WA XXXXX = Białołęka - Tarchomin
Środek taki czysty to już nie jest bo trzeba by chyba co 2 dni pucwać żeby tak sie błyszczał, no może fotele są cały czas takie czyściutkie bo to jest nowe obicie, a z zewnątrz jest mocno zniszczony lakier.
Na autokąciku była taka sytuacja, że ktoś się chwalił wozidłem a potem z pod domu zwinęli mu samochód. Ktoś powie "przypadek" - może tak ale lepiej dmuchać na zimne.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A może znawcy wykresów skomentowali by mój, ten spadek miedzy 2500 - 3500 i tak na więcej nie liczyłem troche ten moment mnie zmartwił, ale nie ma co sie dziwić silnik niezdrowy to rewelacji nie było.
-----
Silnik wybebeszony pojechał na pomiarki jutro sie okaże co jest do roboty i ile to kostet, już się boje
-----
Głowica poszła do obróbki gniazd zaworów, nie domykały sie i było mnóstwo nagaru. Co ciekawe pierścienie podobno wyglądają jak by nie były zmieniane a przecież 8000 kilometrów temu była robiona niby góra sie wkur**łem
A tu deskorolka odchudzona
-----
Silnik wybebeszony pojechał na pomiarki jutro sie okaże co jest do roboty i ile to kostet, już się boje
-----
Głowica poszła do obróbki gniazd zaworów, nie domykały sie i było mnóstwo nagaru. Co ciekawe pierścienie podobno wyglądają jak by nie były zmieniane a przecież 8000 kilometrów temu była robiona niby góra sie wkur**łem
A tu deskorolka odchudzona
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
to moze przy okazji zabawy z głowicą obrobic (spasować) delikatnie kanały ??GibEx pisze: Głowica poszła do obróbki gniazd zaworów, nie domykały sie i było mnóstwo nagaru. Co ciekawe pierścienie podobno wyglądają jak by nie były zmieniane a przecież 8000 kilometrów temu była robiona niby góra sie wkur**łem
jeśli zakład, w którym teraz robisz zna sie na rzeczy to na pewno pomierzy (odda do pomierzenia) i będziesz wiedział na czym stoisz
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
W warsztacie na ul. Żwirki wigury 2b (OKĘCIE) przy samym lotnisku, u pana Marka nie pamiętam niestety nazwiska, ale bardzo sympatyczny gość i on się wszystkim zajmuje, wiem też że ściga sie w wyścigach górskich, wcześniej w KJS-ach.Porszak pisze:gdzie robisz silnik??
DziękiPorszak pisze:oraz zycze powodzenia w modach.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czasochłonne i kosztowne.-=m&m=- pisze:to moze przy okazji zabawy z głowicą obrobic (spasować) delikatnie kanały ??
I wyszło szydło z worka.
Okazuje sie że poprzednia firma nawet nie wymieniła pierścienie powalczyli z uszczelniaczami tak że je pokancerowali zakładając je jakimś pręcikiem czy coś takiego. Wychodzi na to ze poprzednicy totalnie zjebali robotę zgarneli hajc prawie nic nie zrobili a to co zrobili zjebali że sam lepiej bym to zrobił.
Blok został zmierzony we wszystkie strony cylindry w dobrym stanie bez owalizacji. Olej był brany bo zostało to ponownie złożone na starych pierścieniach nie wiem czy to nawet doczyścili ponoć było w pyte nagaru i nie dokładnie złożone, bardzo nie fachowa robota.
PS. Warsztat nazywa sie "DAYTONA motor service"
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
to może warto jakiegoś rzeczoznawce wziąć i ubiegac sie o zwrot kosztów ??GibEx pisze: Wychodzi na to ze poprzednicy totalnie zjebali robotę zgarneli hajc prawie nic nie zrobili a to co zrobili zjebali że sam lepiej bym to zrobił.
PS. Warsztat nazywa sie "DAYTONA motor service"
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chyba już po zawodach jak silnik został rozebrany gdzie indziej.-=m&m=- pisze: to może warto jakiegoś rzeczoznawce wziąć i ubiegac sie o zwrot kosztów ??
-------
Silniczek złożony czeka na wsadzenie wieczorem opisze coś więcej
-------
Przyszła pora na płatności :0
1.) Części:
· Kpl. uszczelek do głowicy
· Kpl. uszczelek do bloku
· Kpl. pierścieni tłokowych
· Kpl. panewek korbowodowych
· Kpl. śrub do głowicy
· Filtr oleju
· Pompa wody
· Pasek rozrządu
· „mocna” uszczelka pod głowicę
Razem ……………………………………………………………………………1180,00
2.) czynności:
· wymont/zamont silnika (wysoki współczynnik trudności) ………..……….800,00
· rozebranie/złożenie silnika (wysoki współczynnik trudności) …..………..700,00
· mycie, czyszczenie elementów, w tym tłoków i wału korb. ………...…….150,00
· nabicie klimatyzacji ……………………………………………………………………………...170,00
Razem …………………………………………………………………………….1820,00
3.) pozostałe:
· wykonanie pomiarów bloku silnika
· sprawdzenie szczelności głowicy, pomiary
· rozbrojenie/uzbrojenie głowicy
· obróbka 16tu gniazd zaworowych
· obróbka 16tu prowadnic zaworowych
· naprawa uszkodzonych powierzchni (po poprzedniej „naprawie”)
· planowanie głowicy
Razem …………………………………………………………………………….730,00
Pytania:
· Jaki wlać olej do silnika? W kosztorysie nie jest jeszcze uwzględniony!
· Czy wymienić świece zapłonowe? Jeśli tak, to proponujemy specjalne, sportowe wysokiej jakości, sprawdzone w naszych autach wyczynowych, w cenie ok. 160,00 za kpl.
· Kosztorys nie uwzględnia montażu kolektora wydechowego
TROCHE MNIE ZEMDLIŁO
- Mefju
- Nowy
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 kwie 2007, o 17:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
niezle ceny maja widze za taki remont silnika, mogles spokojnie sie zeswapowac na c20xe (no moze bys dolozyl pare groszy, ale wrazenia z jazdy niezapomniane... )
co do sportowych swiec, to pewnie chodzi im o NGK gdyz potocznie tak o nich mowia hehe i jeszcze ta cena 160za kpl... masakra, nie wiem skad Ty ich wziales
jeszcze jak dolicza olej, swiece i montaz kolektora wydechowego to wyjdzie laaadna sumka
co do sportowych swiec, to pewnie chodzi im o NGK gdyz potocznie tak o nich mowia hehe i jeszcze ta cena 160za kpl... masakra, nie wiem skad Ty ich wziales
jeszcze jak dolicza olej, swiece i montaz kolektora wydechowego to wyjdzie laaadna sumka
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie są to świece NGK bo takie uznają za zwykłe, a są to świece SplitFire.Mefju pisze:co do sportowych swiec, to pewnie chodzi im o NGK gdyz potocznie tak o nich mowia hehe i jeszcze ta cena 160za kpl...
Uszczelka pod głowice będzie Gates (chyba tak się to pisze) kupuje się ją oddzielnie i jest mocniejsza od tej z zestawu.
Z kolektora wydechowego zrezygnowałem, zrobię to w niedalekiej przyszłości.
Co do ceny jest to wstępny kosztorys i na pewno da się coś utargować z tych prac o dużym stopniu trudności.
Widocznie mam pecha ale wiem że chłopaki robią dokładnie, wole dać już więcej i mieć dobrze niż mniej i nic nie mieć zrobione a tylko zjebane.
(Ale jak coś będzie nie tak to chyba zjade tym autem z mostu)
Mnie też zaskoczyła ta suma :0
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, o 14:02 przez GibEx, łącznie zmieniany 3 razy.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak to takie trudne, to niech tego nie robią
brakuje mi tu jeszcze wyliczenia ile bierze za każdą dodatkową śrubkę extra. rozumiem że jeszcze miało by dojść montowanie boxa bo to taaakie trudne ?
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
pewnikiem Goetz ale watpie żeby robili jakies mocniejsze uszczelki, co najwyżej różnej grubości ( ilość ząbków na uszcelce )GibEx pisze:Uszczelka pod głowice będzie Gates (chyba tak się to pisze) kupuje się ją oddzielnie i jest mocniejsza od tej z zestawu.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
pogielo tych mechanikow.
wysoki wspolczynnik trudnosci przy wyciaganiu silnika,okreslil bym tylko jako wysoki wspolczynnik niewygody i braku miejsca pod maska
natomiast wysoki wspolczynnik trudnosci przy rozbiorce silnika to juz wogole . caly silnik 1 osoba majaca go na stojaku (a pewny jestem ze skoro taki warsztat to maja stojak) moze spokojnie rozmontowac go w 3-4 godziny na czesci pierwsze lacznie z rozpieciem tlokow i korbowodow i zdjeciem pierscieni. cena za taka usluge 700pln jest powalajaca
co do uszczelki to wydaje mi sie ze (tak jak pisze m&m) jest to albo uszczelka toszke grubsza, jakas na kilka razy planowana/zabielana glowice, albo najciensza jaka jest by troszke doprezyc silnik
wysoki wspolczynnik trudnosci przy wyciaganiu silnika,okreslil bym tylko jako wysoki wspolczynnik niewygody i braku miejsca pod maska
natomiast wysoki wspolczynnik trudnosci przy rozbiorce silnika to juz wogole . caly silnik 1 osoba majaca go na stojaku (a pewny jestem ze skoro taki warsztat to maja stojak) moze spokojnie rozmontowac go w 3-4 godziny na czesci pierwsze lacznie z rozpieciem tlokow i korbowodow i zdjeciem pierscieni. cena za taka usluge 700pln jest powalajaca
co do uszczelki to wydaje mi sie ze (tak jak pisze m&m) jest to albo uszczelka toszke grubsza, jakas na kilka razy planowana/zabielana glowice, albo najciensza jaka jest by troszke doprezyc silnik
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
o części zapytaj tu http://motomarka.pl/
kupowałem tam przy bobieniu remontu u siebie i ceny są naprawdę dobre i spory asortyment.
kupowałem tam przy bobieniu remontu u siebie i ceny są naprawdę dobre i spory asortyment.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeśli chodzi o części to popytaj także w InterCarsie ostatnio jak u nich kupowałem to dostałem 15%- 35% zniżki choć nie jesem ich stałym klientem a kupowałem tylko sondę, kable, świece i uszczelkę między kolektorami ssącymi.
Znajomy mechanik za komplet czyli części i robociuznę ode mnie by wziął około 2200 ze wszystkim.
Znajomy mechanik za komplet czyli części i robociuznę ode mnie by wziął około 2200 ze wszystkim.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 7 sie 2006, o 11:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Z obróbkami gniazd w głowicy i tak dalej pomiarkami?seboss pisze:Znajomy mechanik za komplet czyli części i robociuznę ode mnie by wziął około 2200 ze wszystkim.
Jak waszym zdaniem powinna być cena za wykonanie naprawy którą wykonał ten warsztat + części ?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2007, o 11:08 przez GibEx, łącznie zmieniany 1 raz.