Strona 1 z 2

Corsa by GibTech

: 12 cze 2007, o 13:06
autor: GibEx
W końcu większość gratów zebrane, mogę założyć tu swój temat.

A więc od początku:

Po zakupie auta (jak to z tymi 1.6 16V) okazało się ze silnik wpierd**a mnóstwo oleju (1L / 1000km), oddałem je do warsztatu gdzie pracuje znajomy na wyeliminowanie usterki, panowie stwierdzili że wystarczy tak zwana 1/2 (tak to nazywają) czyli częściowy remont silnika bez wyjmowania, wymiana pierścieni, uszczelniaczy, bodajże panewki i jakieś tam pierdółki, niestety jako że się nie znam zgodziłem się na to myśląc że chłopaki mechanicy to wiedzą co robią. Zupełnie nic to nie pomogło i w ten sposób utopiłem 1500zł więcej tam nie pojadę człowiek uczy się na własnych błędach.

Z tego oto tu miejsca chciałem uroczyście podziękować mike za przetrzymanie, poczekanie i przywiezienie mi boxa + kompa :D
"Dzięki" :D

Aktualnie auto stoi w warsztacie na diagnozie po której prawdopodobnie odbędzie się kapitalny remont silnika + montaż boxa al'a mantzel z kompem i kolektora wydechowego od c20xe

Punkt odniesienia dla przyszłych modyfikacji:
Obrazek

Boxik i kompik:
Obrazek

Ale czyściutka:
Obrazek

Ogólno poglądowe fotki na felgach Mangels 15'
Obrazek
Obrazek

Plany:
Jakiś zawias -35mm. (prawdopodobnie koni kit ale chętnie poczytam wasze propozycje)
Poprawki lakiernicze (mam mnóstwo rys) plastiki w kolor i progi steinmetz już czekają.
Wydech w el-tec z nierdzewki z katem i środkowym.

: 12 cze 2007, o 15:32
autor: seboss
no projekt zapowiada się super.
Zobaczymy jak bedzie jeździł po strojeniu.
Osobiście polecam zawieszkę KONI z regulacja twardości jest GOOD !!!

: 12 cze 2007, o 21:01
autor: !markos
fajnie, ale powies gdzie indziej zdjecia, bo pojawiaja sie dopiero jak przeklei sie skroty do nich do przegladarki i wroci do watku. proponuje imageshack, albo photobucket.

: 12 cze 2007, o 23:30
autor: Kotlin
LAdna corsa wywal brewki i bedzie cacy.

Nie wiem gdzie ale juz kilka razy widzialem twoja corse :-?

: 13 cze 2007, o 00:45
autor: D12
Dłubać, dłubać doprowadzic do serii i dalej :) co by mocne 1.6 śmigało.
Pytanko: Co masz za wycieraczki na szbkach? Nie za małe? Jak zbierają?

: 13 cze 2007, o 08:59
autor: Marcin99
Będzie bardzo fajny samochodzik jak zrobisz z silnikiem - ciekawe ile Cię skasują i co dokładnie będą robić. Szlif i tłoki nadwymiar czy nowe tuleje?

P.S. Daj jeszcze dokładny adres i napisz gdzie najczęściej stoisz - po co chłopaki mają Cię namierzać jak możesz im to jeszcze bardziej ułatwić. Wiesz taki smochodzik z zadbanym wnętrzem i wyremontowanym silnikiem to łakomy kąsek dla złodzei - USUWAJ NUMER Z TABLICY REJESTRACYJNEJ jak zamieszczasz zdjęcia w necie.

: 13 cze 2007, o 09:34
autor: GibEx
Jestem gdzie indziej zameldowany a gdzie indziej mieszkam :)
Środek taki czysty to już nie jest bo trzeba by chyba co 2 dni pucwać żeby tak sie błyszczał, no może fotele są cały czas takie czyściutkie bo to jest nowe obicie, a z zewnątrz jest mocno zniszczony lakier.

Co do wycieraczek to są to alca hyner czy jakoś tak (te płaskie rozmiar chyba prawidłowy bodajże 45cm. ogólnie jestem zadowolony chociaż od kierowcy zamontowałem w zimie i przez mrozy już tak dobrze się nie układa, dają do każdej dodatkowe pióro zobacze czy coś się poprawi jak zmienie, ta od pasaże działa poprawnie zamontowałem ją pod koniec zimy i zbiera bardzo dobrze, na tą od kierowcy też nie narzekam.

Brewki polecą jak zmienie lampy, z nimi kupiłem i tak już zostało, może chce ktoś w prezencie to kamei czy jakoś tak.

: 13 cze 2007, o 10:30
autor: Marcin99
GibEx pisze:Jestem gdzie indziej zameldowany a gdzie indziej mieszkam :) WA XXXXX = Białołęka - Tarchomin
Środek taki czysty to już nie jest bo trzeba by chyba co 2 dni pucwać żeby tak sie błyszczał, no może fotele są cały czas takie czyściutkie bo to jest nowe obicie, a z zewnątrz jest mocno zniszczony lakier.
Twój samochód, twoja sprawa :oko: Ja tylko dobrze radzę.
Na autokąciku była taka sytuacja, że ktoś się chwalił wozidłem a potem z pod domu zwinęli mu samochód. Ktoś powie "przypadek" - może tak ale lepiej dmuchać na zimne.

: 13 cze 2007, o 10:52
autor: GibEx
A może znawcy wykresów skomentowali by mój, ten spadek miedzy 2500 - 3500 i tak na więcej nie liczyłem troche ten moment mnie zmartwił, ale nie ma co sie dziwić silnik niezdrowy to rewelacji nie było.

-----

Silnik wybebeszony pojechał na pomiarki jutro sie okaże co jest do roboty i ile to kostet, już się boje

-----

Głowica poszła do obróbki gniazd zaworów, nie domykały sie i było mnóstwo nagaru. Co ciekawe pierścienie podobno wyglądają jak by nie były zmieniane a przecież 8000 kilometrów temu była robiona niby góra sie wkur**łem :x

A tu deskorolka odchudzona :-D
Obrazek

: 14 cze 2007, o 12:38
autor: Porszak
gdzie robisz silnik??
oraz zycze powodzenia w modach.
sie narobilo szybkich 1.6 a nie tak dawno martwilismy sie ze zadnego nie bedzie bo wszyscy 2.0 wkladaja :lol:

: 14 cze 2007, o 12:59
autor: -=m&m=-
GibEx pisze: Głowica poszła do obróbki gniazd zaworów, nie domykały sie i było mnóstwo nagaru. Co ciekawe pierścienie podobno wyglądają jak by nie były zmieniane a przecież 8000 kilometrów temu była robiona niby góra sie wkur**łem :x
to moze przy okazji zabawy z głowicą obrobic (spasować) delikatnie kanały ??
jeśli zakład, w którym teraz robisz zna sie na rzeczy to na pewno pomierzy (odda do pomierzenia) i będziesz wiedział na czym stoisz :oko:

: 14 cze 2007, o 14:51
autor: GibEx
Porszak pisze:gdzie robisz silnik??
W warsztacie na ul. Żwirki wigury 2b (OKĘCIE) przy samym lotnisku, u pana Marka nie pamiętam niestety nazwiska, ale bardzo sympatyczny gość i on się wszystkim zajmuje, wiem też że ściga sie w wyścigach górskich, wcześniej w KJS-ach.
Porszak pisze:oraz zycze powodzenia w modach.
Dzięki

: 14 cze 2007, o 16:32
autor: !markos
buehehehe, to ktos sie w koncu wprowadzil do dawnej siedziby ssgarage? bo cos dlugo nikt nie mial ochoty sie tam pojawic mimo podpisania umowy najmu z wlascicielem obiektu :lol:

: 14 cze 2007, o 19:54
autor: GibEx
-=m&m=- pisze:to moze przy okazji zabawy z głowicą obrobic (spasować) delikatnie kanały ??
Czasochłonne i kosztowne.

I wyszło szydło z worka.

Okazuje sie że poprzednia firma nawet nie wymieniła pierścienie powalczyli z uszczelniaczami tak że je pokancerowali zakładając je jakimś pręcikiem czy coś takiego. Wychodzi na to ze poprzednicy totalnie zjebali robotę zgarneli hajc prawie nic nie zrobili a to co zrobili zjebali że sam lepiej bym to zrobił.

Blok został zmierzony we wszystkie strony cylindry w dobrym stanie bez owalizacji. Olej był brany bo zostało to ponownie złożone na starych pierścieniach nie wiem czy to nawet doczyścili ponoć było w pyte nagaru i nie dokładnie złożone, bardzo nie fachowa robota.

PS. Warsztat nazywa sie "DAYTONA motor service"

: 15 cze 2007, o 00:34
autor: -=m&m=-
GibEx pisze: Wychodzi na to ze poprzednicy totalnie zjebali robotę zgarneli hajc prawie nic nie zrobili a to co zrobili zjebali że sam lepiej bym to zrobił.
PS. Warsztat nazywa sie "DAYTONA motor service"
to może warto jakiegoś rzeczoznawce wziąć i ubiegac sie o zwrot kosztów ??

: 15 cze 2007, o 08:20
autor: GibEx
-=m&m=- pisze: to może warto jakiegoś rzeczoznawce wziąć i ubiegac sie o zwrot kosztów ??
Chyba już po zawodach jak silnik został rozebrany gdzie indziej.

-------

Silniczek złożony czeka na wsadzenie wieczorem opisze coś więcej

Obrazek
Obrazek

-------

Przyszła pora na płatności :0

1.) Części:

· Kpl. uszczelek do głowicy
· Kpl. uszczelek do bloku
· Kpl. pierścieni tłokowych
· Kpl. panewek korbowodowych
· Kpl. śrub do głowicy
· Filtr oleju
· Pompa wody
· Pasek rozrządu
· „mocna” uszczelka pod głowicę

Razem ……………………………………………………………………………1180,00


2.) czynności:

· wymont/zamont silnika (wysoki współczynnik trudności) ………..……….800,00
· rozebranie/złożenie silnika (wysoki współczynnik trudności) …..………..700,00
· mycie, czyszczenie elementów, w tym tłoków i wału korb. ………...…….150,00
· nabicie klimatyzacji ……………………………………………………………………………...170,00

Razem …………………………………………………………………………….1820,00


3.) pozostałe:

· wykonanie pomiarów bloku silnika
· sprawdzenie szczelności głowicy, pomiary
· rozbrojenie/uzbrojenie głowicy
· obróbka 16tu gniazd zaworowych
· obróbka 16tu prowadnic zaworowych
· naprawa uszkodzonych powierzchni (po poprzedniej „naprawie”)
· planowanie głowicy

Razem …………………………………………………………………………….730,00


Pytania:
· Jaki wlać olej do silnika? W kosztorysie nie jest jeszcze uwzględniony!
· Czy wymienić świece zapłonowe? Jeśli tak, to proponujemy specjalne, sportowe wysokiej jakości, sprawdzone w naszych autach wyczynowych, w cenie ok. 160,00 za kpl.
· Kosztorys nie uwzględnia montażu kolektora wydechowego

TROCHE MNIE ZEMDLIŁO

: 18 cze 2007, o 12:59
autor: !markos
sportowe swiece, wow! :lol: co to jest mocna uszczelka pod glowice? :zakrecony:

cen za uslugi nawet nie chce mi sie komentowac, trzeba spalic ten burdel, zeby juz nikogo tak nie naciagneli :lol:

moge jedynie wspolczuc, ze trafiles na kogos, kto za swietny dowcip uznal skasowanie cie za to wszystko jak za zboze.

: 18 cze 2007, o 13:03
autor: Mefju
niezle ceny maja widze :/ za taki remont silnika, mogles spokojnie sie zeswapowac na c20xe :) (no moze bys dolozyl pare groszy, ale wrazenia z jazdy niezapomniane... )

co do sportowych swiec, to pewnie chodzi im o NGK gdyz potocznie tak o nich mowia hehe i jeszcze ta cena 160za kpl... masakra, nie wiem skad Ty ich wziales :)

jeszcze jak dolicza olej, swiece i montaz kolektora wydechowego to wyjdzie laaadna sumka

: 18 cze 2007, o 13:11
autor: arts
o fakkkkk :0 ja bym sie niechwalil raczej tym cennikiem wysokiego spolczynika trudnosci :bardzozly:

: 18 cze 2007, o 13:21
autor: !markos
Mefju pisze:jeszcze jak dolicza olej, swiece i montaz kolektora wydechowego to wyjdzie laaadna sumka
taka, ze w sumie to moznaby juz pomyslec o zmianie silnika, lub calego samochodu..

: 18 cze 2007, o 13:32
autor: GibEx
Mefju pisze:co do sportowych swiec, to pewnie chodzi im o NGK gdyz potocznie tak o nich mowia hehe i jeszcze ta cena 160za kpl...
Nie są to świece NGK bo takie uznają za zwykłe, a są to świece SplitFire.
Uszczelka pod głowice będzie Gates (chyba tak się to pisze) kupuje się ją oddzielnie i jest mocniejsza od tej z zestawu.

Z kolektora wydechowego zrezygnowałem, zrobię to w niedalekiej przyszłości.

Co do ceny jest to wstępny kosztorys i na pewno da się coś utargować z tych prac o dużym stopniu trudności. :-D

Widocznie mam pecha ale wiem że chłopaki robią dokładnie, wole dać już więcej i mieć dobrze niż mniej i nic nie mieć zrobione a tylko zjebane.

(Ale jak coś będzie nie tak to chyba zjade tym autem z mostu)

Mnie też zaskoczyła ta suma :0

: 18 cze 2007, o 13:48
autor: AdamXXL
:)9 :)9
jak to takie trudne, to niech tego nie robią :lol:
brakuje mi tu jeszcze wyliczenia ile bierze za każdą dodatkową śrubkę extra. rozumiem że jeszcze miało by dojść montowanie boxa bo to taaakie trudne ?

: 18 cze 2007, o 13:54
autor: GibEx
Robił ktoś taki remont w warsztacie ?
Jaki powinien być koszt przeprowadzonych operacji.

: 18 cze 2007, o 14:21
autor: -=m&m=-
GibEx pisze:Uszczelka pod głowice będzie Gates (chyba tak się to pisze) kupuje się ją oddzielnie i jest mocniejsza od tej z zestawu.
pewnikiem Goetz :oko: ale watpie żeby robili jakies mocniejsze uszczelki, co najwyżej różnej grubości ( ilość ząbków na uszcelce )

: 18 cze 2007, o 17:08
autor: Porszak
pogielo tych mechanikow.

wysoki wspolczynnik trudnosci przy wyciaganiu silnika,okreslil bym tylko jako wysoki wspolczynnik niewygody i braku miejsca pod maska

natomiast wysoki wspolczynnik trudnosci przy rozbiorce silnika to juz wogole :lol: . caly silnik 1 osoba majaca go na stojaku (a pewny jestem ze skoro taki warsztat to maja stojak) moze spokojnie rozmontowac go w 3-4 godziny na czesci pierwsze lacznie z rozpieciem tlokow i korbowodow i zdjeciem pierscieni. cena za taka usluge 700pln jest powalajaca

co do uszczelki to wydaje mi sie ze (tak jak pisze m&m) jest to albo uszczelka toszke grubsza, jakas na kilka razy planowana/zabielana glowice, albo najciensza jaka jest by troszke doprezyc silnik

: 18 cze 2007, o 18:01
autor: seboss
troszkę tych mechaników pogieło za tą kasę to można by się zastanowić nad mocniejszym silnikiem niż te 1.6 16V nawet jeśli to jest zajebisty warsztat to sorry ale raczej nie dął bym tyle $$$$$.

: 18 cze 2007, o 18:38
autor: GibEx
A może jakieś konkrety, ktoś podał by kosztorys wykonanych prac i części.

: 18 cze 2007, o 20:06
autor: AdamXXL
o części zapytaj tu http://motomarka.pl/
kupowałem tam przy bobieniu remontu u siebie i ceny są naprawdę dobre i spory asortyment.

: 19 cze 2007, o 09:34
autor: seboss
jeśli chodzi o części to popytaj także w InterCarsie ostatnio jak u nich kupowałem to dostałem 15%- 35% zniżki choć nie jesem ich stałym klientem a kupowałem tylko sondę, kable, świece i uszczelkę między kolektorami ssącymi.
Znajomy mechanik za komplet czyli części i robociuznę ode mnie by wziął około 2200 ze wszystkim.

: 19 cze 2007, o 10:59
autor: GibEx
seboss pisze:Znajomy mechanik za komplet czyli części i robociuznę ode mnie by wziął około 2200 ze wszystkim.
Z obróbkami gniazd w głowicy i tak dalej pomiarkami?

Jak waszym zdaniem powinna być cena za wykonanie naprawy którą wykonał ten warsztat + części ?