Strona 1 z 2
B GSI, Zawiasy gwint i szybkie scieranie się opon. pomózcie
: 24 paź 2007, o 12:21
autor: gienek665
Witam jestem nowy na tym forum ale już długo je obserwuje. To jest mój pierwszy post bo potrzebuje pomocy. Mam Corsę B gsi po wielu modyfikacjach sam nawet nie wiem o wszystkich. Mam zawieszenie gwintowane FK i koła 8Jx14 na nich oponki 195/45 naciągnięte. Przód mam opuszczony na maksa i strasznie mi scina opony przednie od srodka samochodu, w ciągu 2msc opony nie nadawały sie do jazdy wyszły nici od środka. Chciałem ustawić zbieżność u mechanika bo mam rozbieżność ale powiedział że mi tego nie zrobi bo samochód nie jest dostosowany do tak szerokich kół i że zawieszenie jest zmieniane. Co mam zrobić zeby mi tak opon nie ścinało?? POMOCY
Re: B GSI, Zawiasy gwint i szybkie scieranie się opon. pomóz
: 24 paź 2007, o 12:30
autor: AdamXXL
gienek665 pisze:Witam jestem nowy na tym forum ale już długo je obserwuje. To jest mój pierwszy post bo potrzebuje pomocy. Mam Corsę B gsi po wielu modyfikacjach sam nawet nie wiem o wszystkich. Mam zawieszenie gwintowane FK i koła 8Jx14 na nich oponki 195/45 naciągnięte. Przód mam opuszczony na maksa i strasznie mi scina opony przednie od srodka samochodu, w ciągu 2msc opony nie nadawały sie do jazdy wyszły nici od środka. Chciałem ustawić zbieżność u mechanika bo mam rozbieżność ale powiedział że mi tego nie zrobi bo samochód nie jest dostosowany do tak szerokich kół i że zawieszenie jest zmieniane. Co mam zrobić zeby mi tak opon nie ścinało?? POMOCY
fasolki w amortyzatorach (dolne mocowanie) lub/i śruby Magic Camber (
http://www.eu.tenneco-automotive.com/mo ... camber.htm )
: 24 paź 2007, o 13:20
autor: gienek665
nie rozumie, jakie fasolki?
: 24 paź 2007, o 14:55
autor: -=m&m=-
gienek665 pisze:nie rozumie, jakie fasolki?
taki zespół
zamiast standardowych okragłych mocowań amortyzatora robisz fasolki

służące do regulacji kąta pochylenia kół.
: 24 paź 2007, o 15:13
autor: gienek665
mechanik mówił o takiej możliwości zeby z okrągłych otworów mocujących zrobić podłużne, o to chodzi?
: 24 paź 2007, o 15:16
autor: -=m&m=-
dokładnie tak

: 24 paź 2007, o 15:38
autor: gienek665
mówił też że jeden gość skrócił wahacz. Czy można gdzieś kupić taki kit gotowy?? Czy tylko pozostaje to rozwiercanie?
: 24 paź 2007, o 15:49
autor: -=m&m=-
gienek665 pisze: Czy tylko pozostaje to rozwiercanie?
mozna jeszcze zmienic zawieszenie na normalne

: 24 paź 2007, o 16:20
autor: gienek665
to akurat odpada

lubie moja kamienna corse

: 24 paź 2007, o 23:06
autor: !markos
megabulszit z tym, ze to negatyw tak scina opony. jezdze w duzym negatywie juz od prawie 5000km i wiekszego zuzycia srodka opony nie widze. w corsie wczesniej tez mialem negatyw i tez nie cielo opon. ustaw dobrze zbieznosc, a problem tak szybkiego scinania gum zniknie.
aha.. i tak szerokie felgi to czysty idiotyzm, zmien je na max 7" i najlepiej kup z wiekszym offsetem, zeby sie glebiej schowaly.
: 25 paź 2007, o 12:56
autor: Porszak
dokladnie to zbieznosc scina opony. w golfie 1 gen byly mimosrodowe sruby, moze mozna je dopasowac
: 25 paź 2007, o 17:16
autor: gienek665
ale mi mechanik nie chce ustawić zbieżności

bo mam zawieszenie zmienione i kola takie
mam kola jak w tej aukcji. Identyczne
http://moto.allegro.pl/item257470498_bo ... rant_.html
: 25 paź 2007, o 23:18
autor: !markos
ja pierdyle.. co ma rodzaj zawieszenia do ustawiania zbieznosci?? NIC!! wez poszukaj innego speca od zawieszen, bo ten to jakis baran jest

: 26 paź 2007, o 17:50
autor: gienek665
właśnie tak zrobie. On coś chrzanił ze musiałby mieć parametry tego zawieszenia bo w kompie nie wie jak ustawić. Ja tez go nie rozumie, mówił ze na tych zawiasach i tych kołach to nie wie co zrobic bo jakieś przekłamania mogą być.
i nie wiem co robic? czy kolować sobie jakieś normalne koła i na nich jechać czy co? nawet nie wiem czy mi wejda

: 27 paź 2007, o 00:57
autor: Porszak
znajdz kogos kto nie bedzie marudzil i poprostu ustawi normalnie katy
: 27 paź 2007, o 19:02
autor: gienek665
a ustawiać na moich alu czy na zwykłych metalusach??
: 27 paź 2007, o 19:40
autor: oczarowany
na alusach chyba ze na sime stalowki zakladasz to na stalowkach
Zbierznosc wypada ustawic gdy zakladasz wiekszy/mniejszy rozmiar felgi
: 27 paź 2007, o 22:16
autor: !markos
ja pierdacze co za bzdury

zbieznosc po zmianie felg na mniejsze/wieksze? a co sie zmieni poza rozmiarem felgi

rozne ustawienia dla stalowek i aluminiowych?

czytac tego nie mozna!!
: 30 paź 2007, o 19:07
autor: gienek665
kurde

byłem dziś na dwóch stacjach diagnozy i powiedzieli że nie ustawia zbieżności bo auto mam za niskie :0
: 30 paź 2007, o 20:26
autor: D12
gienek665 pisze:kurde

byłem dziś na dwóch stacjach diagnozy i powiedzieli że nie ustawia zbieżności bo auto mam za niskie :0
Hmmm pojedź do trzeciej "renomowanej"
Za niskie auto w tym sensie, że nie mogłeś wjechać na podnośnik ? albo na Hale ?
: 30 paź 2007, o 21:46
autor: gienek665
Właśnie, powiedział mi gość że nie ma jak go nawet podnieść
Kurcze, chyba muszę kupić stalówki i podnieść je troche do góry i dopiero jechać bo inaczej nigdzie mi tego nie zrobią?! Zacofany rzeszów?
: 30 paź 2007, o 22:51
autor: Mihó
Jak po glebie ja pojechałem, to powiedziałem, że mam niski zawias, to się wystraszył "bo ja nie mam w tabeli". Pojechałem do Shell'a i ustawili od ręki, bez zastanowienia i komplikacji
: 31 paź 2007, o 00:30
autor: !markos
gienek665 pisze:Zacofany rzeszów?
idiotycznie niski zawias?
: 12 lis 2007, o 18:08
autor: gienek665
corsa powędrowała do góry o 4cm na zime, znajomy ustawił zbieżność ale dalej mi troche auto sciaga do lewej strony. Miałem odchyl od normy 4cm rozbieznosci Co sie okazało to fasolki są w amortyzatorach oryginalnie

: 12 lis 2007, o 18:25
autor: !markos
gienek665 pisze:Miałem odchyl od normy 4cm rozbieznosci
no to cieszymy sie razem z toba, ze samochod nie wywiozl cie do rowu, albo na drzewo
: 12 lis 2007, o 19:08
autor: gienek665
Czym to jest spowodowane?? czy to od tego za mialem opuszczone zawieszenie na max, czyli ze nie maiło w ogóle skoku? i sie rozregulowalo?

: 12 lis 2007, o 21:32
autor: Staneq
a ustawiales zbieznosc po wymianie zawiasu ?
: 13 lis 2007, o 18:48
autor: gienek665
ja nie zmieniałem zawieszenia, juz takie auto kupiłem

i wszystko bylo spoko. dopiero po 2 msc zaczelo sie z oponami

: 13 lis 2007, o 19:10
autor: !markos
ja mysle, ze dopiero wtedy to zauwazyles
oraz jestes pewien, ze chodzilo o 4 CENTYMETRY rozbieznosci? bo jesli tak.. to dziwie ci sie, ze w ogole dales rade tym samochodem jezdzic

: 14 lis 2007, o 18:27
autor: gienek665
Autko chodzilo super po drodze, nie było żadnej rozbieżności od początku.
Tak jak mowie dopiero po 1,5-2msc zaczęło sie zle prowadzić, uciekac w bok i cąć opony od wewnętrznej strony. Najbardziej cięło tą od pasażera a mniej od kierowcy.
