Jaka skrzynia do C16SE 100 HP ? F15 ?

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vanGug
Bez listowiec ;-)
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2007, o 18:38
Lokalizacja: z Woli
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Jaka skrzynia do C16SE 100 HP ? F15 ?

Post autor: vanGug »

Witam

Corsa po swapie z x14sz (60kucy) na c16se (100kucy).
Skrzynia biegów ta sama czyli f13

Fajnie się jeździ (szyyybko) :D ale do jazdy po mieście do autko
za bardzo "wyrywa" na 2-ce czy 3-ce
Skrzynia jest za "krótka"

Jaką polecacie do tego silnika do normalnej jazdy ?
Wiadomo że czasem trzeba wdepnąć no ale nie cały czas.

Czy skrzynia F15 załatwi sprawę i czy podejdzie do corsy B ?
Czy półosie będą pasowały ?
Jakie przełożenie wybrać F15-tki ? c394 ? Większe ?
Corsa B, X14SZ-->C16SE 100PS:)
Astra G, 1.6 16V 100PS
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

ja bym zostawił F13-5CR :-D
może v-max będzie nie duży, ale za to pierwsze dwa-trzy biegi będą lukssiiioor :grin:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] Jaka skrzynia do C16SE 100 HP ? F15 ?

Post autor: -=m&m=- »

vanGug pisze:
za bardzo "wyrywa" na 2-ce czy 3-ce
Skrzynia jest za "krótka"

Jaką polecacie do tego silnika do normalnej jazdy ?

do normalnej to tak jak kozzi napsiał F13-cr ale jesli ona jest dla Ciebie za krótka to poleciłbym wsadzic stary silnik spowrotem wtedy nie powino tak wyrywac ;)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

o ile pamiętam x14sz ma długą skrzynie, tylko że główne przełożenie jest wysokie 4,18 można szukać WR z 3,94 lub 3,74.

f15 to były głównie krótkie skrzynki
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Ja mam w corsie f13WR z głównym 3.94 (przy takim samym swapie jak ty) i napiszę tak - czego oczekujesz po takiej zmianie??
Jednak super się jeździło z dość krótką czwórką i piątką, prawie jak w mocnym TD a teraz przy wrzuceniu tych biegów czuć różnice i już tak fajnie nie ciągnie. Jeśli liczysz na mniejsze spalanie zwłaszcza w czasie jazdy po mieście to się nie rozczaruj jak różnicy nie będzie. Jedynie długie trasy bez korków i remontów wykażą mniejsze spalanie ale też bez szaleństw.
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Marcin99 pisze:f13WR z głównym 3.94 .
Mam taką na sprzedaż :)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”