skrzynie biegow w corsie, szukam najkrótszej

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

skrzynie biegow w corsie, szukam najkrótszej

Post autor: Michal2010 »

Witam!!!
Jestem nowy na forum, wiec prosze sie nie gniewac na mnie jezeli juz ktos kiedys ten temat poruszal.
Poszukuje skrzybi biegow do corsy B Gsi 1.6 16V, obecnie posiadam skrzybie F-15 C3.74, i wiem ze wystepuje tez w F-15 C3.94, ktora jest znacznie krotsza i przyjemniejsza, i rowniez z przelozeniami C4.18, jednak ona jest nie do zdobycia... :/
Nie orientuje sie jednak w skrzyniach typu F10, F13...
Wiec czy takie skrzynie nadawalby sie do corsy Gsi, czy beda pasowac do czy wytrzymaja, jakie maja przelozenia glowne itp itd. ????

Pozdrawiam wszytskich na forum :D
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

f13 cr mam takowa na sprzedaz :oko: bedzie pasowa :oko:

ps. jesli jestes zainteresowany to reszta na priv
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

f13cr nie bedzie znaczaco krotsza niz f15cr

poszukaj krotkiego glownego, to rozwiaze twoj problem
Obrazek
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Michal2010 »

f13 cr mam takowa na sprzedaz bedzie pasowa

ps. jesli jestes zainteresowany to reszta na priv
ok, ale jak z wytrzymaloscia ?? je nie oszczedzam auta, a wrecz katuje. mialem juz 2 skrzynie i nie wytrzymaly, i wczoraj ta 3 chyba tez nie dala rady.
uzytkowales taka skrzynie w silniku 1.6 16V? mozesz mniejwiecej podac predkosci na biegach?
i napisac czy wystepowaly jakies problemy z nia?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

jesli zakatowales juz 3 f15 to chyba pora nauczyc sie troche inaczej zmieniac biegi... a nie szukac innej skrzyni.
Obrazek
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Michal2010 »

!markos pisze:jesli zakatowales juz 3 f15 to chyba pora nauczyc sie troche inaczej zmieniac biegi... a nie szukac innej skrzyni.
Nie wiem czy to skrzynia, czy sprzeglo... jezdze w KJS, wiec corsa nie jest cywilna, ma 2 siedzenia, gwint i slicki, wiec tam sie nie oszczedza, tym bardziej ze nie sa to rzeczy nowe, lecz uzywane wczesniej nie wiadomo przez kogo i w jaki sposob. z takimi wydatkami sie licze, wiec pytam o skrzynie czy podejdzie, i czy sie sprawdzi. (zalezy mi na jak najkrotszej)
czytalem kiedys na forum, i nie chce teraz strzelic gafy, ale z tego co pamietam to kotos zalozyl F13 do C20XE.....
wiec jezeli faktycznie tak bylo i wytrzymala taka skrzynia w astrze Gsi, to corsa ma mniejszy moment i mniejsza moc, wiec powinna zadzialac.
nie wiem ile w tym prawdy, i czy jest to mozliwe, poniewaz raz mialem doczynienia ze skrzynia w C20XE.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

jesli zabijasz skrzynie z taka czestotliwoscia to zadna ci nie pomoze. no chyba, ze caly gearkit quaife z prostymi zebami :lol:

skrzynie w oplu slabe nie sa, choc f15 napewno jest mocniejsza od f13. powaznie mowilem o technice zmiany biegow... to nie jest normalne, zeby tak mordowac skrzynie za skrzynia... nawet w kjs.
Obrazek
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Michal2010 »

!markos pisze:jesli zabijasz skrzynie z taka czestotliwoscia to zadna ci nie pomoze. no chyba, ze caly gearkit quaife z prostymi zebami :lol:

skrzynie w oplu slabe nie sa, choc f15 napewno jest mocniejsza od f13. powaznie mowilem o technice zmiany biegow... to nie jest normalne, zeby tak mordowac skrzynie za skrzynia... nawet w kjs.
w sobote Bede wyjmowal skrzynie, bo i tak musze to zrobic, i wydaje mi sie ze raczej bedzie to sprzeglo, a nie skrzynia. Kupilem ja w miare swieza, 98 rok z tigry, lecz 3.74 Vmax 215km/h. co do skrzyni nie jestem pewnien czy padla i to nie ja jechalem, lecz moj madry kolega, wiec przepraszam za pomylke w tekscie.
jesli chodzi o skrzynie, ta pierwsza byla wadliwa juz od poczatku jak kupilem auto, ta druga to przyznaje moja wina :/ ale 3 nie moja sprawka. Mam nadzieje ze jest z nia wszytsko ok, i padl poprostu docisk, lub tarcza, lub wszytko naraz :] ale jak juz bede ja wyjmowal, a latwo sie jej ni wyjmuje, poniewaz reki nie ma gdzie wsadzic, to odrazu zaloze jakas krotsza, co by mi sie na ten sezon przydalo :)
( i tak planowalem zmiane juz wczesniej w czsie remontu silnika, lecz finanse dramatycznie sie skonczyly, i nie zmienilem)
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Obrazek
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

byly f10 z gl 4.18 od 3 biegu przel te same co w f13 i 15. 1 i 2 troszke dluzsze.

jak wlozysz glowne 4.18 do cr to bedziesz mial mega krotka skrzynie
przy odcince 6500 to na biegach masz predkosci max
43
76
113
145
185

dla gl 3.94
56
96
146
182
200

f13 wytrzymala w uturbionym c20ne, wiec czasem uda sie trafic cos mocnego lub trzeb nalezycie traktowac
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Michal2010 »

Porszak pisze:byly f10 z gl 4.18 od 3 biegu przel te same co w f13 i 15. 1 i 2 troszke dluzsze.

jak wlozysz glowne 4.18 do cr to bedziesz mial mega krotka skrzynie
przy odcince 6500 to na biegach masz predkosci max
43
76
113
145
185

dla gl 3.94
56
96
146
182
200

f13 wytrzymala w uturbionym c20ne, wiec czasem uda sie trafic cos mocnego lub trzeb nalezycie traktowac
Czyli mam znalesc przelozenie glowne od F10 i wpasowac je do mojej F15 ?? :///
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

mozesz szukac, ale u nas nikt tego nie robil i nikt Ci nie powie czy to bedzie chodzilo. jesli kola zebate beda mialy inne wymiary(moduly itd) to po grzybach. mysle ze nie pozostaje Ci nic innego jak kupic i sprawdzic organoleptycznie, ale zanim to zloszy do kupy to nalezy dobrze pomierzyc kolka zebate zeby do siebie pasowaly
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Michal2010
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, o 16:45
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Michal2010 »

a moze przypasuje jakas skrzynia z astr gsi np. F16 ?? one mialy rozne przelozenia glowne: 3.94, 4.18, 4.55, 4.23
tylko nie wiem jak z poszczegolnymi biegami...
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

nie bez rzeźby. Sprzęgło od Nexii zdaje się musisz zastosować (bo tam jest mały silnik z dużą skrzynią), ale tego nie jestem do końca pewien
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: seboss »

ja w x16sxe miałem f15 o przełożeniu 3,94 i średnio się jeździło w c14se mam c13cr 3,74 od kozziego i skrzynka wypasik więcej nie trzeba
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Jeśli się mogę wtrącić to w twoim przypadku mam inną propozycję, a mianowicie:
- piasty z kadzia gsi, astry gsi, calibry, vectry 1.8, 2.0, przetoczone tak samo jak w przypadku swapa na 2.0
- półosie z viki A, c20ne(ważne, żeby długa półoś była cała, nie dwuczęściowa)
- sprzęgło z nexii, 1.5 8V lub 16V. Nie pamiętam czy są takie same. Sprzęgło z 8V ma średnice 200mm(tyle samo co w c16nz i c16se), z 16Vma chyba 215(tyle co c20ne)
- skrzynka F18CR, krótsza od twojej i znacznie wytrzymalsza od F15, a nawet F20(ze względu chociażby na pełny wałek główny).

Skrzynka krótsza od twojej, przyjemniejsze przełożenia, no i wytrzymalsza.
Co do kosztów to da się je trochę przyciąć. Zamiast zmieniać piasty i półosie to możesz dorwać półosie z kadett'a 1.6D. Półosie te mają wewnętrzne przeguby na bigblockową skrzynię i małe półosie i zewnętrzne przeguby. Tylko w twoim przypadku nie widzę sensowności takiego rozwiązania. Lepiej stoczył piasty, one wytrzymają więcej, niż przeguby w takich półosiach(tych z 1,6D).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czy f18 nie wystepowaly z big blockami??
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Porszak pisze:czy f18 nie wystepowaly z big blockami??
Dokładnie jak piszesz. Często w Cali 2.0 16V :oko:

I o to chodziło Cursorowi. Żeby skrzynię bigblockową ożenić z małym blokiem. Napisał jak to zrobić :oko:
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ja tak będę robić u siebie w kadecie z c16se.
Sprzęgło mam z nexii 1.5 8V. Półosie z kadett'a diesla/pontiaca lemans 1.6/nexii 1.5 8V, czyli takie jak pisałem, przeguby wewnętrzne na dużą skrzynie i smallblockowe półosie i przeguby zewnętrzne. Do tego przyjdzie skrzynka F16.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

ok ale co z pasowaniem dzwonu skrzyni do bloku. otwoty na sruby sa w tych samych miejscach??
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Porszak, skoro smallblockowa skrzynia pasi do bigblocka, to musi pasować odwrotnie :zakrecony:
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

a ja nie zenilem tych elementow w ten sposob to nie jest to takie oczywiste dla mnie.spoko, juz teraz wiem
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Juhol zdaje sie zenil f13 z duzym blokiem ale wydaje mi sie ze krzesał iskry chociaz na 100% pewien nie jestem a to oznaczaloby ze nie da sie ozenic plug&play duzego bloku z malym dzwonem :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Juhol w swoim watku pisze:Sobota:

Od 14 wizyta w Inowrocławiu u mojego wujka. Sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe od C20NE i zaczynamy rzeźbę... Pokle mądra głowa tak rospisał po niemiecku wymiary ze swojego koła na moim kole, że za cholere nikt nie wiedział co tam jest icon_confused.gif Zonk totalny... Dokładamy tarcze sprzęgła i toczymy koło trochę ponad wymiar średnicy tarczy, część do której jest dociskana seryjna tarcza (Klari popraw mnie jezeli się gdzieś rąbnałem!!!) toczymy ok 36mm albo 39mm icon_redface.gif (jak sie zalozy docisk to od razu bedzie widac, bo docisk idzie wyżej) na głębokość 2mm, nastepnie o ile dobrze pamietam robimy miejsce na docisk czyli roztaczamy serie (zewnetrzna krawedz) na równo do miejsca gdzie ma byc dokrecony docisk i całość w dół o 1,5mm. centrujemy i nawiercamy otwory na docisk... beda ok 1cm od seryjnych niżej ale to trzeba pomierzyć. Gwintujemy na śrubkę imbusową (icon_cool.gif. Nastepnie toczymy srodek kola (tam gdzie są śrubki) na głębokość 1,6mm co by sruby nie haczyły o spręzynki od tarczy... Tyle na temat koła (może klari jakos lepiej to wytłumaczy bo tak to czytam i nic z tego nie rozumiem)... Robiliśmy 2 koła i cała operacja trwała ok 3h... Koszta ok 50zł
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

zeby wpasowac f13 do c20ne poza sprzeglem rzeba bylo uciac ucho na bloku zeby wybierak chodzi poprawnie.
pasowanie duzej skrzyni z malym blokiem nie bylo dla mnie oczywiste bo np f40, nie pasuje normalnie do bloku c25, a wydaje sie ze powinna
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ożenić F16, F18, F20 z 1.6 to problem żaden. Przykładem niech będzie nexia i lanos. 1.5 i 1.6 daewoo, to c16nz/c16se, po modyfikacjach(np. 1.5 8V ma kolektor taki jak w c14se) i jeździ to na skrzyniach F16(D16 wg du).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

dobrze wiedziec, dodajta to Panie modzie do Faq'u mozee coooo?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”