Strona 1 z 1
skrzynie biegow w corsie, szukam najkrótszej
: 13 sty 2008, o 16:52
autor: Michal2010
Witam!!!
Jestem nowy na forum, wiec prosze sie nie gniewac na mnie jezeli juz ktos kiedys ten temat poruszal.
Poszukuje skrzybi biegow do corsy B Gsi 1.6 16V, obecnie posiadam skrzybie F-15 C3.74, i wiem ze wystepuje tez w F-15 C3.94, ktora jest znacznie krotsza i przyjemniejsza, i rowniez z przelozeniami C4.18, jednak ona jest nie do zdobycia...

Nie orientuje sie jednak w skrzyniach typu F10, F13...
Wiec czy takie skrzynie nadawalby sie do corsy Gsi, czy beda pasowac do czy wytrzymaja, jakie maja przelozenia glowne itp itd. ????
Pozdrawiam wszytskich na forum

: 13 sty 2008, o 17:59
autor: -=m&m=-
f13 cr mam takowa na sprzedaz

bedzie pasowa
ps. jesli jestes zainteresowany to reszta na priv
: 13 sty 2008, o 22:30
autor: !markos
f13cr nie bedzie znaczaco krotsza niz f15cr
poszukaj krotkiego glownego, to rozwiaze twoj problem
: 13 sty 2008, o 22:59
autor: Michal2010
f13 cr mam takowa na sprzedaz bedzie pasowa
ps. jesli jestes zainteresowany to reszta na priv
ok, ale jak z wytrzymaloscia ?? je nie oszczedzam auta, a wrecz katuje. mialem juz 2 skrzynie i nie wytrzymaly, i wczoraj ta 3 chyba tez nie dala rady.
uzytkowales taka skrzynie w silniku 1.6 16V? mozesz mniejwiecej podac predkosci na biegach?
i napisac czy wystepowaly jakies problemy z nia?
: 13 sty 2008, o 23:00
autor: !markos
jesli zakatowales juz 3 f15 to chyba pora nauczyc sie troche inaczej zmieniac biegi... a nie szukac innej skrzyni.
: 13 sty 2008, o 23:14
autor: Michal2010
!markos pisze:jesli zakatowales juz 3 f15 to chyba pora nauczyc sie troche inaczej zmieniac biegi... a nie szukac innej skrzyni.
Nie wiem czy to skrzynia, czy sprzeglo... jezdze w KJS, wiec corsa nie jest cywilna, ma 2 siedzenia, gwint i slicki, wiec tam sie nie oszczedza, tym bardziej ze nie sa to rzeczy nowe, lecz uzywane wczesniej nie wiadomo przez kogo i w jaki sposob. z takimi wydatkami sie licze, wiec pytam o skrzynie czy podejdzie, i czy sie sprawdzi. (zalezy mi na jak najkrotszej)
czytalem kiedys na forum, i nie chce teraz strzelic gafy, ale z tego co pamietam to kotos zalozyl F13 do C20XE.....
wiec jezeli faktycznie tak bylo i wytrzymala taka skrzynia w astrze Gsi, to corsa ma mniejszy moment i mniejsza moc, wiec powinna zadzialac.
nie wiem ile w tym prawdy, i czy jest to mozliwe, poniewaz raz mialem doczynienia ze skrzynia w C20XE.
: 13 sty 2008, o 23:28
autor: !markos
jesli zabijasz skrzynie z taka czestotliwoscia to zadna ci nie pomoze. no chyba, ze caly gearkit quaife z prostymi zebami
skrzynie w oplu slabe nie sa, choc f15 napewno jest mocniejsza od f13. powaznie mowilem o technice zmiany biegow... to nie jest normalne, zeby tak mordowac skrzynie za skrzynia... nawet w kjs.
: 13 sty 2008, o 23:43
autor: Michal2010
!markos pisze:jesli zabijasz skrzynie z taka czestotliwoscia to zadna ci nie pomoze. no chyba, ze caly gearkit quaife z prostymi zebami
skrzynie w oplu slabe nie sa, choc f15 napewno jest mocniejsza od f13. powaznie mowilem o technice zmiany biegow... to nie jest normalne, zeby tak mordowac skrzynie za skrzynia... nawet w kjs.
w sobote Bede wyjmowal skrzynie, bo i tak musze to zrobic, i wydaje mi sie ze raczej bedzie to sprzeglo, a nie skrzynia. Kupilem ja w miare swieza, 98 rok z tigry, lecz 3.74 Vmax 215km/h. co do skrzyni nie jestem pewnien czy padla i to nie ja jechalem, lecz moj madry kolega, wiec przepraszam za pomylke w tekscie.
jesli chodzi o skrzynie, ta pierwsza byla wadliwa juz od poczatku jak kupilem auto, ta druga to przyznaje moja wina

ale 3 nie moja sprawka. Mam nadzieje ze jest z nia wszytsko ok, i padl poprostu docisk, lub tarcza, lub wszytko naraz :] ale jak juz bede ja wyjmowal, a latwo sie jej ni wyjmuje, poniewaz reki nie ma gdzie wsadzic, to odrazu zaloze jakas krotsza, co by mi sie na ten sezon przydalo
( i tak planowalem zmiane juz wczesniej w czsie remontu silnika, lecz finanse dramatycznie sie skonczyly, i nie zmienilem)
: 14 sty 2008, o 08:01
autor: kozzi
: 14 sty 2008, o 13:02
autor: Porszak
byly f10 z gl 4.18 od 3 biegu przel te same co w f13 i 15. 1 i 2 troszke dluzsze.
jak wlozysz glowne 4.18 do cr to bedziesz mial mega krotka skrzynie
przy odcince 6500 to na biegach masz predkosci max
43
76
113
145
185
dla gl 3.94
56
96
146
182
200
f13 wytrzymala w uturbionym c20ne, wiec czasem uda sie trafic cos mocnego lub trzeb nalezycie traktowac
: 14 sty 2008, o 17:56
autor: Michal2010
Porszak pisze:byly f10 z gl 4.18 od 3 biegu przel te same co w f13 i 15. 1 i 2 troszke dluzsze.
jak wlozysz glowne 4.18 do cr to bedziesz mial mega krotka skrzynie
przy odcince 6500 to na biegach masz predkosci max
43
76
113
145
185
dla gl 3.94
56
96
146
182
200
f13 wytrzymala w uturbionym c20ne, wiec czasem uda sie trafic cos mocnego lub trzeb nalezycie traktowac
Czyli mam znalesc przelozenie glowne od F10 i wpasowac je do mojej F15 ??

//
: 15 sty 2008, o 00:08
autor: Porszak
mozesz szukac, ale u nas nikt tego nie robil i nikt Ci nie powie czy to bedzie chodzilo. jesli kola zebate beda mialy inne wymiary(moduly itd) to po grzybach. mysle ze nie pozostaje Ci nic innego jak kupic i sprawdzic organoleptycznie, ale zanim to zloszy do kupy to nalezy dobrze pomierzyc kolka zebate zeby do siebie pasowaly
: 15 sty 2008, o 16:21
autor: Michal2010
a moze przypasuje jakas skrzynia z astr gsi np. F16 ?? one mialy rozne przelozenia glowne: 3.94, 4.18, 4.55, 4.23
tylko nie wiem jak z poszczegolnymi biegami...
: 15 sty 2008, o 23:23
autor: Mihó
nie bez rzeźby. Sprzęgło od Nexii zdaje się musisz zastosować (bo tam jest mały silnik z dużą skrzynią), ale tego nie jestem do końca pewien
: 18 sty 2008, o 20:37
autor: seboss
ja w x16sxe miałem f15 o przełożeniu 3,94 i średnio się jeździło w c14se mam c13cr 3,74 od kozziego i skrzynka wypasik więcej nie trzeba
: 21 sty 2008, o 23:26
autor: cursor
Jeśli się mogę wtrącić to w twoim przypadku mam inną propozycję, a mianowicie:
- piasty z kadzia gsi, astry gsi, calibry, vectry 1.8, 2.0, przetoczone tak samo jak w przypadku swapa na 2.0
- półosie z viki A, c20ne(ważne, żeby długa półoś była cała, nie dwuczęściowa)
- sprzęgło z nexii, 1.5 8V lub 16V. Nie pamiętam czy są takie same. Sprzęgło z 8V ma średnice 200mm(tyle samo co w c16nz i c16se), z 16Vma chyba 215(tyle co c20ne)
- skrzynka F18CR, krótsza od twojej i znacznie wytrzymalsza od F15, a nawet F20(ze względu chociażby na pełny wałek główny).
Skrzynka krótsza od twojej, przyjemniejsze przełożenia, no i wytrzymalsza.
Co do kosztów to da się je trochę przyciąć. Zamiast zmieniać piasty i półosie to możesz dorwać półosie z kadett'a 1.6D. Półosie te mają wewnętrzne przeguby na bigblockową skrzynię i małe półosie i zewnętrzne przeguby. Tylko w twoim przypadku nie widzę sensowności takiego rozwiązania. Lepiej stoczył piasty, one wytrzymają więcej, niż przeguby w takich półosiach(tych z 1,6D).
: 22 sty 2008, o 00:48
autor: Porszak
czy f18 nie wystepowaly z big blockami??
: 22 sty 2008, o 02:41
autor: szajboos
Porszak pisze:czy f18 nie wystepowaly z big blockami??
Dokładnie jak piszesz. Często w Cali 2.0 16V
I o to chodziło
Cursorowi. Żeby skrzynię bigblockową ożenić z małym blokiem. Napisał jak to zrobić

: 22 sty 2008, o 05:41
autor: cursor
Ja tak będę robić u siebie w kadecie z c16se.
Sprzęgło mam z nexii 1.5 8V. Półosie z kadett'a diesla/pontiaca lemans 1.6/nexii 1.5 8V, czyli takie jak pisałem, przeguby wewnętrzne na dużą skrzynie i smallblockowe półosie i przeguby zewnętrzne. Do tego przyjdzie skrzynka F16.
: 22 sty 2008, o 09:57
autor: Porszak
ok ale co z pasowaniem dzwonu skrzyni do bloku. otwoty na sruby sa w tych samych miejscach??
: 22 sty 2008, o 11:26
autor: szajboos
Porszak, skoro smallblockowa skrzynia pasi do bigblocka, to musi pasować odwrotnie

: 22 sty 2008, o 14:45
autor: Porszak
a ja nie zenilem tych elementow w ten sposob to nie jest to takie oczywiste dla mnie.spoko, juz teraz wiem
: 22 sty 2008, o 15:59
autor: -=m&m=-
Juhol zdaje sie zenil f13 z duzym blokiem ale wydaje mi sie ze krzesał iskry chociaz na 100% pewien nie jestem a to oznaczaloby ze nie da sie ozenic plug&play duzego bloku z malym dzwonem

: 22 sty 2008, o 16:17
autor: endo
Juhol w swoim watku pisze:Sobota:
Od 14 wizyta w Inowrocławiu u mojego wujka. Sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe od C20NE i zaczynamy rzeźbę... Pokle mądra głowa tak rospisał po niemiecku wymiary ze swojego koła na moim kole, że za cholere nikt nie wiedział co tam jest icon_confused.gif Zonk totalny... Dokładamy tarcze sprzęgła i toczymy koło trochę ponad wymiar średnicy tarczy, część do której jest dociskana seryjna tarcza (Klari popraw mnie jezeli się gdzieś rąbnałem!!!) toczymy ok 36mm albo 39mm icon_redface.gif (jak sie zalozy docisk to od razu bedzie widac, bo docisk idzie wyżej) na głębokość 2mm, nastepnie o ile dobrze pamietam robimy miejsce na docisk czyli roztaczamy serie (zewnetrzna krawedz) na równo do miejsca gdzie ma byc dokrecony docisk i całość w dół o 1,5mm. centrujemy i nawiercamy otwory na docisk... beda ok 1cm od seryjnych niżej ale to trzeba pomierzyć. Gwintujemy na śrubkę imbusową (icon_cool.gif. Nastepnie toczymy srodek kola (tam gdzie są śrubki) na głębokość 1,6mm co by sruby nie haczyły o spręzynki od tarczy... Tyle na temat koła (może klari jakos lepiej to wytłumaczy bo tak to czytam i nic z tego nie rozumiem)... Robiliśmy 2 koła i cała operacja trwała ok 3h... Koszta ok 50zł
: 22 sty 2008, o 18:32
autor: Porszak
zeby wpasowac f13 do c20ne poza sprzeglem rzeba bylo uciac ucho na bloku zeby wybierak chodzi poprawnie.
pasowanie duzej skrzyni z malym blokiem nie bylo dla mnie oczywiste bo np f40, nie pasuje normalnie do bloku c25, a wydaje sie ze powinna
: 22 sty 2008, o 19:14
autor: cursor
Ożenić F16, F18, F20 z 1.6 to problem żaden. Przykładem niech będzie nexia i lanos. 1.5 i 1.6 daewoo, to c16nz/c16se, po modyfikacjach(np. 1.5 8V ma kolektor taki jak w c14se) i jeździ to na skrzyniach F16(D16 wg du).
: 22 sty 2008, o 22:03
autor: Porszak
dobrze wiedziec, dodajta to Panie modzie do Faq'u mozee coooo?