Corsa na gaźniku...rozwiązywanie problemów [by BRAWIMEX]

Zablokowany
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Corsa na gaźniku...rozwiązywanie problemów [by BRAWIMEX]

Post autor: Staneq »

Autorem tekstu jest Brawimex

Wszystkiego po trochu...
http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

Corsa A zasilanie gaźnik

Szarpanie, dławienie, gaśnięcie, nierówna praca, ciężko zapala jak ciepły - zimny, brak dynamiki itp.

Przede wszystkim sprawdź :

Styki elektryczne
/wazelina lub inne wynalazki/

Filtr powietrza
/zabrudzenia / niewłaściwy tuning dolotu / słaba dynamika/

Kable WN
/ całkowicie uszkodzone – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Cewkę WN
/ całkowicie uszkodzona – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.

Kopułkę oraz palec rozdzielacza
/wypalone styki, przebicia, uszkodzenia mechaniczne/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Świece zapłonowe
/najlepiej właściwie dobrane dla Twego silnika NGK/ całkowicie uszkodzone – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/ kolor elektrody świecy wszystko powie o silniku i jego nastawach.

Aparat zapłonowy
/uszkodzenia mechaniczne/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika// słaba dynamika/ problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.


Ustawienie zapłonu
/słaba dynamika/ brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/
silnik zasilany benzyną bez LPG statyczne ustawienie zapłonu 10° przed GMP/
/najlepiej ustawić na 12 ° przed GMP / jak ktoś jeździ na sikach niech ustawi 7° przed GMP/
Ustawienia dokonujemy z odłączonym przewodem podciśnieniowym aparatu, a silnik powinien być rozgrzany do temperatury normalnej pracy. Oczywiście przy użyciu lampy stroboskopowej /Jeśli masz uszkodzoną skrzynie biegów (ciągnie) najlepiej wciśnij sprzęgło przy regulacji zapłonu/
Jeśli przy prędkości ok. 40-50 km/h na czwartym biegu dasz gaz w podłogę i pojawi się spalanie stukowe dzwonią zawory ustaw zapłon /

Ustawienie rozrządu
/chyba wszyscy wiedzą/

Stan wałka rozrządu
/pukania, stukania i takie tam/

Czujnik Halla / Czujnik indukcyjny
/w zależności od budowy czyścimy i smarujemy styki, sprawdzamy oporność ok. 800 ohm / całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/ problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.


Moduł elektroniczny aparatu zapłonowego
/sprawdzamy działanie/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/

Siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego tz., UFO /Regulator podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu/
/słaba dynamika/
/ sprawdzenia dokonujemy poprzez zdjęcie przewodu i zaciągnięcie powietrza z UFO jeśli wytworzy się podciśnienie jest OK ! Jeśli zaciągniemy powietrze siłownik jest do wymiany lub regeneracji/ Nowy dostępny jedynie w ASO opel za jedyne 200zł

Odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu / ciężarki – sprężynki/
/Rozbieramy, czyścimy, konserwujemy WD40. Wymieniamy sprężynki lub indywidualnym sposobem regenerujemy ich naciąg. Jeśli obracamy wałkiem aparatu ciężarki nie mogą sobie bimbać jak chcą! Rozciągają się dopiero przy określonej prędkości obrotowej. Części uszkodzone wymieniamy./
Jeśli otwory mają kształt eliptyczny, krawędzie są starte, a okrągłe tulejki z tworzywa sztucznego, zapobiegające stukaniu ciężarków w wałek napędzający są zużyte, musimy postarać się o nowe lub w lepszym stanie. Po założeniu ich na osie nie powinny mieć zbyt dużych luzów. Powinna ona bez zacięć przyciągać prostokątną płytkę w położenie wyjściowe i dawać się lekko naciągać. A teraz najważniejsze - dokładamy drugą sprężynkę i zazwyczaj ze zdziwieniem zauważamy, że tak na prawdę wcale się nie naciąga! Spowodowane jest to wytarciem wcięć, w których jest osadzona. Musimy więc coś z tym zrobić. Ja po prostu skracam długość sprężynki tak, aby zaczynała pracować dokładnie w połowie zakresu regulacji - ani wcześniej, ani później. Gdy skrócę za bardzo, wsadzam śrubokręt między zwoje i rozciągam ją do właściwej długości. Mechanizm nie wymaga smarowania, ale jak przetrzemy wszystko szmatką nasączoną olejem będzie bardzo dobrze. Nie wolno natomiast stosować smarów, chyba że ktoś ma jakiś specjalny, ale ja o takim nie słyszałem.
/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika – trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Servo układu hamulcowego
/nie może puszczać podciśnienia! Uszkodzoną membranę należy wymienic./ gaśnie przy hamowaniu, falowanie obrotów, nierówna praca/
trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Siłownik / korektor przerywania ssania tz., pull down w gaźniku
/jeśli silnik szczególnie rano pracuje jak na trzy gary to już wiesz co wymienić lub zregenerować/ całkowicie uszkodzony –trudności w uruchomieniu zimnego silnika/


Sprawdź sam gaźnik!
/wszystkiego po trochu/

Rozkalibrowane dysze, osad, luzy na osi przepustnicy, rozpylacz itp.
Zła regulacja ogólna gaźnika
PAMIĘTAJ!! Gaźnik się nie psuje!! Zużywają się jego mechanizmy!!
/Oczywiście są przypadki, iż Twój gaźnik nie nadaję się do regeneracji. Jeśli dużo elementów podlega wymianie, ze względów ekonomicznych nie opłaca się tego robić / Jeśli nikt wcześniej nie dotykał bez fachowej wiedzy Twego gaźnika będzie tanio!

Prędkość obrotowa biegu jałowego
/generalnie dobrze jest od 950 – 1000 obr. /min /

Układ wydechowy
/ niewłaściwy tuning układu wydechowego/ słaba dynamika/

Mechaniczna pompa paliwa
/sprawdź wydajność pompki / masz benzynę w oleju ? / przerywanie przy wyższych prędkościach obrotowych/

Wszelakie formy zasysania przez silnik lewego powietrza

Uszczelka pod głowicą
/wszelakie bulgotania, dziwne ubytki płynu chłodniczego, masełka, wymyta świeca itp., itd. /

Układ zaworowy
/wypalone gniazda, uszczelniacze, cuda wianki/

A jeśli wszystko masz sprawne, a dalej silnik pracuje źle kup sobie CERAMIZER :lol:

Moc silników itd...
Obrazek
Było c14se
Zablokowany

Wróć do „Silnik i Napęd”