Strona 1 z 3

[cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 12:53
autor: MrSpike
wszyscy to wszyscy - babcia tez :) pora wiec przedstawic moje wozidelko

model:
opel corsa b 1.6 gsi z 1994r.

silnik:
2.0 16V (c20xe) z 1992r.

zawieszenie:
przod: gwint interalloy (swiezo po regeneracji - twardosc ~b8 bilstein)
tyl: seria gsi
przednia gorna rozporka wiechers

hamulce:
seria gsi (tarcze przod 254x20mm, tyl bebny)

kola:
felgi 15x7' allutec
opony przod - toyo proxes t1r 205/50/15
opony tyl - continental contisport 205/50/15

wnterze:
fotele speed 3
pasy 3 punktowe z elektrycznymi napinaczami schroth
kierownica raid
pusty tyl
brak podsufitki, plastikow

do moich rak corsa trafila w pazdzierniku 2007.
byla juz po swapie na c20xe. wygladala wtedy tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


z rzeczy koniecznych zmienilem po zakupie:
- maske bez zamka zapinana tylko na spinki na normalna
- puszke sfi na domowego produkcji power cupa
- spialem przednie kielichy amorkow rozporka wiechers
- wrocilem do zawieszenia seryjnego z zoltych amorkow i czerwonych sprezyn (bylo za nisko)
- felgi 14x8' zastapily felgi 15x7'
- w ramach redukcji masy wnetrze z ekoskory zastapily z przodu fotele speed 3 a tyl wylecial
- w schowek trafilo niezastapione z wiadomych przyczyn cb ;)

na dzien dzisiejszy corsarz wyglada tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

plany na sezon 2008:
- wymienic peknieta szybe czolowa ;) - bidulka nie wytrzymala napiec - ZROBIONE
- uzupelnic wycieta przez autora swapa sciane grodziowa przynajmniej jakims izolatorem - inaczej latem sie ugotuje w srodku
- tylne seryjne amorki zmienic na b6 bilstein'a ZMIENIONE NA KONI SPORT
- zamonotwac pozostale rozporki wiechers'a (dolna przednia i tyla gorna) ZAMONOTWANE
- wymienic plastikowa kiere na jej skorzany odpowienik
- wymienic stozek jacky na kit j&r w obudowie i doporowadzic zimne powietrze spod zderzaka
- wywalic do golej blachy reszte niepotrzebnego wnetrza ZROBIONE
- maksymalne przyciemnienie tylych szyb (a co mi maja do srodka zgladac)

dalsze plany:
- ogarniecie blacharki
- przemalunek calej fury na inny kolor
- decyzja czy rozwjam silnik atmosferyczny czy ide w strone turbo/kompresora

podziekowania dla gumisia za ciepliwosc, pomoc oraz wycieczke do kielc po fure.


EDIT 5.04.2008

Obrazek

pozdr
spajki

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 14:11
autor: Porszak
ta czarna maska byla ok pod warunkiem ze nie bylo by na niej tego smiesznego wlotu.
planujesz wycieczke na rolki? mnie osobiscie bardziej podobaly sie poprzednie felgi (wzor), ale gusta sa rozne.
ladne kubelki
mnie sie podoba, mozesz sie zglosci po naklejki :lol: :oko: :oko:

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 14:19
autor: MrSpike
Porszak pisze:ta czarna maska byla ok pod warunkiem ze nie bylo by na niej tego smiesznego wlotu.
planujesz wycieczke na rolki? mnie osobiscie bardziej podobaly sie poprzednie felgi (wzor), ale gusta sa rozne.
ladne kubelki
mnie sie podoba, mozesz sie zglosci po naklejki :lol: :oko: :oko:
przy projektach przyszlego malowania uwzgledniam czarny nie na calym samochodzie :)

na rolki wybiore sie, jak tylko troszke wiecej czasu bedzie.
z samochodem dostalem drugi komp - podobno pare koni i parenascie niutkow iwecej niz seria.
do tego bede jeszcze jeden komp z programem z vectry a z c20xe mial do sprawdzenia.

fele byly ladne, ale 14x8 to jednak ciut za szeroko i ciut za nisko.
poza tym bede chyba heble wymienial, a 288mm a te w 14' nie wejda.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 15:18
autor: -=m&m=-
Fajna corsa :)2 nie znalazłem nic o wydechu, został seryjny ? oraz jesli bedziesz sie pozbywal sprezyn z gsi to daj cynk :oko: co do planów to kompresor bez ciecia sciany grodziowej Ci sie nie zmiesci a widze, ze w planach masz zamiar zrobić z nią porzadek :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 18:14
autor: MrSpike
-=m&m=- pisze:nie znalazłem nic o wydechu, został seryjny ?
nie jest seryjne, ale jest jakas straszna wydumka (niemalze z kolanek hydraulicznych). wylatuje caly i bedzie 2.25 cala - jeszcze nie wiem czy z tlumikiem srodkowym czy tylko koncowy zostanie.
-=m&m=- pisze:oraz jesli bedziesz sie pozbywal sprezyn z gsi to daj cynk :oko:
sprezyny z tylu zostaja seryjne a z przodu cale mcpersony beda lezaly w garazu "na wszelki wypadek"
-=m&m=- pisze:co do planów to kompresor bez ciecia sciany grodziowej Ci sie nie zmiesci a widze, ze w planach masz zamiar zrobić z nią porzadek :)
raczej samym izolatorem bede walczyl (pewnie jakis filc z warstwa alu), bo ciezko bedzie cos tam pospawac bez wyjecia silnika.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 20:46
autor: Staneq
ciekawy projekcik.. !
zgadzam sie z Porszakiem na tych nowych felgach jakoś mniej mi sie podoba oraz gdyby maska nie miala wlotu to ta czarna wygladal calkiem calkiem..

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 22:01
autor: D12
Podoba mi się ten projekt.... rajdowy styl.
Mam 2 pytanka.
Widzę, że zdemontowałeś fabryczne pasy bezpieczeństwa.
Czy nie miałeś problemów na przeglądzie albo z niebieskimi ?
Pochylenie kubełków do tyłu jest nie za duże? Zazwyczaj kierowca jest bliżej kiery a tutaj :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 2 mar 2008, o 22:56
autor: kamiloooo
fajny masz do maski silownik :lol: :lol:
szyny do kubelkow kupowales razem z kubelkami czy moze sam to robiles??

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 3 mar 2008, o 08:09
autor: MrSpike
D12 pisze:Widzę, że zdemontowałeś fabryczne pasy bezpieczeństwa.
Czy nie miałeś problemów na przeglądzie albo z niebieskimi ?
narazie jeszcze nie musialem ani przegladu robic ani z niebieskimi rozmawaic.
pasy, ktore sa zamontowane maja homologacje drogowa - nie sadze wiec, zeby byly wieksze klopoty.
a jak nie, to trzeba bedzie cos wydumac - pasy mam w garazu, zawsze je moge na pare minut dokrecic...
D12 pisze:Pochylenie kubełków do tyłu jest nie za duże? Zazwyczaj kierowca jest bliżej kiery a tutaj :)
bylo mniejsze, ale bylo strasznie niwygodnie - siedzialem pochylony w strone kiery.
fotele sa tak samo ustawione. ja najmniejszy nie jestem (183cm / 90kg), a skoro ja sie miszecze to pasazer tym bardziej ;)
kamiloooo pisze:fajny masz do maski silownik :lol: :lol:
chyba go takiego juz zostawie. taki "stajl" ;)
kamiloooo pisze:szyny do kubelkow kupowales razem z kubelkami czy moze sam to robiles??
mocowania foteli kupilem gotowe na alldrogo (~100zl za komplet aluminiowych do jednego fotela). jedyne co dorabialem, to klocek z profilu 70x70mm tam dzie oryginalne szyny maja taka "podporke". fotele sa oczywiscie na stale - nie ma mozliwosci jezdzenia nimi przod - tyl.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 3 mar 2008, o 09:25
autor: adm
Fajna corsa choć w pierwszym setupie wyglądała lepiej głownie za sprawą kółek. Powodzenia w dalszych pracach.

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 3 mar 2008, o 12:33
autor: arts
a ta corse to kojaze z kielc zdaje sie ... przydaly by sie jakies klamki na poczatek :grin: i doprowadzenie do kultury sprzeta ale potecial jest warto modzic dalej :-D :grin:

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 3 mar 2008, o 13:33
autor: MrSpike
arts pisze:a ta corse to kojaze z kielc zdaje sie ...
dobrze kombinujesz :D
arts pisze:przydaly by sie jakies klamki na poczatek :grin:
juz mi nic nie mow na ten temat... :bardzozly:
arts pisze:i doprowadzenie do kultury sprzeta ale potecial jest warto modzic dalej :-D :grin:
najlepszy ET poprzedniego wlasciciela to ~14.9 wiec tragedii nie ma :D
ja jeszcze nie katowalem jej uczciwie. w tym miesiacu wymiana rozrzadu i dopiero wtedy na rolki i zobaczymy co tam w serduchu gra...

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 4 mar 2008, o 19:09
autor: A-rek
a ja nic nowego nie dodam 8) fajny projekt, a na pierwszym zdjeciu lepiej wyglada :-D

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 9 mar 2008, o 21:02
autor: seboss
ładnie , ładnie zobaczymy co rolki pokaża
widziałem corsę na zlocie vectry i ładnie brzmiała

co do klamek to ja miałem już nieprzyjemności z niebieskimi i niestety juz są on board

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 15 mar 2008, o 15:38
autor: MrSpike
zamontowalem dzis w koncu gwint. roznica powalajaca :D
co prawda amorki seryjne okazaly sie zupelnie padniete (tloczysko w jednym nie wysuwalo si po wcisnieciu a w drugim ledwo, ledwo), ale wrazenia na nowym przednim zawieszeniu sa relelacyjne. mimo, ze auto nie siedzi nizej to jest twardo. samochod przestal myszkowac po calej drodze, ustaly wibracje kierownicy przy dodaniu gazu oraz przy hamowaniu (a juz myslalem, ze tarcze sa powichrowane). pozostalo leciutkie sciaganie oraz kierownica lekko jest krzywo. na geometrie pojade dopiero jak wymienie tylne amorki oraz zamontuje przednia dolna rozporke. wtedy mysle auto bedzie jechac juz jak po sznurku.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 15 mar 2008, o 16:09
autor: D12
MrSpike pisze: zamontuje przednia dolna rozporke. wtedy mysle auto bedzie jechac juz jak po sznurku.
Odnośnie przedniej rozpórki. Sam wymodziłeś czy zakupiłeś ?

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 15 mar 2008, o 17:28
autor: MrSpike
D12 pisze:
MrSpike pisze: zamontuje przednia dolna rozporke. wtedy mysle auto bedzie jechac juz jak po sznurku.
Odnośnie przedniej rozpórki. Sam wymodziłeś czy zakupiłeś ?
wszystkie rozporki jake beda w aucie to sprzet wiechers'a (wersje stalowe)

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 16 mar 2008, o 15:53
autor: -=kLaRi=-
Dzialaj ,dzialaj !
Ciekaw jestem czy ta dolna rozporka podejdzie pod f20 ;) jesli tak to do siebie tez bede musial sprawic !? -gdzie dorwales?

Apropo kubelkow, to one musza byc pochylone do tylu bo sie cholernie niewygodnie siedzi i dupa dretwieje :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 16 mar 2008, o 20:53
autor: MrSpike
-=kLaRi=- pisze:Dzialaj ,dzialaj !
Ciekaw jestem czy ta dolna rozporka podejdzie pod f20 ;) jesli tak to do siebie tez bede musial sprawic !? -gdzie dorwales?
mam nadzieje ze bedzie pasic. a jak nie to bedzie do wziecia :)
a kupilem komplet na ebay niemieckim
-=kLaRi=- pisze: Apropo kubelkow, to one musza byc pochylone do tylu bo sie cholernie niewygodnie siedzi i dupa dretwieje :)
juz to przecwiczylem :) zainstalowalem niby normalnie, to na drugi dzien po zrobieniu 30km polozylem je, bo sie jezdzic nie dalo

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 17 mar 2008, o 18:44
autor: -=kLaRi=-
MrSpike pisze:juz to przecwiczylem :) zainstalowalem niby normalnie, to na drugi dzien po zrobieniu 30km polozylem je, bo sie jezdzic nie dalo
Ja mialem dokladnie tak samo :)teraz to bajka ;) Pamietam moja pierwsza trase w kublach - na Bemowo w zeszlym roku ;) - w 1 strone dupe mialem kwadratowa... z powrotem juz sie przyzwyczailem i moglbym dalej smigac :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 13:40
autor: MrSpike
dzis rano odwiedzilem hamownie.

Obrazek

I NIECH NIKT NIE GADA WIECEJ ZE KAZDY SILNIK PO ZAKUPIE TRZEBA REMONTOWAC!

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 13:57
autor: kamiloooo
nie wiem czy dobrze odczytuje wykres...
ale wynika z niego ze biegi powinies zmieniac przy 6000 tys obrotow :)9

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 14:09
autor: MrSpike
kamiloooo pisze:nie wiem czy dobrze odczytuje wykres...
ale wynika z niego ze biegi powinies zmieniac przy 6000 tys obrotow :)9
bieg nalezy zmieniac tak, aby oborty spadly na gorke momentu.
musze sprawdzic przy jakich obrotach wsadzenie kolejnego biegu spowoduje takie cos.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 14:13
autor: kamiloooo
czyli z 6000 na 5000

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 14:18
autor: D12
Spike gratuluję wyniku pomimo, że silnik ma już za sobą 16 lat ciężkiej pracy :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 14:36
autor: MrSpike
ciekawy jest plaski przebieg momentu.
prawie caly jest juz dostepny przy 3000rpm :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 5 kwie 2008, o 14:40
autor: -=kLaRi=-
Gratulacje zdrowej serii!!! mozna powiedziec jeden z rodzynkow jak dla c20xe bez remontu :)

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 6 kwie 2008, o 10:21
autor: -=m&m=-
c20xe to raczej pancerne silniki są :oko: dobry egzemplarz do modzenia :)2

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 6 kwie 2008, o 10:38
autor: MrSpike
idealny oczywiscie nie jest :) szklanki dzwonia i to dlugo, wiec trzeba je wymienic.
oleju nie bierze prawie wcale no i sinik z zewnatrz zadziwiajaco suchy jest.
bardzo drobny wyciek ze standardowego miejsca - z czujnika w misce olejowej.

pozdr

Re: [cb] spajkowy corsarz

: 6 kwie 2008, o 12:21
autor: Porszak
idealna seria, brawo. silnik mial dobrych wlascicieli