Auto jest z roku 1997 zostało wyprodukowane we Włoszech a sprowadzone jest ze Szwajcarii. Seryjnie jest wyposażona w silnik x16xe. Pierwsze plany co do modyfikacji były związane właśnie z tym silnikiem- chciałem uzyskać 150 KM. Na tym etapie pojawiły się takie modyfikacje jak:
- zmieniony kolektor dolotowy + k&n
-kolektor wydechowy przerobiony z c20xe
-cały wydech wraz z katalizatorem zrobiony na 2 cale w El-tecu
-strojenie wszystkiego na smt6 w PowerTronic.
- były kupione wałki od m&m choć nigdy nie zostały założone

Moc jaka została osiągnięta jeszcze przed zrobieniem wydechu w El-tecu wyniosła 130KM z wydechem może było 135 KM ( nie wiem dokładnie bo nie byłem po tej zmianie na hamowni) Praktycznie plan był zrealizowany, choć po drodze stwierdziłem iż nie to mnie zadowoli – i w głowie pojawił się nowy pomysł mocne c20xe. W tym czasie udało mi się kupić przygotowaną przez Promotora głowicę do c20xe n/a

Jakie są plany na najbliższy czas opisze troszkę później a teraz kilka fotek jak corsa wyglądała i wygląda obecnie…









Teraz jest wyczyszczony i troche ogarnięty ten tył:)

Specyfikacja silnika jaka nastąpi- mam nadzieje ze już niedługo to:
Głowica:
-głowica costcast opel 2.0 16V z obróbka kanałów
- zawory +1mm ssące i wydechowe, trzonki 6mm
- zestaw wałków CatCams 4600853 (287st/279st)
- tytanowe tależyki (99341) i sprężynki (PAC-D12009)
- superlekkie "mechaniczne" szklanki Arrow (CC004) z podkładkami regulacyjnymi
-śruby arp
Dół silnika:
-kute tłoki doprażające Wiseco 12:1
-korby Toga + śruby arp
- panewki risse motosport
-szlif wału
-lekkie koło zamachowe
-wyważenie całego układu korbowo- tłokowego
Skrzynia F-20 zobaczymy jak się będzie spisywać,
Sprzęgło Radzikowski-tarcze sprzęgła ze zbrojoną okładziną organiczną i wzmocnionym dociskiem sprzęgła
Wydech:
-kolektor wydechowy o większej średnicy rur
-wydech o średnicy 60mm ,środkowy przelotowy, końcowy przelotowo-komorowy . Stal nierdzewna.
Dolot:
-itb
Strojenie:
-komputer stan alone
Zawias będzie to na razie gwint FK- na przyszły sezon może uda mi się zmienić.
Wnętrze:
-będzie na pewno klatka bezpieczeństwa – spawana
-dwa kubły-jeszcze nie wiem jakie bo nie mam…
Na dzień dzisiejszy silnik jest rozebrany i czekam na części aż dojdą do mnie ( mam nadzieje że za dni kilka) . Gdy wszystko już będę miał to chciałby zrobić wszystko za jednym zamachem- składanie silnika, swap, klatka, strojenie…
O wszystkim na bieżąco będę informował wstawiał zdjęcia itd.


Kit od Gumisia- Wielkie Podziękowania:)

