
X14SZ - inna skrzynia - z lanosa
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
X14SZ - inna skrzynia - z lanosa
Witam wszystkich, mam malutki problem
otóż dzisiaj gdy moje zona jechała z teściową naszym autkiem stal sie maly psikus... Nie dalo rady ominąć kamienia ktory poszedl pod Corse i poszła obudowa skrzyni biegów (F13)... Dziurka nie jest wielka bo na wielkość palca na chwile obecna i da sie jezdzic, ale juz od wyłomu leci pęknięcie... Tu tez moje pytanie, za wczasu wolę zmienić skrzynie i nadarza sie okazja... Mam pogrzebany silnik Troszke u siebie, ale wiem na chwile obecna ze trzyma mnie w dużym stopniu wspomniana wyżej skrzynia... I teraz tak... Jedna rzecz nad jaka sie zastanawiam, czy skrzynia z Lanosa 1.5 8V bedzie pasować i bedzie miala jakies lepsze przełożenia... Lub inna skrzynia o bardziej korzystnych przełożeniach taka konkretnie z opla, ewentualnie jakie oznaczenie i przy jakich silnikach występowała... Ogolem chodziłoby mi o Troszke dłuższą skrzynie lub pierwsze dwa biegi szybkie i potem długie... Druga rzecz to taka zeby ta skrzynie skręcić bez flanszy z moim X14SZ i zeby wsio grało... Z góry dzieki za pomoc... Ja w tej chwili jestem na jednostce ale bede na przepustce za jakies 2 tyg. i bede chciał skrzynie kupic... Pozdro...

- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: X14SZ - inna skrzynia - problem
W lanosach była skrzynia D16, która jest odpowiednikiem F16. Samą skrzynię z blokiem da się ożenić, problem będzie tylko ze sprzęgłem i półosiami(bo też będzie trzeba je zmienić).
Ty masz skrzynię F13 i najlepiej takowej szukaj. Wg mnie najwygodniejszą skrzynią na codzień jest WR z W=3,94. Taka skrzynia była montowana w kadetach z silnikiem c16nz.
Ty masz skrzynię F13 i najlepiej takowej szukaj. Wg mnie najwygodniejszą skrzynią na codzień jest WR z W=3,94. Taka skrzynia była montowana w kadetach z silnikiem c16nz.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: X14SZ - inna skrzynia - problem
No wlasnie wiem ze u mnie siedzi ta skrzynia F13 i ona strasnie mnie trzyma... Dlatego mysle nad czyms innym troszke bardziej coustomowym... Wiesz tam grzebać przy zmianie polosi czy cos to nie problem, wazne ażeby chciało sie to dac skręcić i wisieć w tym aucie... A skrzynia ta F13 mnie potwornie trzyma... Przy bardziej dynamicznej jeździe czuć ze chce silnik dac wiecej ale konczy sie skrzynia i tracę na tym... Moze ktos cos jeszcze doradzi bo musiałbym cos wymyslec sensownego...
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: X14SZ - inna skrzynia - problem
Żeby założyć skrzynię F16 będziesz potrzebować na pewno:
- sprzęgło z dociskiem z 16da lub nexii 1.5 8V i prawdopodobnie koło zamachowe(nie wiem czy sprzęgło zmieści się na twoje koło(chyba, żeby podtoczyć koło pod większe sprzęgło) - sprzęgło z 1.5 ma 200mm średnicy, a twoje ma 190mm.
- przerobić wybierak zmiany biegów(tak samo jak wszyscy, którzy wrzucają 2.0 na dużej skrzynii)
- założyć big-blockowe półosie, albo zrobić "myk" z przegubami wewnętrznymi z 16DA(przegub ten pasuje do dużej skrzynii i do small-blockowej półosii).
Po takiej przeróbce jesteś w stanie ząłożyć nawet F20(mocowania takie same jak F16), a więc masz znacznie łatwiej z doborem przełożeń.
- sprzęgło z dociskiem z 16da lub nexii 1.5 8V i prawdopodobnie koło zamachowe(nie wiem czy sprzęgło zmieści się na twoje koło(chyba, żeby podtoczyć koło pod większe sprzęgło) - sprzęgło z 1.5 ma 200mm średnicy, a twoje ma 190mm.
- przerobić wybierak zmiany biegów(tak samo jak wszyscy, którzy wrzucają 2.0 na dużej skrzynii)
- założyć big-blockowe półosie, albo zrobić "myk" z przegubami wewnętrznymi z 16DA(przegub ten pasuje do dużej skrzynii i do small-blockowej półosii).
Po takiej przeróbce jesteś w stanie ząłożyć nawet F20(mocowania takie same jak F16), a więc masz znacznie łatwiej z doborem przełożeń.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: X14SZ - inna skrzynia - problem
Spoko, dzieki wielkie... Bedziem myslec... W kazdym badz razie dobra rada sie i tak i tak przyda
pozdro
