1,4 nz tuning?
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- jajko288
- Świeżak
- Posty: 92
- Rejestracja: 5 lut 2009, o 13:03
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
1,4 nz tuning?
Jak w temacie,1,4 8v tuning prosty. Czy ktos to juz przerabial z klubowiczów. Co mozna wykrzesac z tego motorka, przy podstawach tun.: dziury w puszce, kolektor 4 2 1, grubszy wydech, inny walek. cos bez strojenia wiercenia i wyciagania silnika.
Mazda 3 BK
- cwirus88
- Nowy
- Posty: 320
- Rejestracja: 22 cze 2008, o 07:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
Można wydłubać. Głowica z silnika c13nb, wałek z c13s / c13nb, przepustnica z c18nz, kolektor 421. Przy zdrowym silniku powinno wypluć od 10 KM w górę.
Wylyź.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: 1,4 nz tuning?
do tego zestawu należy jeszcze dodać ssący od C13N lub przerobiony z 13NB. Przejrzyj mój wątek tam się ten temat przewija. Przy takim setupie powinno dać nawet więcej niż 10KM.
Ale skoro zmieniana jest już czapka i wałek to lepiej iść w sprawdzone MPI, graty niewiele droższe od SPI które będziesz musiał kupić a przyrost mocy większy i pewniejszy
Ale skoro zmieniana jest już czapka i wałek to lepiej iść w sprawdzone MPI, graty niewiele droższe od SPI które będziesz musiał kupić a przyrost mocy większy i pewniejszy
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- jajko288
- Świeżak
- Posty: 92
- Rejestracja: 5 lut 2009, o 13:03
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
NIE wiem czy dobrze się rozejrzałem ale chyba 13 nb to w KADZIU montowali. Więc żeby dołożyć koniufto trzeba się cofnąć?
Mazda 3 BK
- cwirus88
- Nowy
- Posty: 320
- Rejestracja: 22 cze 2008, o 07:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
dokładnie tak, bo wałek był ostrzejszy. Jak coś to ja mam c13nb na sprzedaż.
Wylyź.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: 1,4 nz tuning?
jak nie chcesz się cofać to szukaj wałka z C14/16SE ale wtedy będziesz musiał wiercić otwór pod aparat zapłonowy bo tamte silniki były na DISie. możesz też kupić nowy wałek od świątka z podobnymi parametrami za ok 900złjajko288 pisze:NIE wiem czy dobrze się rozejrzałem ale chyba 13 nb to w KADZIU montowali. Więc żeby dołożyć koniufto trzeba się cofnąć?
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- jajko288
- Świeżak
- Posty: 92
- Rejestracja: 5 lut 2009, o 13:03
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
Z tego co tak na razie pobieżnie przeczytałem u Fotografa w projekcie i co wyżej zostało napisane to sam wałek raczej Mi nic nie daje lepiej poszukać całej głowicy już z dolotem od 13nb choć to MASAKRYCZNIE ciężkie będzie, bo niema tego na necie. Ale taki tun to chyba dobre wprowadzenie do zabaw silnikiem i niezbyt duży koszt, nie robi z sam RAKIETY ale to juz zawsze dłubane i to przez SIEBIE . Nie orjentujecie się jak bardzo popularny byl ten silnik w kadetach?
Mazda 3 BK
- RotkiV
- Swój
- Posty: 522
- Rejestracja: 27 lut 2008, o 13:38
- Imię: Wiktor
- Lokalizacja: Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
zainspirowany miedzy innymi przez FOTOGRAFA dumałem i rozkminialem wieczorami i nocami dlubanie przy swoim c14nz ...
szukaj ,,gory" tzn:
-glowica
-wiazka (bez silnikowej, rozrusznika i alternatora ta zostaje twoja)
-komputer
-czujnik polozenia walu
skladasz do kupy i ok. 82KM powinno wypluc...
ja sam z tego typu rozw3iazania ,,chyba" juz zrezygnowalem bo wiadomo ze za ,,15" zl tego nie zrobie
wole dolozyc ta kasiore i poczekac jeszcze i SWAPOWAC sie bardziej konkretnie.
szukaj ,,gory" tzn:
-glowica
-wiazka (bez silnikowej, rozrusznika i alternatora ta zostaje twoja)
-komputer
-czujnik polozenia walu
skladasz do kupy i ok. 82KM powinno wypluc...
ja sam z tego typu rozw3iazania ,,chyba" juz zrezygnowalem bo wiadomo ze za ,,15" zl tego nie zrobie
wole dolozyc ta kasiore i poczekac jeszcze i SWAPOWAC sie bardziej konkretnie.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: 1,4 nz tuning?
Nie wiem na jakim poziomie u Ciebie z mechaniką ale na dzień dobry dobrym modem było by wrzucenie wałka choć by właśnie od 13NB bo od 13S ciężko go dostać i wrzucenie ssącego od C16NZ z przepustnicą od C18NZ (trysk dajesz od 1.6) i to już powinno Cię mile zaskoczyćjajko288 pisze:Z tego co tak na razie pobieżnie przeczytałem u Fotografa w projekcie i co wyżej zostało napisane to sam wałek raczej Mi nic nie daje
Wałek możesz wrzucić bez zdejmowania głowicy - opisane we FAQ
To był by taki soft
Jeśli czujesz się na siłach to ja bym jednak radził kompletować graty na MPI i od razu wrzucić cała górę. A potem to już tylko szukać dołu od jakiegoś 1.6
Znaleźć wałek i głowicę od 13NB (może być też C13N i 13S) to żaden problem, wbij się na KTK i daj ogłoszenie, spora część kedettów sprzed 90r miała silniki 1.3. nawet ćwirus taki wałek sprzedajejajko288 pisze:lepiej poszukać całej głowicy już z dolotem od 13nb choć to MASAKRYCZNIE ciężkie będzie, bo niema tego na necie. Ale taki tun to chyba dobre wprowadzenie do zabaw silnikiem i niezbyt duży koszt, nie robi z sam RAKIETY ale to juz zawsze dłubane i to przez SIEBIE . Nie orjentujecie się jak bardzo popularny byl ten silnik w kadetach?
Co do kosztów to głowica ok 60zł i wałek też tyle. Niby koszta niewielkie ale tu się nazbiera, tam sie nazbiera i było by coś sensowniejszego za tą kasę. Teraz koleś na KTK sprzedaje cała górę kompletna (bez wałka) od C16SE za 150zł
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- jajko288
- Świeżak
- Posty: 92
- Rejestracja: 5 lut 2009, o 13:03
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1,4 nz tuning?
Czyli podsumowując:
1 rozwiązanie:
-głowica i wałek 13nb (wałek 13s), czy do tej głowicy nie pasuje ssący 13s?
-ssący 13nb
-przepustnica c18nz
-wtryski 1,6
2 rozwiązanie: to to co proponuje Viktor od silnika 1,6, (MPI)
1 rozwiązanie:
-głowica i wałek 13nb (wałek 13s), czy do tej głowicy nie pasuje ssący 13s?
-ssący 13nb
-przepustnica c18nz
-wtryski 1,6
2 rozwiązanie: to to co proponuje Viktor od silnika 1,6, (MPI)
Mazda 3 BK
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: 1,4 nz tuning?
Trochę zagmatwałeś :
1.
- głowica C13N/13NB/13S, wałek 13S (od biedy 13NB)
- ssący C13N (ma już gotowe mocowania do jednopunktowego wtrysku), każdy inny od 13NB czy 13S będziesz musiał przerabiać i dorabiać flansze żeby założyć na niego przepustnicę od SPI
- reszta się zgadza
2. - zgadza się, ale jak się ostatnio dowiedziałem lepiej szukaj głowicy od C14SE (ze względu na stopień sprężania), a reszty od C16SE
1.
- głowica C13N/13NB/13S, wałek 13S (od biedy 13NB)
- ssący C13N (ma już gotowe mocowania do jednopunktowego wtrysku), każdy inny od 13NB czy 13S będziesz musiał przerabiać i dorabiać flansze żeby założyć na niego przepustnicę od SPI
- reszta się zgadza
2. - zgadza się, ale jak się ostatnio dowiedziałem lepiej szukaj głowicy od C14SE (ze względu na stopień sprężania), a reszty od C16SE
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V