Witam
Od paru dni męczyło mnie wariowanie obrotomierza na wyboistych polskich drogach. Ostatnio nawet przestał działać prędkościomierz lecz to nie najgorsze bo wczoraj jadąc wywaliło mi bezpiecznik <był 7.5A zamiast 10A ale to po przednim właścicielu> i oczywiście cały licznik zamilkł oprócz podświetlenia ale po wymianie bezpiecznika po 2 zapaleniu auta prędkościomierz i obrotomierz znów umarł z tym że temperature i stan paliwa pokazuje do teraz
dodam że mam licznik elektroniczny i nie mam ABS -u
w czym może być problem ??? czytałem o impulsatorze ale dziś nic niestety niezobacze bo wybieram się do kamienia śląskiego kibicować koledze Marcinowi "KLIMA" w corsie A 3.0mv6 na co zapraszam
Problem z licznikiem
- camer
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2009, o 13:34
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z licznikiem
Najprawdopodobniej wtyczka od licznika jest luźna , wystarczy poprawić wtyczkę i zabezpieczyć aby się w przyszłości nie wysuneła .
Możliwe też, że któryś z przewodów wiązki licznika ma przetartą izolację i od czasu do czasu dotyka masy-wtedy właśnie licznik warjuje.
Możliwe też, że któryś z przewodów wiązki licznika ma przetartą izolację i od czasu do czasu dotyka masy-wtedy właśnie licznik warjuje.
Wolność ma zapach benzyny.
- sfoboda
- Świeżak
- Posty: 56
- Rejestracja: 9 cze 2009, o 15:20
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z licznikiem
No ostatnio miałem troszke czasu żeby zajrzeć na licznik i go wyciągnąć no okazało sie że jedna ścieżka się wypaliła ale zmostkowałem tą ścieżke zamontowałem licznik a dałem bezpiecznik w miare bezpieczny 3A a jak narazie wszystko chodzi jak należy jak będe u brata to zajrze na przewody ale na razie jest ok od tygodnia
c20xe... c20xeT mmm....
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 lip 2009, o 19:41
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Pruszków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Problem z licznikiem
Panowie mam pytanie mam corse b rok1997silnik 1.2 i mam problem ze wskazinikiem od benzyny troche mnie oszukóje jak to mam zrobic zeby wskazówka opadała po woli? Czy to tak jest w kazdej corsie..... Proszę o pomoc.....
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Problem z licznikiem
Wskaźnik poziomu paliwa w corsie nie jest zbyt dokładny także przekłamania rzedu 2-3 litrów są normalne (im wiecej paliwa w baku tym wieksze możliwe przekłamanie). U mnie np wskaźnik totalnie świrowal okazało sie że coś udeżyło w bak od spodu co spowodało że pompa paliwa z koszykiem i pływakiem do poziomu paliwa wypieła się z mocowania do dna baku i latała trzymając sie tylko na kablach i wężykach.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problem z licznikiem
Koledze chyba chodzi o to, że wskazówka paliwa w czasie jazdy lata jak szmata, oraz po odpaleniu/zgaszeniu silnika szybo się podnosi/opada(mam tak samo). Swego czasu jeździłem Corsą, która miała licznik z obrotomierzem i tam wskazówka działa bardzo wolno i podczas jazdy nie było zauważalnych ruchów ale szczerze mówiąc nie mam pojęcia co za to odpowiada.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 4 paź 2010, o 22:39
- Imię: Seba
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z licznikiem
Chyba z tymi wskaźnikiem paliwa jest coś nie tak u mnie po zalaniu 38 l paliwa wskaźnik nawet nie pokazał tyle a co lepsza po przejechaniu 110 km pokazuje poniżej 20 l więc chyba coś walnięte jest?
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Problem z licznikiem
U mnie wskazówka latała bo kosz pompy a razem z nim czujnik poziomu odczepił się od dna baku i latał po nim.
A wskaźnik w wersji z obrotkiem działa wolno bo działa na zasadzie podgrzewanego bimetalu który sie wygina i porusza wskazówka (tak samo temperatura). Czasem też śniedzieją styki i na drodze od licznika do baku pojawia się dodatkowa rezystancja i stąd przekłamania na minus.
A wskaźnik w wersji z obrotkiem działa wolno bo działa na zasadzie podgrzewanego bimetalu który sie wygina i porusza wskazówka (tak samo temperatura). Czasem też śniedzieją styki i na drodze od licznika do baku pojawia się dodatkowa rezystancja i stąd przekłamania na minus.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie