Strona 1 z 4

Corsa nolacka

: 11 wrz 2009, o 10:13
autor: nolack
Swego czasu chciałem zrobić cos czego nie ma ani u nas ani u angoli :D czyli mocną Corse D
Ale los płata figla i na podwórko zawitała Corsa C .
Jedynym jej mankametem jet to ze troche uległa spaleniu pod maska po wybuchu kolekora ssącecego
Obrazek
Obrazek
NA początku nie wiedziałem czy wogóle chce mi się z tym bawic jako dla siebie .
Dodatkowo troche mnie zniecheciły "kłopoty" Czestera z CC OPC a nie chciałem robic czegoś co juz powstaje i w niedługim czasie bedzie skończone .
Co szukałem jakiegos fajnego dawcy to przez okres prawie 3 miesiecy nic ciekawego sie nie trafiało postanowilem sprzedac corse . No i tak jakos rano w sobote otwieram kompa a tam czeka niespodzianka . Jest dawca z dobrym sercem za nie duże pieniążki no to telefonik dzwonie gosciu mówi że aktualne .Szybka decyzja umawiam sie na niedziele rano na ogledziny.
Po 4 godzinach jazdy i dwóch godzinach ogladania i negocjaji dobilismy targu . Banan na mojej gębie niesamowity .
Oto mam Dawce do mojej CC sri/vrx
Obrazek
No ale żeby nie było za pięknie
silnik całkowicie do remontu ,
turbina padnięta ,
w srodku pod maską troche druciarni ,
skrzynia niestety 5 biegowa

zalety
oryginalny c20let na głowicy k700
napęd 4x4 ( moze podejdzie do corsy prosze o doradztwo w tej kwestii )
moc 240 km i 370 nm podobno przed padnieciem turbiny była sprawdzana na hamowni przez któregos
własciciela doładowanie na tubinie w granicach 07-08 bara

Na bierząco bedzie fotorelacja z postepu prac nad projektem .
Od poniedzałku z kolegą Duzym z OCFC zaczynamy brac się za wybebeszanie dawcy
Wszelkie sugestie i opinie mile widziane nawet te krytyczne mówiące że cos jest z dupy a zostana wziete pod uwage:D

I tak odrazu pytanie do Czestera Jak rozwiązałes problem pedałow . Czy dawałes pedały z astry czy coś było kombinowane?

Re: CC SRI/VRX

: 11 wrz 2009, o 17:48
autor: czester 1
:grin: , dobrze ze nie xer :-P , mysle ze bedzie latwiej, bo nawet chyba na .uk widzialem ze 2 takie sztuki :oko:

u mnie pedal gazu zostal przelozony z astry :oko:

Re: CC SRI/VRX

: 11 wrz 2009, o 18:11
autor: Szwejku
A nie lepiej byłoby zamiast C20LET złożyć Z20LET z Zafiry OPC :)5 , nowsza jednostka , no i M-Tech ma już gotowe zestawy do swapu
Albo Z20LEH z Astry C OPC :)5 jest nawet taki silnik na allegro
Byłoby łatwiej , szlaki już przetarte , nowsze silniki i według mnie , bardziej pasujące do Corsy C

Re: CC SRI/VRX

: 11 wrz 2009, o 20:45
autor: seboss
no ładnie nolack, czekałem na ten moment, kiedy oficjalnie zaprezentujesz zakupy :)

pogadymy jak wrócę z Holandlolandii :)

gratki i trzymam kciuki i jak tylko będę mógł to pomogę Ci go ogarnąć!!

moim zdaniem dobry wybór -może i ciut starszy silnik ale dostępność części i ceny raczej przyzwoite w porównaniu np. z z20let

gratki, gratki jeszcze raz



P.S.
Z wielu cors jakie tu spotkałem tylko jedna prezentowała się fajnie jeśli chodzi o moc (c16se + wiertarka pod maską i koło 185km- nie kuta !!! i lata już ponad 3 lata i nic się nie pieprzy tyle że ma fajny gadżet dmucha tylko kiedy ma ochotę-magiczny wyłącznik na konsoli ) i wygląd.zdjęć nie mam bo właściciel nie pozwolił

Re: CC SRI/VRX

: 11 wrz 2009, o 21:09
autor: nolack
Szwejku
Za c20let przeważyła cena zakupu całego auta , mniej elektroniki do ogarniecia ,
Łapy do montarzu silnika i skryni są juz opanowane :D

Czester
tak własnie myslałem

Co do piast to jeszcze nie wiem czy bądą na 4 czy na 5 srób jest to uzależnione czy napęd 4x4 z calibry podejdzie .
Heble idą z calibry

Sebos trzymam za słowo

Re: CC SRI/VRX

: 13 wrz 2009, o 00:57
autor: duzy
Nolack zobaczymy co z tego zdlubiemy ale sadze ze bedzie grubo i na otro :)

Re: CC SRI/VRX

: 13 wrz 2009, o 10:28
autor: Mefju
a jakiś pomysł na zawias masz? czy bedzie tak jak w CB? :P

Re: CC SRI/VRX

: 13 wrz 2009, o 10:43
autor: nolack
Pomysł na zawias pewnie taki sam jak w cb czyli gwint TA technics

Re: CC SRI/VRX

: 13 wrz 2009, o 11:44
autor: Tom
Projekt gruby i na pewno do ogarnięcia :)2
Jedyne z czym będzie poważny problem to tylny napęd...
wydaje mi się że:
- nie puści cię tylna belka - brak miejsca na mechanizm różnicowy, przeszkadzał będzie na pewno bak, wnęka na koło zapasowe, przerobic będzie trzeba belkę...
- brak miejsca na wydech, jeżeli tunelem środkowym będziesz musiał puścic wał napędowy...
Jeżeli ja byłbym na Twoim miejscu robiłbym mocne FWD, bo koszty przeróbki wyżej wymienionych rzeczy na pewno będą gigantyczne, o ile nawet nie do przeskoczenia jeżeli chodzi o samą tylną belkę.



Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi, Basista na pewno będzie wiedział czy da radę to zrobic... :)2

Re: CC SRI/VRX

: 13 wrz 2009, o 12:25
autor: Gesio_CB
Tak sobie przed chwilą podpatrzyłem jak to jest w CB 4x4 z tyłu...
Nie ma belki sa wahacze z jakiegos innego auta, a wydech idzie wzdłuz wału
A wneke na zapas porostu trzeba wyciac
No ale poczekajmy jakie bedzie finalne rozwiazanie :)

Re: CC SRI/VRX

: 14 wrz 2009, o 11:26
autor: -=m&m=-
jak zrobisz 4x4 to będzie coś :grin: chociaz szczerze w to watpie :oko: projekt zaczyna sie fajnie oby doczekał się konca :)2

Re: CC SRI/VRX

: 14 wrz 2009, o 21:56
autor: nolack
-=m&m=- pisze:jak zrobisz 4x4 to będzie coś :grin: chociaz szczerze w to watpie :oko: projekt zaczyna sie fajnie oby doczekał się konca :)2
Priorytet jest fwd bo niewstety taka mam skrzynie , jak sie uda podłączyc bez wiekszej rzezby 4x4 czyli most i wał to bedize trzeba szykac skrzyni :D
Projekt musi doczekac sie końca corsy lub mojego bo mnie Gosia z domu wymelduje jak nie zrobie :D

Postepy prac dzisiaj sa nastepujace

Calibra w srodku cała wybebeszona . Pare gratów takich jak komputer pokładowy, centralny zamek , i może jescze jakies tam drobiazgi zagoszczą w corsie

Corsa natomiast została wydłubana do gołej blachy pod maska i w tygodniu pójdzie do piaskowania i malowania :D

fotki zamiesci Duzy operator kamery i magicznego srubokreta ( jednym malutkim srubokrecikiem wykrecił wzystko co było w cali :D )

Re: CC SRI/VRX

: 15 wrz 2009, o 09:21
autor: duzy
Obrazek
tak zaczelismy prace :)

Obrazek
w tak zwanym miedzy czasie zniknal silnik z corsy

Obrazek
a tak wygladala calibra po kilku godzinach mojej zabawy :D

Re: CC SRI/VRX

: 16 wrz 2009, o 06:17
autor: Bear_
Na ostatnim zdjeciu z golym srodkiem w cali najlepiej to sie prezentuje kiepa nad nożyczkami :D :grin: 8)

Re: CC SRI/VRX

: 16 wrz 2009, o 09:00
autor: nolack
Wczoraj zaczelismy wywalac wszysko pod maska w caliberze.
Niestety niespodzianki montażowe pozostawione przerz poprzednich włascicieli troche nas spowolniły i calibera nas pokonał silnik jescze w niej :(
Jedyny plus wczorajszej pracy to to że wszystkie wtyczki opisane :D
Niektóre wtyczki trzeba było dorobić bo naprzykład wtyczka czujnika wiatraka była na "krótko" w izolacji :D
Okazało sie że turbinka jest sprawna ale nie działała poprawnie bo niektóre przewody "powietrzne" były nie popodłaczane do końca lub nieszczelne ( przewody olejowe sa całe )

Bear kiep to naj mniejsza niespodzianka jaka spotkalismy w cali :D były bardziej wartościowe ale zostały komisyjnie wysypane :D

Re: CC SRI/VRX

: 16 wrz 2009, o 09:15
autor: kruszyn1
nolack pisze: były bardziej wartościowe ale zostały komisyjnie wysypane :D
na lusterko wsteczne zapewne ;)

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 00:39
autor: duzy
Raport dnia trzeciego.

Prace ida pelna para silnik podwieszony ale . . .
Obrazek

. . . ale to jest Calibra czyli maxi TUNING wiec trzeba bylo troszke wyobrazni i diaks
Obrazek

kiedy wkoncu silniczek ujzal swiatlo dzinne . . .
Obrazek

naszym oczom ukazal sie magiczny kod
Obrazek
i wielki banan na gebie

nie tracac czasu silnik poszedl na przyczepke i oposcil dziuple numer 2
Obrazek

a my wzielismy sie do dalszego bebeszenia Caliberki :d

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 07:23
autor: -=m&m=-
no to kalibrator został pokonany :diabel: zastanawia mnie jeszcze jedno, w pierwszym poście pisałeś, że napęd jest 4x4 więc skrzynia powinna być F28 ale dodałeś równiez, że skrzynia jest 5 biegowa :)5 Właścicel odpiął tylni napęd i wsadził tam F20 ?

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 07:39
autor: STELMI
były F20 4x4, np w Vectrach A 2.0 8V

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 07:44
autor: -=m&m=-
STELMI pisze:były F20 4x4, np w Vectrach A 2.0 8V
i z takim silnikiem sobie radza, z tego co pamietam to Ren w swoim combo notorycznie mielił f20 ...

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 07:55
autor: nolack
Napęd jest 4x4 ale jest odłączony bo skrzynia f 28 była zepsuta i zastapili ja >>>>> i tu jak wyszedł silnik to był szok skrzynia f 18 od astry 1,8 16 v
Ale niema tego zełego co na dobr e nie wyjdzie skrzynia poszła do mojejczarnej bo f 16 mi sie wysypała.
A ja szukam f 28 to będą długie poszukiwania
Ewentualnie jakie inne skrzynie proponujecie na przedni napęd

Stelmi a te z vecry 4x4 jaki miały symbol ?

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 08:49
autor: fotograf
Uderz po skrzynię do All'a z Corsa A-Team. Jakiś czas stemu sprzedawał F28 w idealnym stanie. Może się jeszcze nie sprzedała.

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 11:03
autor: STELMI
nolack pisze:Stelmi a te z vecry 4x4 jaki miały symbol ?
to były F20, tylko wyglądają inaczej, bo mają wyjście na wał (kiedyś na allegro taką widziałem za śmieszne pieniądze)

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 12:42
autor: maluch
Go Pany, go ;)
PS skrzynki f28 już dawno nie ma.

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 13:37
autor: Cougar
u sasiadow jest...chyba jedyna na ebayu
http://cgi.ebay.pl/OPEL-F28-Getriebe-Ge ... 286.c0.m14

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 15:25
autor: STELMI
na forum corsa-a.pl jest corsa a 4x4

Re: CC SRI/VRX

: 17 wrz 2009, o 20:51
autor: fotograf
Dla zainteresowanych :

http://www.corsa-a.pl/forum/viewtopic.php?t=3944

z tym, ze tam została wspawana duża część podłogi z calibry :0

Re: CC SRI/VRX

: 18 wrz 2009, o 11:34
autor: nolack
Wczoraj pozbyłem sie definitywnie kalibery :D co za ulga dla oczu i serca :D

Po wyjeciu wszystkich potrzebnych gratów z kalibry i posegregowaniu co bedzie potrzebne do CC z lekkim oporem zmiesciły sie do vito:D

Co do 4x4 narazie wstępne przymiarki wykazały że zawieszenie tylne przeszczepimy w całości pod warunkiem, że mocowania do podłuznicy nie sa przekoszone .
Przednie sanki z kalibry beda pocięte i wspawane w sanki od cc aby miec odpowiednie wygiecie na wał i tłumik .. Niestety całościowe sanki kalibery sa przekoszone lekko w lewo co idealnie daje poglad jak była walona :D

Od jutra chwilowa przerwa na dwa tygodnie zwiazku z wakacjami :D
Ale nic straconego .
W tak zwanym miedzy czasie bedzie remontowany silnik i piaskowany pogorzelec, Takze jak wróce to bedziemy uzbrajac CC

Aha Jak by ktos miał namiary lub sie pojawiła okazja skrzyni F 28 to prosze o info A Duzy mi przekaże namiar na kom. :D

PS Czester jak nie rozkminisz zegarów to mamy idealnu patetent jak podłączyc zeby szystko grało :D

Re: CC SRI/VRX

: 18 wrz 2009, o 23:54
autor: duzy
jak juz przystalo i kierownik napisal laduja foty z dnia czwartego i ostatniego :)
kiedy pod maska juz nic niebylo

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/846 ... 3ee26.html

przyszedl czas na rozbiorke tylu

Obrazek
Obrazek

a ze to kalibera i wies tuning znalezlismy kilka zagadek i niespodzianek

Obrazek

gdy nie bylo juz co wyjmowac przybyla laweta ktora posprzatala i wywiozla calibre na zyletki. jesli ktos bedzie mial moj podpis na zyletce to znaczy ze to nasza kalibera byla :D

Obrazek


gdy juz wszystko bylo posprzatane i spakowane

Obrazek
Obrazek

kierownik pozwolil nawet cos przegrysc :)

Obrazek

cdn :d

Re: CC SRI/VRX

: 22 wrz 2009, o 19:45
autor: -=m&m=-
przy każdym swapie chyba jest grana pizza :grin: jakie niespodziewanki znaleźliście ?