Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

Witam mam problem z odpaleniem mojej corsy gdy silnik jest zimny długo kręci i kręci aż załapie a nie raz to i wcale nie chce zapalić. Świece zmieniałem i nadal to samo . Może przychodzi coś Wam na myśl? Co polecacie zrobić?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: Porszak »

podmien kable lub czujnik temp
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

Kable sprawdzone-to nie ich wina.
Zauważyłem że jak 1 raz tylko trochę zakręcę rozrusznikiem i później 2 raz to za tym 2 razem o wiele szybciej zapali niż bym miał kręcić 1 a długo. Może to wina stacyjki co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 1 lis 2009, o 21:23 przez earthquake, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: wolga85 »

Spróbuj odpiąć czujnik temperatury cieczy ( ten z dwoma przewodami) jak odpali lepiej to masz winowajce. Jak odepieniesz zaświeci się Check ale jak podepniesz spowrotem to zgaśnie wiec tym się nie przejmuj.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: Porszak »

a moze Ty masz problem z rozrusznikiem? nie wyaje dziwnych oglosow przy rozruchu. moj tak ma. na zimno bardzo mu ciezko i za 1 kreceniem odpala jakby aku byl slaby. jak sie 1 raz tylko na sek zakreci, a potem sprobuje 2 raz to o wiele lzej mu jest krecic. winny rozrusznik prawdopodobnie, jeszcze nei naprawilem tego niestety
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

wolga85 pisze:Spróbuj odpiąć czujnik temperatury cieczy ( ten z dwoma przewodami) jak odpali lepiej to masz winowajce.
A mógłbyś zrobić zdjęcie jak on wygląda lub opisać gdzie się znajduje??
Przypominam iż mam silnik 1,4 Bo z tego co wiem to idzie do niego 1kabelek ..
Może ja się mylę i mam na myśli jakiś inny, dla porównania sprawy cyknij foto . Ok?

EDIT: tak jak mówiłem u mnie jest czujnik do którego dochodzi tylko 1 kabelek :)
Ostatnio zmieniony 2 lis 2009, o 17:09 przez earthquake, łącznie zmieniany 1 raz.
robertnet
Nowy
Posty: 102
Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
Imię: Robert
Lokalizacja: ostrołęka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: robertnet »

sprawdz regulator ciśn paliwa na listwie wtryskowej, (jeśli cos takiego występuje w 8v) bo w 16v bylo
opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

A może to wina czujnika położenia przepustnicy ? :(
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: wolga85 »

No możliwe trza odpianać miernik w dłonie i mierzyć.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

Zwykłym miernikiem dam radę to sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony 3 lis 2009, o 14:52 przez earthquake, łącznie zmieniany 1 raz.
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: kruszyn1 »

nie, musi być taki za 25zł :twisted:
:lol:
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: fotograf »

earthquake pisze:
wolga85 pisze:Spróbuj odpiąć czujnik temperatury cieczy ( ten z dwoma przewodami) jak odpali lepiej to masz winowajce.
A mógłbyś zrobić zdjęcie jak on wygląda lub opisać gdzie się znajduje??
Przypominam iż mam silnik 1,4 Bo z tego co wiem to idzie do niego 1kabelek ..
Może ja się mylę i mam na myśli jakiś inny, dla porównania sprawy cyknij foto . Ok?

EDIT: tak jak mówiłem u mnie jest czujnik do którego dochodzi tylko 1 kabelek :)
W Twoim silniku są aż 3 czujniki temperatury cieczy chłodzącej :
1. na wentylator - znajduje się na dole chłodnicy po prawej stronie
2. na zegary - właśnie ten z 1 kabelkiem niebieskim
3. na komputer - idą do niego 2 kable, znajduje się z tyłu kolektora ssącego po prawej stronie, ciężko tam dojść ale jak wsadzisz rękę to dasz radę

właśnie o ten ostatni chodziło koledze wolga85 :oko:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
earthquake
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 31 lip 2009, o 13:24
Imię: Grzegorz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [cb]Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: earthquake »

fotograf pisze:
W Twoim silniku są aż 3 czujniki temperatury cieczy chłodzącej :
1. na wentylator - znajduje się na dole chłodnicy po prawej stronie
2. na zegary - właśnie ten z 1 kabelkiem niebieskim
3. na komputer - idą do niego 2 kable, znajduje się z tyłu kolektora ssącego po prawej stronie, ciężko tam dojść ale jak wsadzisz rękę to dasz radę

właśnie o ten ostatni chodziło koledze wolga85 :oko:
No i właśnie o taką odpowiedz mi chodziło jutro z rana sprawdzam.

-- 5 lis 2009, o 21:13 --

Jednak to nie wina czujnika sprawdzałem i nadal to samo. :(
Awatar użytkownika
djrafix
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2012, o 15:39
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: djrafix »

Witam, ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze zrobić w swojej corsie b 1.5 dieslem bo z rana albo jak dłużęj postoji w dzień to mi za drugim kręceniem odpala i na początku tak nie równo jak by chodził. Później jak sie zagrzeje auto pali na dotyk. Wymieniałem jakiś czas temu uszczelkę pod głowicą. Regulowałęm zawory, nowy rozrusznik,nowy aku,nowe świece żarowe. Sprawdzić ciśnienie w cylindrach coś to da?. Jak myślicie?. Zastosowałem też zaworek zwrotny z pompką ręczną na przewodzie paliwowym do filtra paliwa, raczej nic nie pomogło. MAcie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

Mój tata mi podrzucił pomysł,ze może źle ustawiony rozrząd ?, ale jak sie zagrzeje to chodzi bardzo ladnie i odpala. Tylko bolączka przy zimnym,z rana. Powinien raczej palić na "dotyk" :lol:
Jak masz hopla kup se opla :D :D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: Porszak »

na dotyk to na cieplo i nie z rana a w ciepły dzień. to nie młodzik, jak zmierzysz ciśnienie spręzania to da Ci to jakieś pojęcie o stanie silnika.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
djrafix
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2012, o 15:39
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: djrafix »

Właśnie, bo może to też być przyczyną że pierścionki mają dosyć więc od tego trzeba by zacząć.
Jak masz hopla kup se opla :D :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Ciężkie i długie odpalanie zimnego silnika .

Post autor: mehes »

Ja bym jeszcze sprawdził wtryski
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”