Strona 1 z 3

Corsba B "Kryształek " Wykres z hamowni str. 2

: 22 paź 2009, o 20:53
autor: Smalcyk
Pojazd : Opel Corsa B
Rok : 1993
Silnik : C14SE 82 KM

Mój nowy nabytek który mam już jakiś tam czas , fotki niestety mam w tej chwili takie tylko :

Obrazek

Obrazek


Plany na modyfikację ?

plany były a teraz się zrobią a konkretnie oddałem auto w ręce Evila (ETG ) , modyfikacje jakie są robione w tym momencie to :

1)Cały układ wydechowy czyli kolektor 4-2-1 , środek przelot i końcowy basowy a to wszystko połączone będzie rurami o średnicy zew. 5,1cm gdzie seryjny ma 4,5cm może i to nie dużo ale według obliczeń wyszło że tak będzie najlepiej żeby poprawić górny zakres obrotów

2)Obróbka głowicy , kanały na lustro , plan , dotarcie zaworów ,wymiana uszczelniaczy i reszty uszczelek itd.

3) Wałek z Corsy A z silnika 1.6 8v GSI

4) Dolot który trzeba troszkę poprawić

5) Gleba , która już jest założona co widać na fotce z hamowni

6) Felga która dziś właśnie spontanicznie trafiła na corsę

Oczywiście wszystkie te modyfikacje zaczęły się robić po zmierzeniu kompresji silnika gdzie wynik był wielkim zaskoczeniem dla mnie i spowodował uśmiech na twarzy a konkretnie wyszło po 14 na każdym cylindrze .

Przed mierzeniem kompresji zrobiłem pomiar na hamowni w Peter-Gum i o to wynik :

Obrazek

gdzie uciekło 12KM i trochę niutków , po wymianie świec i kabli znowu udałem się na hamownie i wynik się poprawił co lepsze NM jest wyższy niż seria a koni nadal brak :

Obrazek

Po rozebraniu głowicy okazało się że to prawdopodobnie wina wałka ponieważ krzywki są już mocno wytarte , dodam do tego 2 wykresu ze te 71KM i 115NM bylo robione na mapie paliwa 95 a 74KM i 119NM na mapie paliwa 98 (chodzi o pewną kostkę która ma taki bajerek) to by było chyba wszystko jak mi się coś przypomni to dopiszę .

Re: Corsba B "Kryształek "

: 22 paź 2009, o 20:59
autor: kruszyn1
Nm to kwestia ustawienia wartości na hamowni, dobrania poprawnych obrotów i takie tam
o wydech to lepiej się pochwal wewnętrznymi średnicami, czy chociaż te 2 cale ma ;)

no i pochwal się jakie felgi spontanicznie dorwałeś na ostatnie ciepłe dni :]

Re: Corsba B "Kryształek "

: 22 paź 2009, o 21:40
autor: Smalcyk
felga zwyczajne ATS ale mi się podobają narazie tak zostanie :P

Re: Corsba B "Kryształek "

: 23 paź 2009, o 10:13
autor: AdamXXL
spadek Nm i mocy związany jest ze zmianą wałka i być może zbyt luźnym wydechem

Re: Corsba B "Kryształek "

: 23 paź 2009, o 10:38
autor: szerszen
Kolejna corsa z ladnym kolorze taki jak moj :) powodzenia z projektem i jak masz wiecej fotek to wrzuc

Re: Corsba B "Kryształek "

: 23 paź 2009, o 16:49
autor: Smalcyk
AdamXXL pisze:spadek Nm i mocy związany jest ze zmianą wałka i być może zbyt luźnym wydechem
mój seryjny wałek jest za bardzo już zużyty więc to jego wina i pewnie też to że handlarz od kogo go kupiłem wyciął kata i środkowy tłumik jest wypalony

-- 25 paź 2009, o 00:18 --

dziś zamówiłem o to taki zestaw świecidełek na przód

Obrazek


[img]http://inter_racing.w.interia.pl/xenon/3.jpg[/img]

Re: Corsba B "Kryształek "

: 25 paź 2009, o 14:49
autor: -=kLaRi=-
Następna oślepiająca corsa... bez sensu ładować xenon do lamp bez soczewki!!! :)3 :)3 :)3

Re: Corsba B "Kryształek "

: 25 paź 2009, o 17:52
autor: cwirus88
popieram Klariego, tylko będziesz wku*wiać innych oślepianiem, a poza tym ujowo to wygląda bez soczewek :pig:

Re: Corsba B "Kryształek "

: 25 paź 2009, o 20:15
autor: Smalcyk
jeśli faktycznie będzie oślepiać to hid'y wsadzę w ojcową vectre c która ma soczewki

Re: Corsba B "Kryształek "

: 25 paź 2009, o 20:36
autor: -=kLaRi=-
Tylko Vectra C będzie miała żarówki H7 a corsa (w artebach i seryjnych) H4... więc lepiej wymień je.
Mówię to z doświadczenia i z przekonania - założyłem je żonie w Aygo też H4 i biło po oczach ,że hej - w końcu po 1tyg je wywaliłem ,w sumie mnie nie przeszkadzało ,ale jak widzę jak mnie oślepia to szlag mnie trafia ,że te xenony tak potniały! ,że każdy do byle czego je wkłada - a xenon w maluchach czy polonezie po prostu rozwala mnie na łopatki!!!

Re: Corsba B "Kryształek "

: 25 paź 2009, o 20:42
autor: Cougar
nawet tego nie montuj do seryjnych lamp....rafles mial to w artebach i jest tragedia dla tych co jada przed nim i z przeciwka...

Re: Corsba B "Kryształek "

: 26 paź 2009, o 01:13
autor: Zioo
tu sie nie do konca zgodze... przy dobrze ustawionej lampie nie bedzie oslepialo ... bardziej oslepia h7 na soczewce w mercedesie, ktore mimo samopoziomowania lampy wali po oczach.. a tym bardziej w dostawczaku, ktory na o wiele wyzej swiatla niz osobowka i wali prosko w lusterka (jadac z tylu) ...
a jak Klari poruszyl temat poloneza :D znam 1 w lodzi poloneza na bi xenonie .. jeszcze mnie nie oslepil (faktem jest ze ma zwylke klosze -nie jakies gladkie ) ale ile razy jechal za mna, czy na wprost mnie nie ma bata nie oslepia :P

2x bardziej to wali po oczach super day led light wciskany gdzie i jak sie da .. trzeba miec naprawde fantazje rodem z odpustu, zeby takie UFO z auta zrobic

Re: Corsba B "Kryształek "

: 26 paź 2009, o 10:10
autor: -=kLaRi=-
Kazda zwykla lampa czy to gladkie szklo czy nie będzie oślepiać bo nie skupia światła jak soczewka - po prostu jest wielka łuna światła - dowód - foto : http://www.polskajazda.pl/Samochody/Toy ... 405,287917

Re: Corsba B "Kryształek "

: 26 paź 2009, o 23:20
autor: pirat
ja tylko czekam az zaczna za to w koncu dowody zabierac! :lol:

Re: Corsba B "Kryształek "

: 26 paź 2009, o 23:39
autor: Zioo
pirat pisze:ja tylko czekam az zaczna za to w koncu dowody zabierac! :lol:
zabieraja :D
kiedys szukali na lampie oznaczenia pod xenon .. teraz juz sie nie pier** i pierwsze co to "prosze umyc lampe i pokazac mi samopoziomowanie reflektora " spyskiwacz to w chwile mozna zrobic, ale samopoziomowanie juz nie (nie mowie o przekazniku na silniczkach z wyliczonym czasem przelecenia lampu gora dol az do poprzedniago ustawienia - juz takie patenty sie robia :D )
ja czekam az zaczna tepic te ledowe swiatla dzienne dla mnie to jest jak neony pod autem a nawet gorzej bo w nocy wali po oczach niemilosiernie :/

ale wracajac do tematu.. jak wsadzisz w arteby Hid'a wyreguluj dobrze lampe ... jak dowod poleci to wsadzisz zwykle h4 a Hid'a i tak szybko sprzedasz, bo sa chodliwe ... wszystko zalezy tez gdzie sie jezdzi... w Łodzi tepia xenony, badlooki, kola wystajace poza obrys etc na potege ...

Re: Corsba B "Kryształek "

: 28 paź 2009, o 08:51
autor: Smalcyk
auto jutro zaczyna być składane mam nadzieję że w piątek wjadę na hamownie :)

Re: Corsba B "Kryształek "

: 28 paź 2009, o 20:07
autor: Bear_
Ja tak odnośnie jak można to posiadam u siebie bi-xenon. Niektorzy mieli okazje widziec. I sa to wstawione oryginalne soczewki VALEO.

ogolnie pare razy mnie zatrzymano ale zakazdym razem sie udalo poniewaz no po glebszym zastanowieniu sie policjanta nad tym czy hid zarowno w zwyklej lampie jakl i soczewce (nie przystosowanej pod xenon) i moje lampy roznia sie pod wzgledem tego czy podczas jazdy to slepi to przyznawali mi racje.

Ale to juz jest czynnik ludzki. Jak bedzie chcial to i tak sie przywali...

A ja akurat system samopoziomujacy mam tylko jeszcze spryski sa w trakcie prac...

Tule ode mnie. Pozdro

Re: Corsba B "Kryształek "

: 28 paź 2009, o 21:17
autor: G4lu5
Smalcyk pisze:auto jutro zaczyna być składane mam nadzieję że w piątek wjadę na hamownie :)
a można wiedzieć co kombinowane było? bo nic nie napisałeś

Re: Corsba B "Kryształek "

: 4 lis 2009, o 00:52
autor: Smalcyk
w pierwszym poście masz opisane plany na modyfikację , niestety jest mały poślizg czasowy , gdyż nasza poczta polska niestety od środy nie potrafi dostarczyć walka spod warszawy do torunia...



puzel numer jeden
Obrazek
puzel numer dwa
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
puzel numer trzy
Obrazek
:mrgreen:

Re: Corsba B "Kryształek "

: 4 lis 2009, o 19:56
autor: Marcin99
Logo na dekielku, że tak napiszę obciachowe :-P Jeśli już musi być (masz jakąś zniżkę dzięki temu :)5 ) to przynajmniej te kolory mógłby lepiej dobrać.
Kanały czym obrabiane? Tyle co widać to chyba raczej nie ręcznie, fajnie ale czy to coś da tu już nie byłbym taki pewien - czy coś oprócz ich wygładzenia było robione z kanałami? Mam tu na myśli zmianę ich kształtu.
Polerka zaworów też chyba raczej tylko dla fajnego zdjęcia i ew. po to by je łatwiej było wyczyścić przy ponownym zdejmowaniu głowicy.
Wałek nowy z tego co widzę, kupowałeś gdzieś na allegro? Mierzyłeś wysokość krzywek? Bo często się zdarza, że w katalogach występuje jako taki sam co i w c16nz. Sprawdź czy mają po 6mm na każdej krzywce.
Zanim to wszystko złożysz to mam jedną sensowną radę - kup blok od 1.6 (właściwie bez znaczenia z jakiego silnika byle w dobrym stanie) to wtedy odczujesz wzrost mocy i będziesz zadowolony a koszt powinien być sporo niższy niż cała reszta.

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 16:15
autor: Smalcyk
Marcin99 pisze:Logo na dekielku, że tak napiszę obciachowe :-P Jeśli już musi być (masz jakąś zniżkę dzięki temu :)5 ) to przynajmniej te kolory mógłby lepiej dobrać.
Kanały czym obrabiane? Tyle co widać to chyba raczej nie ręcznie, fajnie ale czy to coś da tu już nie byłbym taki pewien - czy coś oprócz ich wygładzenia było robione z kanałami? Mam tu na myśli zmianę ich kształtu.
Polerka zaworów też chyba raczej tylko dla fajnego zdjęcia i ew. po to by je łatwiej było wyczyścić przy ponownym zdejmowaniu głowicy.
Wałek nowy z tego co widzę, kupowałeś gdzieś na allegro? Mierzyłeś wysokość krzywek? Bo często się zdarza, że w katalogach występuje jako taki sam co i w c16nz. Sprawdź czy mają po 6mm na każdej krzywce.
Zanim to wszystko złożysz to mam jedną sensowną radę - kup blok od 1.6 (właściwie bez znaczenia z jakiego silnika byle w dobrym stanie) to wtedy odczujesz wzrost mocy i będziesz zadowolony a koszt powinien być sporo niższy niż cała reszta.

Logo jest firmy która zajęła się modami , kolorystyka to barwy Płockiej flagi , mi się podoba i to najważniejsze . Kanały zostały powiększone trochę i wygładzone , zawory zostały dotarte głowica splanowana . Wałek kupiony został w sklepie , info o tym że wałek podejdzie wyszło od samego Świątka . Blok został seryjny bo to ma być 1.4 a nie 1.6 jakbym miał wywalać już cały silnik to bym wsadził coś powyżej 2.0 ale puki mam zdrowe 1.4 nic nie będę swapował.

a tak wygląda teraz komora silnika

Obrazek

trochę lipa jakość bo foto robione słabym telefonem o 3.30 więc i światło lipne

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 16:27
autor: Marcin99
Jasne, że niemal każdy silnik można poprawiać i da to jakieś efekty (albo i nie :-P ) ale z grubsza licząc kupienie zdrowego dołu albo i całego silnika 1.6 to czasem 200zł (i wcale nie tak rzadko), złożenie do kupy to kwestia kilku godzin i mamy piękną poprawę momentu w całym zakresie. Włożenie 2.0 to już nie jest kwestia kilku stówek.
Podejrzewam, że te twoje mody kosztowały pewnie z 1000zł (i to tak lekko licząc) - teraz pytanie jaki tego efekt?
Żeby uściślić nie czepiam się bo to twoje pieniądze i mnie tam nic do tego jak je wydasz a dekiel mi się po prostu nie podoba hehe. Dobrze, że jest tylko pod maską bo tam rzadko się zagląda :twisted:

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 16:44
autor: Smalcyk
ba jedni wolą iść łatwą drogą gdzie jest swap a inni trudniejszą gdzie się modzi to co się ma ja należę do tych drugich heh

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 22:55
autor: kruszyn1
łatwa jak łatwa ale zależy też od kasy...
na te mody wydałeś napewno więcej niż 200zł, za które można kupić dół od 1.6, prawda?

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 23:17
autor: cwirus88
kufa, zaś sie znalazła grupka maruderów!!! :pig:

chłopak widać wie co jest grane, nie musicie go 43 razy oświecać o bloku z 1.6, ma dobre c14se to niech sie bawi i uj :lol:


aż se przypominam jak mnie gnoili za dłubanie w c14nz... :grin:

Re: Corsba B "Kryształek "

: 8 lis 2009, o 23:51
autor: -=kLaRi=-
cwirus88 pisze: aż se przypominam jak mnie gnoili za dłubanie w c14nz... :grin:
Żeś tak długo dłubał i dłubał aż w końcu sprzedał auto bez efektów...

Re: Corsba B "Kryształek "

: 9 lis 2009, o 06:33
autor: Smalcyk
zamysł na auto miał być taki że ma być mocne 1.4 N/A a czy takie mody dadzą taki efekt pokarze hamownia wjadę dwa razy na hamownie na seryjnym filtrze i na zrobionym dolocie żeby sprawdzić ile dało mi takie modowanie

Re: Corsba B "Kryształek "

: 9 lis 2009, o 10:16
autor: cwirus88
-=kLaRi=- pisze:
cwirus88 pisze: aż se przypominam jak mnie gnoili za dłubanie w c14nz... :grin:
Żeś tak długo dłubał i dłubał aż w końcu sprzedał auto bez efektów...
to osobny rozdział i nie róbmy chłopakowi OT.

Re: Corsba B "Kryształek "

: 9 lis 2009, o 22:38
autor: Smalcyk
dziś auto odpaliło na samym kolektorze i bez sondy i jestem szczęśliwy bo obędzie się bez strojenia , w środę koniec prac nad wydechem i przejadę jakieś 200km żeby się wszystko poukładało ładnie i na hamownie pewnie ten piątek albo poniedziałek

-- 10 lis 2009, o 00:28 --



Obrazek



Obrazek

-- 10 lis 2009, o 00:33 --
Obrazek

Re: Corsba B "Kryształek "

: 10 lis 2009, o 07:08
autor: Staneq
z racji sentymentu do c14se jestem ciekawy jak to się skończy...powodzenia :)2