Problem z immobilizer em.

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz1984 »

Witam. W mojej corsie B GSI z 94 roku zamontowany jest alarm firmy kgt. Do dnia dzisiejszego posiadałem jeden pilot od alarmu i immobilizera. Niestety dzisiaj pilot uległ całkowitemu zniszczeniu, i teraz nie mogę odpalić auta jak wiadomo. Jeżeli ktoś ma ten sam alarm lub miał taki problem niech napisze co mam zrobić, czy da się jakoś obejść immobilizer i gdzie jest zamontowany? przypuszczam że gdzieś w desce rozdzielczej.
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz »

immo wygląda tak:
Obrazek
i jak ściągniesz plastikową obudowę kolumny kierowniczej (tą osłaniającą przełączniki kierunków i wycieraczek) to go zobaczysz
Żeby zapalić auto to w kluczyku musisz mieć taką małą pestkę widoczną też na fotce.

Jakby ta pestka też uległa Ci zniszczeniu, to mam do sprzedania immo wraz z pestką do kluczyka za 250zł (w porównaniu do cen na allegro to dość tanio)
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz1984 »

ja miałem immobilizer w pilocie tj jeden przycisk od alarmu drógi od immo, a w kolumnie kierowniczej go nie napewno ,bo już kiedyś kolumne rozbierałem, a teraz jak próbuję przekręcić kluczykiem stacyjkę to jest odgłos jakiegoś przełącznika mniej więcej na środku deski rozdzielczej. Alarm jest firmy kgt zakładany we francji od nowości. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: wolga85 »

No to musisz sprawdzić co wyłącza.Sprawdź czy masz przekaźnik K3 od originalnego alarmu (szósty licząc od lewej w w dolnym rzędzie w skrzynce bezpieczników zaraz nad bezpiecznikiem od wentylatora chodnicy duży 30 A chyba zielony). Może tez pompę paliwa (podczas kręcenia popa powinna chodzić) lub napięcie na jednostkę sterująca (bez podania napięcia chyba się check nie świeci na nieodpalonym).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz1984 »

Hej wolga85. Wymontowałem cały alarm i immo, był nie oryginalny a przekaznika rzeczywiście nie było, pospinałem oryginalne kostki i jest dobrze.
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz »

to dobrze, a właśnie jak to jest że niektóre corsy miały immo w kolumnie kierownicy a niektóre nie. Czy to zależy od rocznika?
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: corsarz1984 »

corsarz pisze:to dobrze, a właśnie jak to jest że niektóre corsy miały immo w kolumnie kierownicy a niektóre nie. Czy to zależy od rocznika?
Hej, starsze modele nie miały zakładanego wogóle alarmu i immo oryginalnie, tylko po zakupie samochodu zakładał je na życzenie klienta serwis opla. W nowszych modelach od chyba 96 juz miały oryginalnie montowany, z tego co poczytałem troche.
Awatar użytkownika
noriad
Nowy
Posty: 123
Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: noriad »

Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego.

Mam pytanie - jaka może być przyczyna sytuacji, w której po przełożeniu stacyjki i immo z drugiej corsy (obydwie '98, jedna 1.0, druga 1.4) immo nie chce "puścić" ? (migający check engine) Czy w takiej sytuacji trzeba by coś grzebać w komputerze ?

Co prawda mam pomysł, żeby ten problem obejść zmieniając samą stacyjkę i przekładając pastylkę, lecz zdziwiło mnie to, bo jak patrzyłem po necie, wydawało mi się że cała operacja to plug&play.
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: STELMI »

noriad pisze:Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego.

Mam pytanie - jaka może być przyczyna sytuacji, w której po przełożeniu stacyjki i immo z drugiej corsy (obydwie '98, jedna 1.0, druga 1.4) immo nie chce "puścić" ? (migający check engine) Czy w takiej sytuacji trzeba by coś grzebać w komputerze ?

Co prawda mam pomysł, żeby ten problem obejść zmieniając samą stacyjkę i przekładając pastylkę, lecz zdziwiło mnie to, bo jak patrzyłem po necie, wydawało mi się że cała operacja to plug&play.

Immo musi być zgrane w 3 miejscach - przy stacyjce (taka czarna mała puszka), pestka w kluczyku i ECU auta - wszystko powinno być kompletem z jednego auta
Awatar użytkownika
noriad
Nowy
Posty: 123
Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problem z immobilizer em.

Post autor: noriad »

A widzisz, czyli zgrania w ECU mi brakowało... Dzięki za informację, teraz jestem mądrzejszy ;)
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”