Strona 1 z 1

Problem z immobilizer em.

: 11 mar 2010, o 20:37
autor: corsarz1984
Witam. W mojej corsie B GSI z 94 roku zamontowany jest alarm firmy kgt. Do dnia dzisiejszego posiadałem jeden pilot od alarmu i immobilizera. Niestety dzisiaj pilot uległ całkowitemu zniszczeniu, i teraz nie mogę odpalić auta jak wiadomo. Jeżeli ktoś ma ten sam alarm lub miał taki problem niech napisze co mam zrobić, czy da się jakoś obejść immobilizer i gdzie jest zamontowany? przypuszczam że gdzieś w desce rozdzielczej.

Re: Problem z immobilizer em.

: 11 mar 2010, o 20:44
autor: corsarz
immo wygląda tak:
Obrazek
i jak ściągniesz plastikową obudowę kolumny kierowniczej (tą osłaniającą przełączniki kierunków i wycieraczek) to go zobaczysz
Żeby zapalić auto to w kluczyku musisz mieć taką małą pestkę widoczną też na fotce.

Jakby ta pestka też uległa Ci zniszczeniu, to mam do sprzedania immo wraz z pestką do kluczyka za 250zł (w porównaniu do cen na allegro to dość tanio)

Re: Problem z immobilizer em.

: 11 mar 2010, o 20:57
autor: corsarz1984
ja miałem immobilizer w pilocie tj jeden przycisk od alarmu drógi od immo, a w kolumnie kierowniczej go nie napewno ,bo już kiedyś kolumne rozbierałem, a teraz jak próbuję przekręcić kluczykiem stacyjkę to jest odgłos jakiegoś przełącznika mniej więcej na środku deski rozdzielczej. Alarm jest firmy kgt zakładany we francji od nowości. Jakieś pomysły?

Re: Problem z immobilizer em.

: 12 mar 2010, o 14:59
autor: wolga85
No to musisz sprawdzić co wyłącza.Sprawdź czy masz przekaźnik K3 od originalnego alarmu (szósty licząc od lewej w w dolnym rzędzie w skrzynce bezpieczników zaraz nad bezpiecznikiem od wentylatora chodnicy duży 30 A chyba zielony). Może tez pompę paliwa (podczas kręcenia popa powinna chodzić) lub napięcie na jednostkę sterująca (bez podania napięcia chyba się check nie świeci na nieodpalonym).

Re: Problem z immobilizer em.

: 12 mar 2010, o 19:37
autor: corsarz1984
Hej wolga85. Wymontowałem cały alarm i immo, był nie oryginalny a przekaznika rzeczywiście nie było, pospinałem oryginalne kostki i jest dobrze.

Re: Problem z immobilizer em.

: 12 mar 2010, o 19:57
autor: corsarz
to dobrze, a właśnie jak to jest że niektóre corsy miały immo w kolumnie kierownicy a niektóre nie. Czy to zależy od rocznika?

Re: Problem z immobilizer em.

: 13 mar 2010, o 10:17
autor: corsarz1984
corsarz pisze:to dobrze, a właśnie jak to jest że niektóre corsy miały immo w kolumnie kierownicy a niektóre nie. Czy to zależy od rocznika?
Hej, starsze modele nie miały zakładanego wogóle alarmu i immo oryginalnie, tylko po zakupie samochodu zakładał je na życzenie klienta serwis opla. W nowszych modelach od chyba 96 juz miały oryginalnie montowany, z tego co poczytałem troche.

Re: Problem z immobilizer em.

: 21 sie 2014, o 07:23
autor: noriad
Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego.

Mam pytanie - jaka może być przyczyna sytuacji, w której po przełożeniu stacyjki i immo z drugiej corsy (obydwie '98, jedna 1.0, druga 1.4) immo nie chce "puścić" ? (migający check engine) Czy w takiej sytuacji trzeba by coś grzebać w komputerze ?

Co prawda mam pomysł, żeby ten problem obejść zmieniając samą stacyjkę i przekładając pastylkę, lecz zdziwiło mnie to, bo jak patrzyłem po necie, wydawało mi się że cała operacja to plug&play.

Re: Problem z immobilizer em.

: 21 sie 2014, o 07:38
autor: STELMI
noriad pisze:Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego.

Mam pytanie - jaka może być przyczyna sytuacji, w której po przełożeniu stacyjki i immo z drugiej corsy (obydwie '98, jedna 1.0, druga 1.4) immo nie chce "puścić" ? (migający check engine) Czy w takiej sytuacji trzeba by coś grzebać w komputerze ?

Co prawda mam pomysł, żeby ten problem obejść zmieniając samą stacyjkę i przekładając pastylkę, lecz zdziwiło mnie to, bo jak patrzyłem po necie, wydawało mi się że cała operacja to plug&play.

Immo musi być zgrane w 3 miejscach - przy stacyjce (taka czarna mała puszka), pestka w kluczyku i ECU auta - wszystko powinno być kompletem z jednego auta

Re: Problem z immobilizer em.

: 21 sie 2014, o 09:54
autor: noriad
A widzisz, czyli zgrania w ECU mi brakowało... Dzięki za informację, teraz jestem mądrzejszy ;)