Corsa A RWD
- PiciuPn
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:54
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsa A RWD
Tym razem wystawię coś co zaczęło się dopiero robić...a mianowicie Opel Corsa A RWD 2.0 Turbo z silnikiem wzdłuznie (nie jak dotychczas byly robione "z silnikiem na tylnich siedzeniach").
Baza wyjsciowa Corsa A 1.2 rok 91, udało się kupić nawet w ładnym stanie....
Wyjściowe założenia były żeby zrobić coś czego nie ma...zreszta jak zawsze... i padlo na coś z tylnym napędem a że była pod ręką Corsa to też tak zostalo. Poczatkowo mialo być 1.6T takie jak w Kadecie ale o dziwo miejsca bedzie na 2.0T
Silnik: Oplowska jednostka c20ne czyli 2.0 8V wyposażona w małą turbinę sterowana ostrymi mapami paliwowymi i maksymalnie odciążona.
Naped: Most tył Manta z elektroszperą obowiazkowo;) Wal konstrukcja walsna wywazony
Skrzynia biegów: Omega A 2.0 8V
Zawieszenie przód: Kadett GSI
Cala reszta swoja konstrukcja...
Zaczęliśmy od wyjęcia silnika, skrzyni i wszystkiego co z tym związane!
Potem wnętrze i na końcu wydech, zbiornik paliwa:)
Na dzień dzisiejszy auto przygotowywane do "przewrócenia na bok" celem obspawania karoserii, zrobienia tylnych większych podłużnic i zamocowania wstępnie mostu.
Wstepne przymiarki mostu od kadetta C okazaly sie zle most jak sie okazalo za waski i przesiadka na most z manty, ale zanim to nastapilo trzeba bylo zrobic miejsce na nowe podzespoly corsy...
przymiarki CD....
zalozenie zawieszenia z Kadetta GSI tzn cale kolumny z wachaczami i hamulcami...
Nastepnie wieszanie mostu i pomiary pomiary i jeszcze raz pomiary...i wyszko wstepnie tak co prawda trzeba bylo jeszcze co nieco wyciac ale...
wstepne zawieszenie mostu i zamocowanie chwilowo na stale celem zaznaczenia miejsc mocowan sprezyn i calej reszty...
Spawanie czas zaczac na poczatek belka prowadzaca do drazka skretnego glownego...
Podluznice...
Mile widziane uwagi, spostrzeżenia itp... auta nie buduje do driftu, zawodów itp tylko dla swojej satysfakcji...
CDN....
Baza wyjsciowa Corsa A 1.2 rok 91, udało się kupić nawet w ładnym stanie....
Wyjściowe założenia były żeby zrobić coś czego nie ma...zreszta jak zawsze... i padlo na coś z tylnym napędem a że była pod ręką Corsa to też tak zostalo. Poczatkowo mialo być 1.6T takie jak w Kadecie ale o dziwo miejsca bedzie na 2.0T
Silnik: Oplowska jednostka c20ne czyli 2.0 8V wyposażona w małą turbinę sterowana ostrymi mapami paliwowymi i maksymalnie odciążona.
Naped: Most tył Manta z elektroszperą obowiazkowo;) Wal konstrukcja walsna wywazony
Skrzynia biegów: Omega A 2.0 8V
Zawieszenie przód: Kadett GSI
Cala reszta swoja konstrukcja...
Zaczęliśmy od wyjęcia silnika, skrzyni i wszystkiego co z tym związane!
Potem wnętrze i na końcu wydech, zbiornik paliwa:)
Na dzień dzisiejszy auto przygotowywane do "przewrócenia na bok" celem obspawania karoserii, zrobienia tylnych większych podłużnic i zamocowania wstępnie mostu.
Wstepne przymiarki mostu od kadetta C okazaly sie zle most jak sie okazalo za waski i przesiadka na most z manty, ale zanim to nastapilo trzeba bylo zrobic miejsce na nowe podzespoly corsy...
przymiarki CD....
zalozenie zawieszenia z Kadetta GSI tzn cale kolumny z wachaczami i hamulcami...
Nastepnie wieszanie mostu i pomiary pomiary i jeszcze raz pomiary...i wyszko wstepnie tak co prawda trzeba bylo jeszcze co nieco wyciac ale...
wstepne zawieszenie mostu i zamocowanie chwilowo na stale celem zaznaczenia miejsc mocowan sprezyn i calej reszty...
Spawanie czas zaczac na poczatek belka prowadzaca do drazka skretnego glownego...
Podluznice...
Mile widziane uwagi, spostrzeżenia itp... auta nie buduje do driftu, zawodów itp tylko dla swojej satysfakcji...
CDN....
Na warsztacie mechanicy powiedzieli ze tak sie nie da...zadzwon !!! 500-150-331 Nie typowe przerobki samochodow, zakladanie zestawow soft turbo ! ! ! lekkie naprawy blacharskie!! Specjalizacja OPEL MAZDA i pochodne...
Lanos 2.0 Kadett TURBO
Lanos 2.0 Kadett TURBO
- Cyna
- Nowy
- Posty: 165
- Rejestracja: 3 gru 2008, o 18:53
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa A RWD
no no no, bardzo odważny projekt! myślę że trzeba go dać do działu "Nasze Projekty" w końcu to jest Corsa i w dodatku robiona z rozmachem pozdrawiam
DTM corsa:)
Re: Corsa A RWD
Jeśli tego nie ob spawasz konkretnie to zaraz się rozjedzie...
Wielki minus który zrobiłeś to że zanim zacząłeś ciąć podłogę nie porobiłeś zastrzałów bo całość trzyma tylko teraz dach.
Ogólnie jak już to pospawasz to wypiaskuj sobie zgniliznę i wzmocnij całość komorę silnika podwozie ale najlepiej by było wsadzić nawet prostą klatkę.
Nie ma tragedii ale trzeba to solidnie zrobić.
Wielki minus który zrobiłeś to że zanim zacząłeś ciąć podłogę nie porobiłeś zastrzałów bo całość trzyma tylko teraz dach.
Ogólnie jak już to pospawasz to wypiaskuj sobie zgniliznę i wzmocnij całość komorę silnika podwozie ale najlepiej by było wsadzić nawet prostą klatkę.
Nie ma tragedii ale trzeba to solidnie zrobić.
Corsa 4x4 :]
- PiciuPn
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:54
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa A RWD
No najgorzej jak sie komus wydaje....rene pisze: bo całość trzyma tylko teraz dach.
jak narazie na bude nie dzialaja zadne przeciazenia wiec nie wiem o co ci chodzi jak projekt jest moze w 10% ukonczonyrene pisze: Jeśli tego nie ob spawasz konkretnie to zaraz się rozjedzie...
zgnilizny sie nie piaskuje tylko jak juz wycina i wstawia swieza blacherene pisze:wypiaskuj sobie zgniliznę
a jak myslisz do czego sa te profile (dopiero tylny wozek sie robi) kazda blacha jest wymieniana na min 0.5mm grubsza w dodatku w ocynku.rene pisze:najlepiej by było wsadzić nawet prostą klatkę
w/g mnie to masz znikome pojecie o wzmacnianiu karoserii skoro wypowiadasz sie na temat jej wykonania w tym stadium rozwoju projektu kiedy to przypomina tylko i wylacznie sterte zlomu.rene pisze:Nie ma tragedii ale trzeba to solidnie zrobić.
Na warsztacie mechanicy powiedzieli ze tak sie nie da...zadzwon !!! 500-150-331 Nie typowe przerobki samochodow, zakladanie zestawow soft turbo ! ! ! lekkie naprawy blacharskie!! Specjalizacja OPEL MAZDA i pochodne...
Lanos 2.0 Kadett TURBO
Lanos 2.0 Kadett TURBO
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa A RWD
ale po co ten jad w powyższym poście?
Niestety ale muszę przyznać rację rene - zanim zacząłeś wycinać prawie całą podłogę powinieneć zrobić wzmocnienia a najlepiej klatkę. Powiedz mi jaką masz teraz pewnosć, ze po wycięciu 3/4 podłogi, która usztywnia całe auto, po ponownym jej spawaniu nie rzuci? Żadnej... Wzmacniając auto przed cięciem miałbyś ją usztywnioną do spawania, a teraz jest na pewno giętka i podatka na wygięcie, szczególnie podczas ponownego jej spawania.
Następna sprawa - wybacz, ale patrząc na spawy i jakość wykonania tej "podłużnicy" bałbym się tym jeździć.
Na moje to potnij do końca to auto, bo nic już z niego nie będzie, za bardzo się z tym cięciem pospieszyłeś.
Niestety ale muszę przyznać rację rene - zanim zacząłeś wycinać prawie całą podłogę powinieneć zrobić wzmocnienia a najlepiej klatkę. Powiedz mi jaką masz teraz pewnosć, ze po wycięciu 3/4 podłogi, która usztywnia całe auto, po ponownym jej spawaniu nie rzuci? Żadnej... Wzmacniając auto przed cięciem miałbyś ją usztywnioną do spawania, a teraz jest na pewno giętka i podatka na wygięcie, szczególnie podczas ponownego jej spawania.
Następna sprawa - wybacz, ale patrząc na spawy i jakość wykonania tej "podłużnicy" bałbym się tym jeździć.
Na moje to potnij do końca to auto, bo nic już z niego nie będzie, za bardzo się z tym cięciem pospieszyłeś.
Re: Corsa A RWD
Co do wzmacniania i takich wynalazków to poczytaj sobie o moim aucie.
Dlatego tak sądzę. Zobaczyłem porostu w jaki sposób zrobiłeś podłożnice i ogólnie mówiąc "druciarka" jakich mało ale każdy orze jak może. Nie mówię że projekt jest do kitu ale w moim odczuciu wymaga sporo poprawek już w tej fazie budowy.
Wystarczyły by 4 profile tworzące 2 krzyże i masz problem z głowy jak nie chcesz topić kasy w klatkę najpierw.
hehehe nie przeczytałem posta poprzednika do kończą ale widzę że od razu nam się nie podoba podłużnica.
Następna sprawa do mocowanie całego mostu zrobił bym osobiście kratownicę...
oczywiście żeby nie tylko narzekać jak to ktoś nie umie robić ale pomóc w zrobieniu podsyłam linki byś mógł sobie popatrzeć i pomyśleć.
Astra F rwd (od str 5 i dalsze)
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... %3B-5.html
Nova TR (polecam cały temat)
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... ckcar.html
ps. Wystarcza mi takie pojęcie o budowie auta żeby wiedzieć by nie ciąć całej podłogi tylko robił ja partiami najpierw mocowanie dyfta a potem bym się zajął silnikiem i grodzią na samum końcu wykonał tunel pod wał i wydech. Najwyraźniej jestem w jakimś kosmicznym błędzie
I na tyle oleju w głowie że po wycięciu prawie wszystkich wzmocnię podłogi na 1000% nie wywracał bym ja do "góry nogami" bo wcale to nie powoduje odkształceń karoserii
Dlatego tak sądzę. Zobaczyłem porostu w jaki sposób zrobiłeś podłożnice i ogólnie mówiąc "druciarka" jakich mało ale każdy orze jak może. Nie mówię że projekt jest do kitu ale w moim odczuciu wymaga sporo poprawek już w tej fazie budowy.
Wystarczyły by 4 profile tworzące 2 krzyże i masz problem z głowy jak nie chcesz topić kasy w klatkę najpierw.
hehehe nie przeczytałem posta poprzednika do kończą ale widzę że od razu nam się nie podoba podłużnica.
Następna sprawa do mocowanie całego mostu zrobił bym osobiście kratownicę...
oczywiście żeby nie tylko narzekać jak to ktoś nie umie robić ale pomóc w zrobieniu podsyłam linki byś mógł sobie popatrzeć i pomyśleć.
Astra F rwd (od str 5 i dalsze)
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... %3B-5.html
Nova TR (polecam cały temat)
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... ckcar.html
ps. Wystarcza mi takie pojęcie o budowie auta żeby wiedzieć by nie ciąć całej podłogi tylko robił ja partiami najpierw mocowanie dyfta a potem bym się zajął silnikiem i grodzią na samum końcu wykonał tunel pod wał i wydech. Najwyraźniej jestem w jakimś kosmicznym błędzie
I na tyle oleju w głowie że po wycięciu prawie wszystkich wzmocnię podłogi na 1000% nie wywracał bym ja do "góry nogami" bo wcale to nie powoduje odkształceń karoserii
Corsa 4x4 :]
- PiciuPn
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:54
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa A RWD
szczerze mowiac nie wiem po co niby te plaskowniki w postaci krzyza buda jest sztywna ma cale wzmocnienie na podszybiu ofrginalne podluznice przedni i tylni pas oraz cala podloge pod siedzeniami do tego zrobione z tylu mocowanie pod drazek skretny, pomijam fakt ze ma jeszcze caly dach...
Na warsztacie mechanicy powiedzieli ze tak sie nie da...zadzwon !!! 500-150-331 Nie typowe przerobki samochodow, zakladanie zestawow soft turbo ! ! ! lekkie naprawy blacharskie!! Specjalizacja OPEL MAZDA i pochodne...
Lanos 2.0 Kadett TURBO
Lanos 2.0 Kadett TURBO
Re: Corsa A RWD
PiciuPn pisze:ma cale wzmocnienie na podszybiu ofrginalne podluznice przedni i tylni pas oraz cala podloge pod siedzeniami
ale najtrwalszym i najbardziej usztywnionym elementem jest wzmocnienie podłogowe przy grodzi... dlatego te zastrzały
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, o 13:44 przez rene, łącznie zmieniany 1 raz.
Corsa 4x4 :]
- PiciuPn
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:54
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re:
duzy przelew - sterowanie od monowtrysku silnika 1.2 przerobione na wielkowtrysk = pominiecie polowy czujnikow i bez przeplywki!!markos pisze:czyli co, przelewasz go troche, czy ma za ubogo?
ehe szkoda gadackamiloooo pisze:ostre zakonczenia ma na kartce papieru
widac ze tak jak przewaznie i tu auto mozna dopiero pokazac jak juz bedzie skończone...rene pisze:no ciekawie ciekawie się robi z każdym postem bardziej
Na warsztacie mechanicy powiedzieli ze tak sie nie da...zadzwon !!! 500-150-331 Nie typowe przerobki samochodow, zakladanie zestawow soft turbo ! ! ! lekkie naprawy blacharskie!! Specjalizacja OPEL MAZDA i pochodne...
Lanos 2.0 Kadett TURBO
Lanos 2.0 Kadett TURBO
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa A RWD
napewno będzie lepszy odbiór jak auto zacznie jeździć i nie zrobi 4 śladów
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- kerni
- Nowy
- Posty: 237
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
- Lokalizacja: kernigarage.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa A RWD
ja cie zapraszam na corsa-a.pl/forum ...tu zazwyczaj kpia z takich projektow ...idze sie przyzwyczaic
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ale w sensie, ze to fajnie, czy ze co? bo ten wykrzyknik na koncu nie pozwala mi zrozumiec dobrze twojej wypowiedzi..PiciuPn pisze:duzy przelew - sterowanie od monowtrysku silnika 1.2 przerobione na wielkowtrysk = pominiecie polowy czujnikow i bez przeplywki!!markos pisze:czyli co, przelewasz go troche, czy ma za ubogo?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa A RWD
czy duzy przelew ma zapobiec zuzyciu oleju?
przy nie wiem jakiej niewygodzie wolalbym lezec pod autem i przymierzac niz stac przy aucie lezacym na boku, o tej podlodze nie wspominam. dlaczego podluznice masz z puzli a nie jednego kawalka, to jest szablon?
projekt odwazny i fajny tylko moze zrobiles/pokazales niefortunne zdjecia, ktore pokazuja malo lade fragmenty. czy rozstaw osi bedzie wiekszy?
czemu nie zdecydowales sie na wstawienie silnika za siedzenia, uwazasz ze auto z tak lekkim tylem i jeszcze dmuchawka bedzie latwe w prowadzeniu?
przy nie wiem jakiej niewygodzie wolalbym lezec pod autem i przymierzac niz stac przy aucie lezacym na boku, o tej podlodze nie wspominam. dlaczego podluznice masz z puzli a nie jednego kawalka, to jest szablon?
projekt odwazny i fajny tylko moze zrobiles/pokazales niefortunne zdjecia, ktore pokazuja malo lade fragmenty. czy rozstaw osi bedzie wiekszy?
czemu nie zdecydowales sie na wstawienie silnika za siedzenia, uwazasz ze auto z tak lekkim tylem i jeszcze dmuchawka bedzie latwe w prowadzeniu?
Re: Corsa A RWD
Jak szybko się pojawiła tak szybko znikła.
ciekawie czy ja złomiarze już zabrali czy po prostu właściciel się obraził.
A tak liczyłem na dalszy ciąg zabawy
ciekawie czy ja złomiarze już zabrali czy po prostu właściciel się obraził.
A tak liczyłem na dalszy ciąg zabawy
Corsa 4x4 :]
- pajak2444
- Świeżak
- Posty: 88
- Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
- Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsa A RWD
mały kotlet, ale pomysł jest warty dogadania.
ja mam plan na CB RWD
silnik wzdłużnie C20NET hybryda T25/T3
skrzynia omega A
wał omega A / bmw E30
tylna belka BMW E30 325 ze względu na tarcze
Minusy powyższych części:
-mocowania tylnego wózka z E30 wypadaja na wysokości progów w corsie
(szerokość od osi poduszki do osi poduszki 1230mm)
tylny wózek z omegi a odpada szerokość od osi do osi 1310mm
-aktualne koła (9x16 et 30) przy tym zawieszeniu bedą wystawały ok 7cm na strone
-mało miejśca na nogi ze względu na przymus stworzenia tunelu skrzyni biegów
- zbiornik paliwa trzeba będzie wyspawać od podstaw
Zalety:
-pełna kompatybilność silnika ze skrzynia
-małe gabaryty skrzyni biegów
- lewarek zmiany biegów mocowany na 2 pałąkach, których długość można skrócić, tak by dało sie zmieniać biegi siedząc na przednich fotelach
- odległość mocowania amortyzatora i ułożenia sprężyny zbliżona do CB
-lączenie wału ze skrzynia i wału z dyfrem podobne w OA jak i w E30- nie wiem jeszcze czy wieloklin na wale w obu autach ma takie same wymiary, tak czy owak bez wizyty w zakładzie przerabiającej wały napędowe sie nie obejdzie- ale to jest na szczęście niewielki wydatek
- średnia głowa e30 spokojnie wytrzyma Nm doładowanego silnika w przeciqwieństwie do dyfrów z opla
Wszelkie za i przeciw mile widziane
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=6&t=9156
podobny projekt, tylko z wyższyb budżetem i wyzszym skomplikowaniem
ja mam plan na CB RWD
silnik wzdłużnie C20NET hybryda T25/T3
skrzynia omega A
wał omega A / bmw E30
tylna belka BMW E30 325 ze względu na tarcze
Minusy powyższych części:
-mocowania tylnego wózka z E30 wypadaja na wysokości progów w corsie
(szerokość od osi poduszki do osi poduszki 1230mm)
tylny wózek z omegi a odpada szerokość od osi do osi 1310mm
-aktualne koła (9x16 et 30) przy tym zawieszeniu bedą wystawały ok 7cm na strone
-mało miejśca na nogi ze względu na przymus stworzenia tunelu skrzyni biegów
- zbiornik paliwa trzeba będzie wyspawać od podstaw
Zalety:
-pełna kompatybilność silnika ze skrzynia
-małe gabaryty skrzyni biegów
- lewarek zmiany biegów mocowany na 2 pałąkach, których długość można skrócić, tak by dało sie zmieniać biegi siedząc na przednich fotelach
- odległość mocowania amortyzatora i ułożenia sprężyny zbliżona do CB
-lączenie wału ze skrzynia i wału z dyfrem podobne w OA jak i w E30- nie wiem jeszcze czy wieloklin na wale w obu autach ma takie same wymiary, tak czy owak bez wizyty w zakładzie przerabiającej wały napędowe sie nie obejdzie- ale to jest na szczęście niewielki wydatek
- średnia głowa e30 spokojnie wytrzyma Nm doładowanego silnika w przeciqwieństwie do dyfrów z opla
Wszelkie za i przeciw mile widziane
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=6&t=9156
podobny projekt, tylko z wyższyb budżetem i wyzszym skomplikowaniem