Problem z zawieszeniem

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oxygenbb
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 13:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Problem z zawieszeniem

Post autor: oxygenbb »

Witam. Mam do Was pytanie.
szukałem po forum ale nie mogę nic znaleźć na ten temat. Czy istnieje wśród forumowiczów osoba która bawiła się w zmianę zawieszenia tj. wahacza w corsie B??
Chodzi mi o to że mam w corsie silnik c 20xe na hamowni wyszedł 146 KM czyli w miarę zdrowy motor. Samochodem tym startuje w sprintach. Plan jest zbudowania corsy z tym silnikiem do wyścigów górskich. Ale problem jest z przeniesieniem napędu. Poprzez beznadziejne wahacze stosowane w corsie B nawet po zastosowaniu poliuretanów przy przyspieszaniu i hamowaniu geometria traci się w znacznym stopniu. Koła chodzą przód tył jak zwariowane. Myślę nad zastosowaniem wahaczy trójkątnych, które nie są podatne na takie rzeczy.
Czy ktoś już coś takiego robił??
Czekam na pomoc :)
Pozdro
Obrazek
już niebawem www.damiansyty.pl
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Problem z zawieszeniem

Post autor: Fifo »

Ciekawe co piszesz, w gruncie rzeczy to w istocie rozwiązanie zastosowane w CB do najszcześliwszych nie nalezy, ale majac u siebie w CB 2.0T 250KM+, jeźdze tym autem po torze i nie mam problemów z przyśpieszaniem, trakcją, prowadzeniem. Składając auto wymieniłem wszystko na nowe, łacznie z wahaczami bo stare ponad 10-cio letnie wygladały juz na mocno nadszarpnięte zebem czasu, wszędzie wsadziłem poli i jest dobrze, nawet lepiej niz sie spodziewałem. Mozesz zobaczyc, jak to u mnie wyglada tu, na 3 lub 4 stronie:
corsa-fifo-2-0-turbo-0-9-bar-250km-300nm-t66331.html

Co do mozliwości zastosowania wahaczy trójkatnych to nie za bardzo jest do czego te wahacze przypiąć, aczkolwiek troche rzeźby i wszystko da się zrobić. Corsa z racji konstrukcji budy nie jest specjalnie przystosowana do takiego zabiegu więc obawiam się, ze nawet custom wystrugane mocowania takich wahaczy rodzą problem trwałości takiego rozwiązania przy upalania. Juz pomijam kwestie stabilizatora, bo to tez trzebaby jakos rozwiązać.

Opcja, z która kiedys się spotkałem jest wszczepienie do Corsy całych sanek np z Astry F. Spina się nimi wtedy zały dół auta + zyskuje się na sztywności budy no i w sankach sa juz mocowania pod wahacze. Tylko tu tez raczej szykuje się krojenie przodu i kupa prac blacharskich bo sanki tez do czegos trzeba przymocować. Wiem o czym pisze bo akurat przeprowadzam taka operacje w Espero, które seryjnie sanek nie ma a własnie takie wszczepiam na potrzeby całego napędu 4x4. Tył juz jest ogarnięty.

Na koniec inne rozwiązanie, może to Cie zainspiruje:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... x4-13.html
Strona 13 i 14, choc polecam prześledzić cały watek :)
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”