CORSA RWD

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

Jako, że tamat nie nadaje się jeszcze do działu PROJEKTY, ani NASZE SAMOCHODY
wrzucam info tutaj- zawsze będzie można przenieśc go do właściwego działu w odpowiednim czasie
Plan to CORSA B RWD
silnik wzdłużnie C20NET hybryda T25/T3
skrzynia omega A
wał omega A / bmw E30
tylna belka BMW E30 325 ze względu na tarcze

Minusy powyższych części:
-mocowania tylnego wózka z E30 wypadaja na wysokości progów w corsie
(szerokość od osi poduszki do osi poduszki 1230mm)
tylny wózek z omegi a odpada szerokość od osi do osi 1310mm
-aktualne koła (9x16 et 30) przy tym zawieszeniu bedą wystawały ok 7cm na strone
-mało miejśca na nogi ze względu na przymus stworzenia tunelu skrzyni biegów
- zbiornik paliwa trzeba będzie wyspawać od podstaw


Zalety:
-pełna kompatybilność silnika ze skrzynia
-małe gabaryty skrzyni biegów
- lewarek zmiany biegów mocowany na 2 pałąkach, których długość można skrócić, tak by dało sie zmieniać biegi siedząc na przednich fotelach
- odległość mocowania amortyzatora i ułożenia sprężyny zbliżona do CB
-lączenie wału ze skrzynia i wału z dyfrem podobne w OA jak i w E30- nie wiem jeszcze czy wieloklin na wale w obu autach ma takie same wymiary, tak czy owak bez wizyty w zakładzie przerabiającej wały napędowe sie nie obejdzie- ale to jest na szczęście niewielki wydatek
- średnia głowa e30 spokojnie wytrzyma Nm doładowanego silnika w przeciqwieństwie do dyfrów z opla

Dotychczas sprawdzone informacje:
szerokość mocowań tylnej belki:
OPEL OMEGA A 1320mm
BMW E30 1230mm
CORSA B 1010mm

Odległość osi sprężyny od mocowania belki:
OPEL CORSA B 270mm

Odległość mocowania amortyzatora od mocowania belki:
OPEL CORSA B 370mm

Rozstaw kół:
OPEL CORSA B 1388mm
BMW E30 325I 1415mm

Długość silnika do skrajnych elementów ( +/-20mm) 600mm

Garb na masce w przedniej części 70mm do odległości 80mm od krawędzi maski
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ale po co? :lol:
Obrazek
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

Bo można.:P To takie wyzwanie mechanika. Święty Graal.:D

Pająk, widzę, że Cię tu z TK przywiało, trzymam kciuki.:)
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re:

Post autor: pajak2444 »

!markos pisze:ale po co? :lol:
-zawsze coś zrobione samemu cieszy podwójnie
-corsa z topiącymi się tylnymi oponkami zniszczy psychikę nawet najbardziej zagorzałego miłośnika BMW
-965kg + 80kg na napęd, turbo, fmica itp , przy 170-190km i 250-270Nm zmieni corsę w pocisk
-gdyby Pan Bóg popierał przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach
-lekka corsa z napędem na tył będzie sprawiała dużo przyjemności wchodząc w lewy winkiel z kierownicą skręconą w prawo
-tył napęd= lepsza trakcja przy starcie
-tył napęd= lepsze rozłożenie masy, ze względu na dociążenie tylnej osi mechanizmem różnicowym itp i przeniesienie wagi skrzyni biegów za przednią oś
-tył napęd zawsze sprawia więcej przyjemności niż ośka

długo myślałem nad silnikiem CA18DET 300km+ wmontowanym do corsy, ale:
-skrzynia biegów z nissana jest za długa i lewarek zmiany biegów wyjdzie na wysokości mocowania lewarka hamulca ręcznego
-instalacja elektryczna do obsługi CA18 mnie przeraża
-preferuję projekty oparte na jak największej ilości elementów pochodzących od tego samego producenta, a nie kundle jak NISSOTA, NISSUS, czy w tym przypadku OPSAN czy jak by to nazwać.


Czemu więc padło na tylne zawieszenie z E30:
- niezależne zawieszenie kół
-szerokość mieszcząca się w granicach rozsądku
-tarcze hamulcowe
-dostępność zamienników
-dostępność poliuretanów
-możliwość doboru przełożeń do aktualnych potrzeb
-pancerny dyferencjał w przeciwieństwie do dyfra z omegi :(
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

A myślałeś o Corsie quattro może? Stały napęd 40:60...
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

Wiscoo pisze:A myślałeś o Corsie quattro może? Stały napęd 40:60...
bardziej mnie ciągnie do rwd, ale podchodząc do tematu z praktycznego punktu widzenia:
- 5 cylindrów - odpada- nie zmieści się wzdłużnie
- 4 cylindry 2.0 lepsza opcja, ale i 2x więcej zabawy, żeby to miało ręce i nogi + koszt zakupu silnika, skrzyni i napędów.
- tylny "most" z audi 80 conajmniej dziwnie wygląda, muszę poszukać wymiarów montażowych, ale bmw zdecydownaie łatwiej jest zamontować

dyfer do bmw juz zaspawany czeka,
tylna belka czeka(niestety na bębnach) więc musze wahacze z tarczami dokupic.
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

A silnik audi 1.8T bodajże AWQ? Ten firmowo do quattro, 180km?
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

Wiscoo pisze:A silnik audi 1.8T bodajże AWQ? Ten firmowo do quattro, 180km?
ze wzgledu na koszty odpada, wystarczy jeden nissan-skarbonka

Corsa będzie projektem niskobudżetowym z minimalna ilością dodatków:
rozrząd schricka 296*
korbowody C20XE
nowa pompa oleju
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, o 09:30 przez pajak2444, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

no.. jeszcze moze wydluz wspolotwarcie zaworow na takim dlugim walku, na pewno zajebiscie zadziala w doladowanym silniku..
Obrazek
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re:

Post autor: pajak2444 »

!markos pisze:no.. jeszcze moze wydluz wspolotwarcie zaworow na takim dlugim walku, na pewno zajebiscie zadziala w doladowanym silniku..
na pewno bardzo dobrze będzie działać - podtrzymanie doładowania bez cofania zapłonu :)

jednak po szybkiej analizie upewniłem się w przekonaniu , że będzie tylko 296*, do 8V schrick nie robi 304-ek ( pomyliło mi się z bmw M20 do którego ostatnio wałka szukalśmy)

Edit:
304 i jeszcze szybszewałki ma dbilas aż do 324* tylko ceny dużo wyższe niż za schricka.
Zaczne od 296-ek i w zależności od wyniku będę dobierał kolejne modele.
Smalcyk
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 425
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 22:38
Imię: Marcin
Lokalizacja: Anglia - Harlow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: Smalcyk »

jak chcesz dociążyć tył bo tył corsy jest bardzo lekki i samym mostem za dużo go nie dociążysz
było C14SE - 101 KM 120 NM
Później C14NZ -seria
Obecnie C16XE - obecnie seria :->

Pomogłem ? wciśnij pomógł :)
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

Sam most z dyfrem już dociąży. Pewnie jeszcze przeniesienie akumulatora...
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

aku zostanie z przodu, w bagażniku potrzebuję miejsce na bagaże- ta corsa nadal ma pozostać autem rodzinnym.

rozład masy zdecydowanie poprawi się w stosunku do tradycyjnej wersji FWD:
-cała skrzynia biegów znaduje się za a nie na przedniej osi
-1/3 silnika znajduje się za przednią osią ( gdzie seryjnie silnik siedzinawet nie na, ale PRZED przednią ośką)
-wózek i wał znajdują się za połową auta
-31kg dyfra idealnie na wysokości tylnej osi

Z ciekawości podjadę jutro na stację diagnostyczną zważyć corsę 2.0 z pustym zbiornikiem paliwa
Smalcyk
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 425
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 22:38
Imię: Marcin
Lokalizacja: Anglia - Harlow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: Smalcyk »

sam dyfer nie dociąży odpowiednio tyłu tak jak piszesz jak to ma być umiejscowione silnik skrzynia hmm kurcze zastanawia mnie jak to będzie może być kłopot z tym dociążeniem typu
było C14SE - 101 KM 120 NM
Później C14NZ -seria
Obecnie C16XE - obecnie seria :->

Pomogłem ? wciśnij pomógł :)
Awatar użytkownika
bix
Nowy
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2008, o 11:53
Imię: Bartek
Model auta: Grande Punto
Silnik: 1.2
Lokalizacja: warszawa/siewierz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: bix »

Człowieku a zastanowiłeś się czy się zmieścisz do tego auta potem?
Już znam jednego co escorta przerabiał i w pewnym momencie zauważył że mu nogi się nie zmieszczą (nie będzie miejsca na pedały).
Była: Corsa B x12sz + LPG
Był: Rover 416
Była: Audi A6 C5 1.8T
Jest: Grande Punto 1.2
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

bix pisze:Człowieku a zastanowiłeś się czy się zmieścisz do tego auta potem?
Już znam jednego co escorta przerabiał i w pewnym momencie zauważył że mu nogi się nie zmieszczą (nie będzie miejsca na pedały).
o jeździe w traperach można zapomnieć, ale buty typowo samochodowe już zdadzą egzamin.
pedały trzeba będzie przenieść i zacieśnić, na 90% nie obejdzie się bez modyfikacji serwa hamulców.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: CORSA RWD

Post autor: Porszak »

a moim zdaniem tak krotkim autem jeszcze pedzonym turbo, z zaspawanym dyfrem ciezko bedzie lub sie nie da normalnie na codzien jezdzic. chcesz po takich przeprobkach miec z tego daily drivera...? wsadz tam aluminiowy, wolnossacy blok. bedzie troszke lepiej
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

Na mokrej kostce przy skręcie będzie pewnie uciekać... Ale to kwestia wyczucia.:) Będzie nerwowy dość.:D
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

ja się najbardziej obawaiam, że przy mocnym skręcie z wciśniętym gazem będzie orać przodem, a nie skręcać :(
zobaczymy niedługo :)
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

A jakie zawieszenie na przedzie?:)
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CORSA RWD

Post autor: pajak2444 »

Wiscoo pisze:A jakie zawieszenie na przedzie?:)
jest kilka opcji:
-aktualny zawias corsa TA TECHNICS
- coś grzebanego: piasty vectra B mała pojemność = 4 śruby i wahacze samoróbki
- opel omega B i niestetyy piasty na 5 srób , ale i wielkie hamulce :)
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

Wiem, że nie chcesz wykładać na ten projekt kasy, bo 200sx to mielonka do kasy... Ale TA raczej nie utrzyma trakcji w tej budzie.
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: CORSA RWD

Post autor: Fifo »

Wiscoo pisze:... Ale TA raczej nie utrzyma trakcji w tej budzie.
uzasadnisz?
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Wiscoo
Świeżak
Posty: 75
Rejestracja: 18 sty 2011, o 19:56
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CORSA RWD

Post autor: Wiscoo »

Z tego co użytkownicy tego zawieszenia się wypowiadali, to ono sporo obniża auto, ale kosztem skuteczności i progresji tłumienia - o to mi chodziło.
Nie wiem wszakże, jak będzie tutaj, skoro przód będzie sporo dociążony, ale wydaje mi się, że na zakrętach przyda się coś o lepszej charakterystyce roboczej.
Jeśli jest inaczej, popraw(cie) mnie proszę.
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: CORSA RWD

Post autor: Fifo »

Ja jeżdze na TA, z "dociążonym" jak to nazywasz przodem i nie mam problemów z trakcją. Zawias nie jest najwyższych lotów, ale reprezentuje więcej niż odpowiedni stosunek ceny do jakości. Poza tym jak mniemam rozmawiamy o gwincie, który jest jedynym slusznym rozwiązaniem przy takich projektach. Tak więc wysokośc to rzecz względna. Dodatkowo w tym przypadku gdy napęd bedzie przenoszony na oś tylną to w przód po odpowiednim ustawieniu powinien sunac jak przyklejony. Jezeli sie powalczy z ustawieniami zawiasu to auto może wcale nie miec tendencji do latania bokami a bedzie bardziej jak gokart.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: CORSA RWD

Post autor: Porszak »

no wlasnie Wiscoo, dziwne teorie glosisz. chyba wiekszosc zawieszen bez regulacji lepiej pracuje dociazona niz zupełnie odciazona. poza tym nie widze powodu, dla ktorego przod miałby byc jakos mocno obciazony bo w serii silnik jest w zasadzie przed osia, a ten ustawiony wzdluznie bedzie powiedzmy ustawiony swoja polowa nad osia, a dojdzie jeszcze skrzynia, ktora przesunie troche obciazenia do tylu. fajnie byloby wstawic moze cos alu
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”