Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dobry,
Mój wóz w końcu dzisiaj pierwszy raz zagadał...
Jednak mam problema... Mianowicie przy pierwszym odpaleniu wsio było ok... Podczas kolejnego nastepnego auto na chwile wskakuje na 2 tyś. obrotów po czym po malu spada, świeci check i wyskakują błędy:
15 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie
72 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) lub obwód (GM Multec)
Czujnik dobry (nowy, jeździł), styki sprawdzone, dla pewności wyczyszczone i kontakt spray...
Jakieś sugestie ?
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm
Jak silnik był wyrzucony z auta to lookałem na kable i wsio było ok. Zadnych przetarć, załamań czy coś... Krokowy, TPS ok...
Mam drugiego DIS'a jeszcze i czujnik też gdzieś leży, spróbuje podmienić... A gdzie może leżeć przyczyna zlego zasilania DIS'a i czujnika ??
Dodam jeszcze, że jak autko postoi chwile to odpala normalnie, bez wskakiwania na obroty itp. a check pokazuje sie dopiero po paru chwili... (jakies 2-3 minuty). jednak co do pracy silnika nic się nie zmienia... Auto tyle co jechałem to pracuje normalnie...
Kurcze no, udało mi sie obudzić w końcu do życia ten silnik a tu klops...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie... Bo w tych sprawach to akurat troszkę leżę...
pozdro
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm
A jak jest u Ciebie z masą na silnik. Po wyjęciu silnika wszystkie punkty masowe założone. A czek po 2-3 minutach zapala się przy niesprawnym czujniku temperatury. Wypadało by go sprawdzić może na wtyczce ECU coś nie łączy.
Heh... wiecie co wam powiem... Wczoraj odpiąłem aku na całą noc... Dzisiaj podpinam, wsiadam, pali i nic... Gasze, pale auto i dalej ok... Byłem się przejechać i check'a ni ma...
A błędy te miałem już przed remontem, myślałem jednak, że może mieć na to wpływ kondycha silnika i coś dostawało błędne wskazania czy coś...
Możliwe, że widział go też jako tymczasowy błąd jeszcze przed remontem i teraz już się uspokoił jak z silnikiem wsio ok i wszystko było czyszczone/wymieniane...
Jakby jednak wyskoczyło to będę szukał...
pozdro i dzięki
-- 14 lip 2011, o 13:06 --
Dzisiaj po odpaleniu auta po chwili J/W oświecił się check... Czytanie błędów... I pokazuje 12 (kontrolny) i 15... 72 już nie wystąpił...
Idąc za tym co wołga napisał, że jeżeli zapala się po chwili sugeruje to uszkodzony czujnik...
Z racji, że był drugi nowy (poprzedni też był nowy, miał może z 2 miechy) to szybka podmiana i... spokój...
Zmyliło mnie to, że wadliwy czujnik był kupowany nowy... BOSCH'a... jednak widać, że nowe też nie zawsze jest dobre...
Dzisiaj wydech w aucie (mam nadzieję, że szwagier znajdzie czas by ogarnąć) i w końcu wyjazd...
Zobaczymy czy coś jeszcze się wykluje...
Pozdro
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm