Strona 1 z 1

Po wymianie linki brak ręcznego

: 15 lip 2011, o 21:05
autor: Kwiatek89
Witam.
Wymieniałem dziś obie linki ręcznego (jedna się zerwała a druga postrzępiona). Wymieniłem, złożyłem - ręcznego nie ma o.O . Nożny hamuje dobrze, pedał nie wpada głeboko, regulacja skręcona na max. Co sie stao?

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 15 lip 2011, o 21:16
autor: Konik
Weż moze sprawdz jak amsz ustawiony samoregulatyor. też miałem z tym jaja. własnie ejstem na etapie robienia recznego i łożysk wiec jak cos to podeśle info...


pozdro

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 15 lip 2011, o 21:27
autor: Kwiatek89
Samoregulatory przy szczękach? Są w takiej samej pozycji w jakiej były przed demontażem bębnów. Chodzą lekko.

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 15 lip 2011, o 22:58
autor: wolga85
Ale ciągniesz za dźwignie ręcznego przeskakuje 2 do 6 ząbków i jest opór a nie ma ręcznego czy dźwignia staje bez oporu aż zakres ruchu dźwigni się kończy?

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 16 lip 2011, o 02:13
autor: Kwiatek89
Dokładnie tak wolga85. Dźwignia latała luzem.

Jest 2:10, właśnie wróciłem z garażu. Ręczny działa. A co było powodem? Otóż nie dysponuję kanałem, więc musiałem leżeć pod samochodem - nie zauważyłem, że rozpięło mi się cięgło pod podłoga po środku. Złączyłem to cięgło, uważając by było w dobrej pozycji. Po podłączeniu ręczny działał tylko na prawe koło. Zdjąłem bęben lewy i moim zmęczonym oczom ukazała się linka, która spadła z zaczepu. Ale w końcu jakoś udało mi się to założyć. Przy okazji rozruszałem trochę samoregulatory. Wszystko gra i buczy. Jaki z tego wniosek? Ano człowiek się całe życie uczy :)

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 3 wrz 2012, o 19:48
autor: mr.suchy
Witam,

Panowie właśnie wymieniłem obie linki w ręcznym, wszystko założone skręcone. Ręczny dobrze łapie, na maksa auto "siada". Pojechałem na przegląd i okazało się że lewe koło nie łapie, różnica 63%. Wydaje mi się że trzeba ustawić regulatory ale nie wiem jak to zrobić na oko ? wyczucie ? mierzyłem odległości pomiędzy wkładką cierna a rantem na zaciągniętym hamulcem i nie zauważyłem dużych różnic może 1mm ?

Jak sobie z tym poradzić ?

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 3 wrz 2012, o 20:31
autor: mehes
Najlepiej
przetoczyć bęben, podkręcić samo-regulatory

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 3 wrz 2012, o 21:47
autor: mr.suchy
a masz jakiś poradnik jak to wyregulować ? w Astrach w bębnie jest dziurka a tutaj muszę zdjąć bęben...czy co czymś nie wiem ????

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 3 wrz 2012, o 21:56
autor: mehes
hamulec_tył.jpg
hamulec_tył.jpg (47.8 KiB) Przejrzano 4676 razy
rozkręcasz samo-regulator 4 tak żeby ci bęben wszedł z lekkim oporem
sprawdź uważnie na poprawne zamocowanie blaszki-zapadki samo-regulatora
blaszka musi się opierać o zębatke nakrętki

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 22 mar 2013, o 20:16
autor: morhol
Panowie ja mam taki problem że wymieniłem linki i ręcznego nie ma, w zasadzie to coś tam łapie ale bardzo słabo. Jak skręcę linki bardziej to skok dźwigni się zmniejsza a siła ręcznego nie ulega zmianie. Może to być wina samoregulatorów? Nic innego nie ruszałem a samoregulatory nie były pierwszej świeżości, to znaczy wyglądały na nieruszane. Szczęki miały jeszcze bardzo dużo mięsa. Założyłem tylko nowe linki, łożysko w prawym kole, poskładałem wszystko do kupy i tyle.

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 24 mar 2013, o 13:09
autor: jedras21xxx
Zdejmij bębny, wyjmij samoregulatory, wyczyść dokładnie, nasmaruj, żebyś mógł kręcić palcami, następnie złóż wszystko i podstaw hamulce tak aby bęben wchodził ci z lekkim oporem. Następnie załóż koło przykręć sobie tylko 3 śruby, a przez czwartą śrubokrętem podstaw jeszcze hamulce tak, żeby koło w jednym miejscu ciężej się kręciło. Po 100 kilometrach podstaw jeszcze raz jeśli robisz wszystko na nowych gratach jak nie to zostaw.

Re: Po wymianie linki brak ręcznego

: 25 mar 2013, o 16:54
autor: morhol
Udało się rozwiązać problem. Samoregulatory były tak zapieczone że zębatka w ogóle się nie obracała. Wyczyszczone, złożone i śmiga.