Strona 1 z 1
Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 22 lip 2011, o 10:14
autor: behru
Witam!
Czy któryś z użytkowników montował może mocniejszą pompę hamulcową do CB?
Niestety zmiana zacisków i tarcz nie wchodzi u mnie w grę ponieważ mam 2 komplety felg i 2 komplety opon 13" i to w takim tanie że ciężko byłoby się z nimi rozstać
Wiele osób piało, że po zmianie hebelków i tarcz na 256 pedał hamulca łapał niżej i zastanawiało się nad zmianą pompy na mocniejszą jednak nikt nie opisał że czegoś takiego dokonał
Interesuje mnie pompa lub ewentualnie zestaw Pompa + serwo który byłby mocniejszy od standardowego montowanego w CB 1.4 - 16V z wentylowanymi tarczami i ABS-em, a jednocześnie nie wymagał mocnego rzeźbienia
z góry dzięki za pomoc
: 22 lip 2011, o 11:16
autor: !markos
po co ci mocniejsza pompa do hamulcow, ktore mieszcza sie w 13" felgi?
Re: Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 22 lip 2011, o 11:19
autor: Volter
!markos pisze:po co ci mocniejsza pompa do hamulcow, ktore mieszcza sie w 13" felgi?
x2 i po co ci mocniejsze hamulce do silniczka 1,4??
Re: Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 22 lip 2011, o 11:42
autor: -=m&m=-
Volter pisze:
x2 i po co ci mocniejsze hamulce do silniczka 1,4??
ja miałem x14xe plus hamulce 256 i był to jeden z najlepszych modów, różnica w hamowaniu bardzo zauważalna. Przy takim połączeniu nie było potrzeby wymiany pompy.
Re: Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 22 lip 2011, o 11:45
autor: mehes
nie ma sensu modzić z pompą hamulcowa,sprzedaj felgi 13 i zakładaj hamulce 256
Re:
: 22 lip 2011, o 14:16
autor: behru
!markos pisze:po co ci mocniejsza pompa do hamulcow, ktore mieszcza sie w 13" felgi?
Po to że poprawę hamowania można można uzyskać albo zmieniając tarcze na większe (czego w chwili obecnej chciałbym uniknąć) albo zwiększając siłę nacisku klocka na tarcze co można uzyskać m.in. przy pomocy bardziej wydajnej pompy. Dlatego pytam panowie o POMPĘ

a nie o wymianę hebelków
Ten temat przestudiowałem już dokładnie, a niestety musiałbym dołożyć sporo ponad cenę tarcz, klocków i zacisków. Wymiana 2 kompletów felg i opon + zakup używek w takim samym stanie tylko 14" i na pewno na zmianie ogumienia nie wyjdę na 0.
: 22 lip 2011, o 15:43
autor: !markos
wymieniajac pompe nie poprawisz wydajnosci hamulcow.
pytanie pomocnicze: czy jestes w stanie zablokowac kola?
Re:
: 22 lip 2011, o 22:34
autor: STELMI
!markos pisze:pytanie pomocnicze: czy jestes w stanie zablokowac kola?
myślę, że z ABSem nie jest w stanie

Re: Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 23 lip 2011, o 11:34
autor: behru
odpowiedź pomocnicza

Po odłączeniu ABS-u - tak jestem w stanie zablokować koła choć nie z każdej prędkości.
Jakoś nie chce mi się wierzyć ze jedynym sposobem na skrócenie drogi hamowania jest wymiana tarcz i hebli na większe
Moje rozumowanie jest proste - skoro np. w vectrze są większe tarcze i większe zaciski o większej powierzchni tłoczków potrzebna jest wydajniejsza pompa hamulcowa (niż w corsie), która zapewni odpowiednie ciśnienie robocze w układzie, może ono nawet być równe temu co w corsie. Zmniejszając powierzchnię tłoczka automatycznie zwiększa się siła z jaką działa płyn na powierzchnię tłoczka. Niekoniecznie da to efekt tak bardzo zauważalny jak zmiana zacisku i tarczy na większą, ale zwiększenie siły nacisku na tłoczek, a co za tym idzie na klocek pozwoli szybciej zredukować prędkość auta gdy zacznę hamować. To chyba logiczne Lekko naciskam hamulec - zatrzymuje się wolniej; deptam do podłogi - zatrzymuje się szybciej.
Wzór na wartość siły tarcia jest prosty współczynnik tarcia razy nacisk.
Skoro powierzchnia tłoczka w corsie (48mm) wynosi 0,00723456 m^2 a w przypadku tłoczka (54mm) z vectry 0,00915624 m^2 czyli z vectry jest o około 26% większa. Nacisk to siła działająca na daną powierzchnię. Jeżeli działamy tą samą siłą na powierzchnię 26% mniejszą to uzyskamy nacisk o 26% większy.
Z powyższych wyliczeń wynika że jeżeli pompa w vectrze generuje nacisk na klocki tłoczek w vectrze i nacisk co do wartości jest równy temu w corsie to przy zastosowaniu jej w corsie maksymalny nacisk na klocki powinien być o ponad 1/4 większy jako że powierzchnia tłoczka jest o 1/4 mniejsza
: 23 lip 2011, o 12:56
autor: !markos
behru pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć ze jedynym sposobem na skrócenie drogi hamowania jest wymiana tarcz i hebli na większe
To juz nie nasz problem. Powtarzam - wymiana pompy NIC nie da. Zmienisz jedynie skok pedalu i sile potrzebna do jego nacisniecia, bo zmieni sie przelozenie ukladu. To wszystko. Samochod bedzie hamowal dokladnie tak samo jak wczesniej i dokladnie tak samo bedzie mogl zablokowac kola. Twoje powyzsze rozumowanie nie ma zadnego sensu.
Re: Jaka wydajniejsza popmpa hamulcowa do CB z ABS?
: 23 lip 2011, o 13:03
autor: mehes
behru a brałeś pod uwagę średnice tarcz w swoich wyliczeniach?