Jak widać nie jest mi dane jeździć sprawnym samochodem... potyczek część dalsza.
Wstępne info: check 22, 67, 68.... kocham te cyferki aż mi się po nocach śnią -.-
Objawy: dławienie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku; szalone wolne obroty (od 1500 do 3000); szarpanie w zakresie 1000-2500
W temacie elektryki: Ostatnio znalazłem info na opel24 o podobnym problemie jaki miał jeden tamtejszy forumowicz z c16xe. Objawy bardzo pasowały a i checki były prawie te same (nie miał tylko 67). Postanowiłem więc wziąć się za pożądne sprawdzenie TPSu od strony elektrycznej. W pomocy naukowej zwanej Autodata znalazłem instrukcje jak sprawdzić czujniki. Przystąpiłem do pomiarów a oto wyniki.
TPS -> wartości rezystancji w 3 pomiarach zgodnie z zakresami (tj. dla AB, BC otw, BC zam). Następnie sprawdziłem napięcia przy włączonym zapłonie (pomiar na wtyczce ECU). Wartości dla BC (otw i zam) w/g zakresów Edit -> zasilanie na pinie A jest 5,08V, czyli tak jak powinno. Macie jakieś pomysły co może być nie tak bo ja już sam nie wiem. Zakresy ok, napięcia ok a ECU pierdzieli głupoty, że "niskie napięcie". NIby Autodata mówi jeszcze, żę na pinach AC ma być 4,9-5,1V a ja mam 4,2-4,4 na wtyczce a 4,18 na złączu po lewej stronie ssącego (ta obsługująca wtryki i TPS).
MAF -> Zasilanie aku jest, masa też, na pinie sygnałowym jest 5V czy załączonym zapłonie. Autodata podaje coś o pomiarze właśnie na tym pinie sygnałowym A (wtyczka pin B13), że niby przy włączonym zapłonie ma być ~1,2V a przy uruchomionym 2-2,4V. Mój miernik jak drut stoi na 5V na tym pinie. Znacie jakiś sposób sprawdzenia tego MAFa poza podmianką? Porszak musze w końcu znaleźć chwile czasu, żeby podjechać na tą podmiankę o której rozmawialismy, przepraszam, że tak się z tym ciągne.
Liczę na szybkie pomysły bo mam czas do czwartu wieczór na ewentualne rozmontowanie 1/3 silnika by dostać się do tego kochanego TPSu


