Strona 1 z 1

Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 26 wrz 2011, o 17:27
autor: Fazzie
Witajcie,
Przy ogarnianiu ciagle napotykam sie na rozne ciekawostki i problemy zarazem. Tym razem ogarniam elektryke i im glebiej w tym grzebie tym bardziej sie gubie. :D Do rzeczy...

Moje pytania dotyczyc beda znalezionych modulow i kabli. Po prostu "co do czego?" :-D

1. znalezione przy bezpiecznikach po stronie kierowcy. Jakies zlacze, brak modulu do czego?

Obrazek
Obrazek

2. wtyczka w okolicach radia?

Obrazek

3. modul, podlaczony, wypisane na nim moce zarowek. Czy jest to modul spalonych zarowek na "mini-komputer" z kadetta? Jesli tak to zastanawiam sie czy calkowicie nie wyrzucic tego komputera z ikonkami, poniewaz czasami pokazuje jakies bledy, a w wiekszosci jest wylaczony. Mam watpliwosci, ze jest to podlaczone w prawidlowy sposob :)

Obrazek

4. modul przy komputerze silnika po stronie pasazera. Modul centralnego zamka?

Obrazek

5. Poucinane kable w wiazce, ktora idzie od bagaznika (lampy itp.) Z tego co widze bialo-czarny to zarowki biegu wstecznego, ktore sa poucinane i pewnie z tego wzgledu nie mam tego swiatla. Reszta kabli nie mam pojecia. Czy podlaczyc te kable kolorami? Niektore kolory powtarzaja sie i rowniez sa uciete.

Obrazek
Obrazek

6. Brak klaksonu i nie odbijajace kierunkowskazy. Myslalem, ze to uszkodzona manetka kierunkow, ale po wymontowaniu odbija dobrze. Z tego co widze, brakuje tasmy air-bagu i przez to jest "przerwa" miedzy kolem kierownicy, a kolumna i styk od klaksonu nie dotyka masy (?) Kierunki nie odbijaja z jakich wzgledow? Bo w miejscach, w ktorych sie je montuje nie ma zadnej zapadki czy zatrzasku, ktory moglby je odbic po przekreceniu kierownicy.

Obrazek

7. Nie moge znalezc zlacza diagnostycznego. Podobno w Kadecie bylo razem z wiazka po komputerze, pod maska, jednak w wiazce od kompa do komory silnika nie moge znalezc tego zlacza. Z tego co sie orientuje powinno byc 10-pinowe? Rezystor oktanowy jest, jednak zlacza brak. Czy jest jakas inna mozliwosc zczytania bledow?
Czasami podczas jazdy wyskakuje check, jednak auto zachowuje sie normalnie. Jest to przewaznie podczas jazdy w granicach 90-100km/h. Osobiscie obstawiam sonde. Oraz od pewnego czasu mam problem z zimnym silnikiem. Traci obroty i gasnie, trzeba przytrzymac go na obrotach przez okolo 5min do lekkiego nagrzania i wtedy nie zgasnie. Problem z czujnikiem tempertaury na kompa?

Z gory dzieki za pomoc. :D

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 26 wrz 2011, o 17:39
autor: Marcin '2F'
Fazzie pisze:1. znalezione przy bezpiecznikach po stronie kierowcy. Jakies zlacze, brak modulu do czego?
w corsie B sa dwa takie "zlacza" powinny przy nich tez byc gniazda, u mnie w CB przez to szly kable do tylnego oswietlenia prad na pompe paliwa itp. a sadzac po 5 zdjeciu ktos probowal montowac/demontowac alarm z odcieciem paliwa (gruby czerwony kabel o ile sie nie myle u mnie byl wlasnie od pradu na pompie paliwa) i tez tam mialem wycinanke pod centralny ;) tak wiec tak obstawiam ;)
pzdr.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 26 wrz 2011, o 19:11
autor: koza149
to pierwsze zlacze to mi wyglada na brak sterownika od absu.. ustawienie pinow tez by sie zgadzalo.

Obrazek

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 27 wrz 2011, o 01:41
autor: Fazzie
Dzieki za informacje.

Co do pierwszego zlacza to faktycznie moze byc wtyczka sterownika ABS.
Przeszukujac caly net odkrylem, ze zielona wtyczka jest do komputera pokladowego z wyswietlaczem, ktorego niestety nie posiadam, ale chetnie zakupie. Natomiast czarny modul tak jak pisalem to sterownik check control z kadetta. ;) Postaram sie dokladnie ogarnac ten board computer i check control zeby mial "rece i nogi", ale wiem, ze brakuje kilku czujnikow: plynu spryskiwaczy, chlodzacego (?), poziomu oleju (bagnet), klockow hamulcowych.
Dalsza czesc znalezionych patentow stoi pod znakiem zapytania :)5

Kolejna znaleziona rzecz:

Obrazek

Czy to jakis sterownik centralnego? Oryginalnie zamontowany przy progu pasazera brak kabli wtyczki, nic.

W liczniku digital nie mam podlaczonych kilku kontrolek - ham. reczny, kontrolka swiatel mijania oraz regulacja jasnosci deski rozdzielczej. Wiem, ktory pin z kostki zegarow, jednak nie moge znalezc schematu, opisu pinow wlacznika swiatel z corsy. Moze ktos orientuje sie jak to zgrac?

Co do ogarniania elektryki, licznika LCD, modulu check control, BC itp. pozwole sobie podac 2 strony. Byc moze ktos natknie sie na ten temat i mu sie przyda, jak mi :)

1. http://www.ascona-info.de/Elektrik_Start.html
2. http://www.blue-lcd.de/

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 1 paź 2011, o 08:03
autor: ja37
Możesz jaśniej napisać?
Która corsa?
Wiązka z czego?
Nic niepodłączone a jeździ?
Nie kumam.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 2 paź 2011, o 03:41
autor: Fazzie
Wiazka, jak i silnik z Kadetta GSI 89` (C20XE) - Corsa B. :)

Chodzi o to, ze elektryke ogarniam tak zeby miala "rece i nogi", a nie na sztuke jak jest do tej pory.
Jak pisalem w projektach nie bylo: swiatla wstecznego, nie podlaczone kontrolki, brak lewej postojowej - przod itp. itd.
Co do zadanych pytan o kable i wtyczki, jakos dalem sobie rade.

Do tej pory ogarnelem:
- wsteczne podlaczone,
- kontrolki (swiatla, reczny...)
- ogrzewanie tylnej szyby,
- dmuchawa,
- podlaczenie wzmacniacza anteny, lampki schowka, klapy, tab. rejestracyjnej, glosnikow, kostki ISO,
- ogarniecie bezpiecznikow,
- usuniecie zbednych kabli i wiazek, opisanie reszty kabelkow.

Do zrobienia zostalo mi jeszcze:
- centralny tylnej klapy - silownik sprawny (testowany), polaczenie do centralnego wlewu paliwa OK i wiazka do sterownika OK, a zamyka wszystko oprocz wspomnianej klapy :)5
- elektryczne szyby - przycisk szyby kierowcy dziala odwrotnie, czyli: przycisk gora - otwieranie, przycisk dol - zamykanie. Elektryka szyb i lusterek wyglada w 100% na oryginal, nie grzebany, wiec zamiane biegonow na silniku odrzucilem. Moze przycisk szwankuje?
- brak zlacza diagnostycznego,
- elektryczna regulacja swiatel - silniczki w lampach sa, przelacznik jest. Brak wiazki, wtyczek.
- brak instalacji klaksonu,
- nie odbijajace kierunkowskazy - brak tasmy AirBag, czyli przerwa pomiedzy kierownica, a kolumna z kierunkami i brak "czegos" co odbija kierunkowsaz (?),
- dimmer podlaczony, jak reszta wedlug schematu jednak nie sciemnia. Winny jest potencjometr przelacznika swiatel, bo ma inna rezystancje, niz potrzebuje digital (?),
- nie podlaczony kabel z 2-pinowej wtyczki (fioletowo-czarny) od wycieraczki tylnej szyby, a wycieraczka dziala :-D wiec od czego on jest? Przejmowac sie, czy zmniejszyc wiazke o jeden kabel?,
- brak tylnego swiatla przeciwmglowego, wiazka podlaczona, przycisk OK, kontrolka sie zapala. Moze brak styku, jakas przerwa w obwodzenia - zobaczymy.

Ufff, jeszcze troche tego przede mna.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 2 paź 2011, o 17:29
autor: ja37
To jeszcze jedno pytanie.
Wiązkę całą z kadetta wsadzasz?
Przecież tylko wiązka silnika ci potrzebna jest.
Kable łącz kolorami i wszystko będzie działać.
Jedyna różnica jest, że w corsie przewód + do pompy paliwa jest czerwono/niebieski a w kadziu niebieski.
Nie przejmuj się, że jakies kable zostaną niewykorzystane, po prostu ich nie podłaczaj.( w wiązce silnika)

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 2 paź 2011, o 18:03
autor: Fazzie
ja37 pisze:To jeszcze jedno pytanie.
Wiązkę całą z kadetta wsadzasz?

Wiazka elektryczna w Corsie jest oryginalna tylko ktos ja przecial i bylo male sztukowanie. A wiazka silnika jest z Kadetta, jednak nie tylko silnika, bo rowniez reszta instalacji - modul check control, board computer i cos tam jeszcze. Nie ktore rzeczy sa niepodlaczone albo po prostu pomieszane lub skrecane i zaizolowane tasma :-?

Powoli do przodu. Co moglem to podlaczylem i bede walczyl dalej. Przy okazji nauczylem sie troche. W tym czytac schematy elektryki samochodowej, a to jednak nie do konca to samo co zwykle "circuit`y" :-D

Jak bedzie mnie jeszcze cos nurtowac to pozwole sobie napisac w tym watku.
Pzdr!

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 2 paź 2011, o 21:38
autor: ja37
Aha.
To teraz wiem, co jest grane.
Doprowadź wiązkę auta do porządku i potem kombinu.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 00:10
autor: Fazzie
Mam jeszcze pytanie dotyczace zlacza diagnostycznego. Przeszukalem forum, jednak nie znalazlem odpowiedzi w 100% jasnej.
Nie posiadam zlacza diagnostycznego. "Przeszukujac" wiazke od kompa do samej komory silnika jest wszystko (sonda, korektor oktanowy, czujnik polozenia walu itd.) oprocz wspomnianego zlacza (10 pin?). Wiazka nie wyglada na grzebana, czy mozliwe jest, ze po prostu oryginalnie nie posiada zlacza? To po co bylby check? A moze jest w innym miejscu? W sumie przeszukalem wszystko i ewidentny brak wtyczki 10-pinowej do zczytania bledow.

W jaki sposob moge zczytac bledy bez zlacza?
Na chlopski rozum zmostkowalbym kable: brazowo-bialy i brazowo-zolty i wtedy komp wystuka mi bledy?
W wiazce przy kompterze posiadam 3 kable razem zlaczone (brazowo-zolte) wyglada to na oryginalne polaczenie.

Potrzebuje zczytac bledy, poniewaz kilka razy przy ostrzejszej jezdzie wyrzuca mi blad, a ostatnio gasnie przy odpaleniu i trzeba trzymac ja na obrotach, az sie nagrzeje (2-3min) i jest ok, wtedy trzyma obroty. Osobiscie podejrzewam czujnik temperatury na komputer.

Sorry, za taki wysyp pytan, ale dopiero sie ucze tego auta i c20xe :oko:

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 10:49
autor: wolga85
Tak wystarczy odpowiedni pin kompa zewrzeć do masy i check zaczyna mrugać. Złącza może nie być bo było albo w komorze silnika i ktoś je wyciął albo było razem z bezpiecznikami a ten element do wiązki silnika nie należy i po prostu został w dawcy. A nie masz nawet złącza 16 pin . Bo jak coś to do niego można podpiąć i będzie grało .

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 14:29
autor: ja37
No właśnie, ja sie podpiąłem do złącza 16 pin i gitara.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 20:30
autor: Fazzie
Dzieki za odpowiedzi. Niestety nie posiadam zlacza, ani 10 pin, ani 16 pin. Wiazka od kompa jak pisalem jest z Kadetta, skrzynka z bezpiecznikami rowniez, ale brak wtyczki diagnostycznej na wiazce i przy bezpiecznikach. Ale mniejsza o to, bo znalazlem odpowiedz na swoje pytanie w 100% :-D

http://www.mk3oc.com/forum/showthread.p ... -Diagnosis

Interesuje mnie zlacze A i B do diagnozy, czyli zmasowac musze brazowo-zolty :)
Dorobie jakas wtyczke, albo kupie oryginalna i polacze tak jak ma byc oraz jakos madrze umiejscowie, zeby latwo i w kazdej chwili mozna bylo wyczytac bledy.

Udalo mi sie rowniez zrobic centralny klapy. Winowajca zamiaszania okazaly sie kable, ktore sie przetarly w miejscu laczenia klapy z buda (gumowy peszel). Polaczone, smiga, jest cacy. :-D

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 20:50
autor: ja37
Fazzie pisze: Wiazka elektryczna w Corsie jest oryginalna tylko ktos ja przecial i bylo male sztukowanie. A wiazka silnika jest z Kadetta, jednak nie tylko silnika, bo rowniez reszta instalacji - modul check control, board computer i cos tam jeszcze. Nie ktore rzeczy sa niepodlaczone albo po prostu pomieszane lub skrecane i zaizolowane tasma :-? !
Widać nie do końca zrozumiałem.
Wytłumacz mi po jaką cholerę ktoś pruł wiązkę budy corsy???
Ja też mam CC i MID i kupę innych podokładanych gratów i jakoś wiązka budy corsy mi nie przeszkadzała.

Ale trudno, zród sobie pstryczek na brązowo/żółty do masy i błędy odczytasz, ale z podłączeniem do kompa bedzie gorzej......

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 22:06
autor: Fazzie
ja37 pisze:
Fazzie pisze: Widać nie do końca zrozumiałem.
Wytłumacz mi po jaką cholerę ktoś pruł wiązkę budy corsy???
Ja też mam CC i MID i kupę innych podokładanych gratów i jakoś wiązka budy corsy mi nie przeszkadzała.

Ale trudno, zród sobie pstryczek na brązowo/żółty do masy i błędy odczytasz, ale z podłączeniem do kompa bedzie gorzej......
Szczerze? Nie mam pojecia :-D Widac, ze ktos nie pomyslal i cial wiazke, a pozniej jak napisalem ja "naprawial". Ale w sumie jest w tym jakis sens bo swiatla tylne sa podlaczone pod wiazke z bezpiecznikami i jakas puszka na 2 podluzne wtyczki, a to jest wlasnie z Kadetta. Tylko po co bylo ciac cala wiazke, a nie poszczegolne kable i reszte wydup***c? :D

Z tym checkiem to niestety ladne jaja...
brazowo/zolty z masa, zaplon i niestety nic. Check nie mruga.
Sprobowalem brazowo/bialy. 2 sztuki ida od kompa, po kolei do masy i tez nic. Normalnie rece opadaja.
Jak przekrece na zaplon to check swieci caly czas, nie gasnie, czy tak ma byc? Bo juz nie pamietam jak bylo wczesniej, bo odpalalem od razu. Znowu teraz nie moge odpalic auta, bo jeszcze nie do konca ogarniete wszystko + rozladowany aku od podlaczania swiatel itp.

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 4 paź 2011, o 22:12
autor: ja37
Check na zapłonie świeci, gaśnie po odpaleniu.
No masz dłubania, nie powiem.....

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 7 paź 2011, o 14:19
autor: Fazzie
Hurra! :-D
Udalo sie znalezc zlacze diagnostyczne! Znajdowalo sie przy wiazce od bezpiecznikow schowane przy nadoklu kierowcy zaklejone do wiazki izolacja. :) Wczesniej nie wyswietlalo bledow chyba dlatego, ze "nakladka" na zlacze ma zmostkowane 2 piny i byc moze to ja blokowalo.

Obrazek

Kody sprawdzone. Blad 82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie. W jaki sposob moge naprawic ta usterke bo google za duzo mi nie wyswietlilo?

Re: Ogarnianie elektryki Corsa C20XE i masa pytan

: 7 paź 2011, o 14:40
autor: ja37
Zwarcie do masy.
Szukaj tego.