Strona 1 z 1
SWAP 1.4i
: 3 lis 2011, o 23:41
autor: kubsooooon
Witam, jestem tutaj nowy i chciałbym się Was poradzić.
Mianowicie, posiadam Corse b '97 z silnikiem 1.4i (44kW) i chciałbym zmienić silnik.
Zastanawiam się nad x16xe lub c20ne .
Który lepiej wsadzić ?
Który mniej pali ?
Który łatwiejszy w zamontowaniu ?
Który łatwiej dostępny ?
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 00:17
autor: Porszak
lepiej wsadzic x16
mniej pali prawdopodobnie 2.0
latwiej zamontowac 1.6
latwiej dostepny 1.6
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 01:33
autor: kubsooooon
czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 08:51
autor: G4lu5
kubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździe
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 09:08
autor: marek-rz
G4lu5 pisze:kubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździe
Przy 2,0 też nie jest to koniecznością skrzynia może zostać stara. Jakim sposobem można to zrobić już nie będę pisał wystarczy użyć okienka szukaj

Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 09:14
autor: Bear_
Moje c18 smallblock pali 7,5 L

Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 11:06
autor: Porszak
jezdzac po miescie bardziej oszczedne bedzie c20 w trasie mozna osiagac podobne wyniki. zeby zlozyc c20 ze skrzynia malego bloku trzeba obciac jedno ucho z tylu bloku jesli dobrze pamietam i dorobic prawa lape. x16 wchodzi zupelnie plug&play. z elektyka nie wiem jak bedzie roznica, moze zadnej.
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 15:17
autor: kubsooooon
No to włożę, x16.xe. A jeśli kupię np. ten silnik
http://allegro.pl/opel-1-6-16v-x16xe-si ... 75384.html to co mi do niego potrzeba ? Chodzi mi o osprzęt, co kupić, żeby pójść ze wszystkim do mechanika, aby ten mógł od razu zacząć montować.
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 18:48
autor: Porszak
spece na aukcjach nie wiedza co maja. ten silnik to z16xe albo y16, tego silnika nie wlozysz bo ma za "duzy" kolektor. x16 ma kolektor dolotowy zawiniety na pokrywe zaworow:
http://www.google.pl/search?q=x16xe&hl= ... 4QSYvOmyAw
musi miec owalne kanaly, nie okragle, w kolektorze dolotowym.
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 22:54
autor: kubsooooon
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 23:09
autor: mr_luke
Ten pierwszy to "z16" a ten drugi to x16xel, czyli słabsza wersja xe. Róznica polega na tym, że xel ma głowicę z x14.
Re: SWAP 1.4i
: 4 lis 2011, o 23:21
autor: Bear_
Re: SWAP 1.4i
: 5 lis 2011, o 00:22
autor: Porszak
nie widzi bo nie rozroznia: owalne i okrągłe
Re: SWAP 1.4i
: 5 lis 2011, o 06:18
autor: Zynio
Tu nie moge się zgodzić z kolega to jest silnik z16xe i pasuje do corsy jak ulał tylko trzeba bedzie troche się pobawić z elektronika tylko nie kupuj silnika takiego z astry g bo trzeba wyprogramowć moduł wentylatorów a nie każdy elektronik wie jak to zrobić, łapy pasuja z twojego starego silnika kolektor też pasuje, ja mam 1,8 i mieści się bez problemu a to jest silnik bliźniaczy z16xe tylko ma mniejszy kolektor moge udostępnić zdjęcia
Re: SWAP 1.4i
: 5 lis 2011, o 10:55
autor: Porszak
masz racje moj blad, no i mlodszy silnik bedzie w lepszym stanie. jednak jesli bedzie chcial w przyszlosci modzic to kolektor z x16 bedzie lepszy, zeby zalozyc Mantzla.
Re: SWAP 1.4i
: 28 lis 2011, o 16:53
autor: corsianek
czytam tego posta i tam kolega zadal pytanie co bedzie potrzebne dokladnie jeszcze do tego silnika znaczy jakie graty oprocz silnika i elektryki ; d Moze ktos odpowiedziec bo jestem bardzo ciekaw co jeszcze potrzebne?
i mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam wspomaganie przy swoim 14sz i chce wlozyc x16xe to czy potrzebuje tez te przewody do wspomagania? czy te stare jakos da sie podlaczyc??
i jeszcze jednoo jak w tym silniku ktory bym kupil byl juz zagazowany czy musialbym kupywac nowy osprzet do gazu czy moj stary by jakos pasowal?
Re: SWAP 1.4i
: 28 lis 2011, o 17:56
autor: Bear_
Kolego, czytając to o co pytasz to zastanawiam się po pierwsze czy jest sens tego SWAP'u w przypadku gdy chcesz go robić Ty, bo skrzywdzić autko, które zostanie się rozgrzebane jest bardzo prosto...
Co ma wspomaganie do silnika ? Skoro odkręcasz pompę wspomagania od silnika i wspomaganie masz odpięte... Potem mocujesz pompę na nowym silniku i znowu masz wspomaganie...
Po drugie, jak masz gazownie to jak masz umiejętności to sobie ją przełożysz... Tylko, że 14sz jest monowtryskiem a Ty potrzebujesz w przypadku c16xe czy innego motoru (wielopunktowy wtrysk) instalacji pod wielopunkt... Niestety ale różni się...
Hmmm... Co Ci potrzeba po za silnikiem z elektryką... ?? Hmmm... alternator zostaje twój, wspomaganie też, skrzynia też (sam jeździłem na początku na ori F13 z x14sz) bo daje rade, po za tym w niektórych tigrach z x16xe występowały seryjnie F13 z głownym cr4,19...
Musisz se zmienić pompę paliwa w baku bo ta z x14sz nie wytworzy takiego ciśnienia...
Po za tym... Potrzebujesz mieć gdzie to zrobić i umiejętności...
Re: SWAP 1.4i
: 28 lis 2011, o 19:22
autor: corsianek
dzieki kolego ze sie martwisz o moje auto : P Chce to zrobic na wlasna reke i nie potrzebuje zbednych komentarzy typu nie bierz sie czy cos ,zepsuje to zepsuje bedzie stalo trudno czlowiek uczy sie na bledach wiedz ja sie bede uczyl na swoich
Dzieki ze odpowiedziales na moje pytania
No i jeszcze jedno pytanie moze mi odpowiesz jak bedziesz chcial jak to jest z ta wiazka jest dokladnie oczywiscie o x16xe chodzi mi glownie komp i kable silnik ->ecu nic wiecej? bo nie doszukalem sie dokladnie o tej wiazce co i jak
-- 28 lis 2011, o 19:28 --
wyjąć stary komp i wiazke co idzie pod maske i wlozyc od x16xe kompa i podlaczyc silnik komp i tyle a reszta kabli co idzie po kabinie ida do kompa czy jak to jest?
Re: SWAP 1.4i
: 28 lis 2011, o 19:37
autor: mehes
Motor rozumiem że kupisz z wiązką i ecu
posiedź nad schematami 14sz i 16xl zobaczysz różnice
jeszcze temat immobilisera

Re: SWAP 1.4i
: 28 lis 2011, o 20:13
autor: Bear_
Rzucasz wiązkę silnika do kabiny, podpinasz kompa, reszte jak mehes pisze musisz połączyć + przyciągnąć od TID'a kabelek od licznika prędkości... W innym przypadku będziesz miał jaja z pracą silnika...
Co do immo to albo rozkodujesz centralkę z x16xe (koszt od 120 do 250 zł zależy od regionu) albo kupujesz silnik z kluczem, stacyjką i kością immo spod stacyjki i przekładasz wszystko...
AMEN... Ogółem informacji na ten temat dość dużo... Są nawet fotki jak ludzie kable łączyli, który z czym...
Bynajmniej w moim temacie jak znajdziesz etap swap'u na c16xe to tam były poruszane tematy "dodatkowych" kabli, ktore niestety musisz po za rzuceniem wiązki połączyć z wiązką która jest już pod deską... Jedynie tyle pozytywu, że w CB po wywaleniu schowka, półki itp. jest sporo miejsca do diagnozy kabelkologii...
Re: SWAP 1.4i
: 29 lis 2011, o 06:44
autor: corsianek
no i super ; ) poczytam jeszcze posty twoje i dojde do wszystkiego;) najwyzej bede dalej upierdliwy i zadawal pytania przez ktore mnie znienawidzicie

Re: SWAP 1.4i
: 29 lis 2011, o 08:49
autor: mehes
Podstawa to schematy i nie ma problemu z ogarnięciem elektryki