SWAP 1.4i
- kubsooooon
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
SWAP 1.4i
Witam, jestem tutaj nowy i chciałbym się Was poradzić.
Mianowicie, posiadam Corse b '97 z silnikiem 1.4i (44kW) i chciałbym zmienić silnik.
Zastanawiam się nad x16xe lub c20ne .
Który lepiej wsadzić ?
Który mniej pali ?
Który łatwiejszy w zamontowaniu ?
Który łatwiej dostępny ?
Mianowicie, posiadam Corse b '97 z silnikiem 1.4i (44kW) i chciałbym zmienić silnik.
Zastanawiam się nad x16xe lub c20ne .
Który lepiej wsadzić ?
Który mniej pali ?
Który łatwiejszy w zamontowaniu ?
Który łatwiej dostępny ?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
lepiej wsadzic x16
mniej pali prawdopodobnie 2.0
latwiej zamontowac 1.6
latwiej dostepny 1.6
mniej pali prawdopodobnie 2.0
latwiej zamontowac 1.6
latwiej dostepny 1.6
- kubsooooon
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- G4lu5
- Nowy
- Posty: 293
- Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
- Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: SWAP 1.4i
Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździekubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
- marek-rz
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
- Lokalizacja: Racibórz Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: SWAP 1.4i
Przy 2,0 też nie jest to koniecznością skrzynia może zostać stara. Jakim sposobem można to zrobić już nie będę pisał wystarczy użyć okienka szukajG4lu5 pisze:Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździekubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?

- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
jezdzac po miescie bardziej oszczedne bedzie c20 w trasie mozna osiagac podobne wyniki. zeby zlozyc c20 ze skrzynia malego bloku trzeba obciac jedno ucho z tylu bloku jesli dobrze pamietam i dorobic prawa lape. x16 wchodzi zupelnie plug&play. z elektyka nie wiem jak bedzie roznica, moze zadnej.
- kubsooooon
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: SWAP 1.4i
No to włożę, x16.xe. A jeśli kupię np. ten silnik http://allegro.pl/opel-1-6-16v-x16xe-si ... 75384.html to co mi do niego potrzeba ? Chodzi mi o osprzęt, co kupić, żeby pójść ze wszystkim do mechanika, aby ten mógł od razu zacząć montować.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
spece na aukcjach nie wiedza co maja. ten silnik to z16xe albo y16, tego silnika nie wlozysz bo ma za "duzy" kolektor. x16 ma kolektor dolotowy zawiniety na pokrywe zaworow:
http://www.google.pl/search?q=x16xe&hl= ... 4QSYvOmyAw
musi miec owalne kanaly, nie okragle, w kolektorze dolotowym.
http://www.google.pl/search?q=x16xe&hl= ... 4QSYvOmyAw
musi miec owalne kanaly, nie okragle, w kolektorze dolotowym.
- kubsooooon
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: SWAP 1.4i
Ten pierwszy to "z16" a ten drugi to x16xel, czyli słabsza wersja xe. Róznica polega na tym, że xel ma głowicę z x14.
Corsa - sold
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Tak wygląda x16xe - dokładnie
http://allegro.pl/silnik-opel-vectra-b- ... 83489.html
albo to
http://allegro.pl/silnik-do-opel-astra- ... 64819.html
Widzisz różnicę choby po kolektorze ssącym ?
http://allegro.pl/silnik-opel-vectra-b- ... 83489.html
albo to
http://allegro.pl/silnik-do-opel-astra- ... 64819.html
Widzisz różnicę choby po kolektorze ssącym ?

- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Tu nie moge się zgodzić z kolega to jest silnik z16xe i pasuje do corsy jak ulał tylko trzeba bedzie troche się pobawić z elektronika tylko nie kupuj silnika takiego z astry g bo trzeba wyprogramowć moduł wentylatorów a nie każdy elektronik wie jak to zrobić, łapy pasuja z twojego starego silnika kolektor też pasuje, ja mam 1,8 i mieści się bez problemu a to jest silnik bliźniaczy z16xe tylko ma mniejszy kolektor moge udostępnić zdjęciakubsooooon pisze:No to włożę, x16.xe. A jeśli kupię np. ten silnik http://allegro.pl/opel-1-6-16v-x16xe-si ... 75384.html to co mi do niego potrzeba ? Chodzi mi o osprzęt, co kupić, żeby pójść ze wszystkim do mechanika, aby ten mógł od razu zacząć montować.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
masz racje moj blad, no i mlodszy silnik bedzie w lepszym stanie. jednak jesli bedzie chcial w przyszlosci modzic to kolektor z x16 bedzie lepszy, zeby zalozyc Mantzla.
- corsianek
- Świeżak
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gowarczów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: SWAP 1.4i
czytam tego posta i tam kolega zadal pytanie co bedzie potrzebne dokladnie jeszcze do tego silnika znaczy jakie graty oprocz silnika i elektryki ; d Moze ktos odpowiedziec bo jestem bardzo ciekaw co jeszcze potrzebne?
i mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam wspomaganie przy swoim 14sz i chce wlozyc x16xe to czy potrzebuje tez te przewody do wspomagania? czy te stare jakos da sie podlaczyc??
i jeszcze jednoo jak w tym silniku ktory bym kupil byl juz zagazowany czy musialbym kupywac nowy osprzet do gazu czy moj stary by jakos pasowal?
i mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam wspomaganie przy swoim 14sz i chce wlozyc x16xe to czy potrzebuje tez te przewody do wspomagania? czy te stare jakos da sie podlaczyc??
i jeszcze jednoo jak w tym silniku ktory bym kupil byl juz zagazowany czy musialbym kupywac nowy osprzet do gazu czy moj stary by jakos pasowal?
Lubie Mę Corse 

- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Kolego, czytając to o co pytasz to zastanawiam się po pierwsze czy jest sens tego SWAP'u w przypadku gdy chcesz go robić Ty, bo skrzywdzić autko, które zostanie się rozgrzebane jest bardzo prosto...
Co ma wspomaganie do silnika ? Skoro odkręcasz pompę wspomagania od silnika i wspomaganie masz odpięte... Potem mocujesz pompę na nowym silniku i znowu masz wspomaganie...
Po drugie, jak masz gazownie to jak masz umiejętności to sobie ją przełożysz... Tylko, że 14sz jest monowtryskiem a Ty potrzebujesz w przypadku c16xe czy innego motoru (wielopunktowy wtrysk) instalacji pod wielopunkt... Niestety ale różni się...
Hmmm... Co Ci potrzeba po za silnikiem z elektryką... ?? Hmmm... alternator zostaje twój, wspomaganie też, skrzynia też (sam jeździłem na początku na ori F13 z x14sz) bo daje rade, po za tym w niektórych tigrach z x16xe występowały seryjnie F13 z głownym cr4,19...
Musisz se zmienić pompę paliwa w baku bo ta z x14sz nie wytworzy takiego ciśnienia...
Po za tym... Potrzebujesz mieć gdzie to zrobić i umiejętności...
Co ma wspomaganie do silnika ? Skoro odkręcasz pompę wspomagania od silnika i wspomaganie masz odpięte... Potem mocujesz pompę na nowym silniku i znowu masz wspomaganie...


Po drugie, jak masz gazownie to jak masz umiejętności to sobie ją przełożysz... Tylko, że 14sz jest monowtryskiem a Ty potrzebujesz w przypadku c16xe czy innego motoru (wielopunktowy wtrysk) instalacji pod wielopunkt... Niestety ale różni się...
Hmmm... Co Ci potrzeba po za silnikiem z elektryką... ?? Hmmm... alternator zostaje twój, wspomaganie też, skrzynia też (sam jeździłem na początku na ori F13 z x14sz) bo daje rade, po za tym w niektórych tigrach z x16xe występowały seryjnie F13 z głownym cr4,19...
Musisz se zmienić pompę paliwa w baku bo ta z x14sz nie wytworzy takiego ciśnienia...
Po za tym... Potrzebujesz mieć gdzie to zrobić i umiejętności...
- corsianek
- Świeżak
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gowarczów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: SWAP 1.4i
dzieki kolego ze sie martwisz o moje auto : P Chce to zrobic na wlasna reke i nie potrzebuje zbednych komentarzy typu nie bierz sie czy cos ,zepsuje to zepsuje bedzie stalo trudno czlowiek uczy sie na bledach wiedz ja sie bede uczyl na swoich
Dzieki ze odpowiedziales na moje pytania
No i jeszcze jedno pytanie moze mi odpowiesz jak bedziesz chcial jak to jest z ta wiazka jest dokladnie oczywiscie o x16xe chodzi mi glownie komp i kable silnik ->ecu nic wiecej? bo nie doszukalem sie dokladnie o tej wiazce co i jak
-- 28 lis 2011, o 19:28 --
wyjąć stary komp i wiazke co idzie pod maske i wlozyc od x16xe kompa i podlaczyc silnik komp i tyle a reszta kabli co idzie po kabinie ida do kompa czy jak to jest?

Dzieki ze odpowiedziales na moje pytania

No i jeszcze jedno pytanie moze mi odpowiesz jak bedziesz chcial jak to jest z ta wiazka jest dokladnie oczywiscie o x16xe chodzi mi glownie komp i kable silnik ->ecu nic wiecej? bo nie doszukalem sie dokladnie o tej wiazce co i jak

-- 28 lis 2011, o 19:28 --
wyjąć stary komp i wiazke co idzie pod maske i wlozyc od x16xe kompa i podlaczyc silnik komp i tyle a reszta kabli co idzie po kabinie ida do kompa czy jak to jest?
Lubie Mę Corse 

- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Motor rozumiem że kupisz z wiązką i ecu
posiedź nad schematami 14sz i 16xl zobaczysz różnice
jeszcze temat immobilisera
posiedź nad schematami 14sz i 16xl zobaczysz różnice
jeszcze temat immobilisera

[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Rzucasz wiązkę silnika do kabiny, podpinasz kompa, reszte jak mehes pisze musisz połączyć + przyciągnąć od TID'a kabelek od licznika prędkości... W innym przypadku będziesz miał jaja z pracą silnika...
Co do immo to albo rozkodujesz centralkę z x16xe (koszt od 120 do 250 zł zależy od regionu) albo kupujesz silnik z kluczem, stacyjką i kością immo spod stacyjki i przekładasz wszystko...
AMEN... Ogółem informacji na ten temat dość dużo... Są nawet fotki jak ludzie kable łączyli, który z czym...
Bynajmniej w moim temacie jak znajdziesz etap swap'u na c16xe to tam były poruszane tematy "dodatkowych" kabli, ktore niestety musisz po za rzuceniem wiązki połączyć z wiązką która jest już pod deską... Jedynie tyle pozytywu, że w CB po wywaleniu schowka, półki itp. jest sporo miejsca do diagnozy kabelkologii...
Co do immo to albo rozkodujesz centralkę z x16xe (koszt od 120 do 250 zł zależy od regionu) albo kupujesz silnik z kluczem, stacyjką i kością immo spod stacyjki i przekładasz wszystko...
AMEN... Ogółem informacji na ten temat dość dużo... Są nawet fotki jak ludzie kable łączyli, który z czym...
Bynajmniej w moim temacie jak znajdziesz etap swap'u na c16xe to tam były poruszane tematy "dodatkowych" kabli, ktore niestety musisz po za rzuceniem wiązki połączyć z wiązką która jest już pod deską... Jedynie tyle pozytywu, że w CB po wywaleniu schowka, półki itp. jest sporo miejsca do diagnozy kabelkologii...
- corsianek
- Świeżak
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gowarczów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: SWAP 1.4i
no i super ; ) poczytam jeszcze posty twoje i dojde do wszystkiego;) najwyzej bede dalej upierdliwy i zadawal pytania przez ktore mnie znienawidzicie 

Lubie Mę Corse 

- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: SWAP 1.4i
Podstawa to schematy i nie ma problemu z ogarnięciem elektryki
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.