SWAP 1.4i

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubsooooon
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

SWAP 1.4i

Post autor: kubsooooon »

Witam, jestem tutaj nowy i chciałbym się Was poradzić.
Mianowicie, posiadam Corse b '97 z silnikiem 1.4i (44kW) i chciałbym zmienić silnik.
Zastanawiam się nad x16xe lub c20ne .
Który lepiej wsadzić ?
Który mniej pali ?
Który łatwiejszy w zamontowaniu ?
Który łatwiej dostępny ?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Porszak »

lepiej wsadzic x16
mniej pali prawdopodobnie 2.0
latwiej zamontowac 1.6
latwiej dostepny 1.6
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kubsooooon
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: kubsooooon »

czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: G4lu5 »

kubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździe
Awatar użytkownika
marek-rz
Nowy
Posty: 194
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
Lokalizacja: Racibórz Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: SWAP 1.4i

Post autor: marek-rz »

G4lu5 pisze:
kubsooooon pisze:czemu lepiej wsadzić x16? A orientujesz się ile pali ten 1.6 ?
Bo nie potrzeba przerabiać półosiek, a wydaje mi się, że pali w granicach 8l/100km przy spokojnej jeździe
Przy 2,0 też nie jest to koniecznością skrzynia może zostać stara. Jakim sposobem można to zrobić już nie będę pisał wystarczy użyć okienka szukaj :)
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Bear_ »

Moje c18 smallblock pali 7,5 L 8)
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Porszak »

jezdzac po miescie bardziej oszczedne bedzie c20 w trasie mozna osiagac podobne wyniki. zeby zlozyc c20 ze skrzynia malego bloku trzeba obciac jedno ucho z tylu bloku jesli dobrze pamietam i dorobic prawa lape. x16 wchodzi zupelnie plug&play. z elektyka nie wiem jak bedzie roznica, moze zadnej.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kubsooooon
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: kubsooooon »

No to włożę, x16.xe. A jeśli kupię np. ten silnik http://allegro.pl/opel-1-6-16v-x16xe-si ... 75384.html to co mi do niego potrzeba ? Chodzi mi o osprzęt, co kupić, żeby pójść ze wszystkim do mechanika, aby ten mógł od razu zacząć montować.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Porszak »

spece na aukcjach nie wiedza co maja. ten silnik to z16xe albo y16, tego silnika nie wlozysz bo ma za "duzy" kolektor. x16 ma kolektor dolotowy zawiniety na pokrywe zaworow:
http://www.google.pl/search?q=x16xe&hl= ... 4QSYvOmyAw
musi miec owalne kanaly, nie okragle, w kolektorze dolotowym.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kubsooooon
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:15
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: kubsooooon »

Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP 1.4i

Post autor: mr_luke »

Ten pierwszy to "z16" a ten drugi to x16xel, czyli słabsza wersja xe. Róznica polega na tym, że xel ma głowicę z x14.
Corsa - sold
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Bear_ »

Tak wygląda x16xe - dokładnie

http://allegro.pl/silnik-opel-vectra-b- ... 83489.html

albo to

http://allegro.pl/silnik-do-opel-astra- ... 64819.html

Widzisz różnicę choby po kolektorze ssącym ? :)
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Porszak »

nie widzi bo nie rozroznia: owalne i okrągłe
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Zynio »

kubsooooon pisze:No to włożę, x16.xe. A jeśli kupię np. ten silnik http://allegro.pl/opel-1-6-16v-x16xe-si ... 75384.html to co mi do niego potrzeba ? Chodzi mi o osprzęt, co kupić, żeby pójść ze wszystkim do mechanika, aby ten mógł od razu zacząć montować.
Tu nie moge się zgodzić z kolega to jest silnik z16xe i pasuje do corsy jak ulał tylko trzeba bedzie troche się pobawić z elektronika tylko nie kupuj silnika takiego z astry g bo trzeba wyprogramowć moduł wentylatorów a nie każdy elektronik wie jak to zrobić, łapy pasuja z twojego starego silnika kolektor też pasuje, ja mam 1,8 i mieści się bez problemu a to jest silnik bliźniaczy z16xe tylko ma mniejszy kolektor moge udostępnić zdjęcia
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Porszak »

masz racje moj blad, no i mlodszy silnik bedzie w lepszym stanie. jednak jesli bedzie chcial w przyszlosci modzic to kolektor z x16 bedzie lepszy, zeby zalozyc Mantzla.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: corsianek »

czytam tego posta i tam kolega zadal pytanie co bedzie potrzebne dokladnie jeszcze do tego silnika znaczy jakie graty oprocz silnika i elektryki ; d Moze ktos odpowiedziec bo jestem bardzo ciekaw co jeszcze potrzebne?

i mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam wspomaganie przy swoim 14sz i chce wlozyc x16xe to czy potrzebuje tez te przewody do wspomagania? czy te stare jakos da sie podlaczyc??

i jeszcze jednoo jak w tym silniku ktory bym kupil byl juz zagazowany czy musialbym kupywac nowy osprzet do gazu czy moj stary by jakos pasowal?
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Bear_ »

Kolego, czytając to o co pytasz to zastanawiam się po pierwsze czy jest sens tego SWAP'u w przypadku gdy chcesz go robić Ty, bo skrzywdzić autko, które zostanie się rozgrzebane jest bardzo prosto...

Co ma wspomaganie do silnika ? Skoro odkręcasz pompę wspomagania od silnika i wspomaganie masz odpięte... Potem mocujesz pompę na nowym silniku i znowu masz wspomaganie... :-? :grin:

Po drugie, jak masz gazownie to jak masz umiejętności to sobie ją przełożysz... Tylko, że 14sz jest monowtryskiem a Ty potrzebujesz w przypadku c16xe czy innego motoru (wielopunktowy wtrysk) instalacji pod wielopunkt... Niestety ale różni się...

Hmmm... Co Ci potrzeba po za silnikiem z elektryką... ?? Hmmm... alternator zostaje twój, wspomaganie też, skrzynia też (sam jeździłem na początku na ori F13 z x14sz) bo daje rade, po za tym w niektórych tigrach z x16xe występowały seryjnie F13 z głownym cr4,19...
Musisz se zmienić pompę paliwa w baku bo ta z x14sz nie wytworzy takiego ciśnienia...

Po za tym... Potrzebujesz mieć gdzie to zrobić i umiejętności...
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: corsianek »

dzieki kolego ze sie martwisz o moje auto : P Chce to zrobic na wlasna reke i nie potrzebuje zbednych komentarzy typu nie bierz sie czy cos ,zepsuje to zepsuje bedzie stalo trudno czlowiek uczy sie na bledach wiedz ja sie bede uczyl na swoich :pig:

Dzieki ze odpowiedziales na moje pytania :)

No i jeszcze jedno pytanie moze mi odpowiesz jak bedziesz chcial jak to jest z ta wiazka jest dokladnie oczywiscie o x16xe chodzi mi glownie komp i kable silnik ->ecu nic wiecej? bo nie doszukalem sie dokladnie o tej wiazce co i jak :D

-- 28 lis 2011, o 19:28 --

wyjąć stary komp i wiazke co idzie pod maske i wlozyc od x16xe kompa i podlaczyc silnik komp i tyle a reszta kabli co idzie po kabinie ida do kompa czy jak to jest?
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: mehes »

Motor rozumiem że kupisz z wiązką i ecu
posiedź nad schematami 14sz i 16xl zobaczysz różnice
jeszcze temat immobilisera :D
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: Bear_ »

Rzucasz wiązkę silnika do kabiny, podpinasz kompa, reszte jak mehes pisze musisz połączyć + przyciągnąć od TID'a kabelek od licznika prędkości... W innym przypadku będziesz miał jaja z pracą silnika...

Co do immo to albo rozkodujesz centralkę z x16xe (koszt od 120 do 250 zł zależy od regionu) albo kupujesz silnik z kluczem, stacyjką i kością immo spod stacyjki i przekładasz wszystko...

AMEN... Ogółem informacji na ten temat dość dużo... Są nawet fotki jak ludzie kable łączyli, który z czym...

Bynajmniej w moim temacie jak znajdziesz etap swap'u na c16xe to tam były poruszane tematy "dodatkowych" kabli, ktore niestety musisz po za rzuceniem wiązki połączyć z wiązką która jest już pod deską... Jedynie tyle pozytywu, że w CB po wywaleniu schowka, półki itp. jest sporo miejsca do diagnozy kabelkologii...
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP 1.4i

Post autor: corsianek »

no i super ; ) poczytam jeszcze posty twoje i dojde do wszystkiego;) najwyzej bede dalej upierdliwy i zadawal pytania przez ktore mnie znienawidzicie :pig:
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: SWAP 1.4i

Post autor: mehes »

Podstawa to schematy i nie ma problemu z ogarnięciem elektryki
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”