Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: corsianek »

Siemka Moje pytanie dotyczy samochodu po swapku na wiekszy silnik oczywiście którego jeszcze nie było ale chce zrobić wkrótce i chce się dowiedzieć jak to jest od strony dokumentalnej:D

Jak zrobię tego swapka to mam jechać do diagnosty on mi napisze ładna karteczkę ze dopuszcza i automatycznie ja biegiem do starostwa i oddaje stary dowód wyrabiają nowy ?? czy coś pominolem pomyliłem ? i jak to z ubezpieczeniem?

Dziekuje :D
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: kamiloooo »

poszukaj chwile bo bylo duzo o tym pisane
Obrazek
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: corsianek »

wybacz mi .
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mehes »

Jaki motor chcesz włożyć ?
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: corsianek »

x16xe czyli chyba 16 zaworowy ecoteca
Lubie Mę Corse :D
Lichacsw
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Lichacsw »

ubezpieczenie płacisz od pojemności nie ma znaczenia ze jest to po swapie
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
Awatar użytkownika
Konik
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 957
Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:49
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków, spotkać można wszędzie:)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Konik »

Obrazek
"Nigdy nie lekceważ corsy" ;D
c16xe --> ... ;)

Pamiętaj, wymień świece.
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: corsianek »

no nie musiales wstawic tego bo ja tez znalazlem gdy w szukajke wpisalem inaczej ; p
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mr_luke »

corsianek pisze:no nie musiales wstawic tego bo ja tez znalazlem gdy w szukajke wpisalem inaczej ; p
A jak Konik o 17 wczoraj mial wiedziec, ze znalazles? :pig:

Jesli chodzi o temat to ja mam jedno pytanie dotyczace sprawy nie poruszonej w temacie wyzej. Jak jest gdy zmieni sie charakter silnika, zamiast 1.6 wrzuci sie 1.6T ? Rejestrowanie wyglad pewnie tak samo bo zmieniaja sie numery silnika i jest inny typ, si?
Corsa - sold
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: czester 1 »

a gdzie w dowodzie masz typ silnika?
zmiana mocy nie musi byc rejestrowana, waznza jest pojemnosc. sa przedzialy do ktorych nalicza sie wielkosc skladki od danej pojemnosci, wiec jezeli sie w tym zmiescisz to tez nie powinno byc problemu...
Obrazek
Lichacsw
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Lichacsw »

Z tego co mi wiadomo to każde podniesienie mocy silnika musi być wbijane w dowód.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: czester 1 »

spadek tez?
Obrazek
Lichacsw
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Lichacsw »

Napisałem to co powiedział mi pies.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mehes »

Lichacsw pisze:Z tego co mi wiadomo to każde podniesienie mocy silnika musi być wbijane w dowód.
Lichacsw pisze:Napisałem to co powiedział mi pies.
Zrobił cie w balona lub po prostu się nie zna.

Dla potomnych

Robimy swapa przekładamy silnik i jest to najczęściej oplowski w tym przypadku nie ma żadnych problemów, zwłaszcza jeśli dany model silnika który włożyliśmy do samochodu był seryjnie montowany w danym modelu
(w moim przypadku 10 na 16 )
1.
Jedziemy na stacje kontroli pojazdów ,tam (miły) diagnosta wypisuje zaświadczenie o dokonaniu przeglądu, zmiany pojemności silnika i inne pierdoły.
Jednocześnie waży auto i wpisuje dane , zmienia mase własną samochodu (bo mamy większy i zarazem cięższy silnik :-D )

-inny silnik oploaski niż seryjnie montowany w danym modelu
patrz pt.1
2.
i dodatkowo może wysłać na oględziny do rzeczoznawcy

3.
-silnik z innej marki samochodu
patrz pt.1, pt.2
i może poprosić o homologacje

Mając zaświadczenie udajemy się do Wydziału Komunikacji gdzie wymieniają nam dowód na nowy z wpisem nowej pojemności silnika (okienko P.1) i w rubryce Adnotacje Urzędowe Wpisują wymiana silnika i zmiana pojemności
Uwaga
jeśli posiadacie Karte Pojazdu tam dane zmiany pojemności silnika nie są odnotowywane!

Co do ubezpieczenia to mój agent powiedział że od następnego okresu rozliczeniowego będe płacił stawkę za 16, ale trzeba dopytać bo u innego ubezpieczyciela może trtzeba będzie dopłacić różnice.
Koniec
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Lichacsw
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Lichacsw »

Teraz wszystko jasne. Może faktycznie się nie znał a może szukał do czego się tu przyczepić.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: Bear_ »

Lichacsw pisze:Teraz wszystko jasne. Może faktycznie się nie znał a może szukał do czego się tu przyczepić.
W zasadzie to jest w tym troszkę prawdy ;) ale nie do końca. Jeżeli chodzi o zgłoszenie faktu podniesienia mocy to było coś takiego, ale nie wiem czy w chwili obecnej nie podnieśli tego do zmiany pojemności, bo to jest najważniejsza rzecz. Jednak, gdy zmiania ci się moc powinienes ten fakt zgłosić ponieważ w tym momencie to co masz napisane w dowodzie (ilość kW) staje się nie prawda ;) ale wszyscy mają to w doopie bo zaraz a jak? a po co? papiery na użyte taile. I faktem jest że było takie coś w stosunku do aut którym dokładalo się np T. Wiadomo, nikt ci nie zagładnie do silnika czy ty masz ostre walki czy zmienione korby ;) także panowie nie negujcię chłopa od razu ;) jednak jak pisałem - wszyscy to mają gdzieś bo i po co się tym przejmować ;) co do reszty to jak prawi wujek samo zło - mehes ;) :P
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: wolga85 »

A co do mocy w dowodzie to powinna być utrzymana w przedziale +/- 10 % . Spadek mocy świadczy o złym stanie technicznym silnika ,co powinno skutkować nie podbiciem przeglądu od diagnosty. Ale wiadomo przepisy swoje a ważniejsze dla bezpieczeństwa jest stan zawieszenia i hamulców niż silnika dlatego chyba nikt się tego nie czepia.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mehes »

Dodam że ja w okienku P.2 nie mam wpisanej wartości mocy
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: czester 1 »

mehes pisze: Mając zaświadczenie udajemy się do Wydziału Komunikacji gdzie wymieniają nam dowód na nowy z wpisem nowej pojemności silnika (okienko P.1) i w rubryce Adnotacje Urzędowe Wpisują wymiana silnika i zmiana pojemności
Uwaga
jeśli posiadacie Karte Pojazdu tam dane zmiany pojemności silnika nie są odnotowywane!
co kraj to obyczaj.
ja w dowodzie rejestracyjnym nie mam zadnej adnotacji o wymianie silnika. dowod jest nowy, zmienione tylko dane dotyczace pojemnosci, mocy i masy. adontacje urzedowe wpisuje sie jezeli dowod nie jest wymieniany.
w karcie pojazdu jest rubryka "zmiany parametrow technicznych pojazdu" i tam mam wpisane o wymianie silnika.
wolga85 pisze:A co do mocy w dowodzie to powinna być utrzymana w przedziale +/- 10 % . Spadek mocy świadczy o złym stanie technicznym silnika ,co powinno skutkować nie podbiciem przeglądu od diagnosty.
pewnie niedlugo na przegladzie hamownie beda mieli :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mehes »

czester 1 pisze:
mehes pisze: Mając zaświadczenie udajemy się do Wydziału Komunikacji gdzie wymieniają nam dowód na nowy z wpisem nowej pojemności silnika (okienko P.1) i w rubryce Adnotacje Urzędowe Wpisują wymiana silnika i zmiana pojemności
Uwaga
jeśli posiadacie Karte Pojazdu tam dane zmiany pojemności silnika nie są odnotowywane!
co kraj to obyczaj.
ja w dowodzie rejestracyjnym nie mam zadnej adnotacji o wymianie silnika. dowod jest nowy, zmienione tylko dane dotyczace pojemnosci, mocy i masy. adontacje urzedowe wpisuje sie jezeli dowod nie jest wymieniany.
w karcie pojazdu jest rubryka "zmiany parametrow technicznych pojazdu" i tam mam wpisane o wymianie silnika.
Napisałem nie jasno
Na pierwszej stronie tej za laminowanej nie zmieniają pojemności silnika
reszta tak jak pisze czester 1
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: czester 1 »

mehes pisze:Dodam że ja w okienku P.2 nie mam wpisanej wartości mocy
to tez cos nie tak :-? powinna byc wbita taka jaka silnik ma seryjnie. bo niby masz V6 z 45KM :lol:.
pewnie zapomnieli :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym swapowaniem od strony prawnej

Post autor: mehes »

czester 1 pisze:
mehes pisze:Dodam że ja w okienku P.2 nie mam wpisanej wartości mocy
to tez cos nie tak :-? powinna byc wbita taka jaka silnik ma seryjnie. bo niby masz V6 z 45KM :lol:.
pewnie zapomnieli :grin:

tak zapomnieli :D
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”