Trzpień silniczka krokowego

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Trzpień silniczka krokowego

Post autor: czerwo »

Witam, mam pytanko jaką "główkę" powinien mieć silniczek krokowy w C14SE, różne źródła różnie podają,a w EPC nie mogę się doszukać?

Stożkową:
Obrazek
czy ściętą: Obrazek
Z góry dzięki za pomoc.
Zmień "główka" na trzpień -mehes :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: Porszak »

cos mi sie wydaje ze nie ma roznicy, ale stycznosci z tym pojedynczym scietym stozkiem nie mialem.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: -=m&m=- »

tez mi się wydaje, że to kwestia producenta a pasować powinno
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: czerwo »

Miałem założony stożkowy (lipa, bo gdzieś się przycina, jutro zamówię nowy na próbę), ten ścięty (przełożyłem z mojego starego X12SZ) lipa, też obroty biegu jałowego utrzymują się na poziomie 2500 - 3000tys. Opiszę Wam jak to wszystko wygląda, więc: odpalam silnik (zimny) obroty są trochę podwyższone, trwa to 2-3 sekundy, następnie spadają do takich jakie powinny być. Gdy przejadę 5 - 6 km i np. zatrzymam się na skrzyżowaniu, obroty podnoszą się (słuchowo 2500 - 3000tys). i nie chcą opaść, przegazówki ani zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika nie pomagają (gaszę silnik na każdym skrzyżowaniu, jeżdżę praktycznie bez wciskania gazu), gdy silnik ostygnie cały cykl powtarza się.
Po podmianie silniczka krokowego i odpaleniu silnika, obroty są bardzo wysokie, wystarczy wtedy, że odepnę map sensor, przytkam palcem wąż od podciśnienia (wchodzący do map'a) obroty spadają i utrzymują się na odpowiednim poziomie. Po przejechaniu kilku km (i rozgrzaniu się) problem powtarza się: obroty biegu jałowego rosną i nie opadają. Moim zdaniem to wina krokowca, może moglibyście wyrazić swoje prognozy dotyczące usterki? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: Porszak »

odepnij krokowy kiedy beda dobre obroty. jak dalej beda podwyzszone, mimo ze krokowy niby w dobrej pozycji to musisz szukac gdzies nidziej, choc juz teraz moim zdaniem nie jest to wina krokowca
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: czerwo »

A masz jakieś inne sugestie?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: Porszak »

nieszczelny dolot+lewe powietrze, moze tps
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: mehes »

U mnie tak było jak wtyczka od ecu była poluzowana
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: czerwo »

Problem rozwiązany, krokowiec był z X12SZ włożony i dlatego w pewnym momencie się zawieszał, kupiłem nowy do C14SE (z trzpieniem stożkowym) i wszystko jest elegancko (tzn. trzyma obroty, obroty biegu jałowego są takie jakie powinny być, nie ma już zjawiska przetrzymania gazu przy zmianie biegów).
Awatar użytkownika
Andrew525
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 6 sty 2011, o 13:32
Imię: Andrzej
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: Andrew525 »

Po kilku miesiącach jeżdżenia na silniczku krokowym stożkowym w końcu postanowiłem kupić i wymienić na taki jaki jest oryginalny w silniku X12SZ czyli taki przypiłowany. Kupiłem zamiennik za 25zł z allegro. Teraz auto odpala normalnie. Obroty nie są podwyższone po odpaleniu przez 2-3sec i po dodaniu gazu szybciej wracają do normy.

Jak kupowałem ten co jest na zdjęciu po lewej to sprzedawca mówił, że będzie dobry i, że różnica grzybka nie ma znaczenia.... a jednak ma znaczenie :) Po prawej na zdjęciu prawidłowy grzybek do X12SZ.

Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: Porszak »

Fajnie ze "dokończyłeś" temat równiez na forum. pewnie działa inaczej bo stozek jest inny, w sensie inaczej zbudowany geometrycznie, to z pewnością nie kwestia tępego czubka.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2086
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Trzpień silniczka krokowego

Post autor: ja37 »

Tu pewnie nie chodzi o sam kształt stożka, raczej średnica grzybka.
Na zdjęciach widac, że się różnią.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”