Strona 1 z 2

c25xe project

: 19 lut 2012, o 06:36
autor: yosh
Witam

Projekt powoli dobiega końca, więc czas najwyższy pokazać do czego przyczyniło się miedzy innymi forum corsasport. :-D

Pięć lat temu kupiłem corsę b 1,4 z 94 roku z silniczkiem c14nz .
Silnik zaczął kopcić olejem, więc zastąpiłem go silnikiem (e16sei), i apetyt zaczął rosnąć.
Pomysłów było całe mnóstwo , jednak gdy obejrzałem kilka projektów z v6, nie miałem wątpliwości co będzie pod maską mojej corsy.

Swap zacząłem od zakupu ładnego autka, i po roku poszukiwań udało się znaleźć ładnego opelka:
: CORSA B X12XE
rok: 1998

Wyposażenie:

- klimatyzacja
- elektryczne wspomaganie kierownicy
- ABS
- 2X airbag

Obrazek

Po roku zakupiłem angielską (Wectre B) z silnikiem x25xe.

Obrazek

No i się zaczęło :D

Demontaż obydwu aut.

Obrazek Obrazek

Następnym zakupem była skrzynia f18 od diesla z dłuższymi przełożeniami.

Obrazek

Sprzęgło i zamach od c20xe.
Obrazek

Parę nowych zabawek.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Łożyska :60x35x37

Obrazek
Wewnętrzna średnica łożyska jest większa od serii, a więc na piastach po toczeniu będzie milimetr więcej :-D

Nowy termostat.
Obrazek

Piasty po obróbce.
Obrazek Obrazek Obrazek

Dystans skrzyni wykonany z aluminium.

Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwsze przymiarki silnika i ustawianie słupka do pionu.

Obrazek Obrazek Obrazek

Łapy skrzyni i silnika:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przed montażem komora poszła pod prysznic.

Obrazek

Montaż łapy drążka reakcyjnego silnika.
Drążek był niemałym wyzwaniem.
Oryginalny łącznik został wycięty, a poduszki drążka zostały wtłoczone w dorobiony uchwyt.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Ostatnie przymiarki i przeróbki wodzika biegów.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolektor wylotowy tylni, to było wyzwanie :-?
Dopiero po rozcięciu zrozumiałem dlaczego został wykonany z nierdzewki , a nie z żeliwa jak to ma miejsce w przypadku kolektora przedniego.
Obrazek

Kolektor jest w podwójnym płaszczu, a elementy są tłoczone z dwóch warstw blachy.
Zakup kolejnego kolektora od c25xe okazał się być bardziej trafny, przynajmniej jest tłoczony z jednej warstwy blachy.
Na pierwszym kolektorze nauczyłem się spawać nierdzewkę, a drugi wyszedł tak :D

Obrazek Obrazek Obrazek

Wymiana rozrządu i zimerów , a potem już tylko poskładać.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Silniczek w komorze :-D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Fotek jeszcze sporo więc będzie tego więcej. :-D

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 09:14
autor: Bear_
Fajnie, że kolejna V-ka zawitała na forum...

A co z hamulcownią ? Na przód jakieś 256 ? Więcej ? bo chyba nie seria ???

Co z tylnymi heblami ? Elektryka już ogarnięta ? Chce grać ten silnik pod maską... ?

Powodzenia przy finale i czekam na resztę fotek i filmy z odpalenia i jazdy :)

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 09:25
autor: STELMI
auto fajne, ale oprócz tych części proponowałbym zainwestować jeszcze w słownik

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 14:26
autor: c-77
Bardzo podoba się mi rozwiązanie łap silnika do mocowań w corsie-bardzo dobry początek
Oby tak dalej! :D

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 15:34
autor: Porszak
Nieżle, dawno nie było tyle fotek do oglądniecie. Wyglada na przemyslane działanie i dlatego mi się podoba.
Pytanie o heble bylo, to ja zapytam kiedy beda jakies mody w silniku :-P . walki z x30 np.
dołozenie tego drazka reakcyjnego to swietny pomysl, a brakuje tego w kazdym silniku w corsie.

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 16:59
autor: yosh
Bear_ pisze:Fajnie, że kolejna V-ka zawitała na forum...

A co z hamulcownią ? Na przód jakieś 256 ? Więcej ? bo chyba nie seria ???

Co z tylnymi heblami ? Elektryka już ogarnięta ? Chce grać ten silnik pod maską... ?

Powodzenia przy finale i czekam na resztę fotek i filmy z odpalenia i jazdy :)

Tarcze wentylowane 256 od kadetta GSI.
Zaciski również od kadzia, wypiaskowane i pomalowane.

Obrazek Obrazek

Tylne heble pozostaną w serii, ale na pewno będą zaopatrzone w nowe szczęki brembo.
Bębny nie są pokrzywione więc zostaną tylko odnowione, ewentualnie dam je do skrobnięcia na tokarce.

Elektryka od c25xe bez imo.
Silnik już gada, a na prowizorce nawet co nieco pośmigałem :-D

Pierwsze odpalenie
Obrazek

Obecnie elektryka jest dopasowywana do komory silnika :D

-- 19 lut 2012, o 17:07 --
STELMI pisze:auto fajne, ale oprócz tych części proponowałbym zainwestować jeszcze w słownik
Jak widać nocne tworzenie postów nie zawsze idzie w parze z ortografią i interpunkcją :grin:

-- 19 lut 2012, o 17:19 --
Porszak pisze:Nieżle, dawno nie było tyle fotek do oglądniecie. Wyglada na przemyslane działanie i dlatego mi się podoba.
Pytanie o heble bylo, to ja zapytam kiedy beda jakies mody w silniku :-P . walki z x30 np.
dołozenie tego drazka reakcyjnego to swietny pomysl, a brakuje tego w kazdym silniku w corsie.

Po ogarnięciu elektryki będzie strojenie, na pewno parę kucy przybędzie.
Co do wałków z (3.0v6) owszem, chodzi mi to po głowie, jednak najpierw muszę doprowadzić wszystko do porządku :)

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 18:48
autor: Bear_
Dobre to jest :) Jak już wspomnieli wyżej - widać, że podchodzisz solidnie do tematu także ja osobiście liczę na fajny projekt na naszym forum :)

Ile masz tam miejsca od grodzi ? Nie trzeba było jej ruszać ? Siłownik ruchu wzdłużnego utrzyma motor co by nie uderzał ? A jak na dole ? Ile do ziemi ? Bo pamiętam, że kamilooo jak wkładał x30xe to żeby nie ruszać maski silnik powiesił stosunkowo w dole... A po tym fakcie fotka od dołu wyglądała co najmniej imponująco :-D 8) :pig:

Powodzenia :) Ja czekam na dalsze foty...

Re: c25xe project

: 19 lut 2012, o 21:20
autor: yosh
Po podwieszeniu silnika na tylnej łapie i ustawieniu w pionie okazało się że szczeliny przy obudowie rozrządu są jednakowe, to znaczy ta między grodzą i pasem przednim.
Takie z resztą było założenie, ustawić pion, linię i zobaczyć co będzie do wycięcia.
Na szczęście w tym wypadku obyło się bez wycinania.
Tylna łapa wisi jeszcze na seryjnej nie utwardzonej poduszce, nic nie obija mimo że trochę dymu z opon już poszło :-D

Obrazek
Ta szczelina po wstawieniu utwardzonej poduszki powinna jeszcze odrobinę się zwiększyć.

Grodź jednak trzeba było wyciąć przy przepustnicy kolektora.
Obrazek Obrazek

Musiałem jeszcze wykonać nowy uchwyt linki gazu, bo seryjny na pewno by obijał grodź, ten dorobiony jest zawieszony nieco niżej i bardziej przylega do kolektora.
Obrazek

Prześwit między podłożem a misą faktycznie jest niewielki, jednak przestałem się tym martwić gdy zobaczyłem jaki prześwit jest w seryjnym pasacie b5fl znajomego :0

Pod maską jak na razie wszystko się mieści.
Kolejne problemy z pewnością pojawią się przy pokrywie silnika i rozpórce :-?

Re: c25xe project

: 20 lut 2012, o 06:30
autor: kamiloooo
zdjecie dawcy to vectra angielska jak widze msd czyli tam sa walki z 3 litrowki, chyba ze to tylko zdjecie
poduchy jak cos od razu zalej klejem, nie zalepione wczesniej czy pozniej ponadrywaja sie (w sumie u mnie daly rade 3 lata ostrego palowania)
v-ka dobry wybor, fajny dzwiek :-D :grin:

Re: c25xe project

: 20 lut 2012, o 22:31
autor: yosh
kamiloooo pisze:zdjecie dawcy to vectra angielska jak widze msd czyli tam sa walki z 3 litrowki, chyba ze to tylko zdjecie
Żaden ze znajomych mechaników nie wiedział co oznacza skrót MSD na kolektorze, szacunek za spostrzegawczość i wiedzę. :D

Zdjęcia przedstawiają wstawiony silnik i faktycznie pochodzi on z Anglii , więc było by pięknie gdyby pod pokrywami były wałki od 3litrówki :D :D
Emblemat MSD jest lekko zdeformowany, i tu obawa że może pochodzić z innego silnika, tym bardziej że silnik pochodzi z Viki SRI w której wydaje mi się seryjnie było 170km :-?

W sumie to chyba nawet uda się to sprawdzić bez demontażu pokrywy przez korek wlewu oleju, może gdzieś w sieci wykopię jakie są różnice wykorbienia między wałkiem seryjnym a tym z MV6.

Re: c25xe project

: 20 lut 2012, o 23:22
autor: ...Ryjek...
A problem z licznkiem masz rozwiazany czy jeszcze nie ?? Chodzi mi o to zeby nie przeklamywal w obrotach i pokazywal temp.wody na wkazniku bo w Astrze g jest z tym problem

Re: c25xe project

: 21 lut 2012, o 00:02
autor: yosh
...Ryjek... pisze:A problem z licznkiem masz rozwiazany czy jeszcze nie ?? Chodzi mi o to zeby nie przeklamywal w obrotach i pokazywal temp.wody na wkazniku bo w Astrze g jest z tym problem
Wskazania temperatury cieczy są właściwe, a z obrotkiem powinienem sobie poradzić.

Re: c25xe project

: 21 lut 2012, o 07:17
autor: STELMI
yosh pisze: W sumie to chyba nawet uda się to sprawdzić bez demontażu pokrywy przez korek wlewu oleju, może gdzieś w sieci wykopię jakie są różnice wykorbienia między wałkiem seryjnym a tym z MV6.
wałki z 3.0 V6 (nie MV6, bo skrót MV6 dotyczył wyposażenia, a nie oznaczenie silnika) mają oznaczenie G. Vectra SRI (mogę się mylić) właśnie miała silnik MSD z wałkami z 3.0.
Warto sprawdzić na koniec AFR, bo bardzo często V-ki miały zbyt ubogą mieszankę i łatwo można kilka KM dodatkowo uzyskać samą zmianą regulatora ciśnienia na listwie a najlepiej wystrojeniem

Re: c25xe project

: 21 lut 2012, o 07:49
autor: kamiloooo
nie vectra SRI tylko vectra GSI :-P
mam taki silnik do sprzedania jakby co, chyba ze wleci do mnie na czas oczekiwania na projekt T :twisted:
jak z SRI to bedzie seria i ktos moze tylko pokrywy zalozyl

Re: c25xe project

: 21 lut 2012, o 17:43
autor: Lichacsw
Jeżeli się nie mylę to gsi było w vauxhallu cavalier(vectra) A a w vectrze b było sri

Re: c25xe project

: 22 lut 2012, o 08:18
autor: kamiloooo
mylisz sie :twisted:

Re: c25xe project

: 22 lut 2012, o 17:47
autor: Hans
troche delikatne te lapy bym je zrobil z grubrzej blachy, u mnie przy 3.2 przestaly pekac i sie wyginac dopiero przy zespawanych blachac 5 i 8mm
pozdr

Re: c25xe project

: 22 lut 2012, o 22:37
autor: yosh
Hans pisze:troche delikatne te lapy bym je zrobil z grubrzej blachy, u mnie przy 3.2 przestaly pekac i sie wyginac dopiero przy zespawanych blachac 5 i 8mm
pozdr
Łapa skrzyni jest seryjna choć nieco zmodyfikowana, masywny zamknięty profil.
Łapa drążka przenosi tylko wzdłużne naprężenia, powinna wytrzymać znacznie więcej
niż oryginał wykonany z aluminium, natomiast w łapie silnika znaczna większość sił będzie działać na zrywanie, wydaje mi się że została przewidziana z dużym zapasem, choć tu akurat mogę się mylić.
Wyjdzie w praniu. :)

Jeśli łapa silnika zacznie się deformować zostanie zastąpiona innym rozwiązaniem, najlepiej z wykorzystaniem seryjnej łapy od caliny i nie utwardzanej poduchy.
Co prawda poduszek nie wymienia się za często ale w przypadku wymiany nie trzeba czekać tygodnia aż klej zwiąże . :-D

Re: c25xe project

: 11 mar 2012, o 22:58
autor: -=kLaRi=-
Bardzo mi się podoba podejście do tematu :) i wykonanie ! łapy + spawy - profi !! widać ,że nie robisz tego 1 raz :)
Pozdro !

Re: c25xe project

: 4 cze 2012, o 02:03
autor: yosh
Czas trochę zaktualizować postępy przy corsie,
jednak nim zacznę, chciał bym podziękować za doping i pozytywne komentarze :D


Autko już jeździ ,do końca brakuje jeszcze konserwacji tyłu auta, no i elektryka jeszcze do poskładania.
Właściwie już prawie zrobiona, do uporządkowania jeszcze parę kabli nim wszystko pójdzie w peszel.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Parę miesięcy temu zadzwonił znajomy (miłośnik alfy) i oznajmił że grupą 10 alf romeo jadą na hamownię i zaproponował żebym pojechał z nimi , cena była okazyjna więc nie odmówiłem :D
A oto i efekty wyprawy:

Obrazek

W pierwszym teście wypluło :183KM i 239Nm 8-)
Zdziwił mnie spadek mocy po rozgrzaniu, nie znacznie ale jednak :-?

Skorzystałem z porady Stelmiego i w ostatnich dniach zaopatrzyłem się w nowy regulator ciśnienia paliwa z regulacją w zakresie od 2 do 5bar

Obrazek

Ciśnienie wystrojone na 3,5 bara i muszę przyznać pierwsze odczucia bardzo pozytywne, odnoszę wrażenie że zniknął dołek który pojawiał się gdzieś między 3000obr. a 5000obr.

Na dniach wrzucę jeszcze fotki długo szukanych i niedawno nabytych felg :D ,

Re: c25xe project

: 4 cze 2012, o 09:20
autor: STELMI
yosh pisze:Skorzystałem z porady Stelmiego i w ostatnich dniach zaopatrzyłem się w nowy regulator ciśnienia paliwa z regulacją w zakresie od 2 do 5bar

Ciśnienie wystrojone na 3,5 bara i muszę przyznać pierwsze odczucia bardzo pozytywne, odnoszę wrażenie że zniknął dołek który pojawiał się gdzieś między 3000obr. a 5000obr.

Na dniach wrzucę jeszcze fotki długo szukanych i niedawno nabytych felg :D ,
standart w V-kach. Sprawdź jeszcze oznaczenie wałków, jak są G to zostaw, a jak nie to bym poszukał G z 3.0V6, zyskasz górę. Krzywki w nich sa o 1mm na wzniosach wyższe.

Re: c25xe project

: 4 cze 2012, o 10:08
autor: Marcin '2F'
Opel Corsa 1.2 16V ? :grin: :grin: :twisted: :twisted: :twisted:
doooobrze dłubnieta widze ta padlinka 1.2 :D bo 180 kunia wypluła :D :lol: :lol:
no no graty, dzwiek Vałki miazdzy cyce ;))

Re: c25xe project

: 4 cze 2012, o 15:39
autor: szymi870
Brawa kolego , profi podejście do tematu , wszystko czyściutkie, że można jeść ,oby tak dalej :D
A moc jak na CB baardzo zacN/A :oko:

Re: c25xe project

: 4 cze 2012, o 16:14
autor: gawron
dobry projekt :)2 :)2 :)2 będe śledził uważnie :D bezawaryjnosci życze ;)

Re: c25xe project

: 8 cze 2012, o 14:35
autor: marces
Bardzo fajny projekt , bardzo starannie wykonany , świetnie brzmi i wygląd sleepera jest przecudny :)

Na pewno jest jeszcze sporo poprawek , a spadek mocy bardzo zadziwiający .... mam nadzieje że wczoraj było na maxa ? ;>

Re: c25xe project

: 8 cze 2012, o 21:31
autor: Porszak
byc może zagrzał sie mocno dolot(słaby wiatr na rolkach) i coś tam mogło spaść, ale dlaczego oba pomiary maja różne straty przy tych samych obrotach? to inercja czy obciążeniówka?

nie wiem czy juz pisałem, ale podoba mi się.

Re: c25xe project

: 15 cze 2012, o 15:39
autor: pajczaki
tak z ciekawosci - mierzone bylo u Ciebie na przelozeniu 58 a u mnie mierzyli na 63
a oba v6...

Re: c25xe project

: 26 cze 2012, o 17:54
autor: Hans
pajczaki pisze:tak z ciekawosci - mierzone bylo u Ciebie na przelozeniu 58 a u mnie mierzyli na 63
a oba v6...
przelozeniem korygujesz wartosc odcinki na wykresie ;) a hamownia jest innerca , taka sama jak u nas
pozdr

Re: c25xe project

: 27 cze 2012, o 00:36
autor: c20xe turbo
fajna ta corsina :)2 ale dlaczego jak już wrzucałeś v6 to 3.0 nie wybrałeś?

zapodaj jakiś film jak się to odpycha :D
pozdro!

Re: c25xe project

: 27 cze 2012, o 07:21
autor: STELMI
c20xe turbo pisze:fajna ta corsina :)2 ale dlaczego jak już wrzucałeś v6 to 3.0 nie wybrałeś?

zapodaj jakiś film jak się to odpycha :D
pozdro!
Bo i tak by musiał z 2,5 zakładać miskę, smoka i układ ssący, więc i tak musiał 2,5 najpierw kupić, żeby mieć te części