Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
srubox
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 15:57
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: srubox »

Witam,

proszę o poradę, mam Corsę B z 97' silnik x12sz. Od jakiegoś czasu trzeba dolewać płynu chłodniczego i zacząłem podejrzewać uszczelkę pod głowicą. Widać, że leci powietrze lekko białe (spaliny?) ze zbiorniczka wyrównawczego, odmy i po odkręceniu korka wlewu paliwa. Sprężanie na wszystkich cylindrach wynosi ok. 1,3 MPa. Dodatkowo pod korkiem wlewu oleju widać sporą ilość mazi przypominającej konsystencją majonez (samochód ma przeloty po ok 20 km w dwie strony dziennie).

Proszę o poradę.
Awatar użytkownika
Marcin '2F'
Nowy
Posty: 317
Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
Imię: Marcin
Lokalizacja: West Warsaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: Marcin '2F' »

po 1 przepalic gdzies poza miastem i dac troche buta ;) - majonez spod korka powinien zniknać
po2 rozumiem ze plam pod samochodem nie masz po nocy? zostaje kwestia czy jak dodasz gazu czy leci bialy dymek z wydechu - wtedzy bedzie uszczelka pod glowica ;) pozdro
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza :D
srubox
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 15:57
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: srubox »

Chwilę po odpaleniu leci biały dym, po kilkunastu sekundach przestaje. Można gazować i nic nie leci.
Jeżeli chodzi o plamy pod samochodem raczej ich nie ma.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: Porszak »

poszukaj dobrze wyciekow. jaki to ma przebieg? jak puszczaja uszczelniacze zaworowe to tez moze dymka puscic przy odpalaniu. jak jedziesz przez te 20km? leniwie czy raczej masz ciezka noge? choc przy takich przebiegach nie powinien miec za dzuo masła pod korkiem.
termostat sprawny?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
srubox
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 15:57
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: srubox »

Termostat sprawny, temperatura silnika w normie. Jeżeli chodzi o styl jazdy, to normalny. Ostatni tydzień większość trasy drogą szybkiego ruchu ( ok 100-120 km/h) i +/- 15 minut w korku, wcześniej po mieście to samo 20 km raczej normalnym stylem jazdy (nie jak emeryt, ale też żadne wyścigi). Samochód jest używany normalnie, eksploatowany regularnie, nie ma dużych przestojów, maksymalnie 2 dni.

Samochód ma przejechane około 190 000 (stan licznika, a raczej nie był dużo kręcony)

Jeżeli chodzi o zawory, to któryś faktycznie trochę hałasuje (stuka). Wycieków nie widziałem, a szukałem.
W sumie jak dzisiaj sprawdzałem dymienie, to jak było słychać stukanie, to dymił, a jak przestał stukać, to też przestał dymić, ale jak to się ma do spalin w zbiorniczku wyrównawczym i z wlewu oleju?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: Porszak »

jestes pewny, że w zbiorniczku są spaliny? sa przyrządy do sprawdzania tego. ogólnie objawy uszczelki.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
srubox
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 15:57
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: srubox »

Absolutnej pewności nie mam, ale odpalam silnik i cały czas widzę, że płyn w zbiorniku bąbluje, tzn wydostaje się z układu jakieś powietrze(od dawna nic w układzie chłodzenia nie było wymieniane), dodatkowo widzę patrząc z boku dym, który ze zbiorniczka wychodzi, jest lekko biały. Wąchając przypomina spaliny. Przy tym nie jest to raczej parujący płyn chłodniczy, ponieważ w zbiorniczku jest on chłodny, wskaźnik temperatury silnika leży, a silnik dopiero co został odpalony. Sytuacja nie ulega zmianie przy otwarciu nagrzewnicy.

Dodatkowo ten sam dym, powietrze, czy spaliny widać po otwarciu korka wlewu olejowego.

Na obie te rzeczy patrzyłem specjalnie mając w tle dużą czarną pokrywę dolotu powietrza.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: Porszak »

Wygląda więc na to, że trzeba zrzucac głowicę.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
jacek35
Świeżak
Posty: 62
Rejestracja: 28 lis 2010, o 23:20
Imię: jacek
Lokalizacja: grojec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ucieka płyn chłodniczy, problem z uszczelką pod głowicą?

Post autor: jacek35 »

srubox pisze:Absolutnej pewności nie mam, ale odpalam silnik i cały czas widzę, że płyn w zbiorniku bąbluje, tzn wydostaje się z układu jakieś powietrze(od dawna nic w układzie chłodzenia nie było wymieniane), dodatkowo widzę patrząc z boku dym, który ze zbiorniczka wychodzi, jest lekko biały. Wąchając przypomina spaliny. Przy tym nie jest to raczej parujący płyn chłodniczy, ponieważ w zbiorniczku jest on chłodny, wskaźnik temperatury silnika leży, a silnik dopiero co został odpalony. Sytuacja nie ulega zmianie przy otwarciu nagrzewnicy.

Dodatkowo ten sam dym, powietrze, czy spaliny widać po otwarciu korka wlewu olejowego.

Na obie te rzeczy patrzyłem specjalnie mając w tle dużą czarną pokrywę dolotu powietrza.
u mnie było podobnie,do tego było słychać jak się woda przelewa gdzieś koło kokpitu,masło pod korkiem oleju był przez cały rok,wyciek z pod głowicy,też zwlekałem z naprawą,wymieniłem uszczelke pod glowicą pomogło
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”