Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2010, o 18:19
- Imię: Chriss(is)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Wątek pojawiał się już pare razy ale idąć sugestiami tam zawartymi nie udało rozwiązać się mojego problemu.Wyglada onnastępująco - nie włącza sie wentylator od chłódnicy.
Wetylator działą - załaczany na krótko spinaczem/przewodem włącza się
Czujnik w chłodnicy zmieniony - myślałem na poczatku,że on jest przyczyną (zamiennik z średniej półki)
Układ odpowietrzony - odręcany czujik, który wysyła sygnał do zeegarów (troche posyczało potem wypływał płyn) - wrazie czego zakupiłem również nowy - ten który był pamięta pewnie fabryke GM z Hiszpani także bałem sie ze go rozwale - jak już wyszedł to i tak zamieniłem na nowy.
Temperatura dochodzi do ponad 100 stopni i nie słuchać wentylatora - sprawdzałem na parkingu.
Co ciekae po zmianie czujnika, który sysyła sygnał na zegary widze ze temperatura faluje - dochodzi do 92-3 stopni trzyma przez jakis czas i jadac dalej wzrasta do 95 (polowa skali). Jade dalej i nagle sama spada do 92-93. Termostat się otwitwiera?
Rozpisałem się sorry - ale chcialem opisac co i jak było zrobione w celu ruszenia wentylatora.
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Z góry dzieki za pomoc
Wetylator działą - załaczany na krótko spinaczem/przewodem włącza się
Czujnik w chłodnicy zmieniony - myślałem na poczatku,że on jest przyczyną (zamiennik z średniej półki)
Układ odpowietrzony - odręcany czujik, który wysyła sygnał do zeegarów (troche posyczało potem wypływał płyn) - wrazie czego zakupiłem również nowy - ten który był pamięta pewnie fabryke GM z Hiszpani także bałem sie ze go rozwale - jak już wyszedł to i tak zamieniłem na nowy.
Temperatura dochodzi do ponad 100 stopni i nie słuchać wentylatora - sprawdzałem na parkingu.
Co ciekae po zmianie czujnika, który sysyła sygnał na zegary widze ze temperatura faluje - dochodzi do 92-3 stopni trzyma przez jakis czas i jadac dalej wzrasta do 95 (polowa skali). Jade dalej i nagle sama spada do 92-93. Termostat się otwitwiera?
Rozpisałem się sorry - ale chcialem opisac co i jak było zrobione w celu ruszenia wentylatora.
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Z góry dzieki za pomoc
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Termostat otwiera duży obieg w okolicach 95 stopni, nie pamiętam ilu dokładnie. Co do wentylatora to może sprawdź przekaźnik ? 

Corsa - sold
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Wentylator sie włącza przy 102*C.
Doczekałeś do takiej temperatury?
Doczekałeś do takiej temperatury?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2010, o 18:19
- Imię: Chriss(is)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
mr_luk - a dałbyś info który to przekźnik, bądz linka do schematów? I czy przypadkiem przekaźnik nie jest sprawny skoro za czujik zwierający posłóżył mi spinacz?:) (tak tylko pytam)
ja37 - dopiero przy 102?!! nie, nie doczekalem - wskazówka była troche poza "kreską" 100 stopni.
Czy to normalne ze stojąć na światłach/ jadąc w korku, silnik 1.2 nagrzeje się tak szybko? (chłodnica jest półroczna:P)
ja37 - dopiero przy 102?!! nie, nie doczekalem - wskazówka była troche poza "kreską" 100 stopni.
Czy to normalne ze stojąć na światłach/ jadąc w korku, silnik 1.2 nagrzeje się tak szybko? (chłodnica jest półroczna:P)
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Czyli nie doczekałeś do 102.....
Proponuje inne rozwiązanie.
zastosowałem je u siebie, bo też mi te 102 za duzo było
Czujnik z poloneza.
Tyle, że konektorki zamiast wtyczki musisz zrobić.
Temperatura załączenia 96*, wiec już lepiej.
Proponuje inne rozwiązanie.
zastosowałem je u siebie, bo też mi te 102 za duzo było

Czujnik z poloneza.
Tyle, że konektorki zamiast wtyczki musisz zrobić.
Temperatura załączenia 96*, wiec już lepiej.
- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
są różne wartości temperatur otwierania termostatu, trzeba zwracać uwagę przy zakupiemr_luke pisze:Termostat otwiera duży obieg w okolicach 95 stopni, nie pamiętam ilu dokładnie. Co do wentylatora to może sprawdź przekaźnik ?
nahnah sprawdź połączenie kostka-czujnik temperatury w chłodnicy ]
i dogrzej samochód np. na parkingu
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Tak jest sprawny, umknęła mi informacja o tym spinaczu. Opis przekaźników powinieneś mieć na dekielku od tablicy bezpieczników i przekaźników.nahnah pisze:mr_luk - a dałbyś info który to przekźnik, bądz linka do schematów? I czy przypadkiem przekaźnik nie jest sprawny skoro za czujik zwierający posłóżył mi spinacz?:) (tak tylko pytam)
Ja u siebie mam to rozwiąznie co u ja37 i załącza się ~98

Corsa - sold
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2010, o 18:19
- Imię: Chriss(is)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Stojąc pod garażem poczekałem do ponad setki jak sugerował ja37 - wskazówka ponad 100 (przyjmijmy na oko 102:P)i ruszył wentylator i wyłączył się koło 97 (sprwdziłem pudełko jest 95-102).
Chociaż przy 100 stopniach w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się nie ciekawie - kompletnie brak miejsca na płyn - jak dolewałem ostatnio to był dodalny do strzałki.
Termostat z tego co pamiętam był na 93 stopnie.
Nie wiem, może nowy czujnik temperatury na zegary jest jakiś koślawy i zawyża, wieczorem wkrece stary i zobacze jak będzie pokazywał. Z tego co pamietam to pokazywał podczas normalnej jazdy w trasie koło 92-93, a ten nowy cały czas 95 (trasa 60km jadąc spacerowe 100km/h).
Czujnik z poldka pasuje do Cosiarkowej chlodnicy bez problemu? Nie licząc oczywiście wtyku/gniazda.
Dzieki wszyskim za sugesie i pomoc. O wyniku dam znać.
Chociaż przy 100 stopniach w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się nie ciekawie - kompletnie brak miejsca na płyn - jak dolewałem ostatnio to był dodalny do strzałki.
Termostat z tego co pamiętam był na 93 stopnie.
Nie wiem, może nowy czujnik temperatury na zegary jest jakiś koślawy i zawyża, wieczorem wkrece stary i zobacze jak będzie pokazywał. Z tego co pamietam to pokazywał podczas normalnej jazdy w trasie koło 92-93, a ten nowy cały czas 95 (trasa 60km jadąc spacerowe 100km/h).
Czujnik z poldka pasuje do Cosiarkowej chlodnicy bez problemu? Nie licząc oczywiście wtyku/gniazda.
Dzieki wszyskim za sugesie i pomoc. O wyniku dam znać.
- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
normalne -ze wzrostem temperatury podnosi się poziom płynunahnah pisze:Stojąc pod garażem poczekałem do ponad setki jak sugerował ja37 - wskazówka ponad 100 (przyjmijmy na oko 102:P)i ruszył wentylator i wyłączył się koło 97 (sprwdziłem pudełko jest 95-102).
Chociaż przy 100 stopniach w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się nie ciekawie - kompletnie brak miejsca na płyn
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Chłodzenie/Problem z wentylatorem.
Tylko, że to jest układ cisnieniowy i nie powinno pod sam korek się rozszerzyc.
Może korek też do zmiany jest.
Nieszczelny układ = niższa temperatura wrzenia.
Tu jak beda bąble powietrza, to każdy czujnik oszukaja.
Może korek też do zmiany jest.
Nieszczelny układ = niższa temperatura wrzenia.
Tu jak beda bąble powietrza, to każdy czujnik oszukaja.