Witam.
Jako, że zbliża się u mnie wymiana tarcz i klocków pomyślałem, żeby wstawić tarcze wentylowane (są pełne). Wiem, że trzeba wtedy wymienić zaciski na szersze, tylko czy ktoś z Was wie, jakie one mają numery, żeby odróżnić je od tych węższych? I czy jeśli kiedyś chciałbym zamontować ABS to czy będę znów musiał coś grzebać w zaciskach czy wystarczy kupić zwrotnice z wersji z ABS-em i po prostu przełożyć tarcze? Nie chce wyrzucać 2 razy pieniędzy. Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Zmiana tarcz na wentylowane, zaciski
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana tarcz na wentylowane, zaciski
zaciski nie mają absolutnie nic wspólnego z ABSem, ponieważ czujnik do ABSu czyta z zębów na półosi, a nie z tarczy hamulcowej czy zaciskuKoRbA pisze:Witam.
Jako, że zbliża się u mnie wymiana tarcz i klocków pomyślałem, żeby wstawić tarcze wentylowane (są pełne). Wiem, że trzeba wtedy wymienić zaciski na szersze, tylko czy ktoś z Was wie, jakie one mają numery, żeby odróżnić je od tych węższych? I czy jeśli kiedyś chciałbym zamontować ABS to czy będę znów musiał coś grzebać w zaciskach czy wystarczy kupić zwrotnice z wersji z ABS-em i po prostu przełożyć tarcze? Nie chce wyrzucać 2 razy pieniędzy. Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Jeżeli mogę coś doradzić i nie przeszkadza Tobie, że będziesz mógł min felgę 14 cali założyć to polecam zaciski i tarcze z Vectry B 1.6 i 1.8. Sa tam tarcze 256mm X24mm szerokości. Hamulec bardzo mocny, a caly zestaw idealnie do siebie pasuje.
Można rownież z Astry/kadetta, jednak z Vectry są nowsze i w zaciskach są większe otwory wentylacyjne do chłodzenia tarcz
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 maja 2012, o 14:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Zmiana tarcz na wentylowane, zaciski
Rozważałem to, ale niestety na zimę mam 13 calowe felgi i jest problem. Letnie mam na R14 wiec byłoby ok, ale te zimóweczki niestety nie podejdą. A po za tym wydaje mi się, że 236 mm powinno wystarczyć przy litrowym silniku z kosiarki
Znasz może kody tych zacisków z wentylowanych 236 ?

- marcinboree
- Świeżak
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 kwie 2011, o 10:33
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: tu
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Zmiana tarcz na wentylowane, zaciski
KoRbA pisze:Rozważałem to, ale niestety na zimę mam 13 calowe felgi i jest problem. Letnie mam na R14 wiec byłoby ok, ale te zimóweczki niestety nie podejdą. A po za tym wydaje mi się, że 236 mm powinno wystarczyć przy litrowym silniku z kosiarkiZnasz może kody tych zacisków z wentylowanych 236 ?
heh mam ten sam problem chętnie założył bym większe tarcze ... ale nowy komplecik krislapów 3 na stalówkach 13 opla nie pozwala.
brembo robi nacinane dla naszej kosiarki ATE również
http://allegro.pl/ate-powerdisc-tarcze- ... 78546.html
to zakończona aukcja - zobacz sobie dane
zastanów się jednak czy chodzi ci o wygląd czy o drogę hamowania bo przy tym drugim nie za wiele się zmieni po wymianie choć to tylko moje uwagi . a pewnie szybciej zetrze się zestaw.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Zmiana tarcz na wentylowane, zaciski
Wentylowane maja 20 mm grubości a lite 12,7 mm
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie