Strona 1 z 1

egr

: 30 cze 2012, o 23:01
autor: kunso
Witam
Mam pytanko wywalalo mi bledy 43 i 47 z bledow wynika, ze to egr, wykrecilem go i wyczyscilem tylko nie wiem czy dobrze to zrobilem i czy dziala on prawidlowo bo po skasowaniu bledow przez odpiecie aku na kilka minut te bledy znow wyskakuja.
teraz opisze co i jak:
Obrazek

I - Jak powinna dzialac ta srubka gora-dol ? bo gdzies tak wyczytalem, u mnie tylko sie kreci, ale nie mozna jej ani dokrecic, ani odkrecic
II - tu wlalem rozpuszczalniku na kilka minut oraz polalem na ta srubke I

i pytanie czy bledy domowymi sposobami mozna skasowac tylko przez odlaczenie aku czy jest jakis inny sposob

Re: egr

: 1 lip 2012, o 07:52
autor: mehes
Śrubka o której piszesz to trzpień egr-a musi się ruszać,( masz zapieczony trzpień ) zalej na kilka godzin nitrem lub rozpuszczalnikiem i próbuj przy pomocy np. kombinerek poruszać trzpieniem
oczywiście nie pokiereszuj stożka trzpienia

Re: egr

: 1 lip 2012, o 16:57
autor: kunso
zalalem i przeczyscilem jeszcze raz, nadal tylko sie obraca, ale wykrecajac egr ta "srubka" byla bardziej schowana, czyli sie rusza, czy nie jest on sterowany elektrycznie :)5 moze lepiej sie z nim nie mocowac
jak dmuchnelem w jeden otwor z tej srubki szlo powietrze

Re: egr

: 3 lip 2012, o 22:51
autor: wolga85
Ta śrubka ma się wciskać ,otwiera się kanał , pod naporem śrubokręta i wracać do pozycji całkowicie zamkniętej (jest na sprężynce). Opór jaki powinien stawiać jest podobny do tego jaki stawia sprężyna z długopisu. Jeśli nie będzie działał luźno to błędy nadal będą. Często jest tak że silnik pochłania i syf zapychający EGR pochodzi ze spalonego oleju i czyszczenie trzeba co jakiś czas powtarzać.

Re: egr

: 13 lip 2012, o 06:17
autor: kunso
no niestety nie dalo sie tego ruszyc, wiec kupilem nowy