Klimatyzacja po swapie
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Klimatyzacja po swapie
Witam.
Czy próbował ktoś zakładać w CB klimę po swapie na c20xe?
Z tego co już zdążyłem się zorientować, to problem natury przewodów aluminiowych i sprężarki i reszty osprzętu mechanicznego nie jest strasznie trudny.
Pytanie tylko jak sprawa się będzie miała jeśli chodzi o układ elektryki a dokładniej czy wiązka silnika c20xe wymaga połączenia z wiązką nadwozia aby klimatyzacja działała poprawnie?
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Pozdrawiam
Czy próbował ktoś zakładać w CB klimę po swapie na c20xe?
Z tego co już zdążyłem się zorientować, to problem natury przewodów aluminiowych i sprężarki i reszty osprzętu mechanicznego nie jest strasznie trudny.
Pytanie tylko jak sprawa się będzie miała jeśli chodzi o układ elektryki a dokładniej czy wiązka silnika c20xe wymaga połączenia z wiązką nadwozia aby klimatyzacja działała poprawnie?
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Pozdrawiam
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Klimatyzacja po swapie
problem moze byc taki gdzie umiescisz sprezarke , bo trzebaby zrobic troche miejsca z przodu.
wiazka najmniejszy problem. najlepiej kompa od wersji z klima dorwac jeszcze
wiazka najmniejszy problem. najlepiej kompa od wersji z klima dorwac jeszcze
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Klimatyzacja po swapie
Nawet nie trzeba kompa. Bo każdy komp ma wejście do podniesienia obrotów po załączeniu klimy tylko trzeba zidentyfikować w danym modelu i podłączyć sygnał. Przy c20xe najwiekszy problem to tak jak wcześniej już miejsce pod maską
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klimatyzacja po swapie
wolga85 pisze:Nawet nie trzeba kompa. Bo każdy komp ma wejście do podniesienia obrotów po załączeniu klimy tylko trzeba zidentyfikować w danym modelu i podłączyć sygnał. Przy c20xe najwiekszy problem to tak jak wcześniej już miejsce pod maską
Pod maską naprawdę nie ma problemu, sprężarka ląduje w miejsce pompy od wspomagania.
Sprężarka od Corsy C/Agila taka, którą niemal na płasko można przykręcić do bloku, oczywiście ma inne rozstawy otworów, ale to już przemęczyłem dorabiając łapę z regulacją napięcia paska,co prawda nie jest to arcydzieło ale działa.
Przerobiłem również koło pasowe sprężarki z paska wielorowkowego na klinowy.
Przewody klimatyzacji również mam już położone, gdy tylko nadejdzie nowa chłodnica rozpocznę montaż.
A pytanie zadałem ponieważ elektronika nigdy nie była moją mocną stroną a wolałem się przygotować w razie czego do łączenia kabelków.
Czy możecie podpowiedzieć, które przewody będą odpowiedzialne za w.w podniesienie obrotów?
Z góry dzięki

- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Klimatyzacja po swapie
nie kazdy komp ma sygnal zeby podniesc obroty , przerabialem to juz pare razy.
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja po swapie
Zerknąłem w schematy od motronica 2.8 c20xe
pin kompa 40 - czarny z niebieskim paskiem - do - wyłącznik ciśnieniowy. podwyższenie prędkości obrotowej
pin kompa 41 - czarny z zielonym paskiem - do - wyłącznik sprężarki
pin kompa 40 - czarny z niebieskim paskiem - do - wyłącznik ciśnieniowy. podwyższenie prędkości obrotowej
pin kompa 41 - czarny z zielonym paskiem - do - wyłącznik sprężarki
- Ocena: 100%
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klimatyzacja po swapie
Ja mam c20xe m2.5 i posiadam takie przewody, czy podłączyć je z przewodami z wiązki nadwozia o tych samych kolorach?yosh pisze:Zerknąłem w schematy od motronica 2.8 c20xe
pin kompa 40 - czarny z niebieskim paskiem - do - wyłącznik ciśnieniowy. podwyższenie prędkości obrotowej
pin kompa 41 - czarny z zielonym paskiem - do - wyłącznik sprężarki
I jeszcze jedno pytanie, w układzie klimatyzacji są dwa zawory/czujniki 2 i 4 pinowy, czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie każdy z nich ma zadanie?
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja po swapie
Motronic 2.5 pracował z silnikem 20xe , prawie to samo co c20xe tyle że bez katalizatora i lambdy.Corsa20xe pisze:Ja mam c20xe m2.5 i posiadam takie przewody, czy podłączyć je z przewodami z wiązki nadwozia o tych samych kolorach?
Są to czujniki ciśnienia, jeden z nich rozłącza obwód sprężarki gdy czynnika chłodzącego jest za mało lub gdy czynnika nie ma (zabezpieczenie przed uszkodzeniem sprężarki).Corsa20xe pisze:I jeszcze jedno pytanie, w układzie klimatyzacji są dwa zawory/czujniki 2 i 4 pinowy, czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie każdy z nich ma zadanie?
Drugi załącza wentylator , gdy klima jest włączona a na wyjściu sprężarki po jakimś czasie utworzy się ciśnienie to załączy się wentylator, po wyłączeniu klimy wentylator pracuje jeszcze przez jakiś czas aż ciśnienie na wyjściu klimy opadnie.
Niestety nie wiem do którego czujnika przypisać działanie opisane wyżej, do jednego z tych czujników jest właśnie podłączony pin 40 (wyłącznik ciśnieniowy. podwyższenie prędkości obrotowej)
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klimatyzacja po swapie
Układ klimatyzacji podłączony,szczelny i nabity, niestety spężarka ani wiatraki się nie załączają, po włączeniu klimy w kabinie. 
Kontrolka pracy klimy się świeci.
Bezpieczniki całe.
Cewka sprężarki klimy sprawna.
Po złączeniu na krótko 4 pinowego gniazda wiatraki się załączają, w zależności od zwarcia pinów, występuje tam również napięcie.
2pinowe gniazdo, napięcie jakie występuje na pograniczu 0.07v, po zwarciu nic się nie dzieje.
Zasilania w gniezdzie sprężarki brak, lub bardzo niskie.
Czy możliwe, że w kabinie są jeszcze jakieś dodatkowe przekaźniki czy coś w tym stylu.
Czy dysponuje ktoś jakimś schematem lub też zdjęciem jak wygląda to fabrycznie?
Fabrycznie był silnik x14xe z układem klimatyzacji, podczas swapa wszystko zostało złączone mniejwiecej przy kostkach, niestety nie przezemnie, i dlatego też jest klops bo być może czegoś mi brakuje w układzie.
Z góry dzięki za pomoc.

Kontrolka pracy klimy się świeci.
Bezpieczniki całe.
Cewka sprężarki klimy sprawna.
Po złączeniu na krótko 4 pinowego gniazda wiatraki się załączają, w zależności od zwarcia pinów, występuje tam również napięcie.
2pinowe gniazdo, napięcie jakie występuje na pograniczu 0.07v, po zwarciu nic się nie dzieje.
Zasilania w gniezdzie sprężarki brak, lub bardzo niskie.
Czy możliwe, że w kabinie są jeszcze jakieś dodatkowe przekaźniki czy coś w tym stylu.
Czy dysponuje ktoś jakimś schematem lub też zdjęciem jak wygląda to fabrycznie?
Fabrycznie był silnik x14xe z układem klimatyzacji, podczas swapa wszystko zostało złączone mniejwiecej przy kostkach, niestety nie przezemnie, i dlatego też jest klops bo być może czegoś mi brakuje w układzie.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja po swapie
Przy chłodnicy są dwa czujniki załączające wentylatory
Pierwszy 2pin - pracuje w zakresie 95-100 stopni i załącza pierwszy bieg wentylatorów
Drugi 3pin - ma dwa bimetale i masą załącza drugi bieg wentylatora w zakresie 100-105 stopni, następny próg temperaturowy 115-120 po osiągnięciu temperatury przerywa obwód sprężarki klimy odcinając masę.
Odłącz wtyczkę od sprężarki i sprawdź czego brakuje, brak masy będzie powiązany właśnie z tym czujnikiem.
Pierwszy 2pin - pracuje w zakresie 95-100 stopni i załącza pierwszy bieg wentylatorów
Drugi 3pin - ma dwa bimetale i masą załącza drugi bieg wentylatora w zakresie 100-105 stopni, następny próg temperaturowy 115-120 po osiągnięciu temperatury przerywa obwód sprężarki klimy odcinając masę.
Odłącz wtyczkę od sprężarki i sprawdź czego brakuje, brak masy będzie powiązany właśnie z tym czujnikiem.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, o 00:39 przez yosh, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klimatyzacja po swapie
Trochę dziwne bo te czujniki miałem wymienione na nowe razem z chłodnicą cieczy jakiś czas temu, więc nie powinny szwankować,wentylator chłodnicy cieczy załącza się bez problemu gdy jest za gorąco.yosh pisze: Drugi 3pin - ma dwa bimetale i masą załącza drugi bieg wentylatora w zakresie 100-115 stopni, następny próg temperaturowy 105-120 po osiągnięciu temperatury przerywa obwód sprężarki klimy odcinając masę.
Odłącz wtyczkę od sprężarki i sprawdź czego brakuje, brak masy będzie powiązany właśnie z tym czujnikiem.
Na chwilę obecną nie dysponuję multimerem, ale posiadam taki czujnik w zapasie, niestety jego wymiana nic nie zmieniła.

- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Klimatyzacja po swapie
http://corsa-b.cba.pl/Schemat7.JPG
Proszę schemacik w linku.
A przekaźniki od klimy są za schowkiem przed pasażerem.
http://corsa-b.cba.pl/prze.JPG
Proszę schemacik w linku.
A przekaźniki od klimy są za schowkiem przed pasażerem.
http://corsa-b.cba.pl/prze.JPG
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- Konik
- Moderatorzy
- Posty: 957
- Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:49
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków, spotkać można wszędzie:)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja po swapie
Anna z Tigra team z KRK ma klime w c20xe.Sprężarka z lanosa i przerobienie łapy.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klimatyzacja po swapie
Możesz wrzucić to kolego na inny serwer? Bo na tych linkach poza logiem serwera cba nic się nie wyświetlawolga85 pisze:http://corsa-b.cba.pl/Schemat7.JPG
Proszę schemacik w linku.
A przekaźniki od klimy są za schowkiem przed pasażerem.
http://corsa-b.cba.pl/prze.JPG

Kolego, przeczytaj wątek od początku zanim zaczniesz wypisywać o łapach itd. gdybyś przeczytał, to wiedziałbyś, że ten etap mam już dawno za sobą, a jedyny problem jaki mam to elektrykaKonikGSI pisze:Anna z Tigra team z KRK ma klime w c20xe.Sprężarka z lanosa i przerobienie łapy.

Do koleżanki z tt zwracać się chyba nie będę, bo nie wydaje mi się, żeby robiła to wszystko sama, aczkolwiek mogę się mylić

-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Klimatyzacja po swapie
Wszystkie schematy masz tutaj, wystarczy poszukać...
http://corsa-b.cba.pl/ele.htm
http://corsa-b.cba.pl/ele.htm
- Ocena: 100%