corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
Mam taki problem kupiłem amortyzatory sportowe od jednego z forumowiczów dodałem do nich używane już przeze mnie sprężyny jamex i po założeniu okazało się że jest dużo za nisko! Czym może to być zpowodowane? Tył stoi normalnie tak jak było wcześniej na samych sprężynach ale przod to już hardcore koła chowały się w nadkole a dokładka gumowa była z 5cm nad ziemia... Wyjechać się z garażu nie dało bo miska poszlo po progu a o skręcaniu mogłem zapomnieć... Proszę o pomoc boje się że pieniądze poszły z błoto...
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
za wysokość zawieszenia odpowiadają sprężyny, amortyzatory mają za zadanie tłumić je (dlatego ważny jest dobór amortyzatorów przystosowanych do tłumienia krótszych sprężyn)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- bez pozdrowień
- Nowy
- Posty: 117
- Rejestracja: 25 sty 2010, o 13:29
- Lokalizacja: wlkp
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
a przy poprzednich amorach miałeś te same sprężyny, ten sam motor i było wyżej?
kupiłeś sam amor na przód czy całego mc persona?
kupiłeś sam amor na przód czy całego mc persona?
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
miałem oryginalny amortyzator bilstaina + sprężyny zmieniłem amorki same bo tamte już się zużyły i to bardzo nawet ręka czpień chodził... Więc zmieniłem amorki na sportowe sztywne mniejsze ale sprężyny zostały stare (w zeszłym roku kupione) no i niestety muszę dalej jeździć na tych bilstainach...
Z tylu zmieniłem na te sportowe i one już zostały bo wysokość jest dobra ale na większych dołach strasznie udeżają o siebie zwoje sprężyny. Na początku aż myślałem że to tłumik ale jednak nie.
-- 16 sie 2012, o 14:13 --
może być taka opcja że sprężyny się zużyły na seryjnych miększych i do tego zużytych amorach i dlatego jest niżej? opcja inna mam cięższy przód od oryginału...
Z tylu zmieniłem na te sportowe i one już zostały bo wysokość jest dobra ale na większych dołach strasznie udeżają o siebie zwoje sprężyny. Na początku aż myślałem że to tłumik ale jednak nie.
-- 16 sie 2012, o 14:13 --
może być taka opcja że sprężyny się zużyły na seryjnych miększych i do tego zużytych amorach i dlatego jest niżej? opcja inna mam cięższy przód od oryginału...
- truckerek
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 20 maja 2012, o 10:36
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: Opalenica WLKP
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
Sądząc po tym co piszesz to wygląda na to, że amorki masz zużyte, bądź są za krótkie do sprężyn... Możesz mieć amorki przystosowane do większej gleby... Biorąc na logikę- sprężyna daje glebę, ale to razem z amorami utrzymuje auto. A jak się zachowuje autko po naduszeniu na maskę? Pływa? Jeśli masz sportowe amory to nie ma bata, auto powinno być twarde. Tak jak w moim przypadku przy kicie TA-Technix. Możesz usiąść w bagażniku i delikatny ruch tylko. Identyczna sytuacja jest z przodem.
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
chyba nie wyraźnie napisałem
na twardość nie narzekam ale za nisko jest poprostu teraz mam seryjne na twardych sprężynach i też jest twardo ale już sporo wyżej nie wiem co robić czy kupić nowe sprężyny i założyć te sportowe amorki czy kupić nowe amorki orginalne i założyć te sprężyny co mam obnizajace...

-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
A czemu się tak uparłeś na te sprężyny, pogoń je i kup takie, które będą ci odpowiadały... Będzie to lepsze rozwiązanie niż jazda na zużytych amorach... Jest jeszcze druga opcja, jeśli te amorki które kupiłeś są używane być może są już zużyte... Jedyna droga żeby się tego dowiedzieć to jazda na SKP i sprawdzić ile mają procent...
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
A ten supersport nie ma czasem niżej umiejscowionego kielichów w porównaniu ze starymi ? Bo jeśli tak to masz odpowiedź skąd ta róznica w wysokości.
Corsa - sold
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
no z jakieś 2cm kielich jest niżej tylko po co... Ogólnie cały amor razem z tłoczyskiem jest z 5 może więcej cm niższy od orginalu... Ale tył jest w porządku. Nie upieram się też nie chce poprostu nie potrzebnie wydawać pieniędzy z którymi niestety krucho ostatnimi czasy.
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
No to już wiesz czemu na tej samej sprężynie raz jest ok a raz za nisko. Poza samą sprężyną wysokość na jakiej usiądzie Twój bolid daje też kielich. Jeśli dolny jest niżej niż wcześniej to z automatu dostaniesz na przodzie te kilka cm dodatku do gleby. Z tył sprężyna mocowana jest zawsze w tych samych gniazdach (no chyba, że to gwint z "ala kolumną" na tylką ośkę) więc za wysokość tyłu odpowiada tylko sprężyna 

Corsa - sold
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!
Przede wszystkim sztywniejszy amorek bedzie trzymał auto nizej niz jakis luźny lub niedziałający.
na moje oko, to albo wcześniej auto leżało na odbojach amorków albo winne jest niższe gniazdo. skoro gniazdo jest nizej to spręzyna nie jest w nim luźna jak podniesziesz auto tak, żeby koło było nad ziemią?
raczej nie masz wyjscia innego jak pomierzyć sobie oba amorki luzem i na aucie. dojdziesz do sedna sprawy.
na moje oko, to albo wcześniej auto leżało na odbojach amorków albo winne jest niższe gniazdo. skoro gniazdo jest nizej to spręzyna nie jest w nim luźna jak podniesziesz auto tak, żeby koło było nad ziemią?
raczej nie masz wyjscia innego jak pomierzyć sobie oba amorki luzem i na aucie. dojdziesz do sedna sprawy.