corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 818
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Wydra9 »

Mam taki problem kupiłem amortyzatory sportowe od jednego z forumowiczów dodałem do nich używane już przeze mnie sprężyny jamex i po założeniu okazało się że jest dużo za nisko! Czym może to być zpowodowane? Tył stoi normalnie tak jak było wcześniej na samych sprężynach ale przod to już hardcore koła chowały się w nadkole a dokładka gumowa była z 5cm nad ziemia... Wyjechać się z garażu nie dało bo miska poszlo po progu a o skręcaniu mogłem zapomnieć... Proszę o pomoc boje się że pieniądze poszły z błoto...
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: -=m&m=- »

za wysokość zawieszenia odpowiadają sprężyny, amortyzatory mają za zadanie tłumić je (dlatego ważny jest dobór amortyzatorów przystosowanych do tłumienia krótszych sprężyn)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
bez pozdrowień
Nowy
Posty: 117
Rejestracja: 25 sty 2010, o 13:29
Lokalizacja: wlkp
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: bez pozdrowień »

a przy poprzednich amorach miałeś te same sprężyny, ten sam motor i było wyżej?
kupiłeś sam amor na przód czy całego mc persona?
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 818
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Wydra9 »

miałem oryginalny amortyzator bilstaina + sprężyny zmieniłem amorki same bo tamte już się zużyły i to bardzo nawet ręka czpień chodził... Więc zmieniłem amorki na sportowe sztywne mniejsze ale sprężyny zostały stare (w zeszłym roku kupione) no i niestety muszę dalej jeździć na tych bilstainach...
Z tylu zmieniłem na te sportowe i one już zostały bo wysokość jest dobra ale na większych dołach strasznie udeżają o siebie zwoje sprężyny. Na początku aż myślałem że to tłumik ale jednak nie.

-- 16 sie 2012, o 14:13 --

może być taka opcja że sprężyny się zużyły na seryjnych miększych i do tego zużytych amorach i dlatego jest niżej? opcja inna mam cięższy przód od oryginału...
Awatar użytkownika
truckerek
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 20 maja 2012, o 10:36
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: Opalenica WLKP
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: truckerek »

Sądząc po tym co piszesz to wygląda na to, że amorki masz zużyte, bądź są za krótkie do sprężyn... Możesz mieć amorki przystosowane do większej gleby... Biorąc na logikę- sprężyna daje glebę, ale to razem z amorami utrzymuje auto. A jak się zachowuje autko po naduszeniu na maskę? Pływa? Jeśli masz sportowe amory to nie ma bata, auto powinno być twarde. Tak jak w moim przypadku przy kicie TA-Technix. Możesz usiąść w bagażniku i delikatny ruch tylko. Identyczna sytuacja jest z przodem.
Obrazek
Posty bez polskich znaków pisane za pośrednictwem telefonu :)
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 818
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Wydra9 »

chyba nie wyraźnie napisałem :) na twardość nie narzekam ale za nisko jest poprostu teraz mam seryjne na twardych sprężynach i też jest twardo ale już sporo wyżej nie wiem co robić czy kupić nowe sprężyny i założyć te sportowe amorki czy kupić nowe amorki orginalne i założyć te sprężyny co mam obnizajace...
Karczo_27
Nowy
Posty: 274
Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Karczo_27 »

A czemu się tak uparłeś na te sprężyny, pogoń je i kup takie, które będą ci odpowiadały... Będzie to lepsze rozwiązanie niż jazda na zużytych amorach... Jest jeszcze druga opcja, jeśli te amorki które kupiłeś są używane być może są już zużyte... Jedyna droga żeby się tego dowiedzieć to jazda na SKP i sprawdzić ile mają procent...
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: mr_luke »

A ten supersport nie ma czasem niżej umiejscowionego kielichów w porównaniu ze starymi ? Bo jeśli tak to masz odpowiedź skąd ta róznica w wysokości.
Corsa - sold
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 818
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Wydra9 »

no z jakieś 2cm kielich jest niżej tylko po co... Ogólnie cały amor razem z tłoczyskiem jest z 5 może więcej cm niższy od orginalu... Ale tył jest w porządku. Nie upieram się też nie chce poprostu nie potrzebnie wydawać pieniędzy z którymi niestety krucho ostatnimi czasy.
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: mr_luke »

No to już wiesz czemu na tej samej sprężynie raz jest ok a raz za nisko. Poza samą sprężyną wysokość na jakiej usiądzie Twój bolid daje też kielich. Jeśli dolny jest niżej niż wcześniej to z automatu dostaniesz na przodzie te kilka cm dodatku do gleby. Z tył sprężyna mocowana jest zawsze w tych samych gniazdach (no chyba, że to gwint z "ala kolumną" na tylką ośkę) więc za wysokość tyłu odpowiada tylko sprężyna :oko:
Corsa - sold
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: corsa c20ne + sportowe amory supersport = za nisko!

Post autor: Porszak »

Przede wszystkim sztywniejszy amorek bedzie trzymał auto nizej niz jakis luźny lub niedziałający.

na moje oko, to albo wcześniej auto leżało na odbojach amorków albo winne jest niższe gniazdo. skoro gniazdo jest nizej to spręzyna nie jest w nim luźna jak podniesziesz auto tak, żeby koło było nad ziemią?

raczej nie masz wyjscia innego jak pomierzyć sobie oba amorki luzem i na aucie. dojdziesz do sedna sprawy.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”