GreG Opel Corsa B C20XE-R
GreG Opel Corsa B C20XE-R
SILNIK: C20XE
- wyważony układ korbowo tłokowy
- wał seryjnie lżejsza wersja
- lekkie koło zamachowe 5kg
- stopień sprężania ~ 10,9:1
- głowica KS700 przygotowana, obrobiona przezemnie
- wałki schrick 268'
UKLAD DOLOTOWY:
- powercap mantzel
- filtr stożkowy simota
UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor lexmaul
- kpl. układ wydechowy 2,5" z nierdzewki by TTC Kraków
ELEKTRONIKA:
- Motronic 2.5, przesunięte odcięcie 7800obr
- strojenie TTC Kraków
UKLAD NAPEDOWY:
- skrzynia F20CR
ZAWIESZENIE:
- przód sprężyny od CB GSi amortyzatory FK
- tył sprężyny i amortyzatory FK
- stabilizator przód 24mm
- kpl. poliuretanów
W planach ogarnięcie nowego zawieszenia, mam nadzieje na jakieś porady
HAMULCE:
- hamulce przód Astra F GSi
- tarcza Brembo maxx 256mm, klocki ferodo DS2500
NADWOZIE:
- obspawane kolumny mcpersona i podłużnice
- połączenie kolumn mcpersona z podłużnicą
- wzmocnienie pasa przedniego, mocowania łap reakcyjnych zawieszenia
- wzmocnienie miejsc mocowania wahaczy
- zamocowana podstawa akumulatora w bagażniku
- masa 950kg
WNĘTRZE:
- kierownica Sparco z odsadzeniem
- sportowe pasy bezpieczeństwa sparco
- fotele kubełkowe
MOC:
- seria silnik 1.2 45KM :p
- po swapie i modyfikacjach ~ 191KM 216NM
I jakiś przejazd z Kielc
- wyważony układ korbowo tłokowy
- wał seryjnie lżejsza wersja
- lekkie koło zamachowe 5kg
- stopień sprężania ~ 10,9:1
- głowica KS700 przygotowana, obrobiona przezemnie
- wałki schrick 268'
UKLAD DOLOTOWY:
- powercap mantzel
- filtr stożkowy simota
UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor lexmaul
- kpl. układ wydechowy 2,5" z nierdzewki by TTC Kraków
ELEKTRONIKA:
- Motronic 2.5, przesunięte odcięcie 7800obr
- strojenie TTC Kraków
UKLAD NAPEDOWY:
- skrzynia F20CR
ZAWIESZENIE:
- przód sprężyny od CB GSi amortyzatory FK
- tył sprężyny i amortyzatory FK
- stabilizator przód 24mm
- kpl. poliuretanów
W planach ogarnięcie nowego zawieszenia, mam nadzieje na jakieś porady
HAMULCE:
- hamulce przód Astra F GSi
- tarcza Brembo maxx 256mm, klocki ferodo DS2500
NADWOZIE:
- obspawane kolumny mcpersona i podłużnice
- połączenie kolumn mcpersona z podłużnicą
- wzmocnienie pasa przedniego, mocowania łap reakcyjnych zawieszenia
- wzmocnienie miejsc mocowania wahaczy
- zamocowana podstawa akumulatora w bagażniku
- masa 950kg
WNĘTRZE:
- kierownica Sparco z odsadzeniem
- sportowe pasy bezpieczeństwa sparco
- fotele kubełkowe
MOC:
- seria silnik 1.2 45KM :p
- po swapie i modyfikacjach ~ 191KM 216NM
I jakiś przejazd z Kielc
-
- Świeżak
- Posty: 61
- Rejestracja: 6 gru 2010, o 09:31
- Imię: Damiaś
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Cześć. Fajne autko. Chcesz pomocy.? Ile masz kasy na zawias.?
Tanio = MTS Technik/Ta technics
Dobrze = Koni/Eibach
Super = D2 Racing
Daj więcej fotek.!
Co dokładnie robiłeś z głowicą.?
Tanio = MTS Technik/Ta technics
Dobrze = Koni/Eibach
Super = D2 Racing
Daj więcej fotek.!
Co dokładnie robiłeś z głowicą.?
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Cześć GreG, fajnie, że opisałes auto tutaj Zarzuć więcej fotek, bo z cała pewnościa jest co poogladać
-- 26 sie 2012, o 23:54 --
-- 26 sie 2012, o 23:54 --
No to błysnałes wiedza na temat zawiasu...a jak nie masz na ten temat większego pojęcia to może się nie wygłupiaj...smerfetek13 pisze:Chcesz pomocy.? Ile masz kasy na zawias.?
Tanio = MTS Technik/Ta technics
Dobrze = Koni/Eibach
Super = D2 Racing
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
-
- Świeżak
- Posty: 61
- Rejestracja: 6 gru 2010, o 09:31
- Imię: Damiaś
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Fifo możliwe że moja wiedza jest skromna, mógłbyś więc dać mi jakiś naukowy wykład na temat zawieszeń.?
Przydało by się to napewno wielu osobom.
Przydało by się to napewno wielu osobom.
-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Ekstra wozidło
Mierzyłeś może G-Techem lub na jakoihś zawodach czas 0-100?
@smerfetek - mamy odpowiedni dział na forum nazywa się Forum Techniczne, jest nawet kategoria Zawieszenie, poczytaj trochę lub załóż własny temat a nie rób tu koledze syfu w temacie
Mierzyłeś może G-Techem lub na jakoihś zawodach czas 0-100?
@smerfetek - mamy odpowiedni dział na forum nazywa się Forum Techniczne, jest nawet kategoria Zawieszenie, poczytaj trochę lub załóż własny temat a nie rób tu koledze syfu w temacie
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
fajne xe, zanim spojrzałem na wykres obstawiałem okolice 200 , fajny kilerek musi byc. masz porównanie do corsy z mały blokiem, chodzi mi o to legendarne gorsze prowadzenie c20xe niz z małym blokiem?
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Porszak, no nie ma co ukrywać, że jest inaczej. Corsa to lekki samochód i kazdy kilogram z przodu odczuwalnie zmienia rozkład mas. Niemniej jednak da się to okiełznac i do tego przyzwyczaić. Ba, nawet da sie tym całkiem szybko jechać
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Porszak troszkę mocy można by jeszcze z tego setupu dołożyć, ale teraz jest bezpiecznie i stabilnie wysterowany samochód z afr przy obciążeniu w okolicach 11,9 -12.
Wałki rozrządu to najbardziej lajtowe ze sportowych no i seryjny kolektor dolotowy ogranicza możliwości silnika, więc kto wie może kiedyś jakieś wałki 276 bądź trochę mocniej i w górnym zakresie obrotów coś by można ugrać
Masa pojazdu to 946kg na pusto z paliwem na rezerwie, więc jak na corse to wcale lekko niejest, ale celowo zostawiłem wszystkie wygłuszenia i tapicerki, pasy z tyłu itp, dla lepszego rozkładu masy do tego akumulator powędrował na tył i zawsze mam pełnowymiarowe koło zapasowe, gaśnice, i jakieś klucze z tyłu we wnęce na koło. Nie mam ciśnienia na schodzenie z kg to i tak bardzo lekki samochód
Fifo jak odkopie jakieś fotki z budowy to wkleje na forum.
Co do zawieszenia to chętnie wysłucham jakichś propozycji, bo muszę coś ogarnąć bo na obecnym setupie już nie bardzo się jeździ
Zależy mi na jakimś rozwiązaniu na przód, gwint byłby ok ale raczej mts czy coś podobnego nie bardzo jest ustawione pod ciężkie XE
Wałki rozrządu to najbardziej lajtowe ze sportowych no i seryjny kolektor dolotowy ogranicza możliwości silnika, więc kto wie może kiedyś jakieś wałki 276 bądź trochę mocniej i w górnym zakresie obrotów coś by można ugrać
Masa pojazdu to 946kg na pusto z paliwem na rezerwie, więc jak na corse to wcale lekko niejest, ale celowo zostawiłem wszystkie wygłuszenia i tapicerki, pasy z tyłu itp, dla lepszego rozkładu masy do tego akumulator powędrował na tył i zawsze mam pełnowymiarowe koło zapasowe, gaśnice, i jakieś klucze z tyłu we wnęce na koło. Nie mam ciśnienia na schodzenie z kg to i tak bardzo lekki samochód
Fifo jak odkopie jakieś fotki z budowy to wkleje na forum.
Co do zawieszenia to chętnie wysłucham jakichś propozycji, bo muszę coś ogarnąć bo na obecnym setupie już nie bardzo się jeździ
Zależy mi na jakimś rozwiązaniu na przód, gwint byłby ok ale raczej mts czy coś podobnego nie bardzo jest ustawione pod ciężkie XE
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
ja moge polecić Eibacha czarnego. jak trafisz w dobrej kasie to przymierzysz i porównasz ile niżej jest auto. moje jest 40mm, choć producent podaje 30mm.także rownie dobra opcja zeby uniknąć low&slow może być zostanie z tymi spreżynami co masz + sztywny regulowany amor GAZ/spax, choć może te fk sa już dośc sztywne. nie mam porównania zeby coś konkretnie powiedziec. do tego stabilizatory H&R przód tyl i bedzie lepiej. wiem ze któs dorabiał do corsy na forum, chyba pajączki do x30xe, także mozesz szukać namiarów na speca od tego, moze warto.
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Witam Grzegorzu wreszcie opisałeś swoje auto, miałem możliwość jechania tym autem robi wrażenie:), zapraszam na spoty w Małopolsce, co do zawieszenia to polecam Eibacha z reszta możesz sam to sprawdzić jak na tym się jeździ, bo chciałbym podjechać na hamownie i sprawdzić moc przed modyfikacjami:)
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Wrzucam taki mały update z tego jak historia z corsą się zaczeła, czyli od jej budowy.
Dodając do Corsy ciężki niefabryczny silnik na przód zdecydowałem się trochę wzmocnić, odświeżyć podwozie.
Zakres prac był następujący:
- wycięcie części podszybia co by powercap się ładnie mieścił
- obspawanie kolumn mcpersona i podłużnic
- połączenie kolumn mcpersona z podłużnicą jak w każdym normalnym aucie :rotfl:
- wzmocnie pasa przedniego, mocowania łap reakcyjnych zawieszenia
- wzmocnienie miejsc mocowania wahaczy
- zamocowanie podstawy akumulatora w bagażniku
- następnie pomalować komorę aby nie straszyła
a podwozie wyczyścić i zakonserwować aby wyglądało tak :]
fota poglądowa
Podwozie po odbiorze od blacharza wygląda dokładnie jak na zdjęciu poglądowym , no prawie bo wydech inny mam hehe
Kilka fot z prac
Do składania wszystkiego w całość poszło jeszcze trochę nowych rzeczy do zawieszenia
poduszki silnika z poliuretanu robione na zamówienie
a do wnętrza nowe fotele i pasy
i po tych przygotowaniach wkońcu nadszedł czas na pierwsze odpalenie
i gotowa do jazdy
Dodając do Corsy ciężki niefabryczny silnik na przód zdecydowałem się trochę wzmocnić, odświeżyć podwozie.
Zakres prac był następujący:
- wycięcie części podszybia co by powercap się ładnie mieścił
- obspawanie kolumn mcpersona i podłużnic
- połączenie kolumn mcpersona z podłużnicą jak w każdym normalnym aucie :rotfl:
- wzmocnie pasa przedniego, mocowania łap reakcyjnych zawieszenia
- wzmocnienie miejsc mocowania wahaczy
- zamocowanie podstawy akumulatora w bagażniku
- następnie pomalować komorę aby nie straszyła
a podwozie wyczyścić i zakonserwować aby wyglądało tak :]
fota poglądowa
Podwozie po odbiorze od blacharza wygląda dokładnie jak na zdjęciu poglądowym , no prawie bo wydech inny mam hehe
Kilka fot z prac
Do składania wszystkiego w całość poszło jeszcze trochę nowych rzeczy do zawieszenia
poduszki silnika z poliuretanu robione na zamówienie
a do wnętrza nowe fotele i pasy
i po tych przygotowaniach wkońcu nadszedł czas na pierwsze odpalenie
i gotowa do jazdy
- Fazzie
- Nowy
- Posty: 137
- Rejestracja: 22 lut 2009, o 15:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Tak, 15-tki z aski GSI.
Konkretne podejscie do tematu i silnik wlozony z glowa, a nie na sztuke. Fajne to wozidlo i mocy pod dostatkiem.
Konkretne podejscie do tematu i silnik wlozony z glowa, a nie na sztuke. Fajne to wozidlo i mocy pod dostatkiem.
Unsere Opels sind viel schneller...
Re:
A dlaczego nie ?!markos pisze:Oraz po co go zalewac w dwunastki?
Bezpiecznie miało być
A felgi to tzw wiatraki z astry GSi 15", na 2gi komplet opon, a obecnie jeżdżę też na 15" dotz'a jak na zdjęciach w pierwszym poście.
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
No no kolorek jak u mnie fajnie wyglądają czrne lampy z przodu do tego nabiera powazniejszego spojrzenia
- projektyzpasja
- Świeżak
- Posty: 95
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 22:04
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: WI
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Jakie dalsze plany ? Aha bym zapomniał pozdrów Szczepana od ITB
Salonowa Corsa A 1,3GT + Irmscher U.K. + Bilas Vergasser Technik = Sprint B200
-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: GreG Opel Corsa B C20XE-R
Nie chciałbyś się na silniki zamienić...?
Jak powód sprzedaży jeśli można wiedzieć?
Jak powód sprzedaży jeśli można wiedzieć?