Corsa B Problem kod 41
-
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 12:54
- Imię: Piotr
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsa B Problem kod 41
Witam mam problem jechalem wczoraj corsa szarpnela dwa razy zgasla i nie do odpalenia okazalo sie brak iskry cewka zmieniona i rowniez nic po jakims czasie pokazalo na kompie bład 41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie od czego to moze byc ktos ma jakis pomysl ??
-
- Świeżak
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 20:35
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
Sprawdź przewody od cewki te z wtyczki które idą do ECU możliwe, że gdzieś jest zaśniedziały styk lub przerwa w obwodzie. Jest też taka możliwość, że jest uwalone ECU.
-
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 12:54
- Imię: Piotr
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
kostki były sprawdzane i psikane isolem dla sprawdzena i poprawy ich dzialana i nadal to samo nie odpala ;/
-
- Świeżak
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 20:35
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
A sprawdzałeś czy jest przejście na przewodach tzn. czy idzie sygnał z ECU może któryś przewód się gdzieś przetarł jak nie to możliwe, że zepsuł się ECU. Spróbuj jeszcze zamienić kolejność przewodów WN, pierwszy i czwarty na module idą do pierwszego i czwartego cylindra, zamień tak żeby pierwszy i czwarty był podłączony do drugiego i trzeciego, odczytaj błędy jeszcze raz, jeśli wyskoczy Przewód EST-A (1/4) to znaczy, że zepsuty moduł, jeśli znowu wyskoczy Przewód EST-B (2/3) upalony ECU. Wyskakuje Ci zbyt wysokie napięcie co znaczy o przerwie w obwodzie, jeśli wyskoczyłoby zbyt niskie napięcie świadczy to zwarciu do masy. Pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 20:35
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
Musisz znaleźć przewody, które wychodzą od wtyczki z modułu w kostce przy ECU, najlepiej iść cały czas po przewodach, będzie trochę zabawy, ale cóż jak trzeba to trzeba. Następnie weź sobie miernik i musisz się wpinać w piny jednej kostki i drugiej (oczywiście musi to być ten sam przewód). Jeśli masz miernik lepszej firmy to powinna być taka pozycja, na której jeśli będzie przejście na przewodzie miernik będzie po prostu piszczał, jeśli tak nie będzie to znaczy, że przejścia nie ma. A i jeszcze mała rada, ponieważ trochę długości te przewody mają, naszykuj sobie kawałek przewodu taki żebyś mógł na spokojnie w jednym miejscu się wpinać w piny i sprawdzać.
-
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 12:54
- Imię: Piotr
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
raz silnik odpala normalnie a nieraz nie da rady mechanik stwierdził że 80 procent komputer więc szukanie innego kompa i sprawdzenie
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B Problem kod 41
Dla mnie wygląda to na problem z przewodem masowym modułu zapłonowego.Piter323 pisze:brak iskry cewka zmieniona i rowniez nic po jakims czasie pokazalo na kompie bład 41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
Sprawdź stan konektorów we wtyczce modułu, i masy na silniku w okolicach kółka rozrządu .
-
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 12:54
- Imię: Piotr
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
cała wiazka kabli pod silnikiem rozwiazana kazdy kabel jest caly nigdzie nie zalamany lub przetarty, masowy kabel kolo disa sprawdzony i dokrecony odpala ale nadal ma zachowania jakby tracil na sekunde iskre podczas normalnej jazdy na trasie
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B Problem kod 41
A kable masowe na silniku sprawdzałeś , mówię o masach przy odmie pokrywy głowicy ?
-
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 12:54
- Imię: Piotr
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B Problem kod 41
tak wszystkie 3 masy na silniku sa dobrze przykrecone i nie sa luźne 2 przy odmie i jedna kolo disa, I jak narazie odpala i jezdzi zrobilem okolo 70km razem i wtym czasie ogolem 3razy zdarzylo sie szarpniecie a nie zgasl ani razu wiec czekam na jakies nastepne objawy tak naprawde i wtedy dalej szukanie przyczyny
-- 13 kwi 2013, o 14:04 --
no to ponownie prosze o pomoc ecu dzisiaj dostalem takie samo o tych samych numerach i okazalo sie ze jest to samo samochod przerywa moduly zaplonu zmieniane kable i swiece wymienione cewka tez podmieniana czujnik polozenia walu wymienione kostki poczyszczone masy na silniku itd tez poczyszczone podokrecane czy ktos ma jeszcze jakis pomysl co moze byc ?? dodam ze przy malej predkosci i wcisnienciu pedalu hamulca do konca samochod rowniez gaśnie prosze o jakies porady
-- 13 kwi 2013, o 14:04 --
no to ponownie prosze o pomoc ecu dzisiaj dostalem takie samo o tych samych numerach i okazalo sie ze jest to samo samochod przerywa moduly zaplonu zmieniane kable i swiece wymienione cewka tez podmieniana czujnik polozenia walu wymienione kostki poczyszczone masy na silniku itd tez poczyszczone podokrecane czy ktos ma jeszcze jakis pomysl co moze byc ?? dodam ze przy malej predkosci i wcisnienciu pedalu hamulca do konca samochod rowniez gaśnie prosze o jakies porady