Witam czy przy zmianie silnika x16xe na c16xe trzeba zmieniać wiązkę??
z tego co wiem to w x16xe nie ma przepływomierza a w c16xe jest
swap x16xe c16xe
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: swap x16xe c16xe
Witam, zawsze można rzeźbić i dorabiać wiązkę + zmienić ECU, jednak jeśli nie chcesz kombinacji, to lepiej zmienić wiązkę i ECU na te z C16XE.
Moim skromnym zdaniem swap nieopłacalny, dla tych kilku koni, lepiej przyinwestować w coś większego (X18XE1 - smallblock, ew. bigblock), chyba że masz silniczek za przysłowiowe "grosze".
Pozdrawiam, Robert
Moim skromnym zdaniem swap nieopłacalny, dla tych kilku koni, lepiej przyinwestować w coś większego (X18XE1 - smallblock, ew. bigblock), chyba że masz silniczek za przysłowiowe "grosze".
Pozdrawiam, Robert
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: swap x16xe c16xe
ja bym nic nie robił, tylko sam słupek przełożył i dalej by chodziło na osprzęcie z x16...
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 18:33
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: swap x16xe c16xe
Otóż historia jest tu całkiem inna. W Opelku siedział x14xe i się skończył. Znalazłem za grosze c16xe z ECU. Jednak osoba od której go kupiłem obcięła wiązkę i dała mi silnik z osprzętem i jedną połową wiązki oraz ECU z drugą połową wiązki. Wiązki nie potrafiłem połączyć (za dużo jednakowych kabli) więc postanowiłem taką kupić, ale nie nie znalazłem do c16xe więc pomyślałem, że może kupię do x16xe i stąd moje pytanie. Teraz już wiem, że wiązki są inne. Potrzebowałem szybkiej odpowiedzi więc zadałem trochę inaczej pytanie. Obecnie magik, który będzie zmieniał silnik podjął decyzję, że od c16xe weźmiemy sam słupek, a graty od x14xe. Czy jest to dobre rozwiązanie, czy może byście polecili jakoś inaczej to rozwiązać. Dodam, że samochód jest potrzebny na już i nie ma czasu na gdybanie i rzeźbienie.
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: swap x16xe c16xe
rozwiązanie dobre, ale kanały wydechowe w c16 nie mają wyjścia na recyrkulacje
więc jak bym przy okazji wywalił odkurzacz i zaślepił EGR'a na ssącym

Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 18:33
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: swap x16xe c16xe
Zioo tak też właśnie jest robione, koło weekendu Opelek powinien wyjechać z warsztatu
-- 20 cze 2013, o 21:49 --
No i wszystko gra, samochód jeździ na słupku z c16xe i osprzęcie x14xe. Niestety puka jakaś szklanka w okolicy 1200 obr., a przy przegazowaniu na postoju na maksymalnych obrotach zaczyna lecieć trochę ciemnego dymka, a po puszczeniu gazu przez chwilę lecą duże kłęby niebieskiego:) przy normalnej jeździe nie kopci. Rano po całej nocy przy odpalaniu również nic nie kopci. Może jeszcze trochę pojeździ:)
-- 20 cze 2013, o 21:49 --
No i wszystko gra, samochód jeździ na słupku z c16xe i osprzęcie x14xe. Niestety puka jakaś szklanka w okolicy 1200 obr., a przy przegazowaniu na postoju na maksymalnych obrotach zaczyna lecieć trochę ciemnego dymka, a po puszczeniu gazu przez chwilę lecą duże kłęby niebieskiego:) przy normalnej jeździe nie kopci. Rano po całej nocy przy odpalaniu również nic nie kopci. Może jeszcze trochę pojeździ:)