zwiekszenie mocy
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 26 wrz 2013, o 15:08
- Imię: Dawid
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
zwiekszenie mocy
witam pisze z pytANIEM co bym musial zrobic zakupic przerobic by zwiekszyc moc swojego silnika ktory jest 1.4 60PS czekam na propozzycje
- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
- dłubać obecny motor
- zmienić silnik na inny (mocniejszy)
w/w modyfikacje zależne od zasobności portfela
najsensowniejszym rozwiązaniem myślę że było by zaadoptowanie 1,6
- zmienić silnik na inny (mocniejszy)
w/w modyfikacje zależne od zasobności portfela
najsensowniejszym rozwiązaniem myślę że było by zaadoptowanie 1,6
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- artur_z1112
- Nowy
- Posty: 126
- Rejestracja: 28 cze 2013, o 21:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: SIERPC
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
No albo c20ne i masz 115.
A roboty wcale aż tak dużo nie jest.
Ja po godzinach robiłem to dwa tyg.
A roboty wcale aż tak dużo nie jest.
Ja po godzinach robiłem to dwa tyg.
ARRGUSS
-
- Świeżak
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
Kolego ja tez zadalem tutaj takie pytanie ale najlepiej mi sie naprawde oplacalo wrzucic 2.5 V6 koszt calej operacji z czesciami niecale 3600zl jesli masz sprzet warsztatowy i miejsce do swapu to Ci tyle wyjdzie a jesli nie to robocizna zeby komus zaplacic wyjdzie Ci sporo, szkoda czasu i dlubania w 1.4 sam mam wyjete 1.4 bo samo dlubniete 1.4 nie jedzie... na Twoj poczatek to zeswapuj c20xe to zdrowe silniki ktore schodza jak swieze buleczki, chetnie pomoge
wkrotce bede wpychal 3.2 wiec kiedys napewno bede sprzedawal c25xe

- artur_z1112
- Nowy
- Posty: 126
- Rejestracja: 28 cze 2013, o 21:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: SIERPC
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
No to ja się przyznam teraz bez bicia...
Wszyscy mówili nie pchaj c20ne tylko od razu c20xe, ale ja mówiłem że 115KM mi wystarczy.
A teraz po 2tyg jazdy już mi brakuje mocy...
Także jak robić to od razu na c20xe...
JA pewnie za jakiś roczek też nad tym pomyślę...
Wszyscy mówili nie pchaj c20ne tylko od razu c20xe, ale ja mówiłem że 115KM mi wystarczy.
A teraz po 2tyg jazdy już mi brakuje mocy...
Także jak robić to od razu na c20xe...
JA pewnie za jakiś roczek też nad tym pomyślę...
ARRGUSS
-
- Świeżak
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- kubzik123
- Nowy
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:51
- Imię: c20ne+1.8E+graty
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
tez kiedys drazylem ten temat niema sensu modzic w 1.4 bo duzo mocy z niego nie wymodzisz, owszem mozesz dac ostry walek przelotowy wydech jakis kolektor 4-2-1 albo dopasowac jakos dolot inny a najleiej zalozyc gazniki ale czy to ma sens? lepiej wlozyc c20ne masz dwa razy taka moc a jeszcze lepiej nie bawic sie w NE tylko wkladac jakas v6tke i tam modzic ;P
Ja robilem troche wiecje niz sam swap bo cala bude obspawywalem i malowalem komore itd samo wyjecie starego silnika zajely mi chyba 3godzinki na takim lajcie. Piwko i te sprawy, musialem jakos auto podniesc na oponach bo niemialem podnosnika ani kanalu. Potem jak wyjmowalem 2.0 z nastepnej corsy zrobilem to w 2 godzinki ale jeszcze wyjmowalem serwo i inne pierdoly. Z wlozeniem bylo ciezej bo niemialem nikogo do pomocy i nie mogem trafic śrubami ale wlozenie samego silnika bez podlaczenia elektryki polosi piast wahaczy itd zrobilem samemu takze w okolo 2.5-3 godzinki. Bylo duzo zabawy z celowaniem, elektryke piasty wahacze polosie bla bla bla nastepnego dnia stala na kolach ;P
2 tygodnie?? chyba chciales powiedziec dwa dni, a jak ktos sie uprze i wie co i jak to i w jeden dzien zlozy.artur_z1112 pisze:No albo c20ne i masz 115.
A roboty wcale aż tak dużo nie jest.
Ja po godzinach robiłem to dwa tyg.
Ja robilem troche wiecje niz sam swap bo cala bude obspawywalem i malowalem komore itd samo wyjecie starego silnika zajely mi chyba 3godzinki na takim lajcie. Piwko i te sprawy, musialem jakos auto podniesc na oponach bo niemialem podnosnika ani kanalu. Potem jak wyjmowalem 2.0 z nastepnej corsy zrobilem to w 2 godzinki ale jeszcze wyjmowalem serwo i inne pierdoly. Z wlozeniem bylo ciezej bo niemialem nikogo do pomocy i nie mogem trafic śrubami ale wlozenie samego silnika bez podlaczenia elektryki polosi piast wahaczy itd zrobilem samemu takze w okolo 2.5-3 godzinki. Bylo duzo zabawy z celowaniem, elektryke piasty wahacze polosie bla bla bla nastepnego dnia stala na kolach ;P
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Na pierwszym miejscu: zacznij pisac poprawnie po polskuvitek9322 pisze:witam pisze z pytANIEM co bym musial zrobic zakupic przerobic by zwiekszyc moc swojego silnika ktory jest 1.4 60PS czekam na propozzycje
Pozniej: wyjmij ten silnik i wloz inny
O ile w ogole zamierzales robic cos wiecej niz kibelrura ze stozkiem i jakis tlumik, zeby bylo glosniej, bo tak sie niestety najczesciej podnoszenie mocy konczy


-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
W dwa dni to można wstawić smallblocka na seryjnych elementach (przy założeniu że ma się instalację elektryczną , wydech i resztę niezbędnych gratów od CB) , chyba że silnik montuje się na trytkach to wtedy i pół dnia wystarczy .kubzik123 pisze:2 tygodnie?? chyba chciales powiedziec dwa dni
Jeśli autor tematu chce się bawić w swap to na początek polecam c16xe lub c16se , wszystko pasuje a moc prawie dwa razy większa od c14nz .
Swap na big-block zawsze wiąże się z przeróbkami a co za tym idzie większymi kosztami.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, o 12:34 przez yosh, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin '2F'
- Nowy
- Posty: 317
- Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: West Warsaw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
a ja proponuej wymienic Panu olej, świece + przewody WN, oraz wszsytkie filtry - odczujesz różnice i mocy przybedzie







Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza
Teraz czas na szybsza

- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
Panowie korzystajac z okazji ze jest post o zwiekszaniu mocy to mam pytanko i moze mi pomozecie troche. Jak wszem i wobec wiadomo mantzel ponosi nam pieknie gore ale dol robi sie masakrycznie slaby. Czym ten dol poprawic?? Czytalem ze ecu master itp itd. Ale chodzi glownie o mapy paliwa czy zaplon??
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
Niestety nic się nie uda poprawić , tak to właśnie działa że krótki dolot podnosi górę a długi podnosi moment na niższych obrotach.kasmarkos pisze:Panowie korzystajac z okazji ze jest post o zwiekszaniu mocy to mam pytanko i moze mi pomozecie troche. Jak wszem i wobec wiadomo mantzel ponosi nam pieknie gore ale dol robi sie masakrycznie slaby. Czym ten dol poprawic?? Czytalem ze ecu master itp itd. Ale chodzi glownie o mapy paliwa czy zaplon??
Rozwiązaniem uniwersalnym jest kolektor ze zmienną długością dolotu , jak się domyślam taki właśnie zdemontowałeś ?
- kubzik123
- Nowy
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:51
- Imię: c20ne+1.8E+graty
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
U mnie jedyna rzeczą co trzeba bylo zrobic to opuscic 4cm na lapie co za tym idzie trzeba bylo przerobić lape u mnie 10-15 minut roboty. Mowie u mnie samo wlozenie silnika z dorobieniem lapy, montaz pompy paliwa itd w jeden dzien bo wiecej mi sie nie chcialo. W drugo dzien zrobilem elektryke i wszystkie inne czesci mechaniczne tak aby auto odpalalo i bylo gotowe do jazdy (tak masz racje bez wydechu bo wydechu nie zrobilem do dzis)yosh pisze: Swap na big-block zawsze wiąże się z przeróbkami a co za tym idzie większymi kosztami.

Co do silnikow na poczatek ktore wymianiles, ich moc kreci sie okolo 100koni ale osobiscie nie -polecam szkoda zachodu. Bo po 2-3ch dniach moze po tygodniu bedzie Ci znowu za malo wiec najlepiej klasc odrazu 2.0 ktore mi sie tez po tygodniu znudzilo albo lepiej jakas V-ke ;P
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Bzdura. Kazda modyfikacje tego typu i tak trzeba stroic, wiec w ogole nie rozpatruje sie tego co dzieje sie po zlozeniu i przed strojeniem. Oceniasz dopiero calosc, a calosc jest taka, ze jak wystroisz, to 90% momentu masz dostepne z samego dolu.kasmarkos pisze:Jak wszem i wobec wiadomo mantzel ponosi nam pieknie gore ale dol robi sie masakrycznie slaby.

- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re:
I dlatego pytam czy np zaplonem da rady poprawic dół??!markos pisze:Bzdura. Kazda modyfikacje tego typu i tak trzeba stroic, wiec w ogole nie rozpatruje sie tego co dzieje sie po zlozeniu i przed strojeniem. Oceniasz dopiero calosc, a calosc jest taka, ze jak wystroisz, to 90% momentu masz dostepne z samego dolu.kasmarkos pisze:Jak wszem i wobec wiadomo mantzel ponosi nam pieknie gore ale dol robi sie masakrycznie slaby.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
No tak , warto jeszcze podkreślić że w twoim przypadku dawcą silnika wraz z całym przerobionym przeniesieniem napędu była corsa , co innego przełożyć a co innego wykonać wszystko od podstaw .kubzik123 pisze:U mnie jedyna rzeczą co trzeba bylo zrobic to opuscic 4cm na lapie co za tym idzie trzeba bylo przerobić lape u mnie 10-15 minut roboty. Mowie u mnie samo wlozenie silnika z dorobieniem lapy, montaz pompy paliwa itd w jeden dzien bo wiecej mi sie nie chcialo. W drugo dzien zrobilem elektryke i wszystkie inne czesci mechaniczne tak aby auto odpalalo i bylo gotowe do jazdy (tak masz racje bez wydechu bo wydechu nie zrobilem do dzis)
Poza tym swap to nie tylko silnik , trzeba jeszcze pamiętać o zawieszeniu i hamulcach .
Wszystko zależy do czego auto ma posłużyć , sam miałem w CB e16se od corsy A gsi I mocy wystarczało , poza tym e16se należy do tych idiotoodpornych i ciężko zniszczalnych .kubzik123 pisze:Co do silnikow na poczatek ktore wymianiles, ich moc kreci sie okolo 100koni ale osobiscie nie -polecam szkoda zachodu. Bo po 2-3ch dniach moze po tygodniu bedzie Ci znowu za malo
To że apetyt rośnie w miarę jedzenia to już inna bajka.
Nie bardzo też potrafię sobie wyobrazić kogoś przesiadającego się z 60ciu na 200 hp jak ogarnia te konie w autku ważącym nie całą tonę.
Co do Vki to przeróbek jest trochę więcej niż ci się wydaje, a czas wykonania jest zależny od tego czy lubi się ład i porządek pod maską

- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
A to sa w ogole urzadzenia, ktorymi zrobisz tylko zaplon, a nie zrobisz paliwa? Nie kumam o co chodzi w tym pytaniu. Jak stawiasz samochod na rolki, albo robisz strojenie na ulicy, to poprawiasz wszystko co mozesz, zeby jechal tak jak trzeba, a nie sam zaplon, albo samo paliwo.kasmarkos pisze:I dlatego pytam czy np zaplonem da rady poprawic dół??

- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
Tak jest akie urzadzenie firmy AC ktorym robie sobie mapki zaplonu. Paliwko tylko na sekwencji moge sobie mapki porobic. Wiem ze to glupio brzmi ale chcial bym wiedziec od czego zaczac.. czy zaplon powinien byc przyspieszony czy opozniony itp.
- artur_z1112
- Nowy
- Posty: 126
- Rejestracja: 28 cze 2013, o 21:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: SIERPC
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
No ja C20NE wkładałem dwa tyg ale po 4-5h dziennie, ponieważ robiłem to pierwszy raz.
Dawcą był kadett GSI to chociaż półosie pasowały P&P, nawet abs się ocaliło i działa, ale ja miałem dobrego mentora (ja37), łapę od silnika dorabiałem od podstaw, nie jest wyględna ale na pewno mocniejsza niż seryjna (możę przesadzam?), reszta kabelków ułożona i pod maską umiarkowany ład...
Myślę że teraz zrobił bym to w jakieś 2dni i by odpalił, oczywiście jeżeli dawcą byłby Kadett GSI...
Tłumikownie na razie została z 1.4 ale dziś już nad tym pracowałem i jest 50mm 2cale oczywiście tak jak kolega ja37 zasugerował... Myślę że na wiosnę pomyślę na kwasówką...
Także ja na prawdę polecam swapa, ale też już te 115KM mi się znudziło i trochę mało jest i mam nadzieję że jak wyspawam tłumik to się odetka troszkę...
Dawcą był kadett GSI to chociaż półosie pasowały P&P, nawet abs się ocaliło i działa, ale ja miałem dobrego mentora (ja37), łapę od silnika dorabiałem od podstaw, nie jest wyględna ale na pewno mocniejsza niż seryjna (możę przesadzam?), reszta kabelków ułożona i pod maską umiarkowany ład...
Myślę że teraz zrobił bym to w jakieś 2dni i by odpalił, oczywiście jeżeli dawcą byłby Kadett GSI...
Tłumikownie na razie została z 1.4 ale dziś już nad tym pracowałem i jest 50mm 2cale oczywiście tak jak kolega ja37 zasugerował... Myślę że na wiosnę pomyślę na kwasówką...
Także ja na prawdę polecam swapa, ale też już te 115KM mi się znudziło i trochę mało jest i mam nadzieję że jak wyspawam tłumik to się odetka troszkę...
ARRGUSS
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: zwiekszenie mocy
Tak to sie nie da. Przyspieszony do granicy stuku, a potem odrobine cofniety. Bez wykombinowanego stetoskopu przykreconego do silnika i bez know-how i tak sam tego nie zrobisz. Oddaj samochod komus kto go nie zepsuje na pelne strojenie i po temacie.kasmarkos pisze:Tak jest akie urzadzenie firmy AC ktorym robie sobie mapki zaplonu. Paliwko tylko na sekwencji moge sobie mapki porobic. Wiem ze to glupio brzmi ale chcial bym wiedziec od czego zaczac.. czy zaplon powinien byc przyspieszony czy opozniony itp.

- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
No no, nagle nam się speców od garazowych swapów robi jak mrówków, jeden ogarnia swapy w ekspresowym tempie, drugi chce osprzet z R4 do V6 montować... pozazdrościć wiedzy i pomysłowości.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- artur_z1112
- Nowy
- Posty: 126
- Rejestracja: 28 cze 2013, o 21:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: SIERPC
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
Kolego Fifo nie każdy pewnie ma takie możliwości manualne jak Ty a do tego super warsztat i sprzęt żeby wszystko profesjonalnie robić...
Chyba że zlecić komuś całą robotę ale wtedy zero radości z jazdy i swapa według mnie...
Garażowy swap jak dobrze zrobiony z głową nie jest zły...
Chyba że zlecić komuś całą robotę ale wtedy zero radości z jazdy i swapa według mnie...
Garażowy swap jak dobrze zrobiony z głową nie jest zły...
ARRGUSS
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
No faktycznie, oddajesz samochod z moca 60 koni, odbierasz zrobiony z moca dwukrotnie wyzsza, to zadna radocha
Fifo chodzilo raczej o to, ze swapow nie robi sie w 2 godziny. A czy ktos je robi sam, czy z czyjas pomoca, czy oddajac samochod do tunera, to chyba bez znaczenia - efekt ten sam, samochod zapie*dala.

Fifo chodzilo raczej o to, ze swapow nie robi sie w 2 godziny. A czy ktos je robi sam, czy z czyjas pomoca, czy oddajac samochod do tunera, to chyba bez znaczenia - efekt ten sam, samochod zapie*dala.

- kubzik123
- Nowy
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:51
- Imię: c20ne+1.8E+graty
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: zwiekszenie mocy
No rozumiem, to ze mialem silnik w innej CA nie znaczy ze pasowalo plug and play bo brakowalo troche rzeczy i trzebabylo tez myslec co poprzedni wlasciciel mial na mysli bo wiaodmo kazdys jest magikiem. Lape musialem wyspawac na nowo, polosie mialem takze przygotowane wiec tu racje ale jak ktos zalozylby od gsi to powinny pasowac chyba ze zamiast f16 skrzynia f13 wtedy seryjne polosie pasuja plug and play.yosh pisze: Wszystko zależy do czego auto ma posłużyć , sam miałem w CB e16se od corsy A gsi I mocy wystarczało , poza tym e16se należy do tych idiotoodpornych i ciężko zniszczalnych .
Co do e16se to jezdzilem powiem Ci ze jak dla mnie to takie zdrowe 1.4 ;D ALe w porownaniu do NE te 1.6 to nie jedzie wcale. W porownaniu do NZta to faktycznie czuc ze jest denko mocniejszy i lepiej sie zwija ;P
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: zwiekszenie mocy
Cóż , miałem corsę b w której c16se zastąpiło właśnie 1,4 mono i zdecydowanie stwierdzam że była między nimi przepaść , może z tym 1,6 którym miałeś okazję jechać było coś nie takkubzik123 pisze:Co do e16se to jezdzilem powiem Ci ze jak dla mnie to takie zdrowe 1.4

C20ne to coś zupełnie innego , moc może i niewiele większa ale moment znacznie wyższy , a zamontowany w lekkiej corsie A z pewnością robi spore zamieszanie na ulicy
