Strona 1 z 1

Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 18:20
autor: rogervin
Witam!

Pytanie do szanownego grona użytkowników. Od pewnego czasu miewałem pewien problem. Po zmianie biegu, puszczeniu sprzęgła było słyszalne głuche uderzenie. Pojechałem do mechanika, sprawdzili półosie, przeguby. Stwierdzili, iż problem leży po stronie skrzyni biegów (luz mechanizmu różnicowego). Zakupiłem drugą skrzynie, wymienili, a problem pozostał... Pojechałem do innego mechanika, żeby skorzystać z kanału. Wchodzę pod samochód chwytam za przegub wewnętrzny (prawy, dłuższa półoś), ruszam góra/dół i widzę spory luz. Przeszukując zasoby internetu natrafiłem na film, który w pewnym stopniu (u mnie luz jest mniejszy) obrazuje to co zobaczyłem u siebie. Poniżej podaje link do filmu. Co sądzicie problem leży po stronie przegubu, czy po stronie skrzyni (w co wątpię) ?

Przegub wewnętrzny - Film

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 20:40
autor: czerwo
Masz pewność, że warsztat wymienił Ci tą skrzynie?, Dorwij inny przegub (nowy, używany, ale na 100% sprawny) i będziesz wiedział na czym stoisz.

Pozdrawiam, Robert

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 21:34
autor: rogervin
Kolega czerwo jak zawsze pomocny :)

Tak, wymienili, widać to na pierwszy rzut oka ;) Nowa wygląda jak zupełnie nowa, nieużywana, miała jeszcze oryginalne naklejki. Swoją drogą olej wewnątrz był różowy, czyściutki, zero oznak zużycia. To samo tyczy się np uszczelek (widać na połączeniach) i pokryw, były zupełnie czyste, żadnego osadu, rdzy itp. Wiadomo że wygląd jeszcze o niczym nie świadczy, ale jakoś wątpię, żeby obie skrzynie miały tą samą przypadłość. Pozostaje w takim razie kupić nowe przeguby, nie mam skąd wziąć sprawnych na test.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 22:17
autor: Porszak
to co widac na filmie to mi wyglada na wywalone lozysko mechanizmu roznicowego. luz na rozwalony przegubie wew bedzie w innym miejscu niz na filmie. chyba, że poprostu Ty tego nie widzisz bo nie miałes z tym wczesniej do czynienia. jesli rozwalil Ci sie przegub to ten luz byłby tak jak by na manżecie. skrzynie mogli wymienić, a zostawić przegób. nie masz bicia jak jedziesz?

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 22:41
autor: koziolek
jak mi padł przegub wewnętrzny to trzęsło przy przyspieszaniu.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 22:48
autor: rogervin
Są wyczuwalne lekkie wibracje przechodzące prze karoserię podczas przyśpieszania, ale tak mówiłem wcześniej najbardziej wyczuwalne jest głuche uderzenie po zmienię biegu/puszczeniu sprzęgła. Sam dyferencjał w skrzyni (F13) trzyma się na dwóch łożyskach tak? A na czym trzymają się koła zębate (element 9 na załączonym rysunku), w które wpinane są przeguby ? Kiedy pobieżnie "sprawdzałem" skrzynie, wyczuwałem luz jedynie na opisanych kołach zębatych. Sprawdzałem na zasadzie wrzucenia biegu, kręcenia wałkiem sprzęgłowym, wtedy koła zębate lekko unosiły się lub opadały i to w przypadku obu skrzyń.


Obrazek

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 lut 2014, o 23:05
autor: Porszak
szukasz problemu tam gdzie go raczej nie ma, duzo latwiej jest zdjać manzete i ewentualnie wyciagnac sworzen wahacza ze zwrotnicy, zby obejrzec przegub

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 7 lut 2014, o 20:26
autor: ja37
Powinienem mieć jeszcze obie kompletne półosie od x10xe, szukać?

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 7 lut 2014, o 23:18
autor: yosh
rogervin pisze:A na czym trzymają się koła zębate (element 9 na załączonym rysunku), w które wpinane są przeguby ?
Kółka nr.9 są pozycjonowane wielowypustem przegubu , obracanie mechanizmem na wyjętych przegubach może się skończyć wypadnięciem tych zębatek przez otwór rewizyjny korpusu przekładni i trzeba wtedy demontować dekiel skrzyni w celu umieszczenia zębatek na swoim miejscu .
rogervin pisze:Są wyczuwalne lekkie wibracje przechodzące prze karoserię podczas przyśpieszania,
Typowy objaw rozsypanego przegubu lub skrzywionej półosi .

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 9 lut 2014, o 17:52
autor: rogervin
yosh pisze:Kółka nr.9 są pozycjonowane wielowypustem przegubu , obracanie mechanizmem na wyjętych przegubach może się skończyć wypadnięciem tych zębatek przez otwór rewizyjny korpusu przekładni i trzeba wtedy demontować dekiel skrzyni w celu umieszczenia zębatek na swoim miejscu .

Jakieś 30 dni temu pobieżnie sprawdzałem skrzynie i to były jedyne elementy, które miały wyczuwalny luz. Wychodzi na to, że winny będzie przegub/półoś. Półoś krótsza (lewa) nie ma żadnego luzu, problem jest z prawą.

@Ja37

Jeśli półosie 100% sprawne i cena nie zwali mnie z nóg, to szukać :) Nie posiadam ABS jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 9 lut 2014, o 18:18
autor: ja37
Jeśli poczekasz do niedzieli przyszłej, (dopiero pojadę na wiochę do siebie), to poszukam.
Być może mam, być może poszły na złom, nie pamietam.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 9 lut 2014, o 21:34
autor: Porszak
jak nie masz abs-u to nie robi Ci róznicy, jakie polosie dorwiesz.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 16:29
autor: rogervin
ja37 pisze:Jeśli poczekasz do niedzieli przyszłej, (dopiero pojadę na wiochę do siebie), to poszukam.
Być może mam, być może poszły na złom, nie pamietam.

Znalazły się półosie ?

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 16:35
autor: ja37
Niestety nie, widać zezłomowałem.....
Przepraszam, że zapomniałem napisać.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 16:47
autor: yosh
Jakby co mam półoś prawą długą , kompletna z przegubami w bardzo dobrym stanie .

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 18:56
autor: rogervin
yosh pisze:Jakby co mam półoś prawą długą , kompletna z przegubami w bardzo dobrym stanie .
Lewej brak? Wolałbym od razu zmienić dwie. Jaka cena za jedną ?

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 19:22
autor: yosh
rogervin pisze:
yosh pisze:Jakby co mam półoś prawą długą , kompletna z przegubami w bardzo dobrym stanie .
Lewej brak? Wolałbym od razu zmienić dwie. Jaka cena za jedną ?
Lewą kompletną zdążyłem już włożyć do corsy którą poruszam się na co dzień , ta wymontowana wymaga wymiany osłony na przegubie zewnętrznym .
Przegub sprawny (w porę zobaczyłem usterkę osłony przy wymianie kół)
Cena 70 plnów za obydwie jeśli ci odpowiada .

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 19:48
autor: rogervin
Można prosić jakieś foto półosi? Adres @ podam na PW. Rozumiem iż pasują one do Corsy 1.0

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 18 lut 2014, o 23:52
autor: yosh
Półosie pochodzą z poliftowej corsy 1,2 16v , będzie pasować bez żadnych przeszkód .
Zdjęcia podrzucę na pw :smile:

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 1 mar 2014, o 20:10
autor: luxus
Pytanie, odbiegające od tematu... Czy Tigra i Corsa maja takie same (długość) półosie??

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 2 mar 2014, o 19:54
autor: rogervin
Czy są jakieś przeciwwskazania, żeby zastosować półosie od innej wersji silnikowej ? Kolega Yosh twierdzi iż pasują, ale są dwa rodzaje wewnętrznych przegubów. Poza tym szukałem informacji w katalogach producentów i wychodzi na to, że półosie w X10XE są krótsze (prawa 910mm, lewa 561mm) niż w pozostały wersjach (prawa 940,5mm, lewa 590,5mm).

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 2 mar 2014, o 20:34
autor: Porszak
jesli Ci to pomoze, to ja mam połosie z x10xe, a silnik i skrzynia z corsy gsi i nie mam zadnego problemu z napędem.

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 2 mar 2014, o 22:35
autor: yosh
rogervin pisze:Czy są jakieś przeciwwskazania, żeby zastosować półosie od innej wersji silnikowej ? Kolega Yosh twierdzi iż pasują, ale są dwa rodzaje wewnętrznych przegubów. Poza tym szukałem informacji w katalogach producentów i wychodzi na to, że półosie w X10XE są krótsze (prawa 910mm, lewa 561mm) niż w pozostały wersjach (prawa 940,5mm, lewa 590,5mm).
Prawdopodobnie długość półosi rożni się z powodu zastosowania innego przegubu wewnętrznego , cały zestaw jednak będzie miał tą samą długość .

Re: Przegub wewnętrzy, czy skrzynia ?

: 6 mar 2014, o 21:21
autor: rogervin
Zakupiłem półosie takie jak przewidział producent, czyli oryginalne z krzyżakiem wewnątrz przegubu. W niedługim czasie poinformuję o efektach wymiany.

@Edit

Półoś wymieniona. Co to była za walka :wink: Łożysko mechanizmu różnicowego nie ma luzu, przegub siedzi sztywno w gnieździe. Na razie nie odczuwam wibracji przechodzących przez karoserię. Co do starej półosi. Wcześniej (na kanale) ruszałem nią i mogłem ją podnieść w górę (podobnie jak na filmie). Teraz, na wyciągniętej nie wyczuwam tego luzu... Jak to jest możliwe :unknown: Czyżby kielich przegubu lub krzyżak (nie zaglądałem jeszcze do niego) miał luz w jakiejś konkretnej pozycji ?