Witam, zauważyłem ostatnio, że klapka w obudowie filtra po nagrzaniu się silnika zamyka zimne a daje ciepłe powietrze. Powinno być na odwrót prawda ? Zimny silnik - cieple powietrze --- ciepły silnik - zimne powietrze.
u mnie jest tak : ciepły silnik - ciepłe powietrze...
W ostateczności przymocuję tą klapkę na stałe....
Juz się domyślam czemu silnik zaczął brać mi olej od około 3 tys km temu... Jak non stop jeździłem na ciepłym powietrzu... a kto patrzy przy włączonym silniku w obudowe filtra, a coś mnie tkneło wczoraj... masakra...
Złe działanie obudowy filtra
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Złe działanie obudowy filtra
Działa prawidłowo ,ale nie sterują nie temperatura a podciśnienie w dolocie. Jak otwarcie przepustnicy małe (bardziej się liczy ekonomia niż moc) to podaje ciepłe powietrze (potrzeba mniej paliwa a to co wtryskuje lepiej paruje i działa efektywniej) jak otwarcie duże to podaje zimne (można podać więcej paliwa bo jest go wagowo więcej i moc wzrasta).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 cze 2013, o 13:28
- Imię: Michał
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Złe działanie obudowy filtra
Aha, czyli po dodaniu więcej gazu powinno się otworzyć, a potem zamknąć gdy obroty spadną ?
Zamocowałem na stałe w pozycji "zimne". Jutro to sprawdzę
Dzięki za odpowiedź, chociaż wg mnie to jest trochę głupie, ciepłe powietrze nie wpływa dobrze na silnik wg mnie.
Zamocowałem na stałe w pozycji "zimne". Jutro to sprawdzę

Dzięki za odpowiedź, chociaż wg mnie to jest trochę głupie, ciepłe powietrze nie wpływa dobrze na silnik wg mnie.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Złe działanie obudowy filtra
Ani trochę nie głupie jak są wolne obroty to liczy się aby silnik spalał jak najmniej. Cieplejsze powietrze powoduje że benzyna paruje przy niskim ciśnieniu lepiej i dzięki temu dokładniej się spala (jest lepiej wykorzystana). Po otwarciu przepustnicy powietrza jest więcej i szybciej przepływa ,są większe zawirowania i benzyna w chłodnym powietrzy też dobrze się miesza. Po drugie wtedy liczy się moc (dokładnie to moment obrotowy) i zwiększona ilość tlenu w chłodnym powietrzu w tym pomaga.
- Ocena: 100%
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie