Złe działanie obudowy filtra

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
so0n
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 2 cze 2013, o 13:28
Imię: Michał
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Złe działanie obudowy filtra

Post autor: so0n »

Witam, zauważyłem ostatnio, że klapka w obudowie filtra po nagrzaniu się silnika zamyka zimne a daje ciepłe powietrze. Powinno być na odwrót prawda ? Zimny silnik - cieple powietrze --- ciepły silnik - zimne powietrze.
u mnie jest tak : ciepły silnik - ciepłe powietrze...

W ostateczności przymocuję tą klapkę na stałe....

Juz się domyślam czemu silnik zaczął brać mi olej od około 3 tys km temu... Jak non stop jeździłem na ciepłym powietrzu... a kto patrzy przy włączonym silniku w obudowe filtra, a coś mnie tkneło wczoraj... masakra...
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Złe działanie obudowy filtra

Post autor: wolga85 »

Działa prawidłowo ,ale nie sterują nie temperatura a podciśnienie w dolocie. Jak otwarcie przepustnicy małe (bardziej się liczy ekonomia niż moc) to podaje ciepłe powietrze (potrzeba mniej paliwa a to co wtryskuje lepiej paruje i działa efektywniej) jak otwarcie duże to podaje zimne (można podać więcej paliwa bo jest go wagowo więcej i moc wzrasta).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
so0n
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 2 cze 2013, o 13:28
Imię: Michał
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Złe działanie obudowy filtra

Post autor: so0n »

Aha, czyli po dodaniu więcej gazu powinno się otworzyć, a potem zamknąć gdy obroty spadną ?
Zamocowałem na stałe w pozycji "zimne". Jutro to sprawdzę :)
Dzięki za odpowiedź, chociaż wg mnie to jest trochę głupie, ciepłe powietrze nie wpływa dobrze na silnik wg mnie.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Złe działanie obudowy filtra

Post autor: wolga85 »

Ani trochę nie głupie jak są wolne obroty to liczy się aby silnik spalał jak najmniej. Cieplejsze powietrze powoduje że benzyna paruje przy niskim ciśnieniu lepiej i dzięki temu dokładniej się spala (jest lepiej wykorzystana). Po otwarciu przepustnicy powietrza jest więcej i szybciej przepływa ,są większe zawirowania i benzyna w chłodnym powietrzy też dobrze się miesza. Po drugie wtedy liczy się moc (dokładnie to moment obrotowy) i zwiększona ilość tlenu w chłodnym powietrzu w tym pomaga.
Za ten post autor wolga85 otrzymał podziękowanie:
so0n (4 kwie 2014, o 22:56)
Ocena: 100%
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”