Witam
Mam pewien problem i chciałbym prosić o opinię w tej sprawie.
Wygląda to tak.
Po kilku dniach jazdy (zazwyczaj w granicach tygodnia) autko nie ma siły odpalić.
Zmierzyłem pobór prądu na postoju (wyłączone wszystko) i początkowo wynosi on 0,4 A ale po chwili spada do 0,1 A czego przyczyną jest przekaźnik od gazu. Gdy odłączam bezpiecznik do sterowania gazem licznik wskazuje 0,05 A, więc to chyba dopuszczalna wartość. Poprawcie jeśli się mylę.
Sprawdziłem też ładowanie i wynosi ono ~13,3 V z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami - dodam, że na alternatorze wartość jest ~14,3 V.
Jak poprawić ładowanie? Czyściłem już styki z akumulatorem i mase z nadwozia. Pasek jest naciągnięty. Podsuńcie coś bo irytuje mnie ciągłe ładowanie akumulatora albo co gorsza nieplanowany problem z odjazdem.
Podam jeszcze kilka wartości, które mogą pomóc w postawieniu diagnozy:
Pomiary wykonane z dołączanymi kolejno odbiornikami prądu
Napięcie na alternatorze - 14,3V
Napięcie na aku z włączonym silnikiem - 13,3V
Z włączonym radiem i cb - 13,24V
Po przełączeniu na gaz - 13,11V
Z nawiewem - 12,96V
Światła - 12,42V
i tutaj już napięcie podczas jazdy jest niższe niż na aku w stanie spoczynku, czyli ładowania brak.
Problem z prądem
- sebano
- Nowy
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 14:05
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z prądem
A może akumulator jest po prostu stary i nie trzyma prądu? U mnie ładowanie było i wszystko git a po nocy nie chciał palić po kupnie nowego problem ustąpił
-
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 10 lut 2008, o 08:05
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Problem z prądem
można też plusowy kabel prosto z aku dać ewentualnie styk na rozruszniku wyczyścić
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Problem z prądem
Skoro na alternatorze jest 14.3V nawet przy pełnym obciążeniu to ewidentnie wina wiązki głównej. Tak jak już było napisane dodatkowa masa na alternator najlepiej od aku (im grubszy tym lepszy tak około 3-5mm średnicy żyły miedzianej powinno być ok). Należało by też sprawdzić stan przewodu plusowego od aku do alternatora.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 21:51
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z prądem
Dziękuję za wszystkie porady. Dziś po pracy się tym zajmę i dam znać jakie efekty.
Witam,
Dodatkowa masa rozwiązała problem Dzięki za pomoc.
Witam,
Dodatkowa masa rozwiązała problem Dzięki za pomoc.