Problem z prądem
: 23 kwie 2014, o 18:31
Witam
Mam pewien problem i chciałbym prosić o opinię w tej sprawie.
Wygląda to tak.
Po kilku dniach jazdy (zazwyczaj w granicach tygodnia) autko nie ma siły odpalić.
Zmierzyłem pobór prądu na postoju (wyłączone wszystko) i początkowo wynosi on 0,4 A ale po chwili spada do 0,1 A czego przyczyną jest przekaźnik od gazu. Gdy odłączam bezpiecznik do sterowania gazem licznik wskazuje 0,05 A, więc to chyba dopuszczalna wartość. Poprawcie jeśli się mylę.
Sprawdziłem też ładowanie i wynosi ono ~13,3 V z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami - dodam, że na alternatorze wartość jest ~14,3 V.
Jak poprawić ładowanie? Czyściłem już styki z akumulatorem i mase z nadwozia. Pasek jest naciągnięty. Podsuńcie coś bo irytuje mnie ciągłe ładowanie akumulatora albo co gorsza nieplanowany problem z odjazdem.
Podam jeszcze kilka wartości, które mogą pomóc w postawieniu diagnozy:
Pomiary wykonane z dołączanymi kolejno odbiornikami prądu
Napięcie na alternatorze - 14,3V
Napięcie na aku z włączonym silnikiem - 13,3V
Z włączonym radiem i cb - 13,24V
Po przełączeniu na gaz - 13,11V
Z nawiewem - 12,96V
Światła - 12,42V
i tutaj już napięcie podczas jazdy jest niższe niż na aku w stanie spoczynku, czyli ładowania brak.
Mam pewien problem i chciałbym prosić o opinię w tej sprawie.
Wygląda to tak.
Po kilku dniach jazdy (zazwyczaj w granicach tygodnia) autko nie ma siły odpalić.
Zmierzyłem pobór prądu na postoju (wyłączone wszystko) i początkowo wynosi on 0,4 A ale po chwili spada do 0,1 A czego przyczyną jest przekaźnik od gazu. Gdy odłączam bezpiecznik do sterowania gazem licznik wskazuje 0,05 A, więc to chyba dopuszczalna wartość. Poprawcie jeśli się mylę.
Sprawdziłem też ładowanie i wynosi ono ~13,3 V z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami - dodam, że na alternatorze wartość jest ~14,3 V.
Jak poprawić ładowanie? Czyściłem już styki z akumulatorem i mase z nadwozia. Pasek jest naciągnięty. Podsuńcie coś bo irytuje mnie ciągłe ładowanie akumulatora albo co gorsza nieplanowany problem z odjazdem.
Podam jeszcze kilka wartości, które mogą pomóc w postawieniu diagnozy:
Pomiary wykonane z dołączanymi kolejno odbiornikami prądu
Napięcie na alternatorze - 14,3V
Napięcie na aku z włączonym silnikiem - 13,3V
Z włączonym radiem i cb - 13,24V
Po przełączeniu na gaz - 13,11V
Z nawiewem - 12,96V
Światła - 12,42V
i tutaj już napięcie podczas jazdy jest niższe niż na aku w stanie spoczynku, czyli ładowania brak.